Po niestety nieudanej budowie lini 202,wziałem się za nowy projekt,czyli za zamkniętą linią 421.Wszystkich zainteresowanych tym projektem zapraszam do pomocy jak i współpracy.mam nadzieję,że ten projekt uda sie doprowadzić do końca.Ta linia jest bliska mojemu sercu gdyż przebiega przez moja miejscowośc od której zacząłem prace.
Ostatnio zmieniony przez kaziu767 30-12-2014, 16:35, w całości zmieniany 5 razy
Nie da się ukryć Tatku. Jaka prezentacja, taka ocena. Szału nie ma
Jedynce co się rzuca w oczy, to trawa, dużo trawy wszędzie. Marna to podstawa żeby się wypowiedzieć w jakiś konkretny sposób o projekcie.
Fakt co do trawy to jest jej za dużo, a co za dużo to nie zdrowo, po prostu słabsze kompy będą miały problem z mapką, oczywiście nie mam tu na myśli tego żeby pozbyć się jej całkowicie tylko po prostu w mniej widocznych miejscach pozbyć się jej
Narazie tylko 3 screeny dlatego,ze to początek mapki.Co do trawy to akurat jest to moja miejscowość i niestety tej trawy występuje u mnie dużo.Jeżeli chodzi o kompa to też nie posiadam rakiety 2x2.3GHz 2Gb Ram i GeForce 9500 Gt 512Mb i spokojnie w maszyniscie ma okolo 60/70 fps.
trawy w całym kraju jest dużo, i jak tak się będzie do tego podchodzić to żadnej mapy się nie zrobi, a skoro koledzy mówią ze nadmiar trawy jest "szkodliwy" to radził bym ich posłuchać, bo oni wiedzą co mówią
Linia 421 liczy niespełna 25 kilometrów i myślę że autor mapy nie musi się specjalnie ograniczać z ilością trawy, warunek to korzystanie tylko z roślinności Bogdana.
Mamy w trainz mapy po 50 i więcej kilometrów (nawet z torami 3D) ze spora ilością trawy i one spokojnie działają na moim sześcioletnim PC, nawet ze sporą ilością taboru.
Kaziu767 dodaj więcej screenów, również z góry, wtedy będzie można ocenić czy tej trawy rzeczywiście jest dużo.
Niepokoi tylko ta czerwona kropa, masz jakiś błędny dodatek, sprawdź jaki.
Szkoda tamtej starej mapy. Pamiętaj aby co kilka godzin budowania mapy, zapisywać sobie mapę i sesję do cdp, najlepiej pod nową nazwą np. z datą.
Powodzenia i wytrwałości w budowie.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Kaziu, duża prośba: do każdego wątku dodawaj przynajmniej 6-8 screenów i podpisuj który jakiego odcinka dotyczy. Poza tym napisz od jakiej stacji zacząłeś budowę: Świdwin, Połczyn Zdrój czy Grzmiąca?
Korzystaj szeroko z dobrodziejstwa usługi Google Street View gdyż duża część trasy wiedzie wzdłuż drogi nr 152 i 172, a są one dostępne w tej usłudze. W razie pytań pisz e-mail.
Wielkie podziękowania dla D_M i Kolpawel.Już tłumaczę wszystkie składniki brakucjącej mapy mam(jeżeli chodzi o linię 202).Niestety wielki obaw o zapytanie jak odzyska tą mapę,żeby nie dostac bana to napisałem,że nie mogę jej odzyskac bo nie potrafię.Jeżeli chodzi o trawę to prawie każdy mnie namawiał na TS09 więc w czym problem???Moim zdaniem chodzi lepiej jak trs2004.Co do mapy akurat ten odcinek trasy znam na pamięc prawie każdy krzak,akurat tutaj linia na chwile obecna to rosną już wysokie brzozy i dęby na byłym torowisku.
PS D_M jezeli chodzi o czerwoną kropkę korzystam jeszcze z dodatków z trs 2004 ale niestety oczywiście czegoś zawsze tam brakuje.
Jak napisałem wcześniej zapraszam wszystkich chętnych do oceny a nie tylko krytyków(ja jestem master i wiem lepiej) doceniam te oceny w których osoby piszą tak"ja bym to zrobił tak ale to tylko moje zdanie jest". Co do screenów dopiero zacząłem mapkę a dawac 10 jeden pod drugim to nie mogę inaczej nie potrafie jak ktoś się zna na BBCode i napiszę jak to zrobic to chetnie tak zrobię
Dodaję więcej screenów według życzenia.Niestety zbudowany odcinek mapy jest zbyt mały,żeby pokazać coś więcej.Dodam jeszcze,że ciągle jest coś zmieniane,edytowane.
Wiem, że będę w mniejszości ale przy całym szacunku dla pracy Bogdana przy ziółkach oraz zrozumieniu dla postępu w wersjach TRSa to jednak roślinność moim zdaniem aż wali po oczach ostrością. Dla mnie nie wygląda to dobrze a na pewno nie realnie. To oczywiście uwaga natury ogólnej przy okazji mapy która zapowiada się przyjemnie i na pewno nie można autorowi odmówić potencjału. Powodzenia.
P.S. Czy te rośliny to kwestia hint=dynamic czy coś innego?
Co do ostrości to może dlatego,że niestety jestem zmuszony do korzystania z wersji 40044.Na daleki zoomie jest taki efekt,jak kamerę przybliżę ta ostrość zmienia się.
(...) jednak roślinność moim zdaniem aż wali po oczach ostrością. Dla mnie nie wygląda to dobrze a na pewno nie realnie. (...)
Fakt, o ile do drzew Bogdana ja osobiście nie mam najmniejszych zastrzeżeń, szczególnie iglastych (Big Leśnik challenge ;)). To z trawą również mam pewien kłopot.
Ale: naprawdę wielkie znaczenie ma tu odpowiedni dobór tekstury ziemi. U Ciebie Kaziu, tekstury moim zdaniem nie są idealnie dobrane pod te gatunki traw, które wstawiłeś. Poza tym używasz za dużej skali tekstur. Zmniejsz trochę tę skalę (to pokrętełko po prawej w panelu z teksturami gruntu).
Ja oczywiście robię coś bardzo niepopularnego, tj. mieszam bogdanowe trawy z FMA co nieco stępia tę ostrość, o której Bazler pisze. Ale czasami używam też stricte samych bogdanowych. I chyba osobiście więcej nie wycisnę (brak odpowiednich umiejętności).
Tu trochę pomieszane Bogdan/FMA
tutaj tylko Bogdan:
tutaj Bogdan z FMA:
Oczywiście, ważne to co napisał Bzyk: nie szarżować z zielskiem trawiastym gdzie nie trzeba. Natomiast tam gdzie trzeba, niech będzie w miarę realistycznie.
Pracy widzę u Ciebie sporo. Pomysł jest. Wena jest. Chęci są. No to powodzenia. ;)
Ostatnio zmieniony przez Jacek 03-01-2015, 12:36, w całości zmieniany 1 raz
Powiem szczerze,że faktycznie coś z tą trawą u mnie nie tak.Gdy budowałem linie 202 również korzystałem z zielska Bogdana i było wszystko Ok.Ale ta linie budowałem na wersji 44653,teraz korzystam z wersji 40044.Po tej zmianie na pierwszy"rzut oka" coś grafika wydawała mi się gorsza.Faktycznie Jacek spróbuje mieszać FMA i Bogdana nie łatwe to zadanie ale widze,że u Ciebie bardzo ładnie to wygląda.
Zmiana rozdzielczości na wieksza obecnie(1280x1024) nieco polepszyła wygląd zielska.
Ostatnio zmieniony przez kaziu767 03-01-2015, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Trochę ta dyskusja o roślinności idzie bokiem tematu ale jeszcze się wtrącę. Otóz nie wiem czym to jest spowodowane ale na screenach Jacka ta roślinność wygląda dużo "łagodniej" Nie ma takich ostrych, świecących krawędzi. Czy kwestia obróbki/rozdzielczości samego screena, ustawień gry czy grafiki w kompie? Tak czy inaczej to co widać u Jacka nie budzi moich zastrzeżeń - a to te same rośliny - ciekawe
_________________ Żeby mi się chciało chcieć...
Ostatnio zmieniony przez bazler71 03-01-2015, 16:46, w całości zmieniany 1 raz
Akurat te screeny są obrobione nieco, ale nieznacznie, bardziej tonalnie niż dla samego zabicia tej ostrości traw.
Nie pamiętam co namieszałem w różnych ustawieniach karty, ale są w sterownikach mojego "radka" jakieś suwaki odpowiadające za wysubtelnianie takich rzeczy (jakieś wygładzania krawędzi czy coś w ten deseń), bo miałem wielką walkę z ustawieniami drzew Pofiga. No i dodatkowo użyta jest mgła. Kaziu przy prezentacji jej nie używa (nie musi).
W każdym razie miałem podobne odczucia gdy zainstalowałem pierwsze trawy Leśnika i zacząłem to optymalizować pod siebie, na ile karta pozwala. No i jakoś tam się udało dojść do powyższego.
Pamietajmy też że widok spline'ów z góry zawsze będzie mniej korzystny niż z perspektywy ludzia. ;)
Nie wiem, czy to pomoże, lecz problem z ostrością może leżeć po stronie ustawień karty graficznej. Ostatnio bawiłem się ustawieniami mojej karty i przy wartościach domyślnych, zielsko Bogdana wyglądało tragicznie (podobnie jak u Kazia). Dopiero ustawienie karty według tego wątku: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4306 poprawiło znacząco wygląd tej roślinności.
@Edit
@Kaziu, widzę, że posiadasz kartę nVidii, więc spróbuj ustawić swoją kartę graficzną według postu @drstracha i wrzuć screen dla porównania (jeśli możesz).
_________________ "Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
Ostatnio zmieniony przez Dominic 03-01-2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz
T_N [Usunięty]
Wysłany: 03-01-2015, 23:04
Co do trawy Bogdana to potwierdzam! Trawa wygląda porządnie przy ustawieniach karty nVidia zaproponowanych przed drstracha. Jak widać po screenach na PTT, większość userów używa ustawień standardowych przy których moim zdaniem ta trawa wygląda tragicznie - totalna pikseloza. Ustawienia drstracha na kartach nVidia z niższej półki mogą skutkować obniżeniem wydajności gry, więc na dłuższą metę polecałbym wypróbować każdy parametr osobno, być może jest tak, że tylko jeden z nich ma zasadniczy wpływ na jakość wyświetlania tej trawy.
Ostatnio zmieniony przez T_N 03-01-2015, 23:06, w całości zmieniany 1 raz
Fakt zmiana ustawień karty poradziła sobie z tą ostroscią ,Niemniej jednak screeny trochę"ostrzą",ba a nawet bardzo"ostrzą" w grze już nie ma tego uderzenia ostrością zrobiło się dużo łagodniej.Dodam jeszcze tylko,że niestety nie używam antyalasing za bardzo obciąża sprzęt a krawędzie moim zdaniem sa do przyjecia po nowych ustawieniach karty:
PS. Zapomniałem,że ostatnio robiłem formata.Zainstalowałem stery i zapomniałem pozmieniać co nieco w ustawieniach I oczywiście rozdzielczość 1600x... musi być i daje radę około 90/100 fps jest.
Ostatnio zmieniony przez kaziu767 04-01-2015, 09:59, w całości zmieniany 3 razy
Faktycznie, na screenach jeszcze jest ta ostrość. Jak wspomniał już ktoś powyżej, zmień teksturę podłoża. Obecna trawa jest zbyt jaskrawa i rozmazana. Ciekawie wygląda trawa od SAM'a. Korzystam z niej od dawna i wygląda nieźle w połączeniu z zielskiem Bogdana. Zobacz screeny od KGrid'a. On jej używał.
@Edit:
wygląda to mniej więcej tak:
_________________ "Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
KGrid [Usunięty]
Wysłany: 04-01-2015, 19:35
Zmiana ustawień karty pokazuje mankamenty tej mapy, czyli teksturowanie. O ile z kabiny nie będzie to zbytnio widoczne, to już z poziomu gruntu i owszem. Po pierwsze, nie stosujesz podsypek do torów, przez co tor leży od tak sobie na gruncie. Wiadomo, czasami tej podsypki jest mniej, czasem więcej, ale w TS użycie podsypki pod torem pozwala na łagodne przejście tekstury toru na teksturę trawy. Widać że użyłeś ciemniejszej tekstury pod torem, ale to nie to.
Dwa - zmniejsz skalę tekstur.
Trzy - jaskrawe tekstury używaj tylko w miejscach, gdzie trawy 3D już nie używasz, w miejscu gdzie ona jest, trzeba użyć ciemniejszych texów, najlepiej SAMowych podsypek, można użyć też ciemnych FMA Murva, ale tutaj moim zdaniem skala tekstur jest zbyt mała.
Przypominając sobie Szwajcarię Połczyńską, klimat jest, ale nie używaj texów wbudowanych do TSa co robisz namiętnie ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach