Pomógł: 56 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 852 Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2008, 18:02 Mapy topograficzne
Witam. Zakupiłem specjalnie mapy topograficzne, aby wykonać mapę realną. Mapy zeskanowałem, złożyłem i wysłałem do formatu TGA. W photoshopie przygotowałem ją razem z mapą wysokości i trasą malowaną kolorem 0.255.255. Otóż HOG poprawnie wygenerował mi mapę wysokości terenu, poprawnie obciął mapę do właściwych segmentów, ale nie umieścił mi mapy topograficznej. Co mogę robić nie tak jak trzeba. Wszystkie wymagane pliki umieściłem w katalogu HOG.
Bardzo proszę o odpowiedź zwłaszcza osoby, które zajmują się HOG'iem i generują przy jego użyciu mapy.
Pomógł: 56 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 852 Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2008, 16:17
Optional image to serve as layout texturing guide oraz Optional alternate image for layout minimap.
Z tym że mapa topograficzna w minimapie mi się pojawia.
Ostatnio zmieniony przez mgarkowski 02-10-2008, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 56 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 852 Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2008, 19:07
Czy jest osoba, do której mógłbym wysłać pliki mapy cyfrowej i topograficznej do sprawdzenia lub ewentualnego poprawnego nałożenia jednej na drugą??
Bardzo proszę o kontakt na PW.
dostalem linka do pliku z twoją mapą, ale zanim to sciagne to moze jeszcze jedna rzecz: w jakim formacie masz wszystkie pliki ktore ładujesz do hoga? jako bmp czy jako tga?
nie nie lepiej Maki :]
dlatego że śledząc treść naszej korespondencji na otwartym forum może komuś coś przyjdzie jeszcze do głowy i podpowie Mgarkowskiemu co moze być problemem. Nie umawialismy sie na ogladanie pornosów. Jedna moja odpowiedź dotyczyła tylko tego że się odezwę rano.
Trochę luzu, naprawdę strach się tu odezwać. :/
Pomógł: 56 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 852 Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2008, 20:39
Problem rozwiązał stmichal:
w miejscu gdzie masz zapisanego trsa czyli w moim przypadku D:\Auran\TRS2004\World\Custom w tym folderze zakladasz folder ground teraz wewnatrz tego folderu rozpakowujesz folder textures.zip ktory masz w folderze w ktorym zainstalowany jest hog znajduje on sie w podfolderze presets
Proszę o zamknięcie tematu
Ostatnio zmieniony przez mgarkowski 04-10-2008, 20:40, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 14-12-2009, 22:09 Dopasowanie mapy topograficznej do cyfrowej
Robię linię kolejową Lublin - Dorohusk, jednak mam bardzo poważny problem. Chcę wykonać ją za pomocą HOGa, ale za cholerę nie potrafię dopasować map topograficznych do mapy cyfrowej.
- Wyciąłem odpowiedni fragment terenu: łatwe, bo geoportal wskazuje współrzędne
- zmieniłem screen pixel size i po przedzieleniu wyszło 9,98
- dopasowałem arkusze map sztabowych (topograficzne 1:50000) - zgodnie ze współrzędnymi
- w photoshopie zmieniłem rozmiar dzieląc skalę przez 1000.
- zmieniłem rozdzielczość piks/cal na piks/cm i wstawiłem 50 (zgodnie z właściwym dzieleniem - 50000/1000=50)
No i co? Podałem na poniższym screenie:
mapy topograficzne wydają się być zdecydowanie za małe jak na obszar mapy cyfrowej. Mapa cyfrowa była tak cięta, aby Lublin był przy lewym końcu, a wschodnia granica państwa przy prawym końcu. Tu niestety nie chce to wyjść. Wygląda jakby Lublin zaczynałby się w środku...
Gdy otwierałem plik jpeg skanu arkusza mapy, to w wielkości było 300dpi
Czy ja robię coś nie tak? Sprawdziłem w podglądzie obrazów to rozmiar rzeczywisty pokazywany przez komputer wskazuje podziałkę większą niż 1 cm:
(poniżej screen w rozmiarze rzeczywistym):
Więc napiszę jak to zrobiłem:
Błąd u mnie polegał na innym odczytywaniu współrzędnych geograficznych. Microdem pokazuje współrzędne w stopniach dziesiętnych, a geoportal i Google Earth współrzędne w stopniach, minutach i sekundach co robi dużą różnicę! Znalazłem program online do przeliczania współrzędnych geograficznych: http://www.aprs.radom.pl/...id=94&Itemid=98
Cytat:
- w photoshopie zmieniłem rozmiar dzieląc skalę przez 1000.
- zmieniłem rozdzielczość piks/cal na piks/cm i wstawiłem 50 (zgodnie z właściwym dzieleniem - 50000/1000=50)
Tego nie robiłem, bo mapy sztabowe byłyby dużo bardziej niedokładne. Zamiast tego dopasowując mapę wysokości do poziomic na mapach topograficznych zmniejszyłem właśnie mapy topograficzne o około 85%, dzięki czemu dopasowało się idealnie :)
Moja uwaga:
Cytat z tutoriala HOG na stornie PTT:
"c. base height i max height - najniższa i najwyższa wysokość arkusza mapy - dotyczy oryginalnego segmentu mapy cyfrowej, a nie naszego później przyciętego fragmentu. Tu wpisujemy wartości elev range z MICRODEMa"
Nie zgadzam się z tym. Sprawdzałem zarówno z przedziałem wysokości 110x304m (z całego głównego arkusza .hgt, oraz sprawdzałem z przedziału 144x296m po przycięciu do mojego rozmiaru. Po nałożeniu mapy topograficznej w Trainzie wychodzą dokładnie te wysokości jakie są na mapach topograficznych tylko wtedy, gdy wezmę przedział z wyciętego arkusza.
P.s. Najważniejsze, że generując w końcu mapę w HOGu osiągnąłem sukces w dokładnym odwzorowaniu, co nie wyszło mi tak dokładnie w Linii 156 :)
Trzeba będzie teraz rozpocząć prace nad tworzeniem układu torowego :) Pozdrowienia!!!
W załączeniu trasa z minimapy:
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2010, 23:23
Mam taki problem. Wygenerowałem mape w TRS 2004, a nastepnie wsadziłem ją do TS 2009 i wygląda tak:
Z wysokościami jest ok, natomiast problem jest z teksturami. Problem pewnie polega na braku folderu "Grodnu" z zawartością i tu mam pytanie, gdzie dokładnie ten folder wstawić w TS 2009?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach