FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TS 2009 - Blender
Autor Wiadomość
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-07-2009, 11:31   TS 2009 - Blender

TS już wydany, można robić dodatki w bezpłatnym programie do grafiki 3d - Blender.

http://www.blender.org/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program)

http://blender3d.pl/
http://www.blender.pl/

http://www.programosy.pl/program,blender.html - Blender po polsku

http://www.empik.com/szuk...yncharset=UTF-8 - książki do Blendera w EMPIK
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 09-07-2009, 10:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 16-07-2009, 16:04   

http://en.wikibooks.org/w...ial_for_Blender - tu wiki Blender vs. Trainz

http://www.44090digitalmo...sh_Creation.pdf
http://www.44090digitalmo...d_Texturing.pdf
http://www.44090digitalmo...d_Exporting.pdf

i tu trzy tutki jak sie polapac w Blenderze w odniesieniu do Trainza.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2009, 11:56   

Jak by ktoś szukał po polskiemu:
blueprint - modelowanie przy użyciu rysunków referencyjnych
tu są jeszcze inne tutoriale do blendera po polsku:
http://www.blender3d.pl/www/str/blhs.php?blh=tut
http://www.blender.pl/ind...n&id=2&Itemid=9
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 21-07-2009, 20:20   

No to jak na razie to lepiej że jest Blender a nie gmax. Program po polsku i tutki też.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2009, 08:14   

SM50 napisał/a:
No to jak na razie to lepiej że jest Blender a nie gmax. Program po polsku i tutki też.

Z tą polskością programu to bym nie przesadzał, bo on jest raczej po polskiemu ale da się przeżyć.
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 22-07-2009, 10:12   

Program na pierwszy rzut (i na drugi tez ;) ) wydaje sie toporny, ale po dluzszym korzystaniu zaczyna byc to wszystko intuicyjne, choc nie powiem ze latwe.
 
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 22-07-2009, 20:37   

W sumie dobrze że przeszli na Blendera, raz że darmowy, a dwa że program ma ogrooomne możliwości, no i jest dosyć popularny, czego nie można powiedzieć o Gmax, który napewno ma mniejsze grono użytkowników.

A co do obsługi, to Ernie ma rację, ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaić :)
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2010, 19:54   

Dla wszystkich, którzy dalej robią w gmax modele, a chcieliby robić je pod TS2009, nie mają kasy na 3D max-a i chcą być uczciwi wobec innych twórców, tutorial jak z gmax-a przenieść modele do blendera:
http://www.katsbits.com/h...-models-obj.htm
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 09-02-2013, 17:39   

Czesc ja sie przyznam bez bicia ;p ze od kiedy zainstalowalem na komputerze windows7 professional nie moglem zainstalowac gmax. Dziwne bylo to, ze pomimo uruchomienia instalatora nakladki trainz na gmaxa instalowaly sie inne oprogramowania, ktore kiedys zainstalowalem na moim pc. W ten sposob zmuszony zostalem do zawieszenia projektowania nowych modeli.
Minal jakis vczas i kupilem TS2010. Wtedy juz sobie powiedzialem... Niestety calkowicie koniec z gmaxem :(

Ale odkrylem blendera. Co prawda od niedawna z niego korzystam. Ciekawy jestem efektow. A juz myslalem, ze bede zmuszony do kupna 3ds maxa.

Pozdrawiam.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2013, 19:33   

oho czyżby buła wracał do gry?;d
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 10-02-2013, 12:35   

Jak dzidzi pozwoli ;)
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2013, 12:44   

nie jednemu pozwoliła to i Tobie pozwoli ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-01-2014, 22:41   

Mam taki problem że po eksporcie i podglądzie w "Trainz Mesh Viewer" jest wszystko ok tekstury widać ładnie i elegancko a po wsadzeniu do ts'a i odpaleniu obiekt widać bez tekstur nie mam pojęcia co jest nie tak
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 77 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3126
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 27-01-2014, 23:48   

Czy wymiary tekstur są ok?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-01-2014, 00:56   

wymiary w jakim sensie ? Rozdzielczości ? to moja tekstura ma 512*88 pixeli
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-01-2014, 01:01   

Powinna mieć 512x64 lub 52x128.

Wymiary, jakich mozesz użyć to krotności dwójki.
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 60 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1662
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-01-2014, 05:49   

Kudłaty napisał/a:
Powinna mieć 512x64 lub 52x128.

Wymiary, jakich mozesz użyć to krotności dwójki.


Potęgi :-) 88 wielokrotnością jest (jak każda parzysta), ale nie jest potęgą 2, dlatego nie działa.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-01-2014, 18:10   

Zmienione i działa dzięki wielkie :D
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-02-2014, 11:46   

Witam znowu pisze bo mam następujący problem weksportowalem pewną część obiektu jako animacja i ta cześć z animacją jest poprostu ciemniejsza niż reszta obiektu chociaż składają się z tego samego materiału i textury. Całość rozjaśniłem za pomocą funkcji schading-> emit.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2248
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 17-02-2014, 13:13   

A jakieś screeny jak to wygląda?
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-02-2014, 16:12   

Ostatnio zmieniony przez kubek1234567 17-02-2014, 16:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
kubek1234567
user


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 61
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-02-2014, 00:16   

może inaczej jakie są parametry których powinno się używać w celu rozjaśnienia obiektu ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group