FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
08-01-2015, 06:27
Linia 421
Autor Wiadomość
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-12-2014, 15:34   Linia 421

Witam,

Po niestety nieudanej budowie lini 202,wziałem się za nowy projekt,czyli za zamkniętą linią 421.Wszystkich zainteresowanych tym projektem zapraszam do pomocy jak i współpracy.mam nadzieję,że ten projekt uda sie doprowadzić do końca.Ta linia jest bliska mojemu sercu gdyż przebiega przez moja miejscowośc od której zacząłem prace.


Ostatnio zmieniony przez kaziu767 30-12-2014, 16:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4002
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 30-12-2014, 18:31   

3 screeny? Szał :) Mało - zobacz ile inni dodają screenów do oceny mapy.
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1608
Skąd: Knurów

Wysłany: 30-12-2014, 19:35   

Nie da się ukryć Tatku. Jaka prezentacja, taka ocena. Szału nie ma :roll:
Jedynce co się rzuca w oczy, to trawa, dużo trawy wszędzie. Marna to podstawa żeby się wypowiedzieć w jakiś konkretny sposób o projekcie.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 30-12-2014, 19:50   

Fakt co do trawy to jest jej za dużo, a co za dużo to nie zdrowo, po prostu słabsze kompy będą miały problem z mapką, oczywiście nie mam tu na myśli tego żeby pozbyć się jej całkowicie tylko po prostu w mniej widocznych miejscach pozbyć się jej ;-)

http://trainzimage.pl/image/xi

np tu, trawa za drogą (pod lasem) jest niepotrzebna, moim skromnym zdaniem oczywiście.
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 31-12-2014, 06:57   

Narazie tylko 3 screeny dlatego,ze to początek mapki.Co do trawy to akurat jest to moja miejscowość i niestety tej trawy występuje u mnie dużo.Jeżeli chodzi o kompa to też nie posiadam rakiety 2x2.3GHz 2Gb Ram i GeForce 9500 Gt 512Mb i spokojnie w maszyniscie ma okolo 60/70 fps.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2014, 09:53   

trawy w całym kraju jest dużo, i jak tak się będzie do tego podchodzić to żadnej mapy się nie zrobi, a skoro koledzy mówią ze nadmiar trawy jest "szkodliwy" to radził bym ich posłuchać, bo oni wiedzą co mówią
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 31-12-2014, 11:09   

Linia 421 liczy niespełna 25 kilometrów i myślę że autor mapy nie musi się specjalnie ograniczać z ilością trawy, warunek to korzystanie tylko z roślinności Bogdana.
Mamy w trainz mapy po 50 i więcej kilometrów (nawet z torami 3D) ze spora ilością trawy i one spokojnie działają na moim sześcioletnim PC, nawet ze sporą ilością taboru.

Kaziu767 dodaj więcej screenów, również z góry, wtedy będzie można ocenić czy tej trawy rzeczywiście jest dużo.
Niepokoi tylko ta czerwona kropa, masz jakiś błędny dodatek, sprawdź jaki.
Szkoda tamtej starej mapy. Pamiętaj aby co kilka godzin budowania mapy, zapisywać sobie mapę i sesję do cdp, najlepiej pod nową nazwą np. z datą.
Powodzenia i wytrwałości w budowie.
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
kolpawe 
zaawansowany
mbXD2


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 623
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 31-12-2014, 17:19   

Kaziu, duża prośba: do każdego wątku dodawaj przynajmniej 6-8 screenów i podpisuj który jakiego odcinka dotyczy. Poza tym napisz od jakiej stacji zacząłeś budowę: Świdwin, Połczyn Zdrój czy Grzmiąca?
Korzystaj szeroko z dobrodziejstwa usługi Google Street View gdyż duża część trasy wiedzie wzdłuż drogi nr 152 i 172, a są one dostępne w tej usłudze. W razie pytań pisz e-mail.

Powodzenia! :-)
 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 31-12-2014, 17:33   

Wielkie podziękowania dla D_M i Kolpawel.Już tłumaczę wszystkie składniki brakucjącej mapy mam(jeżeli chodzi o linię 202).Niestety wielki obaw o zapytanie jak odzyska tą mapę,żeby nie dostac bana to napisałem,że nie mogę jej odzyskac bo nie potrafię.Jeżeli chodzi o trawę to prawie każdy mnie namawiał na TS09 więc w czym problem???Moim zdaniem chodzi lepiej jak trs2004.Co do mapy akurat ten odcinek trasy znam na pamięc prawie każdy krzak,akurat tutaj linia na chwile obecna to rosną już wysokie brzozy i dęby na byłym torowisku.

PS D_M jezeli chodzi o czerwoną kropkę korzystam jeszcze z dodatków z trs 2004 ale niestety oczywiście czegoś zawsze tam brakuje.

Jak napisałem wcześniej zapraszam wszystkich chętnych do oceny a nie tylko krytyków(ja jestem master i wiem lepiej) doceniam te oceny w których osoby piszą tak"ja bym to zrobił tak ale to tylko moje zdanie jest". Co do screenów dopiero zacząłem mapkę a dawac 10 jeden pod drugim to nie mogę inaczej nie potrafie jak ktoś się zna na BBCode i napiszę jak to zrobic to chetnie tak zrobię

Dziekuję

Damian
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2014, 17:37   

screeny dajemy 3 w rzędzie...
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 01-01-2015, 09:38   

Witam,

Dodaję więcej screenów według życzenia.Niestety zbudowany odcinek mapy jest zbyt mały,żeby pokazać coś więcej.Dodam jeszcze,że ciągle jest coś zmieniane,edytowane.


 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 01-01-2015, 11:43   

 
 
 
kolpawe 
zaawansowany
mbXD2


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 623
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 02-01-2015, 10:13   

http://trainzimage.pl/image/D3

Bardzo mi się podoba ten screen, ale te krzyże przejazdowe to chyba nie są polskie...

Kolega Kudłaty zrobił fajne podniszczone "andrzeje", proponuję je sobie podmienić

http://www.qdaty-trainz.p...eja-02?start=20

http://www.qdaty-trainz.p...eja-01?start=20
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 952
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 02-01-2015, 12:05   

Wiem, że będę w mniejszości ale przy całym szacunku dla pracy Bogdana przy ziółkach oraz zrozumieniu dla postępu w wersjach TRSa to jednak roślinność moim zdaniem aż wali po oczach ostrością. Dla mnie nie wygląda to dobrze a na pewno nie realnie. To oczywiście uwaga natury ogólnej przy okazji mapy która zapowiada się przyjemnie i na pewno nie można autorowi odmówić potencjału. Powodzenia.

P.S. Czy te rośliny to kwestia hint=dynamic czy coś innego?
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
 
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 02-01-2015, 12:20   

bazler71 napisał/a:
Czy te rośliny to kwestia hint=dynamic czy coś innego?


Dwukolorowa alfa i podobnie do hint=dynamic działający tylko w nowych wersjach wpis.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-01-2015, 12:25   

Miedzy stacją Kołacz-Połczyn-Zdrój


Co do ostrości to może dlatego,że niestety jestem zmuszony do korzystania z wersji 40044.Na daleki zoomie jest taki efekt,jak kamerę przybliżę ta ostrość zmienia się.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-01-2015, 12:34   

Za Bazlerem:

Cytat:
(...) jednak roślinność moim zdaniem aż wali po oczach ostrością. Dla mnie nie wygląda to dobrze a na pewno nie realnie. (...)


Fakt, o ile do drzew Bogdana ja osobiście nie mam najmniejszych zastrzeżeń, szczególnie iglastych (Big Leśnik challenge ;)). To z trawą również mam pewien kłopot.

Ale: naprawdę wielkie znaczenie ma tu odpowiedni dobór tekstury ziemi. U Ciebie Kaziu, tekstury moim zdaniem nie są idealnie dobrane pod te gatunki traw, które wstawiłeś. Poza tym używasz za dużej skali tekstur. Zmniejsz trochę tę skalę (to pokrętełko po prawej w panelu z teksturami gruntu).
Ja oczywiście robię coś bardzo niepopularnego, tj. mieszam bogdanowe trawy z FMA co nieco stępia tę ostrość, o której Bazler pisze. Ale czasami używam też stricte samych bogdanowych. I chyba osobiście więcej nie wycisnę (brak odpowiednich umiejętności).

Tu trochę pomieszane Bogdan/FMA



tutaj tylko Bogdan:



tutaj Bogdan z FMA:



Oczywiście, ważne to co napisał Bzyk: nie szarżować z zielskiem trawiastym gdzie nie trzeba. Natomiast tam gdzie trzeba, niech będzie w miarę realistycznie.

Pracy widzę u Ciebie sporo. Pomysł jest. Wena jest. Chęci są. No to powodzenia. ;)
Ostatnio zmieniony przez Jacek 03-01-2015, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-01-2015, 12:58   

Powiem szczerze,że faktycznie coś z tą trawą u mnie nie tak.Gdy budowałem linie 202 również korzystałem z zielska Bogdana i było wszystko Ok.Ale ta linie budowałem na wersji 44653,teraz korzystam z wersji 40044.Po tej zmianie na pierwszy"rzut oka" coś grafika wydawała mi się gorsza.Faktycznie Jacek spróbuje mieszać FMA i Bogdana nie łatwe to zadanie ale widze,że u Ciebie bardzo ładnie to wygląda.

Zmiana rozdzielczości na wieksza obecnie(1280x1024) nieco polepszyła wygląd zielska.
Ostatnio zmieniony przez kaziu767 03-01-2015, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 952
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 03-01-2015, 16:45   

Trochę ta dyskusja o roślinności idzie bokiem tematu ale jeszcze się wtrącę. Otóz nie wiem czym to jest spowodowane ale na screenach Jacka ta roślinność wygląda dużo "łagodniej" Nie ma takich ostrych, świecących krawędzi. Czy kwestia obróbki/rozdzielczości samego screena, ustawień gry czy grafiki w kompie? Tak czy inaczej to co widać u Jacka nie budzi moich zastrzeżeń - a to te same rośliny - ciekawe
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
Ostatnio zmieniony przez bazler71 03-01-2015, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-01-2015, 16:59   

Akurat te screeny są obrobione nieco, ale nieznacznie, bardziej tonalnie niż dla samego zabicia tej ostrości traw.

Nie pamiętam co namieszałem w różnych ustawieniach karty, ale są w sterownikach mojego "radka" jakieś suwaki odpowiadające za wysubtelnianie takich rzeczy (jakieś wygładzania krawędzi czy coś w ten deseń), bo miałem wielką walkę z ustawieniami drzew Pofiga. No i dodatkowo użyta jest mgła. Kaziu przy prezentacji jej nie używa (nie musi).
W każdym razie miałem podobne odczucia gdy zainstalowałem pierwsze trawy Leśnika i zacząłem to optymalizować pod siebie, na ile karta pozwala. No i jakoś tam się udało dojść do powyższego.

Pamietajmy też że widok spline'ów z góry zawsze będzie mniej korzystny niż z perspektywy ludzia. ;)
 
 
 
Dominic
trainz
Tyś blank ociuloł



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 354
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-01-2015, 19:02   

Nie wiem, czy to pomoże, lecz problem z ostrością może leżeć po stronie ustawień karty graficznej. Ostatnio bawiłem się ustawieniami mojej karty i przy wartościach domyślnych, zielsko Bogdana wyglądało tragicznie (podobnie jak u Kazia). Dopiero ustawienie karty według tego wątku: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4306 poprawiło znacząco wygląd tej roślinności.

@Edit
@Kaziu, widzę, że posiadasz kartę nVidii, więc spróbuj ustawić swoją kartę graficzną według postu @drstracha i wrzuć screen dla porównania (jeśli możesz).
_________________
"Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
Ostatnio zmieniony przez Dominic 03-01-2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
T_N
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2015, 23:04   

Co do trawy Bogdana to potwierdzam! Trawa wygląda porządnie przy ustawieniach karty nVidia zaproponowanych przed drstracha. Jak widać po screenach na PTT, większość userów używa ustawień standardowych przy których moim zdaniem ta trawa wygląda tragicznie - totalna pikseloza. Ustawienia drstracha na kartach nVidia z niższej półki mogą skutkować obniżeniem wydajności gry, więc na dłuższą metę polecałbym wypróbować każdy parametr osobno, być może jest tak, że tylko jeden z nich ma zasadniczy wpływ na jakość wyświetlania tej trawy.
Ostatnio zmieniony przez T_N 03-01-2015, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kaziu767
user


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 76
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-01-2015, 09:38   

Witam,

Fakt zmiana ustawień karty poradziła sobie z tą ostroscią :-D ,Niemniej jednak screeny trochę"ostrzą",ba a nawet bardzo"ostrzą" w grze już nie ma tego uderzenia ostrością zrobiło się dużo łagodniej.Dodam jeszcze tylko,że niestety nie używam antyalasing za bardzo obciąża sprzęt a krawędzie moim zdaniem sa do przyjecia po nowych ustawieniach karty:





PS. Zapomniałem,że ostatnio robiłem formata.Zainstalowałem stery i zapomniałem pozmieniać co nieco w ustawieniach :-P I oczywiście rozdzielczość 1600x... musi być i daje radę około 90/100 fps jest.
Ostatnio zmieniony przez kaziu767 04-01-2015, 09:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Dominic
trainz
Tyś blank ociuloł



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 354
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-01-2015, 18:59   

Faktycznie, na screenach jeszcze jest ta ostrość. Jak wspomniał już ktoś powyżej, zmień teksturę podłoża. Obecna trawa jest zbyt jaskrawa i rozmazana. Ciekawie wygląda trawa od SAM'a. Korzystam z niej od dawna i wygląda nieźle w połączeniu z zielskiem Bogdana. Zobacz screeny od KGrid'a. On jej używał.

@Edit:
wygląda to mniej więcej tak:
_________________
"Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2015, 19:35   

Zmiana ustawień karty pokazuje mankamenty tej mapy, czyli teksturowanie. O ile z kabiny nie będzie to zbytnio widoczne, to już z poziomu gruntu i owszem. Po pierwsze, nie stosujesz podsypek do torów, przez co tor leży od tak sobie na gruncie. Wiadomo, czasami tej podsypki jest mniej, czasem więcej, ale w TS użycie podsypki pod torem pozwala na łagodne przejście tekstury toru na teksturę trawy. Widać że użyłeś ciemniejszej tekstury pod torem, ale to nie to.

Dwa - zmniejsz skalę tekstur.

Trzy - jaskrawe tekstury używaj tylko w miejscach, gdzie trawy 3D już nie używasz, w miejscu gdzie ona jest, trzeba użyć ciemniejszych texów, najlepiej SAMowych podsypek, można użyć też ciemnych FMA Murva, ale tutaj moim zdaniem skala tekstur jest zbyt mała.

Przypominając sobie Szwajcarię Połczyńską, klimat jest, ale nie używaj texów wbudowanych do TSa co robisz namiętnie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group