Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 524 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 29-11-2020, 13:57 Alpha w TANE i TRS19
Witam, borykam się z przypadłością niepoprawnego wyświetlania przeźroczystości jak szyby, okna poświaty czy trawska, wszystko jest takie ... kropkowane...
Za żadne skarby nie mogę dojść o co comon...
PLS HELP
Masz Radeona :) to jest stwierdzenie, nie pytanie, bo tylko u "czerwonych" takie coś się robi :) pogrzeb w ustawieniach sterownika, w presetach do konkretnej gry. Przyjrzałbym się ustawieniom antyaliasingu. Ale w sterach, nie w grze.
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 524 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 06-12-2020, 14:38
Stwierdzenie jak najbardziej poprawne,RX 5700 XT w sumie nigdy nie miałem takich cyrków na ts12, no ale cos się zesralo i ts12 juz mnie nie lubi. Siłą żeczy pozostała przesiadka na nowszą wersje. Niestety sprawsziłem chyba wszystkie możliwosci z wygładzaniem ni cholery ciągle to samo...
To chyba ma jakiś związek z ustawieniami antyaliasingu alfy w sterownikach karty, bo na różnych kartach i na różnych wersjach Trainza (na 2010 też) miałem czasem alfę w postaci "kropeczek" (dithering), a czasem normalną.
Szkoda czasu na próby, mówię Wam, #niedasie. Zobaczcie na cienie pod wagonami w TRS19. Alebo lepiej nie patrzcie...Trzeba z tym żyć. I tak TANE i TRS19 ma tyle zalet w porównaniu z ts12, ze nie ma co rozkminiac
Nie, ja mam nvidia i efekt jest ten sam. Z jakiegoś powodu, pewnie grywalnością, bo od zawsze było wiadomo, ze alfa blended nie jest dobra dla gry, uprościli wyświetlanie. Nie wiem, nie znam się. Niemniej próbowałem ustawić wszystko na max zarówno w grze jak i sterownikach i nic. Mam gtx1080 8gb.
Nie, ja mam nvidia i efekt jest ten sam. Z jakiegoś powodu, pewnie grywalnością, bo od zawsze było wiadomo, ze alfa blended nie jest dobra dla gry, uprościli wyświetlanie. Nie wiem, nie znam się. Niemniej próbowałem ustawić wszystko na max zarówno w grze jak i sterownikach i nic. Mam gtx1080 8gb.
To muszę się dokładniej przyjrzeć, bo byłem prawie pewny, że w moim Trawniku wyświetla się "normalny" alfa-blend, bez ditheringu. Ale może mi się przywidziało.
Pomógł: 61 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 1965 Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 13-12-2020, 18:15
Z torami to napisz do Radka to dostaniesz rozwiązanie. Też czasem mam ten artefakt i mam na niego od Radka receptę tylko zapomniałem co konkretnie trzeba zrobić. Póki co nie mam tego zbyt często więc nie stosuję.
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 524 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 29-12-2020, 23:54
Witam
Batalia z tak zwanym progresem w rozwoju serii Trainz trwa, nowy silnik, nowe fitchery, wydajność... dla twórców map czy dodatków w wielu przypadkach jest zwyczajnym regresem. Albowiem jak inaczej to nazwać jak przesiadka na nowszą wersję oznacza miesiące naprawiania, czy poprawiania dodatków... i tak w koło maciejów, kangury plują na tych którzy pasją sprawiają że ten organizm jeszcze dycha. Wojtuś pochlebnie się wypowiadał wielokrotnie o postępie od wprowadzenia Nowej Ery, jestem twórcą i jestem kurew.....ko zdegustowany jak się sprawy mają.
Przykład: TANE i tory proceduralne, siedzisz tygodniami i miesiącami tworzysz pokaźną bazę i pięknie spoglądasz na swoje wypociny, wychodzi TS19 i dupa ... bo materiały się zmieniły, wszystko do przerobienia i poprawienia...co gorsza ten NOWY SUPER ENGINE, nie jest w stanie wydajnie operować z nowościami TS19, wystarczy odpalić mapy premium i na mocarnym sprzęcie jest katastrofa...prześledziłem anglojęzyczne fora, co utrwaliło tylko moje fatalne przeczucia. Gdzie na fatalnym TS12 w 4K przez węzeł Gliwice na starym kompie miałem 20-30FPS tak w TRS19 z nowymi torami wojtka w 2K na takich samych ustawieniach odległości itd, gra jest nie grywalna, pokaz slajdów jest płynniejszy. Najgorsze jest to że N3V dobrze o tym wie, dlatego w ustawieniach MAX to 2K a zalecają FHD jako max ustawkę. Rozpisałem się, no ale co by nie...
Wracając do problemów..., znikające spline... w kodzie TANE w tzw. zakresie rysowania wprowadzono parę fitcherów, które de fakto mają służyć podniesieniu wydajności bez utraty jakości co bezpośrednio powiązane jest z LOD., bajer ten często ładuje dane do bufora zanim mesh w ogóle zostanie wyświetlony, cudo to nie operuje na kontenerze LOD tylko na poligonach, a gdy dodatek nest już w zakresie widzenia ilość detali się nie pokrywa z kolejnością LOD dodatek ... znika..., bynajmniej jakoś tak. Aby Trainz wyświetlał taki dodatek zawsze poprawnie to hierarchia LOD MUSI być książkowa, i pokrywać się z siatkami modelu który wykorzystujemy. Przykład torów Wojtka, dł siatki podana to 12m, a mesh ma 2, zmiana parametru może mieć 2 efekty, gdy trainz poleci po zapisach LOD to tor zostanie rozciągnięty do 12m, gdy go zbuforuje dalej efekt znikania pozostanie tyle ze poly więcej na ekranie...
Kontener track przed zmianami:
track po zmianach:
POZDRAWIAM
Pomógł: 8 razy Wiek: 60 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2020, 11:47
W całej rozciągłości popieram wypowiedź i twierdzę, że chyba przedobrzono z wodotryskami w tej najnowszej odsłonie TRS-a! Być może programiści N3V byli zagrożeni bezrobociem i wymyślili na koniec taki gniot, żeby trzeba go jeszcze poprawiać następne 5 lat.
Dodam jeszcze, ze dla sprawdzenia wziąłem jakąś mapkę z TANE gdzie były jeszcze wyłącznie zwykłe tekstury i wczytałem do SP2. No i się okazało, że oczywiście część tekstur w ogóle wyświetlana jest inaczej, to jeszcze są zakrywane częściowo tory. I raczej tu już nie można zgonić winy na teksturę bo jest całkowicie płaska a jedynie program tak sobie wyświetla nie wiadomo dlaczego. Dla informacji dodam, że to tekstura <kuid:1987:7> A7 a tory to jak najbardziej normalne <kuid2:593815:100012:3> TSM Track CWL BK 13
W całej rozciągłości popieram wypowiedź i twierdzę, że chyba przedobrzono z wodotryskami w tej najnowszej odsłonie TRS-a! Być może programiści N3V byli zagrożeni bezrobociem i wymyślili na koniec taki gniot, żeby trzeba go jeszcze poprawiać następne 5 lat.
Dodam jeszcze, ze dla sprawdzenia wziąłem jakąś mapkę z TANE gdzie były jeszcze wyłącznie zwykłe tekstury i wczytałem do SP2. No i się okazało, że oczywiście część tekstur w ogóle wyświetlana jest inaczej, to jeszcze są zakrywane częściowo tory. I raczej tu już nie można zgonić winy na teksturę bo jest całkowicie płaska a jedynie program tak sobie wyświetla nie wiadomo dlaczego. Dla informacji dodam, że to tekstura <kuid:1987:7> A7 a tory to jak najbardziej normalne <kuid2:593815:100012:3> TSM Track CWL BK 13
Obrazek
Wystarczy jeszcze raz przelecieć tą teksturą gruntu pod torami i powinno wszystko wrócić do normy. Tak się dzieje przez to że wprowadzili w TRS19 nowy rodzaj tekstur opartych na PBR.
Pomógł: 61 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 1965 Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 31-12-2020, 12:06
Zdejmij poziom shaderów z ultra na niższe to powinno przestać.
Na modernizowanej mapie KZS miałem podobny efekt włażenia gruntu w tory przy ustawianiach wszystko na ULTRA. Zdjąłem na niższe i wyświetla wszystko normalnie.
Pomógł: 8 razy Wiek: 60 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2020, 16:09
Ja wiem, że te sprawy z teksturami na torach to można łatwo zlikwidować, ale przy długich trasach to jest z tym trochę roboty. Poza tym, nawet jeśli przelecę całość to muszę to zrobić określoną wielkością "pędzla" żeby efekt całkowicie usunąć. I to nie może być taka mała średnica skutkiem czego tekstura podsypki wychodzi dość daleko poza tory. Można to też maskować roślinnością, ale to tak jakby budować mapę od nowa Sprawdzę jeszcze ten tryb Ultra bo może niekoniecznie musi być włączony
No i na koniec zachodzi pytanie, co takiego musiano zrobić w tej SP2 żeby aż tyle narobić problemów? Czy nie lepiej zostawić było to SP1?
Czytam i nie wiem czy dobrze chwytam
A nie lepiej naprawić/dostosować wadliwą teksturę?
Jest z tym trochę roboty, ale da się.
A na pewno mniej, niż poprawianie całej mapy i daje gwarancję, że w przyszłości problem się nie powtórzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach