FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez:
11-08-2012, 09:11
Kudłate Warsztaty Trainz
Autor Wiadomość
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 21:00   Kudłate Warsztaty Trainz

Witam wszystkich,

Chyba każdego po jakimś czasie użytkowania symulatora Trainz nachodzi ochota, aby zacząć dodawać "coś od siebie". Chciałbym zakomunikować, że od dziś zaczyna funkcjonować moja strona z dodatkami - www.qtrainz.cba.pl.

Na razie dodatki proste, nieskomplikowane. Po jakimś czasie, kiedy dojadę do wprawy zacznę tworzyć większe "wygibasy".

Póki co - prosty model stodoły/szopy/obory


P.S. Komentarze i uwagi mile widziane!
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez zolwik 14-10-2018, 15:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 09-02-2012, 21:59   

A ta stodoła to przypadkiem nie jest za mała? Jakie to ma wymiary?
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 22:23   

W Gmaxie ustawiłem 11x5 w podstawie (rozumiem, że domyślnie chodzi o metry) oraz 3 wysokości.


I żeby szopo-stodoła nie stała sama



UWAGA!
Ten dodatek jest specyficzny - należy pamiętać o tym, że budynki z poprzednich wieków miały inne wysokości. Mogą wyglądać trochę dziwnie, jeżeli komuś nie pasują wysokości, to proszę o sygnał, wtedy będę robił repainty.

Wszystkie uwagi biorę pod uwagę, będę pracował nad poprawą wymiarów, nie orientuję się w tym jeszcze za dobrze.
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez Kudłaty 09-02-2012, 22:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 09-02-2012, 22:39   

3m wysokości to za mało chyba. Porównaj z jakąś wbudowaną stodołą (barn), chyba jednak powinno być z 5m
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-02-2012, 22:57   

Dlaczego po próbie zainstalowania tego budynku dostaję komunikat: "Warning: Skipped previously installed asset 'SAM Platform Exit - Nysa, Poland'

Czyli krótko mówiąc, dlaczego gdzieś coś jest namieszane pod kuidem SAM'a?
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 23:01   

Jedyne czego użyłem od Samplarego to config (z resztą za jego zgodą), nie wiem jak obejść ten komunikat, mnie się taki nie pokazuje
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-02-2012, 23:03   

może w configu dodatku wsadź swój kuid dodatku a usuń ten Samplairowy. Pewnie go użyłeś jako wzorzec. A tobie sie taki nie pokazuje bo pewnie nie masz zainstalowanego tego dodatku Samplaire'a wiec CMP nie ma się o co pluć :)
Ostatnio zmieniony przez Jacek 09-02-2012, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 09-02-2012, 23:05   

uuu, to znaczy, że nie zrobiłeś klonu mojego dodatku (polecenie klonuj pod PPM), tylko wyciągnąłeś z mojego dodatku, niedobrze, do poprawki ;-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 23:08   

Już poprawione, bardzo przepraszam za zamieszanie. Robię poprawkę na stronie. Excuze-moi Samplaire
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 09-02-2012, 23:09   

W polu odrobisz :mrgreen:
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2012, 23:16   

samplaire napisał/a:
3m wysokości to za mało chyba. Porównaj z jakąś wbudowaną stodołą (barn), chyba jednak powinno być z 5m

Jeśli to jakaś dawna budowla to niekoniecznie, nie wiem co prawda czy takie budynki się w u nas ostały ale np. Wlk. Brytanii do dzisiaj można spotkać takie niskie budynki gospodarcze (choć raczej nie ze słomianym dachem).
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 23:17   

Heh :-P

Domek przeprawiony (właściwa wersja jest do pobrania), mam problem z szopą-oborą, chciałem zmienić KUID jednak wyskakuje jakiś błąd niewiadomego pochodzenia, a ja mam już dziś dosyć. Od 10 rano siedzę przy kompie, jutro w ciągu dnia zrobię z tym porządek.
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 09-02-2012, 23:41   

Dalej chce nadpisywać Nysę :-/


Obejrzałem domek ze strzechą - bardzo ładny, ale wyostrz tex i zmniejsz. I to sporo.

Teraz test. Wykonałem zmniejszenie tex ściany długiej z 512x128 na 256x128 oraz krótkiej z 256x128 na 128x128. Czyli waga spadła o połowę w obu przypadkach. Który domek na obrazku jest z większą (Twoją) teksturą, a który z mniejszą (moją) i wyostrzeniem???



Mój jest prawy. Tak więc wyostrz, będą same benefity (akurat to zrobiłem Gimpem, ustawiłem wyostrzenie na 55 i zrobiłem je dwukrotnie - wyjątkowo nieostre zdjęcie)


A komin fajnie, że zrobiłeś taki - pamiętałeś o usunięciu niepotrzebnych poly?

Ponadto tex komina mogłeś zrobić ze strzechy lub ściany (lepiej) a wieczko odpowiednio mapując tex ściany (wybierając wnękę drzwiową). Owszem, niewiele waży, ale jak ktoś zauważył - im mniej sztuk tex tym lepiej dla trainza.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 09-02-2012, 23:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10-02-2012, 00:06   

Rozmiar (wys/szer) może być.
Jeszcze parę lat temu jadąc od Częstochowy do Włoszczowej można było takie dojrzeć na horyzoncie. A w zeszłym roku widziałem wzdłuż drogi od Siewierza do Szczekocin.
Tak że na pewno się przyda. :-)
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2012, 21:28   

Domek na razie znika z Downloadu na "warsztat".

Tymczasem zapraszam do pobrania dwóch nowych dodatków:

1. Prosto sprzed mojego bloku - rozdzielnia prądu:


2. Oraz kolejny "dwubryłowiec :p"!! Domek, tym razem w wersji zimowej:
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 11-02-2012, 01:11   

Michale, wywal proszę z downloadu szopę! Cały czas ma mój kuid! Przecież to widać w środku - otwórz config i zobacz jaki jest kuid - mój to 132952!

Sorka, ale jak nie poprawisz tego prostego wydawałoby się błędu, to przestanę Ci pomagać :-/
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 11-02-2012, 01:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 11-02-2012, 02:50   

Rozdzielnia:
- dach lewituje
- texów zdecydowanie za dużo. Wystarczą 2 boki, nikt naraz nie ogląda takiego obiektu ze wszystkich stron
- po co tex słupa (podpora), przecież to samo jest na texie ściany?
- po co alfa w texie dachu???
- podpory maja niepotrzebne plane'y z tyłu (od strony ściany) - jest 12 podpór, czyli bez sensu 24 poly.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2012, 07:49   

Wybacz Samplaire, robiłem wczoraj update na stronie, pomyliłem pliki do podmiany :oops: Zamiast skasować Szopę-oborę skasowałem Dom. Czeski błąd, będzie poprawiony jak wrócę z pracy, czyli koło 20-21.

Co do rozdzielni:
- dach opuszczę,
- zmniejszę ilość tekstur na bokach,
- co to jest alfa w texie dachu i w czym zagraża? Jak trzeba to usunę ;-)
- o planeach w podporach zapomniałem, też poprawię.
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2012, 11:07   

Szopa jest póki co niedostępna do pobrania
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 11-02-2012, 12:41   

alfa to przezroczystość. W tym budynku brak uzasadnienia. Najprawdopodobniej próbowałeś zmniejszyć to co jest na obrazku, ale zostawiłeś marginesy, czyli fizycznie obraz dalej był tego samego rozmiaru, tylko sama przestrzeń, której używasz się zmniejszyła. Zazwyczaj program graficzny dodaje w tych wolnych przestreniach przezroczystość, czyli dodaje kanał alfa, który nie dość, że niepotrzebny, to zwiększa wagę tekstury. To od razu widać po rozmiarze na dysku - 256x256 powinien mieć w windowaie 193kB, a z alfą ma 250 coś. To co proponuje Bzyk jest dobre, gdy margines wynosi jakąś niewielką wartość, ale tu, to zrobiłeś kaszetę jak w kinie ;-) Zwiększ obraz na całą przestrzeń tekstury i odpowiednio zamapuj w gmaxie. Alfa może i takj zostać, więc zrób tak: dodaj pustą warstwę, przenieś ją na spód, wylej wiaderko z czarną farbą, wyeksportuj do tga.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11-02-2012, 12:46   

@Samplaire: Alfę należy usunąć z materiału w gmaxie! Bo nawet jeżeli kanał będzie cały czarny (czyli całkiem nieprzeźroczysty) to karta graficzna i tak będzie go widzieć i sortować (chociaż sortowanie czarno białe jest wydajniejsze niż pikseli szarych, to i tak jest to operacja która jakieś zasoby zabierze).
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 11-02-2012, 13:01   

W tym przypadku się nie zgadzam z Tobą, Qńu :-) Alfa u Qdatego powstała z przypadku (w programie graficznym), a nie z działań w gmaxie, więc powinien to usunąć tam i na wszelki wypadek sprawdzić w PEV Images2TGA, który to program wyraźnie wskazuje czy jest czy nie. Nie jestem przy pececie, ten obraz to jakoś tak wygląda jakby w kwadrat został wpisany prostokąt i powstała przezroczysta kaszeta na górze i dole. A! Teraz wpadłem - pewnie Qdaty miał prostokąt i zwiększył przestrzeń roboczą, zamiast zmienic rozmiar obrazu.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11-02-2012, 13:17   

Czyli rozumiem, że alfy w nałożonym materiale nie mam, a jedynie plik tga ma zbędny kanał A? W takim przypadku to rzeczywiście masz rację Samplaire. Przepraszam za zamieszanie.
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2012, 21:11   

Witam ponownie :)

Co do szopy-obory: poprawione, już nie kłóci się z wiatą z Nysy Samplairego. Przynajmniej u mnie.

Rozdzielnia prądu też już poprawiona, dach opuszczony na odpowiednią wysokość. Alfę próbowałem usunąć, jednak wywala mi jakiś błąd, temat nadal otwarty. Reskin do pobrania, nad kanałem A będę jeszcze pracował.

Tymczasem.... W dziale Download zapraszam do pobrania puszki prądowej, której autorem jest mój kolega, który dodatkowo moderuje stronę qtrainz.

_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3987
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 11-02-2012, 21:16   

Kolega działa na zasadzie zrobić, załadować, nie sprawdzić, 100 razy pobierać poprawki. Nie lepiej raz a porządnie?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group