Wysłany: 20-01-2010, 13:16 TACS-Wyskakujące okienko przy eksporcie
Witam.Jestem na finalnym etapie robienia czegoś tam(dzieje się przy wszystkim)a mianowicie eksportu do *.IM robię Export potem do uprzednio stworzonego folderu w World/Custom/... daję Export i TACS wyświetla mi to: Material missing-Ignoring mesh for: [i nazwy wszystkich brył które się składają na model]. Wiem że to znaczy coś że nie mam meshu czy coś. Jak to to znaczy to jak zrobić mesh a jak to nie to to o co w tym chodzi?
Z tym się narazie uporałem ale teraz wyskakuje to. Ignoring mesh-Material missing for mesh:[I też nazwy wszystkich brył] Sądząc po wypowiedzi drstrach znaczy to że nie został znaleziony materiał do mesha. Co teraz zrobić?
_________________ TRS jest the best!
Ostatnio zmieniony przez mikim3 20-01-2010, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2010, 20:46
W Gmax zaznacz bryłę, dodaj materiał (Material Editor i przycisk Apply), następnie nadaj mapę UV (zakładka Modify, przycisk UVW Map lub Unwrap UVW). A najlepiej jak znajdziesz w tym wątku: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=2043 link do tutoriala po polsku o tworzeniu modeli w gmax.
A ja mam odwrotne pytanie - jak wyeksportować obiekt bez żadnych tekstur bo mi do niczego nie są potrzebne, wystarczą mi tylko kolory brył? Takie obiekty już widziałem na DLS a nawet jeden taki mam zainstalowany w TANE.
A ja mam odwrotne pytanie - jak wyeksportować obiekt bez żadnych tekstur bo mi do niczego nie są potrzebne, wystarczą mi tylko kolory brył? Takie obiekty już widziałem na DLS a nawet jeden taki mam zainstalowany w TANE.
więc tak, zrobiłem eksport obiektu z gmaxa a następnie zaimportowałem to do Blendera 2.9. W blenderze zrobiłem eksport do FBX i ponoć miało to wystarczyć bo od TANE trainz miał to sam zaimportować i przekształcić w trainzmesh ale wyszło, że Unsupported ?
+ opened for edit
; Wrote to disk
; <NULL> tor_1435_lod0.fbx
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x6af8) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x6e86) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x7213) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x75a0) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x792d) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x7cba) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x8046) shading mode not recognized: Phong
+ submitted
+ Installed asset
obiekt jest bez tekstur, tylko pokolorowany w różne kolory i zrobione jako .m.notex.
Jest to mój pierwszy obiekt, robię to wszystko metodą prób i błędów, bo niestety nie mam nikogo pod ręką kto mógłby mi w tym pomóc, a dalej już nie wiem jakie kroki wykonać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach