FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TACS-Wyskakujące okienko przy eksporcie
Autor Wiadomość
mikim3
user


Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-01-2010, 13:16   TACS-Wyskakujące okienko przy eksporcie

Witam.Jestem na finalnym etapie robienia czegoś tam(dzieje się przy wszystkim)a mianowicie eksportu do *.IM robię Export potem do uprzednio stworzonego folderu w World/Custom/... daję Export i TACS wyświetla mi to: Material missing-Ignoring mesh for: [i nazwy wszystkich brył które się składają na model]. Wiem że to znaczy coś że nie mam meshu czy coś. Jak to to znaczy to jak zrobić mesh a jak to nie to to o co w tym chodzi?
_________________
TRS jest the best!
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2010, 13:21   Re: TACS-Wyskakujące okienko przy eksporcie

mikim3 napisał/a:
(...)Material missing-Ignoring mesh for(...)

Znaczy dokładnie, że materiał dla danej bryły nie został znaleziony, nadaj bryłom materiał i utwórz dla nich mapę UV.
 
 
 
mikim3
user


Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-01-2010, 13:32   

W okienku material editor?
Sorry za tyle ale jestem początkującym użytkownikiem TACS.
_________________
TRS jest the best!
Ostatnio zmieniony przez mikim3 20-01-2010, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mikim3
user


Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-01-2010, 20:12   

Z tym się narazie uporałem ale teraz wyskakuje to. Ignoring mesh-Material missing for mesh:[I też nazwy wszystkich brył] Sądząc po wypowiedzi drstrach znaczy to że nie został znaleziony materiał do mesha. Co teraz zrobić?
_________________
TRS jest the best!
Ostatnio zmieniony przez mikim3 20-01-2010, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2010, 20:46   

W Gmax zaznacz bryłę, dodaj materiał (Material Editor i przycisk Apply), następnie nadaj mapę UV (zakładka Modify, przycisk UVW Map lub Unwrap UVW). A najlepiej jak znajdziesz w tym wątku: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=2043 link do tutoriala po polsku o tworzeniu modeli w gmax.
 
 
 
Impostor
nowy


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-10-2020, 17:30   

A ja mam odwrotne pytanie - jak wyeksportować obiekt bez żadnych tekstur bo mi do niczego nie są potrzebne, wystarczą mi tylko kolory brył? Takie obiekty już widziałem na DLS a nawet jeden taki mam zainstalowany w TANE.
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 285 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4179
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-10-2020, 17:33   

Impostor napisał/a:
A ja mam odwrotne pytanie - jak wyeksportować obiekt bez żadnych tekstur bo mi do niczego nie są potrzebne, wystarczą mi tylko kolory brył? Takie obiekty już widziałem na DLS a nawet jeden taki mam zainstalowany w TANE.


W 3ds maxie / blenderze wybierz rodzaj materiału jako m.notex.
http://online.ts2009.com/...dex.php/M.notex
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Impostor
nowy


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-10-2020, 18:07   

dziękuję za szybką odpowiedź. A czy w Gmaxie to to samo i czy to nie spowoduje, że cały obiekt będzie jednokolorowy bo tak nie chce?
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 285 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4179
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-10-2020, 19:21   

Nie jestem pewny, czy gmaxowy eksporter do IM "umi" m.notex. Generalnie gmax to taki "bidny" 3ds max.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Impostor
nowy


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-10-2020, 20:48   

więc tak, zrobiłem eksport obiektu z gmaxa a następnie zaimportowałem to do Blendera 2.9. W blenderze zrobiłem eksport do FBX i ponoć miało to wystarczyć bo od TANE trainz miał to sam zaimportować i przekształcić w trainzmesh ale wyszło, że Unsupported ?
 
 
Impostor
nowy


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-10-2020, 12:38   

Udało mi się zrobić import obiektu typu Trackside do TANE, ale niestety nie widać go w geodecie.
Config wygląda tak:

kuid <kuid:XXXXX:100182>
kind "scenery"
username "tor 1435 mm"
trainz-build "4.5"
category-class "BI"
category-region "PL"
category-era "2010s;2020s"

mesh-table
{
lod_0
{
mesh "tor_1435_lod0.trainzmesh"
auto-create 1
lod-level 0
does-cast-shadows 1
}
}
trackside 0
surveyor-only 1
description "tor 1435 mm asset."
author "xxxxx"
contact-email "xxxx@xxxx.pl"
license "Reserved"

thumbnails
{
0
{
image "thumbnail_1.jpg"
width 240
height 180
}
}

błędów zero, ale są ostrzeżenia:

+ opened for edit
; Wrote to disk
; <NULL> tor_1435_lod0.fbx
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x6af8) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x6e86) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x7213) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x75a0) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x792d) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x7cba) shading mode not recognized: Phong
! Warn, T2444: FBX-DOM (TOK_KEY, offset 0x8046) shading mode not recognized: Phong
+ submitted
+ Installed asset


obiekt jest bez tekstur, tylko pokolorowany w różne kolory i zrobione jako .m.notex.

Jest to mój pierwszy obiekt, robię to wszystko metodą prób i błędów, bo niestety nie mam nikogo pod ręką kto mógłby mi w tym pomóc, a dalej już nie wiem jakie kroki wykonać.
 
 
Impostor
nowy


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24-10-2020, 19:00   

Obiekt gotowy! A sobie dziękuję za wytrwałość !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group