Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 22-07-2009, 10:12
Program na pierwszy rzut (i na drugi tez ;) ) wydaje sie toporny, ale po dluzszym korzystaniu zaczyna byc to wszystko intuicyjne, choc nie powiem ze latwe.
W sumie dobrze że przeszli na Blendera, raz że darmowy, a dwa że program ma ogrooomne możliwości, no i jest dosyć popularny, czego nie można powiedzieć o Gmax, który napewno ma mniejsze grono użytkowników.
A co do obsługi, to Ernie ma rację, ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaić :)
_________________ "Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
Pomógł: 336 razy Wiek: 50 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2010, 19:54
Dla wszystkich, którzy dalej robią w gmax modele, a chcieliby robić je pod TS2009, nie mają kasy na 3D max-a i chcą być uczciwi wobec innych twórców, tutorial jak z gmax-a przenieść modele do blendera:
http://www.katsbits.com/h...-models-obj.htm
Czesc ja sie przyznam bez bicia ;p ze od kiedy zainstalowalem na komputerze windows7 professional nie moglem zainstalowac gmax. Dziwne bylo to, ze pomimo uruchomienia instalatora nakladki trainz na gmaxa instalowaly sie inne oprogramowania, ktore kiedys zainstalowalem na moim pc. W ten sposob zmuszony zostalem do zawieszenia projektowania nowych modeli.
Minal jakis vczas i kupilem TS2010. Wtedy juz sobie powiedzialem... Niestety calkowicie koniec z gmaxem :(
Ale odkrylem blendera. Co prawda od niedawna z niego korzystam. Ciekawy jestem efektow. A juz myslalem, ze bede zmuszony do kupna 3ds maxa.
Mam taki problem że po eksporcie i podglądzie w "Trainz Mesh Viewer" jest wszystko ok tekstury widać ładnie i elegancko a po wsadzeniu do ts'a i odpaleniu obiekt widać bez tekstur nie mam pojęcia co jest nie tak
Witam znowu pisze bo mam następujący problem weksportowalem pewną część obiektu jako animacja i ta cześć z animacją jest poprostu ciemniejsza niż reszta obiektu chociaż składają się z tego samego materiału i textury. Całość rozjaśniłem za pomocą funkcji schading-> emit.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach