Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 29-11-2020, 13:57 Alpha w TANE i TRS19
Witam, borykam się z przypadłością niepoprawnego wyświetlania przeźroczystości jak szyby, okna poświaty czy trawska, wszystko jest takie ... kropkowane...
Za żadne skarby nie mogę dojść o co comon...
PLS HELP
Masz Radeona :) to jest stwierdzenie, nie pytanie, bo tylko u "czerwonych" takie coś się robi :) pogrzeb w ustawieniach sterownika, w presetach do konkretnej gry. Przyjrzałbym się ustawieniom antyaliasingu. Ale w sterach, nie w grze.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 06-12-2020, 14:38
Stwierdzenie jak najbardziej poprawne,RX 5700 XT w sumie nigdy nie miałem takich cyrków na ts12, no ale cos się zesralo i ts12 juz mnie nie lubi. Siłą żeczy pozostała przesiadka na nowszą wersje. Niestety sprawsziłem chyba wszystkie możliwosci z wygładzaniem ni cholery ciągle to samo...
To chyba ma jakiś związek z ustawieniami antyaliasingu alfy w sterownikach karty, bo na różnych kartach i na różnych wersjach Trainza (na 2010 też) miałem czasem alfę w postaci "kropeczek" (dithering), a czasem normalną.
Szkoda czasu na próby, mówię Wam, #niedasie. Zobaczcie na cienie pod wagonami w TRS19. Alebo lepiej nie patrzcie...Trzeba z tym żyć. I tak TANE i TRS19 ma tyle zalet w porównaniu z ts12, ze nie ma co rozkminiac
Nie, ja mam nvidia i efekt jest ten sam. Z jakiegoś powodu, pewnie grywalnością, bo od zawsze było wiadomo, ze alfa blended nie jest dobra dla gry, uprościli wyświetlanie. Nie wiem, nie znam się. Niemniej próbowałem ustawić wszystko na max zarówno w grze jak i sterownikach i nic. Mam gtx1080 8gb.
Nie, ja mam nvidia i efekt jest ten sam. Z jakiegoś powodu, pewnie grywalnością, bo od zawsze było wiadomo, ze alfa blended nie jest dobra dla gry, uprościli wyświetlanie. Nie wiem, nie znam się. Niemniej próbowałem ustawić wszystko na max zarówno w grze jak i sterownikach i nic. Mam gtx1080 8gb.
To muszę się dokładniej przyjrzeć, bo byłem prawie pewny, że w moim Trawniku wyświetla się "normalny" alfa-blend, bez ditheringu. Ale może mi się przywidziało.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 13-12-2020, 18:15
Z torami to napisz do Radka to dostaniesz rozwiązanie. Też czasem mam ten artefakt i mam na niego od Radka receptę tylko zapomniałem co konkretnie trzeba zrobić. Póki co nie mam tego zbyt często więc nie stosuję.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 29-12-2020, 23:54
Witam
Batalia z tak zwanym progresem w rozwoju serii Trainz trwa, nowy silnik, nowe fitchery, wydajność... dla twórców map czy dodatków w wielu przypadkach jest zwyczajnym regresem. Albowiem jak inaczej to nazwać jak przesiadka na nowszą wersję oznacza miesiące naprawiania, czy poprawiania dodatków... i tak w koło maciejów, kangury plują na tych którzy pasją sprawiają że ten organizm jeszcze dycha. Wojtuś pochlebnie się wypowiadał wielokrotnie o postępie od wprowadzenia Nowej Ery, jestem twórcą i jestem kurew.....ko zdegustowany jak się sprawy mają.
Przykład: TANE i tory proceduralne, siedzisz tygodniami i miesiącami tworzysz pokaźną bazę i pięknie spoglądasz na swoje wypociny, wychodzi TS19 i dupa ... bo materiały się zmieniły, wszystko do przerobienia i poprawienia...co gorsza ten NOWY SUPER ENGINE, nie jest w stanie wydajnie operować z nowościami TS19, wystarczy odpalić mapy premium i na mocarnym sprzęcie jest katastrofa...prześledziłem anglojęzyczne fora, co utrwaliło tylko moje fatalne przeczucia. Gdzie na fatalnym TS12 w 4K przez węzeł Gliwice na starym kompie miałem 20-30FPS tak w TRS19 z nowymi torami wojtka w 2K na takich samych ustawieniach odległości itd, gra jest nie grywalna, pokaz slajdów jest płynniejszy. Najgorsze jest to że N3V dobrze o tym wie, dlatego w ustawieniach MAX to 2K a zalecają FHD jako max ustawkę. Rozpisałem się, no ale co by nie...
Wracając do problemów..., znikające spline... w kodzie TANE w tzw. zakresie rysowania wprowadzono parę fitcherów, które de fakto mają służyć podniesieniu wydajności bez utraty jakości co bezpośrednio powiązane jest z LOD., bajer ten często ładuje dane do bufora zanim mesh w ogóle zostanie wyświetlony, cudo to nie operuje na kontenerze LOD tylko na poligonach, a gdy dodatek nest już w zakresie widzenia ilość detali się nie pokrywa z kolejnością LOD dodatek ... znika..., bynajmniej jakoś tak. Aby Trainz wyświetlał taki dodatek zawsze poprawnie to hierarchia LOD MUSI być książkowa, i pokrywać się z siatkami modelu który wykorzystujemy. Przykład torów Wojtka, dł siatki podana to 12m, a mesh ma 2, zmiana parametru może mieć 2 efekty, gdy trainz poleci po zapisach LOD to tor zostanie rozciągnięty do 12m, gdy go zbuforuje dalej efekt znikania pozostanie tyle ze poly więcej na ekranie...
Kontener track przed zmianami:
track po zmianach:
POZDRAWIAM
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2020, 11:47
W całej rozciągłości popieram wypowiedź i twierdzę, że chyba przedobrzono z wodotryskami w tej najnowszej odsłonie TRS-a! Być może programiści N3V byli zagrożeni bezrobociem i wymyślili na koniec taki gniot, żeby trzeba go jeszcze poprawiać następne 5 lat.
Dodam jeszcze, ze dla sprawdzenia wziąłem jakąś mapkę z TANE gdzie były jeszcze wyłącznie zwykłe tekstury i wczytałem do SP2. No i się okazało, że oczywiście część tekstur w ogóle wyświetlana jest inaczej, to jeszcze są zakrywane częściowo tory. I raczej tu już nie można zgonić winy na teksturę bo jest całkowicie płaska a jedynie program tak sobie wyświetla nie wiadomo dlaczego. Dla informacji dodam, że to tekstura <kuid:1987:7> A7 a tory to jak najbardziej normalne <kuid2:593815:100012:3> TSM Track CWL BK 13
W całej rozciągłości popieram wypowiedź i twierdzę, że chyba przedobrzono z wodotryskami w tej najnowszej odsłonie TRS-a! Być może programiści N3V byli zagrożeni bezrobociem i wymyślili na koniec taki gniot, żeby trzeba go jeszcze poprawiać następne 5 lat.
Dodam jeszcze, ze dla sprawdzenia wziąłem jakąś mapkę z TANE gdzie były jeszcze wyłącznie zwykłe tekstury i wczytałem do SP2. No i się okazało, że oczywiście część tekstur w ogóle wyświetlana jest inaczej, to jeszcze są zakrywane częściowo tory. I raczej tu już nie można zgonić winy na teksturę bo jest całkowicie płaska a jedynie program tak sobie wyświetla nie wiadomo dlaczego. Dla informacji dodam, że to tekstura <kuid:1987:7> A7 a tory to jak najbardziej normalne <kuid2:593815:100012:3> TSM Track CWL BK 13
Obrazek
Wystarczy jeszcze raz przelecieć tą teksturą gruntu pod torami i powinno wszystko wrócić do normy. Tak się dzieje przez to że wprowadzili w TRS19 nowy rodzaj tekstur opartych na PBR.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 31-12-2020, 12:06
Zdejmij poziom shaderów z ultra na niższe to powinno przestać.
Na modernizowanej mapie KZS miałem podobny efekt włażenia gruntu w tory przy ustawianiach wszystko na ULTRA. Zdjąłem na niższe i wyświetla wszystko normalnie.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2020, 16:09
Ja wiem, że te sprawy z teksturami na torach to można łatwo zlikwidować, ale przy długich trasach to jest z tym trochę roboty. Poza tym, nawet jeśli przelecę całość to muszę to zrobić określoną wielkością "pędzla" żeby efekt całkowicie usunąć. I to nie może być taka mała średnica skutkiem czego tekstura podsypki wychodzi dość daleko poza tory. Można to też maskować roślinnością, ale to tak jakby budować mapę od nowa Sprawdzę jeszcze ten tryb Ultra bo może niekoniecznie musi być włączony
No i na koniec zachodzi pytanie, co takiego musiano zrobić w tej SP2 żeby aż tyle narobić problemów? Czy nie lepiej zostawić było to SP1?
Czytam i nie wiem czy dobrze chwytam
A nie lepiej naprawić/dostosować wadliwą teksturę?
Jest z tym trochę roboty, ale da się.
A na pewno mniej, niż poprawianie całej mapy i daje gwarancję, że w przyszłości problem się nie powtórzy.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 21-01-2021, 00:24
No i konkluzja... przewaliłem fora aura głupoty tam na znikające , spline/track a nawet pojazdy w regionach zaleca się... rozbudowę sprzętu! 2 lub najlepiej 4 gig grafike ... spoko mam 5700XT 8GB... generalnie odnoszę wrażenie że wszystkie te udziwnienia są wynikiem desperacji aby gra hulała w 320x200 co najmniej w 30kl. znikające spline to efekt fitcheru który powinien redukować poly zastępując obszerne LOD /pow 500poly kolejnym w kolejce. no ale jak drzewko jest trochę przekombinowane ... bu efekt motyla. Przekombinowane dla tane zazwyczaj są te poniżej wersji 2,9... i tu przypadkiem znalazłem rozwiązanie, które miało rozwiązać inny bubel. Jak zawsze Wojtuś koło ratunkowe zapoda... WYWALIĆ WSZYSTKO CO JEST ABSOLE czy jakoś tak mają być tylko zai. najnowsze wersje ...EUREKA świat znowu nabrał kolorów...
Pierona wszystkie moje tory mają te FE LOD tree...
PS Wojtuś, pochwal się ust. oswietlenia w ts19 bo u mnie wielka KUPA,,,
PS2 (nie mylić z plejem) proponuję temat przenieść do TANIE... POZ
_________________ GKW History Project.
Ostatnio zmieniony przez Robercik101 21-01-2021, 00:25, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj dopiero dotarło do mnie jak to jest. Zacznę od końca.
1) Jesli na mapie są tex PBR i nie PBR, to na ich przejściu będą te jaja z torami, które zanikają. Tak więc na mapie albo TYLKO PBR, alebo wcale. Inaczej sie nie da. Skąd zatem na mapie w TANE było dobrze, a na tej samej w TRS19 jest źle? Na bank któraś z tekstur jest zaktualizowana i pod tym samym kuidem kryje się PBR.
powyższa informacja powinna być napisana wołami na głównej stronie Auranu
2) Jeśli Robert do mnie rozmawiasz, to ja kombinuję jak koń pod górkę i nie mam odpowiedzi o oświetlenie - trza ruuszac gałkami
3) Zmniejszenie shaderów z MAX na jakąkolwiek niższą pozycjhę zabija całkoiwicie PBR, ale też azbija efekt 3D np na moich torach
Konkluzja? Nie podoba mi się oświetlenie w TRS19, aloe też... podoba mi się! Wszystko zależy od miejsca, momentu, sposobu wyświetlania przez grę w danym momencie. Oczywiście słońce wali jak w... Australii, trudno z tym żyć... Alfa na cieniach pod taborem? Zgroza w wyglądzie, niestety... Za to wydajność gry i stabilność - miód malina! I szybkość działania. No i tyle.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2021, 12:11
A że tak przy okazji tych torów, to zapytam kolegi SAM-a czy nie dało by się jakoś bardziej tych jego torów wyślizgać ? Tzn. jak jest odblask od słońca to się błyszczą całkiem mocno, ale tak normalnie to jakby trochę mało Tak dla zilustrowania dołączam obrazek z 3 torami
SAM Trk -Bi-3v5
TSM Track CWL-BK 13
TRS19 Trk Jarrah 5 Procedural
1) Jesli na mapie są tex PBR i nie PBR, to na ich przejściu będą te jaja z torami, które zanikają.
Wojtek, chyba nie do końca jest tak, jak piszesz. Na przejściu PBR/nonPBR są jaja z teksturą, która przykrywa tory. Te takie jakby "ząbki" z jednej tex na tle drugiej, pasujące do linii siatki gruntu. I to prawda, tak ta gra ma. Tu rozwiązaniem jest 100% PBR albo 100% nonPBR.
Ale jest drugi problem, który występuje także w TANE (a więc PBR nie ma na to wpływu), czyli znikanie środkowego stopnia LOD torów. I dzieje się to w Twoich torach 3D nie-procedural. Hi-poly jest, potem dziura (nie ma nic, widać po prostu teren) i daleko z przodu lo-poly. To się przesuwa w trakcie jazdy razem z przesuwaniem się widoku (pojazdu) i nie ma nic wspólnego ze stykiem tekstur. I zauważyłem, że dzieje się to albo po dłuższym graniu, albo po gwałtownym przeskoku kamerą w odległe miejsce na mapie - jakby gra gdzieś to "gubiła" po drodze. I zdarza się to i w TANE i w 19.
Ja to obchodziłem otwierając i zatwierdzając na nowo problematyczny tor, a w przypadkach upartych - przenosząc pliki IM (bez tekstur oczywiście) z innego, działającego toru tego samego typu.
Czy to zdarza się w procedural - nie wiem, nie mam map, gdzie jest to użyte (poza testowymi).
W procedural zdarza się, że gra "zapomni" wyświetlić paru podrozjazdnic w rozjazdach, najczęściej tych najdłuższych. Ale po chwili się "przypomina".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach