FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Górska jesień lat 70-80
Autor Wiadomość
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-10-2014, 20:59   Górska jesień lat 70-80

Nadszedł czas, w którym czas, jaki "twórczość" przesiaduje na kompie zaczyna męczyć i człowieka nachodzą głupie pomysły. Wobec tego ulewam przed Wami swojej pracy w mapotwórczym zakresie :)

Obecnie jest to ok. 20km fikcyjnej trasy w "okołogórskim" stylu, który częściowo pozwoliłem sobie skopiować z mapy Kolej Bystrzycka, używając w większości dodatków naszej produkcji. Rzecz dzieje się wczesną jesienią zakresu lat 70-80 kiedy to można było spotkać na naszych torach maszyny serii ST43, ST44 oraz część taboru parowego.

W dniu dzisiejszym chciałbym zaprezentować Wam jeden odcinek - od pierwszej dużej stacji - Wojtkowo do przystanku we wsi Rola (obie nazwy będą charakterystycznie brzmiące dla pewnych osób).





Rzut okiem na okolice dworca:





W oddali widzimy szopę:






Jednotorowym, niezeletryfikowanym szlakiem opuszczamy Wojtkowo:


















I znajdujemy się już we wsi ROla :)





Na razie tyle. Mam świadomość tego, że nie wszystko wygląda tak, jak powinno, dlatego mam pewną propozycję - jeżeli znajdą się trzy, cztery osoby, z TS2010, które chciałyby pomóc w dogłębszym zbadaniu niejasności - zapraszam. Podzielę się mapą i wspólnie podebatujemy.

Na razie tyle, zapraszam do oglądania...
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 09-10-2014, 21:28   

Doskonałe! Tak, bardzo fajnie się zapowiada. Pozwolisz, że wrzucę moje uwagi.

http://trainzimage.pl/image/Bm

Więcej tekstur gruntu na stacji - niech to się przenika, zmienia a nie jednolicie biegnie pod torowiskiem.

http://trainzimage.pl/image/B5

Dodałbym koło wyjścia z przejścia podziemnego jakiś ślepy tor. Może przejście pociągnij pod całą stacją? Wydaje mi się też, że powinno być kilka torów towarowych - jeden dwa - np. po prawej stronie stacji.

http://trainzimage.pl/image/BL

Węzeł z kozłem wsadź pod ziemię, albo wykorzystaj swoją kupę węgla i ją wsuń pod ziemię jako poduszkę końcową.

http://trainzimage.pl/image/Bz
http://trainzimage.pl/image/BY

Czy nie lepiej żeby głównym torem szlakowym był ten zasłonięty tarczą manewrową - lub lewy tor szlaku biegnącego w dole zdjęcia z lokomotywownią? Ten istniejący jest trochę za ciemny w stosunku do realiów kolei a wspomiany przeze mnie lepiej by pasował do zastosowanych tekstur.

http://trainzimage.pl/image/B9

Wszystko dużą literą - chyba, że ma być Rola (Wieś), choć lepiej by wyglądało ROLA - WIEŚ, ale to już as you wish.

Sudety ach Sudety! ;-)
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole

Wysłany: 09-10-2014, 22:19   

Kudłaty, jak chcesz to mam odpowiednią wersję, zważywszy, że widzę parę błędów w w układzie rozjazdów. Co do nazwy to jednak chyba Rola Wieś, tak jak np. Nowa Wieś Wielka.
 
 
 
kolpawe
zaawansowany
mbXD2


Pomógł: 11 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 613
Skąd: Grodzisk M.
Wysłany: 10-10-2014, 09:20   

Wyczuwam złośliwą aluzję :-D

Mapa ładna, spójna i starannie wykonana, brakuje jedynie ludzi i znaków drogowych.
 
 
 
PMT 
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 105
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 633
Skąd: Stąd
Wysłany: 10-10-2014, 16:30   

http://trainzimage.pl/image/BS
Tym barierkom przy drodze przydało by się dodać kilka węzłów.
Koszt zerowy a i efekt lepszy. ;-)

http://trainzimage.pl/image/B9
Jak dla mnie lepsza by była tablica z czarnymi słupkami.
Ten niebieski bardziej kojarzy mi się z PLK, niż z latami 70/80.
_________________
#547220/#688894
PMT's Trainz Studio
Na warsztacie
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 77 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3126
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 10-10-2014, 16:59   

Faaajnie i klimatycznie! BArdzo lubie takie kameralne stacje! Niby mała, a można wiele rzeczy na nich poustawiać. Z przyjemnością obejrzałem screeny!
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk


Pomógł: 61 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1965
Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 10-10-2014, 17:22   

Tylko czy przystanek Rola (Wieś) na pewno powinien być z nawiasem? Na Ostbahnie mamy stację Rytel i rzut beretem przystanek Rytel Wieś bez nawiasu.

Sama mapa prezentuje się dobrze. Ale brakuje jakby trochę detali i wypełnienia, mapa wydaje się być taka chwilami jakby za pusta.
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1500
Skąd: Knurów
Wysłany: 10-10-2014, 18:11   

Zostanę znienawidzony, ale muszę to powiedzieć.
Nudy :-| Wali po oczach kilanowym klimatem. Rzecz nie w tym, że jest zły pod względem technicznym czy coś, ale ten jesienny górski motyw już jest wszędzie. Nawet użyłeś zbliżonej palety dodatków. Takie moje pierwsze wrażenie przynajmniej. Jeśli wypracowałeś przy tym projekcie jakiś swój styl, to jest skrzętnie ukryty, a szkoda.

A już tak czysto obiektywnie podpisuję się w zasadzie pod wszystkim co koledzy wyżej napisali. Bardzo ładnie i schludnie, ale mało detali i "martwo". Jakieś ludziki by się przydały, może wrony neoklaia okazjonalnie, albo gołębie, może się skusisz na ruch uliczny?
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-10-2014, 19:29   

http://trainzimage.pl/image/Bm tu widać ze semafory wchodzą w skrajnie sąsiednich torów,

odbiór ogólny mapy, może coś z tego fajnego wyjść
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 77 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3126
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 10-10-2014, 19:54   

Korzeniu, myśle, że Kudłacz świadomie wrzucił temat do działu Piaskownica. Ja odbieram mapy nie, że każda musi być inna. Dla mnie liczy się odbiór klimatu, a Michał fajowo ogarnął temat. Mi by tak w życiu nie wyszło nawet w 10% :shock:
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2667
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-10-2014, 21:22   

http://trainzimage.pl/image/BL <-- torów Wojtka używasz, to ten tor podmień z jakimś "rare used" i obniż go tak by wystawały same główki szyn. W takim miejscu podkłady wychodzą gdzieniegdzie a tak wyślizgany tor oznacza, że jest tam Pani Hania która poleruje szyny po każdym manewrze ;)
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2014, 00:30   

Wg. mnie (choć faktycznie może lepiej gdyby to było letnie, wtedy nie było by tak bardzo podobne do sudeckich map) jest nieźle. Położyłeś podstawy i masz stan surowy z zaczątkami wykończenia.

Rzeczą, na którą ja akurat zwróciłem uwagę jest fakt, iż zrobiłeś 'generalia', ale nie nasyciłeś mapy detalem i 'subtelnościami'. Innymi słowy, żeby to był w pełni udany kąsek, musisz to teraz dopieścić w takich ramach jakie już stworzyłeś.

I tak:

http://trainzimage.pl/image/BR

Tu jest b. dobrze - właściwe nasycenie, detale, zestaw tekstur - w porządku, kapliczka - strzał w dziesiątkę.

http://trainzimage.pl/image/Bj

Tu też nieźle, przydało by się więcej płotków (np. wzdłuż bitej drogi) i jakiś detal typu autko, reklama, cokolwiek.

http://trainzimage.pl/image/B5

Pusto. Detale! Tylko detali tu brakuje - latarnie peronowe, latarnie między-torowe, płotki, śmietniki, ławki peronowe, budka z gazetami, kwietniki, ludzie (!!!), przejścia międzyperonowe (na pruskich stacjach nawet tam gdzie są podziemne, były też naziemne dla kolejarzy).

http://trainzimage.pl/image/Bl

Trochę detali - krzaki przy podporach wiaduktu, szpaler zieleni między rzeczką i drogą, jakieś auta, skrzynie, latarnie - coś.

http://trainzimage.pl/image/BK

Tu nieźle, dobrze się przenika zieleń spline i scenery na pierwszym planie - nic nie brakuje. Może telegraf?

http://trainzimage.pl/image/Bf

Tu bardzo widać, że nie dałeś różnych urządzeń stacyjnych, a najbardziej latarni. Żuraw wodny? Wieża ciśnień jest, a gdzie żuraw...? w peronach prawie zawsze były.

http://trainzimage.pl/image/BL

Tu troche za ciemno chyba, spróbuj może dorwać jakieś lepsze tex. węgla - jest ładna niemiecka, nazywa się 'schotter'.

http://trainzimage.pl/image/vy

Po prawej zieleń spline urywa się wraz z lod'em... i mamy pustą dziurę. Tu powinny być 1-2 typy traw scenery, tak jak 3 obrazki wyżej.

***************************************************************************

Porównaj to z niektórymi obrazkami z moich projektów i zobacz czego Ci brakuje,

http://postimg.org/image/n8xhml9l7/
http://postimg.org/image/4l3nj5evb/
http://postimg.org/image/85d5hzp0n/

Stację nasycają detale, hektometry, wskaźniki, latarnie, semafory itp. i trochę też tabor, ale do obrazków 'z mapy' nie jest niezbędny.

Zwróć uwagę, że nawet taki lo-poly banał, jakim była "Mapa PL" ma odpowiednie nasycenie detalami, przynajmniej w pobliżu kamery:

http://postimg.org/image/3mk5ijfsl/
http://postimg.org/image/bg9v5j4bf/
http://postimg.org/image/9c6eqe055/

*Nie boimy się jasnych tekstur też i warto stosować tła leśne i polne FMA, można z nich robić cuda na kiju - zobacz choćby ostatni fragment 'Sudetów'

**Więcej przepustów, różnych 'ciekawostek' około toru, mury oporowe, kanałki, rzeczułki, jazy, kładki piesze nad rzeczkami, ścieżki, pobaw się zielenią spline.

Tyle tytułem dobrej rady.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Wosiu
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Rawicz
Wysłany: 11-10-2014, 11:25   

Już kiedyś pisałem, że to co robisz dla naszego trainzowego podwórka ma to coś, i okazuje się że tak jest nadal, również w przypadku tej budowanej przez Ciebie mapy. Mapy która już w tej chwili ma potencjał, ale również ten niepowtarzalny klimat. Każdy, kto w swoim domowym zaciszu buduje jakąkolwiek mapę, choćby tylko dla swego prywatnego użytku, doskonale wie jak trudne i złożone jest to zadanie. A ile póżniej jest radości gdy się dotrze do końca, i można wreszcie pojeżdzić na niej ulubionym taborem.

Wydaje się mi jednak, Michale, że nie koniecznie najszczęśliwszym rozwiązaniem jest "osadzenie" robionej przez Ciebie Mapy w okresie jesiennym, choć niewątpliwie jest to bardzo urokliwa pora roku, szczególnie w górach, co niewątpliwie bardzo udanie zaprezentował Mistrz Piotr w swoich Sudetatach (Piotrze, to nie jest wazelina, a jedynie potwierdzenie faktu). Dlatego, choćby niejako dla przeciw wagi, dla prac Piotra, zaryzykowałbym zrobienie tej mapy w klimatach wiosennych. Niejako dla przełamania skojarzenia że mamy tylko mapy, gdzie w górach możemy pojeżdzić wyłącznie w porze jesiennej, a przecież wiosna w górach jest równie piękna i "atrakcyjna".

Osteteczna decyzja i tak należy do Ciebie, ja i tak trzymam kciuki za ten projekt, naprawdę jest coś magicznego w tym temacie, którego się podjąłeś, zapowiada się pięknie, ale też jakoś tak nostalgicznie, oby tak dalej, a chętnych do pobrania tej mapy na pewno Ci nie zabraknie. Ja z całą pewnością będę wśród nich.
 
 
 
shenker67
user


Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 63
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 11-10-2014, 13:21   

Ja osobiście uważam, że klimat jesienny jest już sprawdzony i pasuje do każdej mapy. Robienie mapy wiosennej jak i letniej może być ryzykowne, bo to nie zawsze ładnie wychodzi. Czasami trzeba nieźle się nakombinować, żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Te żółte i pomarańczowe drzewka nadają mapie ładny wygląd i właściwie odwalają za nas pół roboty, bo gdziekolwiek byśmy ich nie wstawili to zawsze będzie wyglądało ładnie.

Poza tym podoba mi się twoja mapa, ale brakuje jej detali. Śmietników, ludzi, samochodów. Jeśli tworzysz ją na TS2010 to z pewnością przy takim oszczędnym budowaniu jak teraz masz spory zapas mocy więc wykorzystaj go na te właśnie detale. To tyle.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole

Wysłany: 11-10-2014, 15:05   

http://trainzimage.pl/image/Bm
Wg mnie pierwszy podwójny anglik zbędny, wystarczy pojedynczy. Niepotrzebne zdublowanie rozjazdu zwyczajnego będącego obok.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2667
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-10-2014, 21:54   

Cytat:
Ja osobiście uważam, że klimat jesienny jest już sprawdzony i pasuje do każdej mapy. Robienie mapy wiosennej jak i letniej może być ryzykowne, bo to nie zawsze ładnie wychodzi.


to co napisałeś jest wstrząsające. Czyli co, mamy teraz mieć z tyłu głowy moralny przymus samych jesiennych map bo tak zaczął Kilan z Sudetami czy o co chodzi?
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-10-2014, 07:18   

ryszard napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/Bm
Wg mnie pierwszy podwójny anglik zbędny, wystarczy pojedynczy. Niepotrzebne zdublowanie rozjazdu zwyczajnego będącego obok.


a w przypadku jednoczesnego wjazdu i wyjazdu cos takiego sie przyda,
i dodatkowo na naszej sieci dużo podobnych miejsc mamy :)

przykład tutaj:
http://wikimapia.org/#lan...766674&z=20&m=s

dwa angliki a po ich lewej stronie zdublowany rozjazd zwyczajny
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2667
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-10-2014, 09:48   

Zółw ty to potrafisz uratować człowieka, bo dziś w nocy robiłem miejsce bardzo podobne do sytuacji Kudłacza z takim zamysłem właśnie, a czytam że jest źle.:

Cytat:
a w przypadku jednoczesnego wjazdu i wyjazdu cos takiego sie przyda


Myślałem, że znów ileś tam czasu na marne. Ufff.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole

Wysłany: 12-10-2014, 13:43   

Ten bliższy Rkpd jest niepotrzebny, bo zamiast niego wystarczy Rkp i tego będę się trzymał. To co na zdjęciu dajesz dotyczy innego układu, tutaj odnosiłem się do konkretnego przypadku jaki widzę na obrazku
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2014, 15:36   

Zapoznałem się ze wszystkimi uwagami (rychło w czas, no nie? :p), szczegóły pewnych poprawek poustalam sobie na PW z poszczególnymi osobami.

Słów kilka odnośnie samego układu torowego. Zauważyliście, że sygnalizatory wchodzą w skrajnię torów - faktycznie tak jest - na początku prac użyłem złych szablonów do tworzenia układów stacyjnych i wyszło tak, jak widać. Dopiero w późniejszej fazie projektu nad torami zapanował Bzyku i od tamtej pory wszystko jest tip-top. Raczej nie porwę się na prucie całej stacji, czy dwóch, żeby to poprawić - nie mam na to czasu ani nerwów - będzie musiało na razie zostać tak, jak jest, trudno.

Korzeń - ja tam się nie obrażam, ani nie mam pretensji :) łatwiej jest stworzyć coś swojego, opierając się o gotowe projekty. Może potem wytworzę jakiś swój styl? Zobaczymy :)

A, jeszcze słowo odnośnie grzebania w układach torowych - Panowie, którzy proponowali kastrowanie rozjazdów, dodawanie torów, zmianę układu, itp - obawiam się, że w dziedzinie projektowania układów stacyjnych nie macie takiego doświadczenia, jak Niemcy, z których planów dosłownie zżynałem mapę :) wniosek - żadnych zmian, przekładania, dodawania :)

Jak coś, to hejtujcie, piszcie PW, itp. :]

Jeżeli znajdzie się ktoś chętny do współpracy przy wyłapywaniu błędów i niezgodności, to piszcie - osoby zainteresowane dostaną kopię mapy do wglądu :) jedyny warunek to Trainz 2010 w wersji min. 44088
_________________
Baron von Schlosserhoffen.
-----------------------------------------------------------
www.kwt.ovh
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group