Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-10-2014, 21:59 Górska jesień lat 70-80
Nadszedł czas, w którym czas, jaki "twórczość" przesiaduje na kompie zaczyna męczyć i człowieka nachodzą głupie pomysły. Wobec tego ulewam przed Wami swojej pracy w mapotwórczym zakresie :)
Obecnie jest to ok. 20km fikcyjnej trasy w "okołogórskim" stylu, który częściowo pozwoliłem sobie skopiować z mapy Kolej Bystrzycka, używając w większości dodatków naszej produkcji. Rzecz dzieje się wczesną jesienią zakresu lat 70-80 kiedy to można było spotkać na naszych torach maszyny serii ST43, ST44 oraz część taboru parowego.
W dniu dzisiejszym chciałbym zaprezentować Wam jeden odcinek - od pierwszej dużej stacji - Wojtkowo do przystanku we wsi Rola (obie nazwy będą charakterystycznie brzmiące dla pewnych osób).
Na razie tyle. Mam świadomość tego, że nie wszystko wygląda tak, jak powinno, dlatego mam pewną propozycję - jeżeli znajdą się trzy, cztery osoby, z TS2010, które chciałyby pomóc w dogłębszym zbadaniu niejasności - zapraszam. Podzielę się mapą i wspólnie podebatujemy.
Na razie tyle, zapraszam do oglądania...
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Dodałbym koło wyjścia z przejścia podziemnego jakiś ślepy tor. Może przejście pociągnij pod całą stacją? Wydaje mi się też, że powinno być kilka torów towarowych - jeden dwa - np. po prawej stronie stacji.
Czy nie lepiej żeby głównym torem szlakowym był ten zasłonięty tarczą manewrową - lub lewy tor szlaku biegnącego w dole zdjęcia z lokomotywownią? Ten istniejący jest trochę za ciemny w stosunku do realiów kolei a wspomiany przeze mnie lepiej by pasował do zastosowanych tekstur.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 09-10-2014, 23:19
Kudłaty, jak chcesz to mam odpowiednią wersję, zważywszy, że widzę parę błędów w w układzie rozjazdów. Co do nazwy to jednak chyba Rola Wieś, tak jak np. Nowa Wieś Wielka.
Pomógł: 7 razy Wiek: 108 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 633 Skąd: Stąd
Wysłany: 10-10-2014, 17:30
http://trainzimage.pl/image/BS
Tym barierkom przy drodze przydało by się dodać kilka węzłów.
Koszt zerowy a i efekt lepszy.
http://trainzimage.pl/image/B9
Jak dla mnie lepsza by była tablica z czarnymi słupkami.
Ten niebieski bardziej kojarzy mi się z PLK, niż z latami 70/80.
Zostanę znienawidzony, ale muszę to powiedzieć.
Nudy Wali po oczach kilanowym klimatem. Rzecz nie w tym, że jest zły pod względem technicznym czy coś, ale ten jesienny górski motyw już jest wszędzie. Nawet użyłeś zbliżonej palety dodatków. Takie moje pierwsze wrażenie przynajmniej. Jeśli wypracowałeś przy tym projekcie jakiś swój styl, to jest skrzętnie ukryty, a szkoda.
A już tak czysto obiektywnie podpisuję się w zasadzie pod wszystkim co koledzy wyżej napisali. Bardzo ładnie i schludnie, ale mało detali i "martwo". Jakieś ludziki by się przydały, może wrony neoklaia okazjonalnie, albo gołębie, może się skusisz na ruch uliczny?
Korzeniu, myśle, że Kudłacz świadomie wrzucił temat do działu Piaskownica. Ja odbieram mapy nie, że każda musi być inna. Dla mnie liczy się odbiór klimatu, a Michał fajowo ogarnął temat. Mi by tak w życiu nie wyszło nawet w 10%
http://trainzimage.pl/image/BL <-- torów Wojtka używasz, to ten tor podmień z jakimś "rare used" i obniż go tak by wystawały same główki szyn. W takim miejscu podkłady wychodzą gdzieniegdzie a tak wyślizgany tor oznacza, że jest tam Pani Hania która poleruje szyny po każdym manewrze ;)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2014, 01:30
Wg. mnie (choć faktycznie może lepiej gdyby to było letnie, wtedy nie było by tak bardzo podobne do sudeckich map) jest nieźle. Położyłeś podstawy i masz stan surowy z zaczątkami wykończenia.
Rzeczą, na którą ja akurat zwróciłem uwagę jest fakt, iż zrobiłeś 'generalia', ale nie nasyciłeś mapy detalem i 'subtelnościami'. Innymi słowy, żeby to był w pełni udany kąsek, musisz to teraz dopieścić w takich ramach jakie już stworzyłeś.
Pusto. Detale! Tylko detali tu brakuje - latarnie peronowe, latarnie między-torowe, płotki, śmietniki, ławki peronowe, budka z gazetami, kwietniki, ludzie (!!!), przejścia międzyperonowe (na pruskich stacjach nawet tam gdzie są podziemne, były też naziemne dla kolejarzy).
Tu bardzo widać, że nie dałeś różnych urządzeń stacyjnych, a najbardziej latarni. Żuraw wodny? Wieża ciśnień jest, a gdzie żuraw...? w peronach prawie zawsze były.
*Nie boimy się jasnych tekstur też i warto stosować tła leśne i polne FMA, można z nich robić cuda na kiju - zobacz choćby ostatni fragment 'Sudetów'
**Więcej przepustów, różnych 'ciekawostek' około toru, mury oporowe, kanałki, rzeczułki, jazy, kładki piesze nad rzeczkami, ścieżki, pobaw się zielenią spline.
Już kiedyś pisałem, że to co robisz dla naszego trainzowego podwórka ma to coś, i okazuje się że tak jest nadal, również w przypadku tej budowanej przez Ciebie mapy. Mapy która już w tej chwili ma potencjał, ale również ten niepowtarzalny klimat. Każdy, kto w swoim domowym zaciszu buduje jakąkolwiek mapę, choćby tylko dla swego prywatnego użytku, doskonale wie jak trudne i złożone jest to zadanie. A ile póżniej jest radości gdy się dotrze do końca, i można wreszcie pojeżdzić na niej ulubionym taborem.
Wydaje się mi jednak, Michale, że nie koniecznie najszczęśliwszym rozwiązaniem jest "osadzenie" robionej przez Ciebie Mapy w okresie jesiennym, choć niewątpliwie jest to bardzo urokliwa pora roku, szczególnie w górach, co niewątpliwie bardzo udanie zaprezentował Mistrz Piotr w swoich Sudetatach (Piotrze, to nie jest wazelina, a jedynie potwierdzenie faktu). Dlatego, choćby niejako dla przeciw wagi, dla prac Piotra, zaryzykowałbym zrobienie tej mapy w klimatach wiosennych. Niejako dla przełamania skojarzenia że mamy tylko mapy, gdzie w górach możemy pojeżdzić wyłącznie w porze jesiennej, a przecież wiosna w górach jest równie piękna i "atrakcyjna".
Osteteczna decyzja i tak należy do Ciebie, ja i tak trzymam kciuki za ten projekt, naprawdę jest coś magicznego w tym temacie, którego się podjąłeś, zapowiada się pięknie, ale też jakoś tak nostalgicznie, oby tak dalej, a chętnych do pobrania tej mapy na pewno Ci nie zabraknie. Ja z całą pewnością będę wśród nich.
Ja osobiście uważam, że klimat jesienny jest już sprawdzony i pasuje do każdej mapy. Robienie mapy wiosennej jak i letniej może być ryzykowne, bo to nie zawsze ładnie wychodzi. Czasami trzeba nieźle się nakombinować, żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Te żółte i pomarańczowe drzewka nadają mapie ładny wygląd i właściwie odwalają za nas pół roboty, bo gdziekolwiek byśmy ich nie wstawili to zawsze będzie wyglądało ładnie.
Poza tym podoba mi się twoja mapa, ale brakuje jej detali. Śmietników, ludzi, samochodów. Jeśli tworzysz ją na TS2010 to z pewnością przy takim oszczędnym budowaniu jak teraz masz spory zapas mocy więc wykorzystaj go na te właśnie detale. To tyle.
Ja osobiście uważam, że klimat jesienny jest już sprawdzony i pasuje do każdej mapy. Robienie mapy wiosennej jak i letniej może być ryzykowne, bo to nie zawsze ładnie wychodzi.
to co napisałeś jest wstrząsające. Czyli co, mamy teraz mieć z tyłu głowy moralny przymus samych jesiennych map bo tak zaczął Kilan z Sudetami czy o co chodzi?
Zółw ty to potrafisz uratować człowieka, bo dziś w nocy robiłem miejsce bardzo podobne do sytuacji Kudłacza z takim zamysłem właśnie, a czytam że jest źle.:
Cytat:
a w przypadku jednoczesnego wjazdu i wyjazdu cos takiego sie przyda
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 12-10-2014, 14:43
Ten bliższy Rkpd jest niepotrzebny, bo zamiast niego wystarczy Rkp i tego będę się trzymał. To co na zdjęciu dajesz dotyczy innego układu, tutaj odnosiłem się do konkretnego przypadku jaki widzę na obrazku
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2014, 15:36
Zapoznałem się ze wszystkimi uwagami (rychło w czas, no nie? :p), szczegóły pewnych poprawek poustalam sobie na PW z poszczególnymi osobami.
Słów kilka odnośnie samego układu torowego. Zauważyliście, że sygnalizatory wchodzą w skrajnię torów - faktycznie tak jest - na początku prac użyłem złych szablonów do tworzenia układów stacyjnych i wyszło tak, jak widać. Dopiero w późniejszej fazie projektu nad torami zapanował Bzyku i od tamtej pory wszystko jest tip-top. Raczej nie porwę się na prucie całej stacji, czy dwóch, żeby to poprawić - nie mam na to czasu ani nerwów - będzie musiało na razie zostać tak, jak jest, trudno.
Korzeń - ja tam się nie obrażam, ani nie mam pretensji :) łatwiej jest stworzyć coś swojego, opierając się o gotowe projekty. Może potem wytworzę jakiś swój styl? Zobaczymy :)
A, jeszcze słowo odnośnie grzebania w układach torowych - Panowie, którzy proponowali kastrowanie rozjazdów, dodawanie torów, zmianę układu, itp - obawiam się, że w dziedzinie projektowania układów stacyjnych nie macie takiego doświadczenia, jak Niemcy, z których planów dosłownie zżynałem mapę :) wniosek - żadnych zmian, przekładania, dodawania :)
Jak coś, to hejtujcie, piszcie PW, itp. :]
Jeżeli znajdzie się ktoś chętny do współpracy przy wyłapywaniu błędów i niezgodności, to piszcie - osoby zainteresowane dostaną kopię mapy do wglądu :) jedyny warunek to Trainz 2010 w wersji min. 44088
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach