FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Mapy topograficzne
Autor Wiadomość
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2008, 18:02   Mapy topograficzne

Witam. Zakupiłem specjalnie mapy topograficzne, aby wykonać mapę realną. Mapy zeskanowałem, złożyłem i wysłałem do formatu TGA. W photoshopie przygotowałem ją razem z mapą wysokości i trasą malowaną kolorem 0.255.255. Otóż HOG poprawnie wygenerował mi mapę wysokości terenu, poprawnie obciął mapę do właściwych segmentów, ale nie umieścił mi mapy topograficznej. Co mogę robić nie tak jak trzeba. Wszystkie wymagane pliki umieściłem w katalogu HOG.
Bardzo proszę o odpowiedź zwłaszcza osoby, które zajmują się HOG'iem i generują przy jego użyciu mapy.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-10-2008, 14:34   

w które "okienko" w hogu włożyłeś sciezkę do pliku z mapą topograficzną?
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2008, 16:17   

Optional image to serve as layout texturing guide oraz Optional alternate image for layout minimap.
Z tym że mapa topograficzna w minimapie mi się pojawia.
Ostatnio zmieniony przez mgarkowski 02-10-2008, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jelcz15
user


Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: Szczytno
Wysłany: 02-10-2008, 16:24   

Jak ja kiedyś próbowałem się bawić to gdzieś w instrukcji był błąd jeszcze w tym programie co się koloruje wysokości. Ale niestety nie pamiętam.
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2008, 19:07   

Czy jest osoba, do której mógłbym wysłać pliki mapy cyfrowej i topograficznej do sprawdzenia lub ewentualnego poprawnego nałożenia jednej na drugą??
Bardzo proszę o kontakt na PW.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2008, 08:25   

kontakt podałem ci na PW, wyslij, sprawdzę co tam dolega.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2008, 13:28   

dostalem linka do pliku z twoją mapą, ale zanim to sciagne to moze jeszcze jedna rzecz: w jakim formacie masz wszystkie pliki ktore ładujesz do hoga? jako bmp czy jako tga?
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-10-2008, 13:40   

Tworzę je jako bmp ale przed użyciem HOG'a konwertuję je do TGA po nałożeniu w photoshopie.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2008, 13:55   

no to ok, bo juz sie bałem ze bitmapy wkladasz do hoga, ok odezwe sie wieczorkiem albo jutro rano
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 03-10-2008, 14:51   

Panowie - czy takich spraw nie lepiej załatwiać na PW, GG i inne drogi prywatne. Ostrzegam!
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-10-2008, 15:02   

nie nie lepiej Maki :]
dlatego że śledząc treść naszej korespondencji na otwartym forum może komuś coś przyjdzie jeszcze do głowy i podpowie Mgarkowskiemu co moze być problemem. Nie umawialismy sie na ogladanie pornosów. Jedna moja odpowiedź dotyczyła tylko tego że się odezwę rano.
Trochę luzu, naprawdę strach się tu odezwać. :/
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 03-10-2008, 16:26   

avs1000 napisał/a:
kontakt podałem ci na PW, wyslij, sprawdzę co tam dolega.

Niektóre wasze korespondencje aż proszą się o PW... co owa twoja informacja mnie lub innych poza mgarkowskim obchodzi w tym właśnie momencie?
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2008, 20:39   

Problem rozwiązał stmichal:
w miejscu gdzie masz zapisanego trsa czyli w moim przypadku D:\Auran\TRS2004\World\Custom w tym folderze zakladasz folder ground teraz wewnatrz tego folderu rozpakowujesz folder textures.zip ktory masz w folderze w ktorym zainstalowany jest hog znajduje on sie w podfolderze presets


Proszę o zamknięcie tematu
Ostatnio zmieniony przez mgarkowski 04-10-2008, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 05-10-2008, 08:26   

Wątek postanowiłem przykleić.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14-12-2009, 22:09   Dopasowanie mapy topograficznej do cyfrowej

Robię linię kolejową Lublin - Dorohusk, jednak mam bardzo poważny problem. Chcę wykonać ją za pomocą HOGa, ale za cholerę nie potrafię dopasować map topograficznych do mapy cyfrowej.
- Wyciąłem odpowiedni fragment terenu: łatwe, bo geoportal wskazuje współrzędne
- zmieniłem screen pixel size i po przedzieleniu wyszło 9,98
- dopasowałem arkusze map sztabowych (topograficzne 1:50000) - zgodnie ze współrzędnymi
- w photoshopie zmieniłem rozmiar dzieląc skalę przez 1000.
- zmieniłem rozdzielczość piks/cal na piks/cm i wstawiłem 50 (zgodnie z właściwym dzieleniem - 50000/1000=50)
No i co? Podałem na poniższym screenie:

mapy topograficzne wydają się być zdecydowanie za małe jak na obszar mapy cyfrowej. Mapa cyfrowa była tak cięta, aby Lublin był przy lewym końcu, a wschodnia granica państwa przy prawym końcu. Tu niestety nie chce to wyjść. Wygląda jakby Lublin zaczynałby się w środku...

Gdy otwierałem plik jpeg skanu arkusza mapy, to w wielkości było 300dpi
Czy ja robię coś nie tak? Sprawdziłem w podglądzie obrazów to rozmiar rzeczywisty pokazywany przez komputer wskazuje podziałkę większą niż 1 cm:
(poniżej screen w rozmiarze rzeczywistym):


BARDZO PROSZĘ O POMOC W TYM TEMACIE
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 14-12-2009, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-12-2009, 10:37   

Więc napiszę jak to zrobiłem:
Błąd u mnie polegał na innym odczytywaniu współrzędnych geograficznych. Microdem pokazuje współrzędne w stopniach dziesiętnych, a geoportal i Google Earth współrzędne w stopniach, minutach i sekundach co robi dużą różnicę! Znalazłem program online do przeliczania współrzędnych geograficznych: http://www.aprs.radom.pl/...id=94&Itemid=98

Cytat:
- w photoshopie zmieniłem rozmiar dzieląc skalę przez 1000.
- zmieniłem rozdzielczość piks/cal na piks/cm i wstawiłem 50 (zgodnie z właściwym dzieleniem - 50000/1000=50)


Tego nie robiłem, bo mapy sztabowe byłyby dużo bardziej niedokładne. Zamiast tego dopasowując mapę wysokości do poziomic na mapach topograficznych zmniejszyłem właśnie mapy topograficzne o około 85%, dzięki czemu dopasowało się idealnie :)



Moja uwaga:
Cytat z tutoriala HOG na stornie PTT:
"c. base height i max height - najniższa i najwyższa wysokość arkusza mapy - dotyczy oryginalnego segmentu mapy cyfrowej, a nie naszego później przyciętego fragmentu. Tu wpisujemy wartości elev range z MICRODEMa"

Nie zgadzam się z tym. Sprawdzałem zarówno z przedziałem wysokości 110x304m (z całego głównego arkusza .hgt, oraz sprawdzałem z przedziału 144x296m po przycięciu do mojego rozmiaru. Po nałożeniu mapy topograficznej w Trainzie wychodzą dokładnie te wysokości jakie są na mapach topograficznych tylko wtedy, gdy wezmę przedział z wyciętego arkusza.

P.s. Najważniejsze, że generując w końcu mapę w HOGu osiągnąłem sukces w dokładnym odwzorowaniu, co nie wyszło mi tak dokładnie w Linii 156 :)
Trzeba będzie teraz rozpocząć prace nad tworzeniem układu torowego :) Pozdrowienia!!!
W załączeniu trasa z minimapy:
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 20-12-2009, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-12-2009, 13:11   

Poprawka:
Cytat:
(...)zmniejszyłem właśnie mapy topograficzne o około 85%, dzięki czemu dopasowało się idealnie (...)


Zmniejszyłem do 85%, a nie o 85% ;)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2010, 23:23   

Mam taki problem. Wygenerowałem mape w TRS 2004, a nastepnie wsadziłem ją do TS 2009 i wygląda tak:

Z wysokościami jest ok, natomiast problem jest z teksturami. Problem pewnie polega na braku folderu "Grodnu" z zawartością i tu mam pytanie, gdzie dokładnie ten folder wstawić w TS 2009?
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-08-2010, 08:10   

Zrób import treści przez CMP.
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2010, 08:13   

Przenosząc mape z 2004 do 2009 spakowałem ją przem CMP i jako dodatek wgrałem w 2009. W TRS wszystkie tekstury były na swoim miejscu.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2010, 08:17   

Podejrzewam, że musisz zainstalować tekstury z HOG-a (bodajże), część z nich jest w TS2009, ale większości nie ma.
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2010, 10:59   

drstrach napisał/a:
Podejrzewam, że musisz zainstalować tekstury z HOG-a (bodajże), część z nich jest w TS2009, ale większości nie ma.

No właśnie pytam gdzie je zainstalować - folder "Grodnu" ;-)
czy może da się jakoś spakować jako dodatek i wgrać do Trainz?
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2010, 11:05   

Z tego co pamiętam, to te pliki miały własne kuidy, więc procedura instalacji jest taka sama jak w przypadku innych dodatków.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-08-2010, 22:05   

Cameron napisał/a:
folder "Grodnu"

Poprawka. Oczywiście folder nazywa się Ground. Wcześniej popełniłem literówkę.
Instaluje się ten folder poprzez CMP i opcję: Import zawartości.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2010, 22:15   

I działa ;-) dzięki wielkie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group