Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 16-11-2013, 21:06 Nadkarpacie
Buduję sobie taką o to mapkę, a właściwie w chwili obecnej dwie stacje. Roboczo nazwana Szklarska Wyręba Osobowa to stacja przeznaczona do obsługi podróżnych. Co z tego będzie, czas pokaże, nie chcę teraz opisywać długimi zdaniami swoich planów.
;; ;; ;;
Ostatnio zmieniony przez luki_tram 16-11-2013, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Wygląda dobrze. Spójnie, z zachowaniem harmonii dodatków. Działaj dalej będziem kibicować. :)
Nie będę osobiście teraz wnikał w szczególiki bo nie o to chodzi. Buduj i idź do przodu bo widać, że warto.
Temu trzeciemu peronowi chyba brakuje linii skrajni dla podróżnych, i nie bardzo rozumiem po co ten płotek na pierwszym peronie? Chyba tylko po to żeby utrudnić przejście z jednej strony na drugą " ze względów techniczno ruchowych może nastąpić zmiana peronu czy krawędzi"
http://wstaw.org/m/2013/1...300x300_q85.jpg
Jw.
No i jeszcze brak betonów, a po torach osobom nie upoważnionym chodzić nie wolno (chyba że jest jakaś cicha umowa z kawalerią kolejową ).
Wskazanym by było postawić W4 i W32
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 17-11-2013, 00:28
Dziękuję za liczne opinie. Pragnąc uspokoić wychodzę z odpowiedzą.
pietrek napisał/a:
Temu trzeciemu peronowi chyba brakuje linii skrajni dla podróżnych, i nie bardzo rozumiem po co ten płotek na pierwszym peronie?
Trzeci peron jest wyłączony z użytku, więc linie mogły się gdzieś hmm. zapodziać :D póki co jeszcze waham się nad doborem tego peronu i jego wyposażeniem aby oddać jego urok tak jak go planuję.
Płotek na pierwszym peronie odgradza pasażerów od toru używanego przez hmm, magazyn przy dworcu / pozostałości peronu pocztowego itp.
Cytat:
http://wstaw.org/m/2013/1...300x300_q85.jpg
Po co to przejście skoro zagrodzono płotem a innej kładki ni ma?
Przejścia faktycznie mocno zabarykadowane, no cóż, wizja jest taka, że jest przejście podziemne, akurat nie ujęte na screenach ale zapewniam, że zejścia są. Może kładka też będzie
Przejścia przez tory pozostają jako techniczne i na wypadek gdyby kładkę / przejście podziemne, z jakiegoś powodu zamknięto, wywalamy płotek i W14
pietrek napisał/a:
No i jeszcze brak betonów, a po torach osobom nie upoważnionym chodzić nie wolno (chyba że jest jakaś cicha umowa z kawalerią kolejową ).
Wskazanym by było postawić W4 i W32
Oczywiście brak betonów na torach i wskaźników to moje przeoczenie. Sam się dziwę jak to mogłem przegapić.
Wujek 082 napisał/a:
...a tak poza tym, to fajna rzecz. Pobaw się jeszcze teksturowaniem, bo jest cokolwiek monotonne :)
Tak, póki co użyłem aż trzy tekstury, więc roboty mnie czeka.
Kam55 napisał/a:
a podsypkę pod tory można poprosić?
Postaram się ;)
ryszard napisał/a:
http://wstaw.org/m/2013/1...131116_0001.jpg
po co ten płotek na peronie. Na przejściu możesz zastosować dodatek Bogdana.
Nie kojarzę w tej chwili o jaki dodatek Ci chodzi, ale może jutro go poszukam.
Płotek jest z uwagi na to, że cały peron obniżyłem do przejścia, ale chciałem mieć równą krawędź od strony gdzie przejścia nie ma, wstawiłem wąski peron i pomyślałem, że płotek się bardziej przyda niż tak sterczący próg na środku peronu. I tak peron jest zamknięty więc jak coś go wywalę.
Mam nadzieję, że następna porcja screenów stacji - a także i nieprezentowanych fragmentów linii - będzie znacznie bardziej dopracowana. Dopuszczam oczywiście przeoczenia i może wrzuciłem obrazki trochę za szybko, ale wszelkie komentarze motywują do dalszej i dokładniejszej pracy.
Dzięki !
pietrek
Trzeci peron jest wyłączony z użytku, więc linie mogły się gdzieś hmm. zapodziać :D póki co jeszcze waham się nad doborem tego peronu i jego wyposażeniem aby oddać jego urok tak jak go planuję.
Płotek na pierwszym peronie odgradza pasażerów od toru używanego przez hmm, magazyn przy dworcu / pozostałości peronu pocztowego.
Przejścia faktycznie mocno zabarykadowane, no cóż, wizja jest taka, że jest przejście podziemne, akurat nie ujęte na screenach ale zapewniam, że zejścia są. Może kładka też będzie
Przejścia przez tory pozostają jako techniczne i na wypadek gdyby kładkę / przejście podziemne, z jakiegoś powodu zamknięto, wywalamy płotek i W14
Oczywiście brak betonów na torach i wskaźników to moje przeoczenie. Sam się dziwę jak to mogłem przegapić.
Oczywiście wygląd peronów może być uwarunkowany warunkami miejscowymi - i tak czasami jest. Ale chyba lepiej jest pokazać screeny już choćby po to żeby wyłapać jakieś drobne niedopatrzenia których samemu oglądając jakieś miejsce się po prostu nie widzi.
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 21-11-2013, 19:10
Kolejna porcja screenów.
Dokonałem przeróbek obu przejść torowych; przy dworcu dałem tabliczki uwaga pociąg oraz przejście służbowe, przy przejściach na końcu peronów krzyże.
Ustawiłem latarnie wskaźników W4 na peronach. Wstępnie obrzuciłem peron 3 różnymi "śmieciami". Niechaj będzie jako tymczasowy składzik szyn i podkładów ;) - a peron 3 swoją drogą nieczynny od wielu lat i niechaj tak pozostanie.
Dodałem trochę bajerów, śmietniki, ławki, tablice, latarnie peronowe, trochę pojazdów, przy szkolnym autobusie policja postanowiła nawet przeprowadzić kontrolę ;)
Prócz policjantów na peronie drugim spaceruje jeszcze jakaś pani, na stacji/szlaku znajdzie się też kilku pracowników.
Semafory wyjazdowe podmienione z pięciokomorowych na czterokomorowe.
Dokończyłem wschodnią część stacji z torami postojowymi/bocznymi i rozwidlenie linii. Jedna (w prawo) prowadzi cholera wie gdzie :P a druga (w lewo) pójdzie do jakiejś stacji końcowej - prawdop. tylko ruch towarowy, bocznice szlakowe i małe stacje. Ten odcinek na pewno będę rozwijał.
Torowisko jest troszeczkę uszkodzone więc na szlaku trwają powolne wymuszone prace naprawcze.
Lokomotywownia, tory postojowe i wszystko po stronie zachodniej wciąż czeka na dokończenie - wobec tego screenów tych okolic jeszcze nie ma.
Trochę ciężej mi z dalszym planem, staram się już z początku optymalizować mapkę stosując powtarzanie budynków i elementów, ale jak wiadomo zbytnią powtarzalnością nie da się wykreować unikalności otoczenia.
Do tego próbuję zapełnić tereny drzewami i górkami, dzięki czemu mam nadzieję, zmniejszę widoczność obiektów położonych w dali przynajmniej z perspektywy maszynisty, no ale widoczki też ważna rzecz.
Nadal nie jestem zadowolony z teksturowania i to jest chyba moja największa wada przy budowie mapy ;)
Dziękuję za uwagę tekstu pisanego, zapraszam teraz do obejrzenia screenów :)
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 21-11-2013, 23:33
@ryszard
Przymierzałem szablon od RBacha (skrajnia-stacja) i nic nie zahaczało, ale z uwagi, że jest to jednak głowica to rozważam mały wskaźnik. W17 jest jeśli spojrzysz nieco dalej za W8 widać taką kreseczkę - to właśnie on :D A ten od toru z prawej już nie mieścił się w kadrze ;)
Jeśli chodzi o przejazdy dzięki za radę, faktycznie brakuje m.in. słupków i oznakowań drogowych.
Będzie mam nadzieję więcej przejazdów na tym szlaku, więc dobrze jak z początku zbiorę sobie przydatne dodatki :) Pewnie te o których piszesz już mam, ale przeczeszę jeszcze raz forum i strony w poszukiwaniach.
@Bzyk - tylko podwójne krzyże na początku przejścia bez tych "pomiędzy" ?
@Jacek - znaczy drukowanymi ? raczej nie zmieszczę, chyba, że SZKLARSKA WYR.
O wielkie litery mi chodzi. Jasne, że nie jest to jakaś cecha uniemożliwiająca jazdę , ale opisuje się tablice zwyczajowo wielkimi. Jeśli już skracać to lepiej zostawić w całości rzeczownik, czyli SZKL. WYRĘBA. Ale tak jak mówię, nie jest to jakaś tam wielka niezgodność. Mapy nie kładzie w każdym razie.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 22-11-2013, 09:07
Używasz może szybkiej trawy??? Bo jak tak to zalecam jej wywalenie sam autor usunoł je z downloadu bo <<SZKODZĄ>> potrafią wywalać grę a nawet zrobić sieczkę z mapy...
A co do mapy zapowiada się ciekawie byle sił ci nie zabrakło do końca. POZ
Ale warto pamiętać że nie wszystkie trawy Pofiga szkodzą. Jest tylko kilka odmian które mają robala w strukturze. Te które są np. na Lublin_Dorohusk są ok. Nie pamiętam już kuidów tych złych, ale problem na 100% jest poruszony na forum.
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 22-11-2013, 14:46
Faktycznie używam roślinności Pofiga, ale jeżeli jest tak jak piszecie, to raczej nie mam się o co martwić, bo te wszystkie co mam pobierałem do linii Lublin - Dorohusk.
Dla ostrożności sprawdzę kuidy.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 22-11-2013, 21:24
Pofig zdioł WSZYSTKIE trawska informując że szkodzą, owszem lublin chodzi ale i u mnie zdarza sie wywałka do winy... a po zamianie na inna owe x-y nie występują.
Tego nie wiedziałem. A wywałki na Lb-Dh zdarzały mi się sporadycznie, ale winiłem za to czasem błędny tabor, który czasem wstawiałem bez naprawiania. Dobrze wiedzieć!
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 23-11-2013, 12:33
Raz faktycznie ta moja mapa wywaliła do windowsa.
Możliwe, że przez te drzewka, Lublin - Dorohusk czasami niespodziewanie też mi wywala.
Sprawdziłem i kilka drzewek oraz traw nie ma na stronie Pofiga, więc na wszelki wypadek tych brakujących nie będę używać.
Mapa fajowa! Ja bym pod drzewami (pod każdym!) dał ciemniejsze placki z tekstury - bardzo ożywi tex, a na dodatek drzewa nie będą wyrastać jak na polu golfowym
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 25-11-2013, 21:19
Prezentuję kolejne fragmenty jednotorowej linii niezelektryfikowanej.
Szlak uzupełniłem m.in. w słupki hektometrowe, wskaźniki W13, wskaźniki pochyłości.
Na początek poprawione przejazdy które już wcześniej pokazywałem, dodane m.in. słupki przejazdowe.
Następnie przystanek osobowy "Muszki" oraz bocznica szlakowa ze składem drewna. Bocznica jak najbardziej w czynnej eksploatacji, ale zastanawiam się, czy jednak pordzewiałe szyny nie wyglądałyby lepiej...
W obrębie bocznicy znajdują się dwa przejazdy z SSP. Jeden z nich wyposażony jest w TOP i rogatki.
Następnie odcinek sąsiadujący z drogą prowadzi do stacji Kanion. Jest to niewielki posterunek z trzema torami dodatkowymi i bocznicą do rampy.
Tor 6 został wyłączony z eksploatacji, z uwagi na rzadkie używanie toru do rampy, posterunek służy głównie jako mijanka, brak przebiegów manewrowych itp.
Stacja posiada dwa perony, drugi posiada dwie krawędzie.
Dziwaczny układ torowy wschodniego wyjazdu spowodowany jest ukształtowaniem terenu, ale te okolice jeszcze dopracuję i pokażę innym razem.
Zapraszam do oglądnięcia obrazków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach