FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
16-07-2014, 08:23
SKM-ka myśli o budowie torów do Tczewa
Autor Wiadomość
marcinbinio
trainz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 02-04-2014, 19:44   SKM-ka myśli o budowie torów do Tczewa

SKM-ka niebawem zamówi wstępne studium rozbudowy linii kolejowej w stronę Tczewa. Największym wyzwaniem dla projektantów będzie zaprojektowanie torowiska przez Orunię.

Trójmiejski przewoźnik zamierza ogłosić przetarg na przygotowanie wstępnej analizy wykonalności rozbudowy linii kolejowej nr 250, po której na co dzień poruszają się pociągi SKM, od budowanego przystanku Gdańsk Śródmieście w kierunku Tczewa.

- Chcemy poznać odpowiedź na pytanie: na jakim odcinku i ile torów w kierunku Tczewa można zbudować - mówi Marcin Głuszek ze spółki PKP SKM w Trójmieście.

Największym wyzwaniem dla projektantów będzie zaprojektowanie torowiska przez Orunię. W istniejącym dziś pasie kolejowym jest mało miejsca na budowę kolejnego toru. Niewykluczone więc, że inwestycja będzie przewidywała wyburzenia budynków m.in. w rejonie ul. Przy Torze, ul. Junackiej i ul. Zawiejskiej.

Wstępne studium to efekt działań podjętych przez władze Pruszcza Gdańskiego oraz samorządowców powiatu gdańskiego, tczewskiego i malborskiego.

- Wraz z pojawieniem się nowego rozkładu jazdy SKM do Tczewa, wystosowali do SKM oraz Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku pismo z postulatem o jak najszybszą budowę nowego toru z Gdańska, przez Pruszcz Gdański do Tczewa - mówi Bartosz Gondek, rzecznik prasowy magistratu w Pruszczu Gdańskim.

Jeśli analiza wykaże, że budowa przedłużenia linii kolejowej nr 250 do Tczewa jest zasadna, wtedy samorządy, które postulują o realizację inwestycji będą musiały dokapitalizować SKM-kę. Przewoźnik nie ma bowiem pieniędzy, by samodzielnie realizować tak ogromne przedsięwzięcie. Wszystko wskazuje na to, że będzie to niemały koszt. Szacuje się, że pociągnięcie tylko jednego toru do Pruszcza Gdańskiego będzie wydatkiem rzędu 100-150 mln zł. Dla przykładu budowa ok. kilometrowej dwutorowej linii w centrum Gdańska to wydatek rzędu 66 mln zł.

Budowa nowego toru to konieczność zauważana nie tylko z punktu widzenia południowego regionu Pomorza, ale także innych gmin funkcjonujących w obszarze Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego. Zarówno Tczew, jak również Pruszcz Gdański są ważnymi węzłami przesiadkowymi, skupiającymi ruch osobowy pochodzący z wielu korytarzy transportowych, co potwierdzają strategiczne dokumenty przyjęte lub będące w trakcie opracowywania, przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

- Od dawna postulujemy większe zaangażowanie spółki SKM na południowym kierunku operacyjnym spółki - mówi burmistrz Pruszcza Gdańskiego, Janusz Wróbel. - Mam nadzieję, że wstępne studium będzie pierwszym poważnym krokiem w tym kierunku - dodaje.

Przypomnijmy też, że od 9 marca tego roku w kierunku Pruszcza Gdańskiego i Tczewa po ponad dwuletniej przerwie, wywołanej przebudową linii dalekobieżnej, pojechały pociągi SKM. Połączenie jest realizowane przez siedem dni w tygodniu. Z Trójmiasta do Tczewa i z powrotem wyrusza każdego dnia 16 pociągów. Natomiast od poniedziałku do piątku dodatkowo jedzie osiem pociągów w relacji Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny.

autor Maciej Naskręt m.naskret@trojmiasto.pl

Źródło:
http://www.trojmiasto.pl/...ewa-n78479.html
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk


Pomógł: 61 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1967
Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 02-04-2014, 20:15   

Ciekawe co na ty wszystko powie p. Głuszek :)

Niby idea brzmi sensownie, ale czy jest to konieczne to trzeba by sprawdzić czy po istniejących dwóch w końcu otwartych torach da się jeszcze zwiększyć nieco przepustowość. Jak tak to po co budować ? Z drugiej strony o ile między Gdańskiem a Pruszczem kiedyś były raczej pola to teraz jest ciąg jednorodzinnych domostw. Za kilka lat będzie ich jeszcze więcej...

Szkoda tylko że SKM nie wpadła na ten jakże interesujący pomysł nieco wcześniej. Właśnie skończyli robić po 150 latach remont E65. I co, mają teraz znów kuć, rozwalać i zamykać ? Gdyby chociaż zrobili przy modernie miejsce na dodatkowy tor i dostosowali jeden peron jako wyspowy... peron - tor - tor - peron - nowy tor skm.

Ta nasza SKM to chyba najbardziej dziadowska spółka kolejowa, stary tabor, kijowa oferta, zawsze spóźnione pomysły i geniusz na stanowisku rzecznika :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group