Chyba każdego po jakimś czasie użytkowania symulatora Trainz nachodzi ochota, aby zacząć dodawać "coś od siebie". Chciałbym zakomunikować, że od dziś zaczyna funkcjonować moja strona z dodatkami - www.qtrainz.cba.pl.
Na razie dodatki proste, nieskomplikowane. Po jakimś czasie, kiedy dojadę do wprawy zacznę tworzyć większe "wygibasy".
Póki co - prosty model stodoły/szopy/obory
P.S. Komentarze i uwagi mile widziane!
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez zolwik 14-10-2018, 15:45, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 22:23
W Gmaxie ustawiłem 11x5 w podstawie (rozumiem, że domyślnie chodzi o metry) oraz 3 wysokości.
I żeby szopo-stodoła nie stała sama
UWAGA!
Ten dodatek jest specyficzny - należy pamiętać o tym, że budynki z poprzednich wieków miały inne wysokości. Mogą wyglądać trochę dziwnie, jeżeli komuś nie pasują wysokości, to proszę o sygnał, wtedy będę robił repainty.
Wszystkie uwagi biorę pod uwagę, będę pracował nad poprawą wymiarów, nie orientuję się w tym jeszcze za dobrze.
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez Kudłaty 09-02-2012, 22:45, w całości zmieniany 2 razy
może w configu dodatku wsadź swój kuid dodatku a usuń ten Samplairowy. Pewnie go użyłeś jako wzorzec. A tobie sie taki nie pokazuje bo pewnie nie masz zainstalowanego tego dodatku Samplaire'a wiec CMP nie ma się o co pluć :)
Ostatnio zmieniony przez Jacek 09-02-2012, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2012, 23:16
samplaire napisał/a:
3m wysokości to za mało chyba. Porównaj z jakąś wbudowaną stodołą (barn), chyba jednak powinno być z 5m
Jeśli to jakaś dawna budowla to niekoniecznie, nie wiem co prawda czy takie budynki się w u nas ostały ale np. Wlk. Brytanii do dzisiaj można spotkać takie niskie budynki gospodarcze (choć raczej nie ze słomianym dachem).
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2012, 23:17
Heh
Domek przeprawiony (właściwa wersja jest do pobrania), mam problem z szopą-oborą, chciałem zmienić KUID jednak wyskakuje jakiś błąd niewiadomego pochodzenia, a ja mam już dziś dosyć. Od 10 rano siedzę przy kompie, jutro w ciągu dnia zrobię z tym porządek.
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Obejrzałem domek ze strzechą - bardzo ładny, ale wyostrz tex i zmniejsz. I to sporo.
Teraz test. Wykonałem zmniejszenie tex ściany długiej z 512x128 na 256x128 oraz krótkiej z 256x128 na 128x128. Czyli waga spadła o połowę w obu przypadkach. Który domek na obrazku jest z większą (Twoją) teksturą, a który z mniejszą (moją) i wyostrzeniem???
Mój jest prawy. Tak więc wyostrz, będą same benefity (akurat to zrobiłem Gimpem, ustawiłem wyostrzenie na 55 i zrobiłem je dwukrotnie - wyjątkowo nieostre zdjęcie)
A komin fajnie, że zrobiłeś taki - pamiętałeś o usunięciu niepotrzebnych poly?
Ponadto tex komina mogłeś zrobić ze strzechy lub ściany (lepiej) a wieczko odpowiednio mapując tex ściany (wybierając wnękę drzwiową). Owszem, niewiele waży, ale jak ktoś zauważył - im mniej sztuk tex tym lepiej dla trainza.
Rozmiar (wys/szer) może być.
Jeszcze parę lat temu jadąc od Częstochowy do Włoszczowej można było takie dojrzeć na horyzoncie. A w zeszłym roku widziałem wzdłuż drogi od Siewierza do Szczekocin.
Tak że na pewno się przyda.
Rozdzielnia:
- dach lewituje
- texów zdecydowanie za dużo. Wystarczą 2 boki, nikt naraz nie ogląda takiego obiektu ze wszystkich stron
- po co tex słupa (podpora), przecież to samo jest na texie ściany?
- po co alfa w texie dachu???
- podpory maja niepotrzebne plane'y z tyłu (od strony ściany) - jest 12 podpór, czyli bez sensu 24 poly.
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2012, 07:49
Wybacz Samplaire, robiłem wczoraj update na stronie, pomyliłem pliki do podmiany Zamiast skasować Szopę-oborę skasowałem Dom. Czeski błąd, będzie poprawiony jak wrócę z pracy, czyli koło 20-21.
Co do rozdzielni:
- dach opuszczę,
- zmniejszę ilość tekstur na bokach,
- co to jest alfa w texie dachu i w czym zagraża? Jak trzeba to usunę
- o planeach w podporach zapomniałem, też poprawię.
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
alfa to przezroczystość. W tym budynku brak uzasadnienia. Najprawdopodobniej próbowałeś zmniejszyć to co jest na obrazku, ale zostawiłeś marginesy, czyli fizycznie obraz dalej był tego samego rozmiaru, tylko sama przestrzeń, której używasz się zmniejszyła. Zazwyczaj program graficzny dodaje w tych wolnych przestreniach przezroczystość, czyli dodaje kanał alfa, który nie dość, że niepotrzebny, to zwiększa wagę tekstury. To od razu widać po rozmiarze na dysku - 256x256 powinien mieć w windowaie 193kB, a z alfą ma 250 coś. To co proponuje Bzyk jest dobre, gdy margines wynosi jakąś niewielką wartość, ale tu, to zrobiłeś kaszetę jak w kinie Zwiększ obraz na całą przestrzeń tekstury i odpowiednio zamapuj w gmaxie. Alfa może i takj zostać, więc zrób tak: dodaj pustą warstwę, przenieś ją na spód, wylej wiaderko z czarną farbą, wyeksportuj do tga.
@Samplaire: Alfę należy usunąć z materiału w gmaxie! Bo nawet jeżeli kanał będzie cały czarny (czyli całkiem nieprzeźroczysty) to karta graficzna i tak będzie go widzieć i sortować (chociaż sortowanie czarno białe jest wydajniejsze niż pikseli szarych, to i tak jest to operacja która jakieś zasoby zabierze).
W tym przypadku się nie zgadzam z Tobą, Qńu Alfa u Qdatego powstała z przypadku (w programie graficznym), a nie z działań w gmaxie, więc powinien to usunąć tam i na wszelki wypadek sprawdzić w PEV Images2TGA, który to program wyraźnie wskazuje czy jest czy nie. Nie jestem przy pececie, ten obraz to jakoś tak wygląda jakby w kwadrat został wpisany prostokąt i powstała przezroczysta kaszeta na górze i dole. A! Teraz wpadłem - pewnie Qdaty miał prostokąt i zwiększył przestrzeń roboczą, zamiast zmienic rozmiar obrazu.
Czyli rozumiem, że alfy w nałożonym materiale nie mam, a jedynie plik tga ma zbędny kanał A? W takim przypadku to rzeczywiście masz rację Samplaire. Przepraszam za zamieszanie.
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-02-2012, 21:11
Witam ponownie :)
Co do szopy-obory: poprawione, już nie kłóci się z wiatą z Nysy Samplairego. Przynajmniej u mnie.
Rozdzielnia prądu też już poprawiona, dach opuszczony na odpowiednią wysokość. Alfę próbowałem usunąć, jednak wywala mi jakiś błąd, temat nadal otwarty. Reskin do pobrania, nad kanałem A będę jeszcze pracował.
Tymczasem.... W dziale Download zapraszam do pobrania puszki prądowej, której autorem jest mój kolega, który dodatkowo moderuje stronę qtrainz.
_________________ Imperium kontratakuje?
Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach