FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Magistrala Podsudecka z przyległościami
Autor Wiadomość
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 15:12   Magistrala Podsudecka z przyległościami

Dzięki uporowi kilku osób zdecydowałem się na zamieszczenie wątku. Prośba do czerwonych o pozostawienie go w piaskownicy, a jeśli już,, to gdy czas nadejdzie proszę o przeniesienie do Map Fikcyjnych.

Jak niektórzy wiedzą od dłuższego czasu usiłuję zrobić cos, co przypominałoby mój ulubiony kawałek torów na PKP, jakim jest Podsudecka Magistrala Kolejowa, a w zasadzie jej odcinek między Kędzierzynem, a Nysą.

Teren wygenerowany przy użyciu TransDEM z wykorzystaniem map sztabowych i geoportalu.
Siatka 5m, nasypy układane ręcznie (samo to jest strasznie żmudnym procesem).
Kilometraż się zgadza, plany stacyjne w części udało mi się pozyskać podczas wizyt w nastawniach. Tam, gdzie się nie dało - szkice własne plus semaforek (na którym mimo wszystko jest trochę nieścisłości). Ziemia Głubczycka ogarnięta głównie dzięki KMiD.

Głównym założeniem NIE JEST jazda kabinowa, lecz dyspozytorka. Czas akcji 95/96/97.

Niby linie zamknięte mogłem pominąć ale akurat w tym czasie odbyło się kilka przejazdów specjalnych, poza tym sam wiadukt w Nowej Cerekwi zdecydowanie zasługuje na uwiecznienie (PKP od lat przymierza się do jego likwidacji).

Ogólny szkielet wygląda następująco:

http://i1287.photobucket....zps895ebcc7.jpg

Co jest:

- ułożone torowisko od Nysy po Kędzierzyn-Koźle Przystanek
- ułożone torowisko na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Baborów
- ułożone torowisko na odcinku Baborów - Pilszcz
- ułożone torowisko na odcinku Kietrz-Pietrowice Wielkie
- ułożone torowisko na odcinku Lekartów - Racławice Śląskie
- ułożone torowisko na odcinku Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój

Czego nie ma:

-Kędzierzyna-Koźla (poprzednia wersja została rozebrana - głowica w kier. Gliwic za bardzo się rozjeżdżała)
- Kędzierzyna-Koźla Portu (zero materiałów - w zeszłym roku torowisko zlikwidowano. Planuję wizytę we Wrocławiu w nadziei nabycia planów na Joannitów)
- Odcinka Lekartów - Racibórz
- Ułożenia profilu poziomego na odc. Nowy Świętów - Nysa

Czego szukam:
- WOS ca 95-97 dla linii: 137, 177, 195, 294, 297
- Rozkładów jazdy poc. towarowych (dla 137 mam)
- Planu KKPort (jeżeli ktoś z Wrocławia oszczędziłby mi czasu i pomógł zdobyć te plany, to chętnie poniosę związane z tym koszty)
- Planu KKZach (obecny to raczej obserwacja własna - niby może być ale przydałby się plan bocznicy)
- Układu torowego Raciborza (zwłaszcza części między peronami, a lokomotywownią
- Cystern do przewozu melasy :) (od świąt męczę bocznicę przemysłową w Polskiej Cerekwi, zaczyna to przypominać cukrownię, tylko nie ma czym melasy wozić ;)).

Bazuję głównie na materiałach własnych. Część z nich ma już wartość historyczną, niektóre fragmenty torowiska są/zostały rozebrane, dworce zburzone. W większości zdążyłem w ostatniej chwili, w kilku przypadkach było już za późno. Mam nadzieję, że nikt nie oczekuje deklaracji co do terminu - tu wiele zależy od tego, co z rzeczy brakujących uda się pozyskać.

Nie lubię koncertów życzeń, więc napiszę tylko, że materiału jest sporo (jakości różnej - pogody nie da się zamówić). Chętnie udostępnię ale oczekiwałbym w zamian popełnienia jakiegoś obiektu.

Stopniowo postaram się dzielić info o postępach. Nie ukrywam, że nadal mam wątpliwości, czy dobrze robię wracając tu, dlatego też liczę przede wszystkim na merytoryczną dyskusję (gdy będzie o czym). Przede wszystkim zaś liczę na odzew ludzi, którzy mogą pomóc wiedzą/umiejętnościami. Czasu wolnego nie mam zbyt wiele i w tym tempie to w życiu nie skończę... :)

No i jak na powrót z zaświatów uzbierał się całkiem długi post. Z góry dzięki za każdą sensowną pomoc.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-01-2015, 15:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 07-01-2015, 17:05   

O schemat Raciborza polecam pytać Hanysa (Patryk Farana), tu już nie ma konta, ale ma swoją stronę i jest z Chałupek.

http://hanys.cal.pl/

To jego strona.

Ja jestem z Wrocławia, ale co ma do tego Kędzierzyn-Koźle :mrgreen:
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole

Wysłany: 07-01-2015, 17:10   

We Wrocławiu, na Joannitów jest dyrekcja DOKP jak by co, a tam archiwum.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 18:40   

@Mali, rzuciłbyś parę obrazków. Wg. mnie nie wszyscy wiedzą o niewątpliwych aspektach geodezyjno-krajobrazowych Twojej pracy, a zasługuje to na szczególne podkreślenie.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 07-01-2015, 22:33   

ryszard napisał/a:
We Wrocławiu, na Joannitów jest dyrekcja DOKP jak by co, a tam archiwum.


Z dyrekcją DOKP już trudniej jest niż kiedyś aby się dostać.
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 22:33   

@kilanziom: Z tamtej wersji niewiele zostało. Zielenina Pofiga okazała się całkowicie niewydolna przy skali mapy, wyprułem też większość warstw i skupiłem się na poprawianiu kręgosłupa, czyli układów torowych.

Zmniejszyłem także ilość segmentów wzdłuż torów - tam, gdzie jest to konieczne ograniczyłem się do układu 1+1, tj. segment z torem plus segment z boku, żeby nie tracić waloru jakim jest profil zwłaszcza 137, jak i 195. Nie będzie tak panoramicznie, jak bym chciał ale niestety silnik ma swoje ograniczenia, a mi przede wszystkim zależy na stworzeniu jakichś sensownych odcinków ruchowych.

Jeżeli ktoś ma ochotę-mocno nieaktualny slajdszoł na moim fotowiadrze:
http://s1287.photobucket....usPL/slideshow/

Wyleciał m.in. cały Kędzierzyn. Z wielkim żalem wywaliłem z mapy odc. Nysa-Kamieniec Ząbk. - projekt definitywnie zamknie się wylotem z Nysy. Inaczej pewnie w przypływie szaleństwa szarpnąłbym się jeszcze na Złoty Stok itd.

Wreszcie popełniłem Nysę ale tu - o ile będą plany - też nie obejdzie się bez korekt. Wreszcie w sposób dla mnie satysfakcjonujący udało mi się poprawić wyjazd z Baborowa w str. Racławic Śl. - głowica nie jest może mocno skomplikowana ale za to miejscami dość dziwaczna. Stopniowo przeglądam też obiekty, które popełniłem - większość kwalifikuje się do modernizacji ale o tym w swoim czasie.

Obecnie do poprawienia mam jeszcze odcinek Długomiłowice- KKZach. i muszę jakość ugryźć odcinek Prudnik-Nowy Świętów-Nysa (tory położone ale jeszcze nie ma złapanego poziomu).
Wygładzanie nasypów na odc. Kędzierzyn-Nysa jest mniej więcej w połowie. Siatka 5m pozwala na układanie naprawdę fajnie wyglądających nasypów ale wymaga to niestety dużo samozaparcia. Następnym razem wrzucę kilka fotek "bare" dla zobrazowania zagadnienia - imho zupełnie nie wiedzieć czemu temat jest pomijany, a szkoda.

Tak więc podsumowując: Zadanie na ten miesiąc - zamknąć kwestię układów torowych, tj. właściwe układy, profil poziomy i osygnalizowanie.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że generalnie mam całkiem dobrze udokumentowane zmiany w infrastukturze niektórych odcinków ale mimo to staram się wychodzić od najbardziej rozbudowanego układu torowego, który potem jest docinany do stanu z lat 90. Tym sposobem zachowałem np. równię stacyjną w miejscach, gdzie kiedyś było coś więcej niż jeden tor. Może to i detal ale potrafi skłonić do refleksji. Takie Ściborzyce Małe, czy nawet bardziej Maciowakrze - wręcz olbrzymi budynek dworca i jeden tor... kiedyś było ich więcej.

Tak to wygląda w trybie widoku satelitarnego (po kilknięciu powinno się powiększyć):
http://s1287.photobucket....4930ee.jpg.html

Do odstrzału prawdopodobnie pójdzie jeszcze odc. Głubczyce-Granica Państwa. W okresie na który stylizuję mapiszona nie pojawił się tam żaden pociąg specjalny, o jakichkolwiek innych przejawach pracy przewozowej nie mówiąc.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 07-01-2015, 22:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-01-2015, 06:32   

Na Semaforku jest Racibórz SCHEMAT
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 06:54   

Owszem, jest ale nie obejmuje torów między peronami, a zjazdem na lokomotywownię i wyjazdu na Racławice, czyli w zasadzie wszystkiego, co jest za nastawnią R3. Niemniej dzięki.

Przy okazji, choć z innej beczki:

Jeszcze w roku 96 Przełęk był posterunkiem odstępowym - ktoś ze znawców może się wypowiedzieć, czy wyglądało to tak, że odpowiednio na krańcach peronów w str. Nysy i Prudnika po prostu stały SS2? Były one poprzedzone jakimiś wskaźnikami?

Tu fotka A. Cichowicza obrazująca zagadnienie.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 07:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 08-01-2015, 07:59   

MalignusPL napisał/a:

Jeszcze w roku 96 Przełęk był posterunkiem odstępowym - ktoś ze znawców może się wypowiedzieć, czy wyglądało to tak, że odpowiednio na krańcach peronów w str. Nysy i Prudnika po prostu stały SS2? Były one poprzedzone jakimiś wskaźnikami?


Jedynie To w odległości drogi hamowania. Skoro semafor stoi na końcu peronu, to nie trzeba W4, więc W16 też odpada.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 08-01-2015, 15:34   

Jeśli nie ma skomplikowanych dodatków scenery to chętnie coś przygarnę - czasu mam niedużo, ale zawsze coś mogę sklecić. Szczególnie lubię małe, średnie dworce, domki kolejowe, magazyny, domy dróżnika (to najbardziej), nastawnie. Jak uznasz, że coś jest w ten deseń to chętnie pomogę.

Nadal pytam się co potrzebujesz z Wrocławia ;-)
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 15:59   

Z Wrocławia per se nic - ale jeżeli masz dojścia na Joannitów, to tak jak pisałem wyżej - Kędzierzyn-Koźle, Kędzierzyn-Koźle Port, Kędzierzyn-Koźle Zach. W każdym razie w Katowicach twierdzą, że musi to mieć Wrocław.

Jeżeli chodzi o tzw. drobnicę, to w tej chwili najbardziej brakuje strażnic przejazdowych ze 195tki - wszystkie w zasadzie identyczne pod względem konstrukcyjnym, różniły się tylko kolorami. Stan obecny jest mocno agonalny, a przydałoby się je zrobić jednak jako działające. Dodatkowo zdjęcia raczej w trudnych warunkach atmosferycznych. W ramach kompromisu jestem skłonny opędzić wszystko jednym modelem, choć optymalnie byłoby mieć dwa warianty (żółty i zielony).

Tu poglądowo:
http://www.bazakolejowa.p...220418187-2.jpg


Chciałem wkleić z googlemaps ale linki się sypią. Generalnie można zobaczyć na przejazd w Głubczycach, Polskiej Cerekwi lub Chróstach

Jeżeli jesteś zainteresowany, to wieczorem wrzucę to, co mam i oczywiście będę zobowiązany, bo multitaskingu na dłuższą metę nie jestem w stanie uskuteczniać.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 16:09, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 08-01-2015, 16:09   

Powiem tak, pokaż co masz bo te strażnice to pikuś - nie ma pośpiechu, obiekty można wstawiać zawsze potem.

Znalazłem jedną strażnicę, bo Twoje linki są gdzieś w Afryce (serio!) ale przeleciałem tą linię i znalazłem takie prostopadłościenne dwupiętrowe budki dość niskiej wartości. Ale to pewnie to. :-) Czekam na wieczór więc.

http://gazetylokalne.pl/a...-juz-nie-jedzie

Do poczytania!
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 08-01-2015, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 20:09   

Zatem dla chętnych:


Dawne biura sekcji drogowej w Racławicach
https://www.dropbox.com/s...lawice.zip?dl=0

Nastawnia Pcw w Polskiej Cerekwi
https://www.dropbox.com/s...98/Pcw.zip?dl=0

Strażnica przejazdowa w Głubczycach
https://www.dropbox.com/s...bczyce.zip?dl=0

Strażnica przejazdowa w Pawłowiczkach (plus to co się udało zrobić w Polskiej Cerekwi)
https://www.dropbox.com/s...wiczki.zip?dl=0

Od razu uprzedzam - w większości miejsc rosną krzaczory, czasem młode lasy, tak więc dostęp do budynków jest mocno ograniczony, a fotki czasem są mocno nieciekawe. Na pogodę także nie miałem wpływu, wiec o to także proszę nie mieć pretensji. Jest, to co jest i tyle.

Jeżeli ktoś zechce się z tym zmierzyć - super.
Jeżeli nie - kiedyś się za to zabiorę, tyle tylko, że w żaden sposób nie zmniejszy to ilości roboty.
Jedna tylko prośba - aby budynki nie były mimo wszystko ruinami - w 96 jednak większość z nich była czynna.

Jeżeli ktoś chce korzystać z tych zdjęć na własny użytek - nie ma sprawy. Generalnie fotek mam parę tysięcy, więc - o ile będą chętni do pomocy - będę wrzucał. Te obiekty wymagają zdecydowanie najwięcej roboty przy teksturach.

Co do stanu robót - i tak miałem zarwaną noc, więc podgoniłem odcinek Długomiłowice-Reńska Wieś - tu już nasypy i przebieg linii są ok, został odcinek Reńska - Koźle Zach., potem jeszcze kosmetyka w rejonie Sukowic i profil poziomy 195tki będzie zakończony.

Gotowy jest też cały profil z Nowego Świętowa do Głuchołaz Zdroju oraz z Baborowa do Racławic Śl.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 20:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 08-01-2015, 20:28   

Jak tylko odkopię plany Nysy to podeślę. Służę też wszelką inną pomocą, z racji pochodzenia z Nysy temat podsudeckiej jest mi dość bliski.
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 20:53   

Chętnie skorzystam. To, co jest teraz to obserwacja własna plus geoportal, który akurat tutaj pokazuje wszystko dość dokładnie ale co plan, to plan. Do Nysy mam szczególny sentyment i grzebanie przy niej będzie wielką frajdą.

W ramach odskoczni od rzeźby terenu postanowiłem podczyścić jeszcze fasadę dworca w Głubczycach, jest jeszcze trochę do zrobienia ale już bliżej niż dalej


W 2012 oglądałem jeszcze pozostałości przystanku w Bernacicach. W roku ubiegłym po budynku nie było już śladu.... W TS wygląda tak:


Przymiarki do bocznicy i cukrowni w Polskiej Cerekwi




Wciąż nieskończony budynek dworca w Racłwicach (tzw. strona głubczycka)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 122 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3723
Skąd: Opole

Wysłany: 08-01-2015, 20:54   

Cytat:
Siatka 5m pozwala na układanie naprawdę fajnie wyglądających nasypów ale wymaga to niestety dużo samozaparcia. Następnym razem wrzucę kilka fotek "bare" dla zobrazowania zagadnienia - imho zupełnie nie wiedzieć czemu temat jest pomijany, a szkoda.
Wiem że nie masz za dużo czasu ale warto by przygarnąć trochę wiedzy na ten temat. Osobiście bazuję na siatce 5m i najwięcej czasu zajmuje mnie zrobienie takowych, szczególnie na łukach będących podejściami do wiaduktów.
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 21:23   

W takim razie, skoro mam już odpalonego TSa... ;)

1) Wylot z Racławic w kier. Raciborza


Chyba jeden z lepszych kawałków mapy, żeby pokazać, że w TS naprawdę można ułożyć całkiem zgrabne nasypy bez stosowania spline'ów.

Siatka 5m. Najpierw układam sobie tory "na płasko".
Ważna sprawa przy ustawianiu wysokości węzłów dodaję ca. 0,5m do wartości, tj. np. jeżeli Racławice są na wysokości 224,85 to ja wpisuję 224,90. Wynika to z przypadłości samego TS, który po podniesieniu terenu zostawa prześwit między torem, a tymże terenem. Wtedy odejmuję te dodatkowe 0,5 i tor siada elegancko, a szpara znika.

Teraz formowanie samego nasypu:
Wzdłuż torowiska układam dodatkowe nitki torów w takim samym przebiegu, o takiej samej wysokości (żeby było wiadomo który jest który - tory pomocnicze, to te jasne):


Nadaję im tę samą wysokość, co torowi między nimi. Wyrównuję teren pod nimi wciskając na klawiaturze "S" i kilkając lpm na dany odcinek toru. Tory pomocnicze usuwam, otrzymuję coś takiego:



I teraz zaczyna się zabawa:
Wybieram sobie szeroką drogę i układam po obu stronach w następujący sposób:


W opcjach zaawansowanych ustawiam sobie wysokość węzła kilkając na wierzchołek drogi od strony toru (kliknięta obręcz będzie żółta), znowu wbiajm z klawiatury "S" i potem lpm na każdym odcinku drogi.

.

Drogi usuwam i voila - otrzymujemy naprawdę zgrabny nasyp zarówno na łuku, jak i na prostej:


Tu jakiś wiejsko-polny kawałek szlaku zrobiony tą samą metodą:


A tu ta sama metoda użyta przy robieniu wykopu (wjazd do Polskiej Cerekwi):


Ameryki tym nie odkrywam - chciałem tylko pokazać, że ta metoda w połączeniu z siatką 5m daje naprawdę zadowalające efekty.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4841
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 21:25   

Szalenie przyjemne są te modele infrastruktury dworcowej, jak również znane z innego projektu modele wolsztyńskie. Myślę, że warto je opublikować za zgodą Macieja (Wujka 082) na Trainzart, jeżeli widzisz taką możliwość. Zawsze najbardziej mi się podobał pruski pawilon koło dworca PKS w Wolsztynie (na przeciwko dworca) - totalnie uroczy.

Trochę szkoda, że nawała pracy z poprzedniej wersji jednak spełzła na wydajności. Wyglądało to imponująco, ale i teraz efekty zapowiadają się bardzo ciekawie. Trzymam kciuki.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 21:40   

Maciej to od dawna wyrażał gotowość przygarnięcia tych potworków, to ja nie jestem jeszcze gotowy. Powstawały raczej z pilnej potrzeby własnej i wymagają jeszcze sporo roboty ale w swoim czasie na pewno z oferty Maćka skorzystam i je wypuszczę.

Pracy trochę szkoda ale pomijając wydajność dopiero po czasie zauważyłem kilka poważnych niedociągnięć w Kędzierzynie, Baborowie i Prudniku. Ich poprawienie wymusiło wyprucie kawałków przed stacjami, a korekty geometrii sprawiły, że reszta się nie spinała, więc wyprułem wszystkie warstwy (dzięki temu nie musiałem generować wszystkiego na nowo) i zabrałem się za poprawianie - obecnie jakieś 3/4 roboty za mną. Potem to już pójdzie sprawnie. Człowiek uczy się na błędach i tyle. Inna sprawa, że jak się do czegoś przykłada, to strasznie ciężko przełknąć konieczne kompromisy. Dzisiaj odpaliłem tamtą wersję i raczej wzbudziła moje rozbawienie, tak więc nie ma tego złego...
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 23
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 08-01-2015, 21:49   

Malignus, ten sposób na nasypy jest genialny! Muszę tego wypróbować, może jest z tym trochę więcej roboty, ale efekt jest bardzo ciekawy. Rozumiem że tymi odcinkami drogi można regulować pod koniec skos skarp nasypu?


A tak zupełnie pobocznie, będziesz może w przyszłości wracał do projektu wolsztyńskiego?
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 22:00   

Skos nasypu zależeć będzie od tego jak bardzo rozciągniesz drogę - chcesz stromy nasyp - nie odciągaj zbyt daleko.

Co do Twojego pytania - chciałbym ale tak szczerze mówiąc, to materiały, które mam na Podsudecką nokautują to, co mam o Wolsztynie. Inna sprawa, że ten węzeł absolutnie zasługuje na przeniesienie do TSa. Zbieraj materiały, bo gdybym miał robić coś po Podsudeckiej, to byłby to Wolsztyn właśnie. Na pewno będzie mniej wymagający geodezyjnie, a przez to dużo łatwiejszy do ogarnięcia.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 08-01-2015, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 08-01-2015, 22:09   

Pobrałem zdjęcia i powiem tak. Nie są one trudne ale też nie są one proste, głównie ze względu na słońce, krzaki oraz degradacja nie czynią żadnego problemu. Coś z tego sklecę, napewno to będą te budki dróżnika - to pewniak. Z nastawnią też powinienem sobie dać radę. Jak coś więcej to też czekam.

A i jak robisz zdjęcia, to nie rób na RAWach proszę, bo konwertowanie tego na jpgi, otwieranie samego rawa to strata czasu. Wiem, że to super jakość, ale do obiektów scenery starczy jpg.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 08-01-2015, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 22:27   

Wielkie dzięki.
RAWy będę konwertował.
Umówmy się, że będę wrzucał partiami - jak z warsztatu zejdą posterunki i nastawnia, wrzucę kolejną porcję. Z góry przepraszam za takie podejście ale nie chcę się rozmieniać na drobne i mówiąc wprost - liczę, że w ten sposób będę mógł się skupić na robocie w geodecie, odpuszczając nieco temat robienia obiektów.
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 62 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2057
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 08-01-2015, 22:41   

http://trainzimage.pl/ima...ycefe199.md.jpg

Mam obfotografowany budynek dworca w Głuchołazach z marca 2012r.



Nie wiem ile z widoku stacji - semaforów uchwyciłem tak raczej przez przypadek bo fotografowałem budynek dworca pod kątem właśnie dodatku, i skusiłem się na semafor kształtowy.
Ale cały posiadany materiał chętnie udostępnię.


Ekspedycja - chyba


most w Głuchołazach Zdrój w stronę Czech
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 07:03   

Dzięki - na pewno się przyda. Moje są z 2014 - dworzec, nastawnie, magazyn plus cala linia do Głuchołaz Zdroju. Z tego co widziałem na materiałach z okazji powrotu PKP do Głuchołaz Miasta tor do Zdroju został już zasypany. Twoje robione są w lepszych warunkach, tak więc summa summarum materiału jest sporo. U mnie linia Nowy Świętów-Głuchołazy Zdr. jest gotowa w całości, układy torowe są kompletne - brak tylko dodatków. Będzie to idealne miejsce na Kilanowe wyroby z logo CD.





Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 09-01-2015, 07:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group