Wysłany: 27-06-2014, 21:57 Fatal error podczas łaczenia map
Witam. Problem dotyczy TRS 2006. Chodzi o to że gdy chce połączyć dwie mapy to wywala fatala i do Windowsa. Na szczęście moge od razu odpalić gre od nowa bez zadnych problemów. Wiem że przyczyną tego jest jakis dodatek, ale mam ich tysiące i życia mi braknie aby sprawdzić który mi tu grę sabotuje. Prośba do osób które miały podobny problem i udało im się znaleźć winowajcę. Może akurat i u mnie ten sam dodatek robi zamieszanie. Dodam że wywaliłem wszystko co radzieckie ale problemu to nie rozwiązało. Przypuszczam że ten sam dodatek powoduje wywalanie do windowsa podczas samej gry bo i takie jaja mam. Jade sobie jade a tu nagle FATAL i do windowsa i trzeba od nowa sesje zaczynać. Z góry dziękuję za pomoc.
Nie. Nie ściagałem posażerów bo akurat nie korzystam z interaktywnych peronów. Bardziej realistycznie wyglada wjazd składu na peron jak ma dojechać do znacznika więc nie miałem potrzeby sciąga pasażerów. Ale nie wyklucza to faktu że mógł się jakis ludek przyczepić do któregos dodatku i zaraz sprawdze w CMP. DZiekuje za podpowiedź.
Niestety wyłączenie pasażerów nic nie dało, ale zwróciłem uwagę że sygnalizacja Erniego nagle stała sie błędna. I faktycznie od pewnego czasu przy uruchomieniu mapy w geodecie na dzień dobry wyskakuje mi jakis komunikat SIGNAL coś tam. Jutro wkleje screna bo byc może to jest przyczyną
Łączenie map w TRSach NIGDY nie działało. Nigdy, przenigdy. Czasem, przy wielkiej dawce szczęścia, udawało się połączyć mapki mające po trzy segmenty, przy założeniu że nic NIE obracamy. Większe wywalały w kosmos grę z założenia. Na forum Auranu jeden z ludzi tworzących grę sam się przyznał, że gra przerosła założenia wielokrotnie, rozwój tzw. sceny TRS także Mniej-więcej-cytat był taki, że gra powstawała w czasach, gdzie trzy segmenty w stylu brytyjskim (czyli jeden tor i dwa domki na krzyż na jednostajnie zielonym podłożu) to była wielka mapa i pod takie założenia projektowano TRS. A teraz po odpaleniu np. JamalMapy mi gra zżera czasem i gigabajt RAM. Połączenie jej z czymkolwiek wymaga drugie tyle pamięci, więc Windows nie wytrzymuje stresu i gra pada
Druga sprawa: jeżeli już się uda cudem coś połączyć, to dotyczy to tylko map, a nie sesji. Te ostatnie wylatują w kosmos. Stąd skrypt wali dziwnymi błędami i nikt na to nic nie poradzi, bo cała konfiguracja sygnalizy, taboru, słowem wszystko to, co ustawiasz w opcjach dodatków, zapisuje się w sesjach właśnie. Od 2009 chyba, część konfiguracji siedzi już w mapach, ale nie wszystko, więc i tam odpalenia mapy bez sesji (albo z sesją błędną) powoduje brak ustawień.
Rysio: Problem z pasażerami pojawiał się na mapach po nadpisaniu domyślnego dodatku "pasażerowie". Temat jest o krzaczeniu gry po połączeniu (czy tam w jego trakcie). Dwie różne sprawy, gdzie jedna z drugą nic wspólnego nie ma
Wysłany: 28-06-2014, 10:06 Re: Fatal error podczas łaczenia map
Mnie brakuje podstawowej informacji, jakie mapy chcesz sobie połączyć, mapy swoje czy innych autorów.
przemek641 napisał/a:
... Wiem że przyczyną tego jest jakis dodatek, ale mam ich tysiące i życia mi braknie aby sprawdzić który mi tu grę sabotuje. Prośba do osób które miały podobny problem i udało im się znaleźć winowajcę. Może akurat i u mnie ten sam dodatek robi zamieszanie. Dodam że wywaliłem wszystko co radzieckie ale problemu to nie rozwiązało. Przypuszczam że ten sam dodatek powoduje wywalanie do windowsa podczas samej gry bo i takie jaja mam. Jade sobie jade a tu nagle FATAL i do windowsa i trzeba od nowa sesje zaczynać. Z góry dziękuję za pomoc.
Sprawa błędnych dodatków na mapach.
Jak w miarę szybko sprawdzić w TRS, czy na mapie nie ma błędnych dodatków:
- na mapie dajemy >pokaż zależności<
- dla wygody ustawiamy sobie kolejność wg. kuidów
- pamiętać aby nie otwierać do edycji dodatków wbudowanych!
- zaznaczmy sobie po ok. 20 kuidów i otwieramy je do edycji (Ctrl+Shift+E)
- wyskoczy ostrzeżenie: " Czy jesteś pewien że chcesz edytować 20 elementów? Spowoduje to uruchomienie eksploratora 20 razy." Dajemy Tak
- czekamy aż otworzy się 20 okien
- na pasku zadań powinny nam się nam one zgrupować, dajemy na tę grupę "Zamknij grupę" i czekamy aż wszystkie okna się zamkną.
- zatwierdzamy w CMP te otwarte do edycji dodatki (Crtl+M)
Tak samo robimy z kolejną grupą 20 kuidów, aż przerobimy wszystkie dodatki zastosowane na mapie.
Jest to dość prymitywny sposób i na mapie z 500 zależnościami z godzinkę to potrwa, ale mamy pewność że na mapie nie ma żadnego błędnego dodatku.
W TS dużo wygodniej jest zrobić naprawę bazy danych.
Instrukcja łączenia map z TRS2006:
Ja sam nie łączyłem nigdy żadnych map, dla testu kiedyś złączyłem tylko 2 segmenty ze sobą.
przemek641 napisał/a:
Niestety. Jedyni pasażerowie jakich mam to ci wbudowani w gre, z Auranu, wiec to nie to
Sprawdź czy w ogóle masz tych pasażerów z kuid:-3:11060 (dołączeni byli do wagonu "CFR 21-70 Bmee" kuid:59940:777922). Jak nie masz tego "minusowego" kuidu, to nie powinieneś mieć też tych problematycznych 2 pasażerek.
Jeśli masz ten kuid:-3:11060 , to w tym poście jest rozwiązanie tego problemu: www.trainz.pl/_forum/view...sa%BFerki#86214
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Wysłany: 28-06-2014, 10:46 Re: Fatal error podczas łaczenia map
D_M napisał/a:
- zaznaczmy sobie po ok. 20 kuidów i otwieramy je do edycji (Ctrl+Shift+E)
- wyskoczy ostrzeżenie: " Czy jesteś pewien że chcesz edytować 20 elementów? Spowoduje to uruchomienie eksploratora 20 razy." Dajemy Tak
- czekamy aż otworzy się 20 okien
- na pasku zadań powinny nam się nam one zgrupować, dajemy na tę grupę "Zamknij grupę" i czekamy aż wszystkie okna się zamkną.
A po co tak strasznie naokoło, jak z Gdyni do Gdańska przez Szczecin, Katowice, Przemyśl? Wystarczy dać CTRL-E (bez SHIFT) i dodatki otwierają się do edycji, ale bez otwierania miliona okien. I można to zrobić na raz. Dalszy ciąg procedury (zatwierdzanie itd) i wszystkie uwagi (nie otwierać wbudowanych) - dalej w mocy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach