FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zmodernizowane SM42 dla PKP InterCity
Autor Wiadomość
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 21-05-2015, 08:23   Zmodernizowane SM42 dla PKP InterCity

PKP Intercity zaprezentowały zmodernizowane przez Newag lokomotywy serii SM42. – Pojazdy służą pracom manewrowym, a w wakacje będą prowadziły pociągi na niezelektryfikowanych trasach m.in. z Gdyni na Półwysep Helski – poinformowała spółka Newag.
Newag SA zmodernizował dla PKP Intercity 20 lokomotyw spalinowych serii SM42. Modernizacja jednostek objęła zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.
– Dzięki umowie z PKP Intercity mogliśmy wyprodukować lokomotywy spalinowe drugiej generacji – dwusilnikową z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną oraz jednosilnikową z funkcją jazdy akumulatorowej. Zastosowaliśmy w nich nowoczesne, sprawdzone rozwiązania techniczne i funkcjonalne, które zapewniają komfort pracy maszyniście i spełniają obowiązujące normy i przepisy, w tym europejską normę emisji spalin Stage IIIB – mówi Maciej Górowski, z-ca kierownika Działu Badań i Rozwoju, Newag SA.
Pojazdy wykorzystywane będą do prac manewerowych w Warszawie, Gdyni, Krakowie, Wrocławiu, Olsztynie oraz Szczecinie. Natomiast w sezonie wakacyjnym lokomotywy będą obsługiwać niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych. PKP Intercity zapłaciło za modernizację blisko 77 mln zł.
Modernizacja lokomotyw to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. — Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi 43,7 mln zł – dodaje.

źródło: Rynek Kolejowy
http://www.rynek-kolejowy...wag+zdjecia.htm
 
 
Michal97 
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 59
Skąd: Miasto Wiatrków
Wysłany: 21-05-2015, 10:22   

Kabina jak apartament normalnie :D
A tak poza tym, przynajmniej polska kolej inwestuje w nowy tabor, szkoda jednak że technika nie idzie w parze z designem, mała szkarada nie stonka z tego loka.
Ostatnio zmieniony przez Michal97 21-05-2015, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 21-05-2015, 10:52   

Michal97 napisał/a:
Kabina jak apartament normalnie :D

No raczej :P W końcu jest nawet:
Cytat:
(...) oraz częścią socjalną.

- cokolwiek to znaczy ;P
 
 
Michal97 
user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 59
Skąd: Miasto Wiatrków
Wysłany: 21-05-2015, 11:01   

Kabina duża,przestronna,umywaleczka jest,płyta indukcyjna jest, rozłożyć śpiwór na podłodze i można nocować, a za potrzebą to za krzaczek na bocznicy ;)
Więc socjal jest.
Ostatnio zmieniony przez Michal97 21-05-2015, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2057
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 21-05-2015, 15:23   

Jeżeli się nie mylę to od jakiegoś czasu już się kręci po wrocławskich grupach i peronach Głównego.

Michal97 napisał/a:
Kabina duża,przestronna,umywaleczka jest,płyta indukcyjna jest, rozłożyć śpiwór na podłodze i można nocować, a za potrzebą to za krzaczek na bocznicy ;)
Więc socjal jest.

Po pierwsze primo to umywaleczka czy płyta indukcyjna to nic nowego;
Po drugie primo śpiworu się nie rozkłada na podłodze, chyba że na karimacie;
A po trzecie primo IC posiada tylko wagony osobowe które dużo lepiej nadają się do
"rozmyślań o kolei" niż podłoga jakiejkolwiek lokomotywy, nie pisząc już o tym że te czasy to już się skończyły;
A za potrzebą to można pójść do wagonu który posiada obieg zamknięty WC, a w krzaczki na bocznicy za potrzebą nie chadza się.
O wyjątkach nie piszmy tylko je przemilczmy bo i chwalić się nie masz czym.
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk


Pomógł: 61 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1967
Skąd: Bonk in Polen

Wysłany: 21-05-2015, 16:31   

Skoro już jesteśmy przy tych tematach to jak wyglądają TE sprawy na lokomotywach na szlaku? Pamiętam jak z 10 lat temu na starym forum PTT (free4web) była dyskusja na ten temat. Maszynista chyba nie wypina zadu przez okno w trakcie jazdy, więc jak jest? Wiadro? Na stacji sprintem do WC?
 
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2015, 16:55   

pietrek napisał/a:
Jeżeli się nie mylę to od jakiegoś czasu już się kręci po wrocławskich grupach i peronach Głównego.

We Wrocławiu jest SU42-1003 :-D Jest to wersja z kabiną na środku, podobno ma w okresie sezonowym ciągnąć tlk do Kudowy Zdrój
Ostatnio zmieniony przez PatrykPKP 21-05-2015, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2015, 18:04   

na te zdjęcia nie ma co patrzeć wiarygodnie, są zrobione z takiej perspektywy, że wygląda wszystko ładnie... kabina w realu nie jest taka wielka i jest ciasno, tak samo jak drzwi.
zaplecze socjalne to: lodówka, płyta i umywalka ( ale i tak zawitają pewnie stare dobre butelki, bo aby napełniać zbiorniki z wodą potrzebne są odpowiednie urządzenia ;p)


a na szlaku? ile osób tyle pomysłów... każdy ma inne rozwiązanie
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2057
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 21-05-2015, 18:29   

Myślałem że te zdjęcia tak zniekształcają kształt. :oops:
A co do wodowania to nie zrobili tego tak jak w wagonach czy starszych lokomotywach?
W lokomotywowniach też był kran z wężem o odpowiedniej końcówce.
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5096
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2015, 18:30   

pietrek napisał/a:
Myślałem że te zdjęcia tak zniekształcają kształt. :oops:
A co do wodowania to nie zrobili tego tak jak w wagonach czy starszych lokomotywach?
W lokomotywowniach też był kran z wężem o odpowiedniej końcówce.


odpowiednia końcówka i odpowiednie ciśnienie i odpowiednie urządzenie ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 62 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1627
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-05-2015, 20:07   

Kabina jest identyczna jak w zmodernizowanych wcześniej lokomotywach dwusilnikowych dla IC (SU42-100x). Miejsca jest tam naprawdę sporo. Dość dużą wadą jest brak możliwości przejścia wzdłuż lokomotywy na zewnątrz przez drużynę manewrową. Lodóweczka jest malutka, na 1l butelkę. Kolejnym minusem jest radio, głośnik jest zwrócony w zupełnie innym kierunku niż stanowisko maszynisty... Ogólnie bardzo fajny sprzęt, całkiem dobrze się sprawuje...
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 290 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4208
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 22-05-2015, 03:57   

Ale i kiosk i dwururka mają takie drzwi, że mieści się w nie człowiek mojej postury (a ja jestem w stanie schować się w całości za sznurkiem :-D ), większość naszych ustawiaczy ledwo włazi, a jest jeden, który może robić jedynie na starych wibratorach, bo do kioska nie jest w stanie wleźć :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 62 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1627
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2015, 09:16   

Czyli wasi ustawiacze mało pracują skoro osiągnęli słuszne rozmiary. We Wrocławiu tak biegają że wyglądają jak pół człowieka :mrgreen: za to niektórzy maszyniści mają podobne problemy... :-P
 
 
 
marcinbinio
trainz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-05-2015, 12:53   

U mnie na kursie wszyscy mieli zajecia praktyczne na SM42-3001 i jakos sie spokojnie miescilismy Sam mam srednie gabaryty (180 cm wzrostu, 80 kg masy) i nie widze problemu. Jak to ktos u nas powiedzial: to jest lokomotywa a nie palac, miejsca jest dosc:-) Sory za brak polskich znakow, moj tablet z promcji nie uznaje ogonkow :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group