Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 151 Skąd: Kielce
Wysłany: 17-09-2011, 18:25 Ziemia Świętokrzyska
Witam!
Po opublikowaniu linii 073 niedługo nacieszyłem się swoją mapą, praktycznie od razu podjąłem decyzję o jej rozbudowie. Początkowo obawiałem się, że może to nie być możliwe, bałem się iż dołożenie kolejnych segmentów wygenerowanych w HOGu znacznie obciąży mapę lub nawet wyśle ją w kosmos. Na szczęście tak się nie stało...
Początkowo podjąłem decyzję o dobudowaniu moim zdaniem najbardziej brakującej części linii czyli odcinka Sitkówka Nowiny - Kielce. Sam odcinek nie sprawiał wielu problemów, najgorsze było w miarę lekkie i wierne odwzorowanie Kielc. Mam nadzieję, że się udało. Mapa na TC praktycznie nie tnie się nawet w okolicach dworca (na filmikach klatkowanie spowodowane jest przez obciążający komputer Fraps)
Spokojnie komputer 3-4 letni uciągnie mapę.
Po wykończeniu Kielc długo nie mogłem się zdecydować w którym kierunku pociągnąć dalej mapę czy z Sitkówki Nowiny w kierunku Sędziszowa (Krakowa), czy w kierunku Włoszczowy (Częstochowy) z Kielc, czy w Kierunku Staszowa (Tarnobrzega) z Włoszczowic, czy dalej w kierunku Warszawy. Ostatecznie zdecydowałem się na ostatnią opcję, między innymi ze względu na ciekawy przebieg i profil linii na odcinku Kielce - Suchedniów. Właśnie do tego miejsca zdecydowałem się wykonać mapę.
Dlaczego nie do Skarżyska Kamiennej? Po pierwsze nie mam szczegółowych planów tej jednej z największych w naszym kraju stacji, co jak co ale budowa tego typu węzła tylko ze zdjęć Geoportalu/Googlemaps nie wchodzi w grę. Po drugie tak rozbudowana stacja przy ponad 100 km mapie zabiłaby każdy komputer, zwłaszcza z taborem. A po trzecie budowa Skarżyska, sam układ torowy i sieć trakcyjna chyba przerasta moje możliwości.
Zatem prezentuję przed Wami ukończony nowy prawie 50 km odcinek linii 8 (Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy). Mapa łącznie z krótkimi odcinkami innych linii i łącznicami liczy ponad 100 km a przejazd między skrajnymi stacjami pociągiem osobowym zajmuje ok. 1,40 w jedną stronę.
Do mapy powstało kilkadziesiąt realnie odwzorowanych obiektów, które mam nadzieję znaczenie urealniają mapę. Czego na mapie jeszcze brakuje? Generalnie kilku budynków ze stacji Łączna, Berezów i Suchedniów ale zajmę się tym dopiero gdy aura będzie bardziej sprzyjająca ku temu. Brakuje pewnie jeszcze paru pierdółek typu jakiś teł w kilku miejscach. W międzyczasie postaram się odświeżyć trochę starą część mapy, oprócz już wymienionej sieci trakcyjnej na nową i podmianą obiektów działających pod TC chcę jeszcze wymienić kilka mostów, dróg itp.
Mapa budowana pod TC i dedykowana pod tą wersję. Nie gwarantuje, że zadziała na innych starszych czy to nowszych wersjach. Kończę zanudzać opisami, teraz screeny:
Słowik - Kielce Białogon w tym miejscu kończyła się stara mapa. Linia biegnie praktycznie do samego Białogonu równolegle z drogą 762 i Silnicą doliną tejże rzeki. Zaraz przed stacją mamy tory wyciągowe bocznic zakładów leżących przy linii.
Kielce Białogon Dwa perony, trzy krawędzie peronowe i dodatkowe tory głównie do wyprawiania pociągów dostarczających na bocznice węgiel i kamień wapienny to wszystko co znajdziemy na tej położonej na łuku stacji
Kielce Białogon - Kielce Do przecięcia z ulicą Krakowską linia biegnie przez nieużytki i ogródki działkowe zlokalizowane w okolicy Silnicy. Przedostatni i ostatni screen to odpowiednio biegnące równolegle do linii ulice Mielczarskiego i Chęcińska. Na przedostatnim screenie widoczna bocznica do NSK ISKRA.
Kielce tu myślę, że nie trzeba niczego przedstawiać. Tak jak pisałem wielokrotnie mapa przedstawia stan na rok 2005 więc proszę nie pisać, że jakiś budynków brakuje albo że coś jest za dużo.
Linia 61 wyjazd ze stacji Kielce w kierunku Częstochowy. Zaraz za wąskim łukiem znajduje się duża stacja Kielce Herbskie niestety nie odwzorowana u mnie na mapie. Po ponownym przecięciu ulicy 1 Maja umieszczone są portale.
Linia 567 (Kielce Piaski - Kielce Herbskie) Łącznica umożliwiająca przejazd z kierunku Skarżyska Kam. w stronę Włoszczowy bez zmiany kierunku jazdy na stacji Kielce. Użytkowana praktycznie tylko przez pociągi towarowe.
Linia 8 odcinek Kielce - Kielce Piaski Typowy industrialny odcinek biegnący między halami produkcyjnymi.
Kielce Piaski Przystanek osobowy umieszczony na nasypie zaraz po przecięciu ulicy Łódzkiej.
Kielce Piaski - Kostomłoty Początkowo linia biegnie pomiędzy halami Chemaru a kieleckimi chłodniami by zaraz wpaść do ciągnącego się przez długie kilometry lasu. Przez pierwsze kilka km towarzyszą nam bocznice użytkowane przez Chemar i EC Kielce. Zaraz przed Kostomłotami linie górą przecina droga S7. Na północ od Kielc krajobraz przestaje być tak kolorowy jak dotychczas. Jest mniej łąk i pól uprawnych, tereny wokół linii porastają lasy, lub zarośnięte przez krzaki nieużytki rolne.
Kostomłoty Urocza stacyjka położona w środku lasu. Posiada jeden dodatkowy tor i plac ładunkowy użytkowany głównie do załadunku na wagony drewna. Dziś plac powoli zarasta.
Kostomłoty - Tumlin linia wciąż biegnie przez las. Od tego miejsca staje się bardziej kręta i stroma. Na torze parzystym na jednym z łuków mamy ograniczenie do 60 km/h. Zaraz przed Tumlinem las chwilowo się kończy.
Tumlin Przystanek osobowy i posterunek odstępowy położony na łuku. w 2007 roku wycięto semafory i zlikwidowano posterunek. Ciekawostką jest fakt, że przejście na drugi peron odbywa się oddalonym o kilkadziesiąt metrów od końca peronu przejazdu kolejowego z którego oczywiście nikt nie korzysta. Ludzie nie zważając na bezpieczeństwo wybierają najkrótszą drogę.
Tumlin - Zagnańsk Część tego odcinka biegnie przez las by około 3 km przed stacją krajobraz zmienił się na typowo wiejski.
Zagnańsk Na stacji zatrzymują się pociągi osobowe i ostatnio IR Bolko (Lulin - Wrocław - Lublin). Niegdyś stacja tętniąca życiem, teraz po zamknięciu większości zakładów przemysłu drzewnego z którego słynął Zagnańsk większość torów zarasta. Kilkadziesiąt lat temu stacja posiadała dodatkowe bocznice które niestety zostały całkowicie rozebrane. Dla toru nieparzystego mamy tutaj ograniczenie do 50 km/h.
Zagnańsk - Łączna najdłuższy odcinek bez zatrzymania i chyba jednocześnie najciekawszy. Do Lekomina biegnie równolegle do "ósemki" zamknięta i częściowo rozebrana bocznica do kopalni. Lekomin to posterunek odstępowy widoczny na 5 screenie. Po odejściu bocznicy znów jedziemy przez las. Linia tutaj jest najbardziej stroma i kręta. Po ponownym przecięciu S7 osiąga swój najwyższy punkt. Kilka kilometrów dalej znajduje się kolejny posterunek odstępowy - Ostojów a tuż za nim las się kończy. Na części tego odcinka mamy ograniczenie do 50 km/h dla toru nieparzystego. Po wyjściu z lasu linia biegnie po stokach gór kilometr przed stacją dołącza do linii bocznica z kamieniołomu.
Łączna Stacja której główną funkcją jest wyprawianie pociągów do i z kamieniołomu kwarcytu. Jedyna na całej mapie posiada wybudowane specjalnie do tego celu przejście nadziemne.
Łączna - Berezów Leśny odcinek położony na znacznym spadku.
Berezów Przystanek osobowy i zlikwidowany już posterunek odstępowy (w 2005 jeszcze czynny). Mały przystanek z peronami ziemnymi, to w zasadzie przedmieścia Suchedniowa.
Berezów - Suchedniów krótki odcinek o wiejskiej zabudowie. Zbliżając się do Suchedniowa widzimy, że coraz więcej domów zastępowanych jest przez hale fabryczne. Zaraz przed stacją wjeżdżamy do lasu.
Suchedniów Zaledwie 3 tory dodatkowe rampa i place ładunkowe to wszystko co znajdziemy w położonej w centrum miasta stacji Suchedniów. Zatrzymują się tu pociągi osobowe/Regio oraz IR/TLK/Pośpieszne.
Suchedniów - Suchedniów Północ Wyjazd z Suchedniowa. Zaraz za semaforami wjazdowymi krótka prosta zakończona portalem.
Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 999 Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 17-09-2011, 18:50
Super robota. Zawsze lubiłem Twoją mapę, ponieważ przy mega ilości taboru na stacjach nie ciała mi się. Patrząc na screeny na prawdę wydaję się dobrą mapą, po której chciałoby się już pojeździć. Czekam na publikacje. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Cris 17-09-2011, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Michał, jak zwykle perfekcyjna robota, miło że węzeł kolejowy w okolicach Kielc się powiększa, dodatkowo będzie przybędzie więcej godzin zabawy w wirtualnego maszynistę Dodam jeszcze że sporo pracy włożyłeś w ten projekt, mam tu na myśli dodatki dedykowane do mapy co zwiększa atrakcyjność mapy. Życzę powodzenia w dalszych pracach.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-09-2011, 20:55
Mapa wygląda świetnie ;) Świetne wyczucie i dbałość o szczegóły ;) Przede wszystkim podziwiam oddanie roślinności.
No i pamiętałeś nawet żeby rozjazdy układać "na drewnie":
http://imageshack.us/phot...en126kopia.jpg/
co jest miłym detalem, podnoszącym realizm.
Tylko pogratulować świetnej roboty ;)
Fajnie że kontynuujesz projekt i szkoda dla mnie że nie w moim kierunku.
Ale kiedyś już to wyjaśniłeś i mówię trudno.
Od Sitkówki do Kielc bardzo mi się podoba. W samym mieście zwróciło moją uwagę pominięcie narożników chodników przy wjazdach na posesje. Wiem że to pewnie celowo zrobiłeś ale może dało by się jakoś zniwelować te prześwity.
Kładka nad torami prowadzi do Alei (ulicy) Karczukowskiej? Jak myślę. Mam do tej ulicy sentyment.
Drugie to skąd (wiem że nie skątowni) masz Hotel Łysogóry ? Brakuje tylko neonu.
No i trzecie punkt. Nie pamiętam dokładnie ale jadąc w stronę Piasków przed mostem na Herby (ulice 1-maja kiedyś chyba) jest kościół i wydaje mi się że był widoczny z torów.
Co do Skarżyska i węzła to budując go pewnie byś zarżnął mapę, a byłaby to Wielka strata.
Myślę że lepszym rozwiązaniem jest wypuścić z 1km. torów w stronę tej stacji, a kiedyś może pociągnąć jako osobną mapę od tego miejsca do Skarżyska Kamiennej.
a sama mapa... wiele rozmawialismy poza forum wiec moje zdanie znasz :)
Region Polski, który ja, stary hanys kocha... pięknie przez ciebie kolejowo pomalowany.
Ostatnio zmieniony przez Jacek 17-09-2011, 21:36, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 151 Skąd: Kielce
Wysłany: 18-09-2011, 11:59
Dziękuję za miłe słowa :-)
avs1000 dzięki za sugestię zmienię to, chodniki Maćka rzeczywiście lepiej wyglądają.
Celowo pominąłem te wjazdy, Kielce to spore miasto i trzeba było z kilku bajerów zrezygnować, wolałem się skupić i bardziej dopieścić tereny przy torowisku. W końcu to symulator kolei a nie autobusu ;-)
Pietrek tak to kładka o której mówisz, niestety bardziej podobnej do tej która tam stoi raczej nie znajdę więc zostaje ta co jest. Za Łysogóry stoi złożony z kilku części jakiś Czeski blok obiekt nie jest realny ale z efektu jestem zadowolony. W Kielcach brakuje mi jeszcze budynku widocznego na tym screenie:
http://imageshack.us/phot...en074kopia.jpg/ no ale na razie nie ma możliwości żeby się tam dostać.
Tak stoi tam duży Kościół chyba Świętego Krzyża http://www.kielce.opoka.o...od=parish&id=85 nie widać go na screenach, bo stoi trochę z boku, ale zapewniam Cie że jest.
Cytat:
Myślę że lepszym rozwiązaniem jest wypuścić z 1km. torów w stronę tej stacji, a kiedyś może pociągnąć jako osobną mapę od tego miejsca do Skarżyska Kamiennej.
Ale właśnie tak jest zrobione tzn od Suchedniowa jest tor pociągnięty 2 km. Po za tym teren mam wygenerowany aż do Szydłowca więc w przyszłości kto wie:). Teraz mam inne plany, po poprawce mapy wezmę się chyba za budowę "prawdopodobnie najnudniejszej lini jaka powstała do Trainz" ;-)
Pozdrawiam: Michał
Przede wszystkim wielkie dzięki za Twoją pracę. Wiele dni oczekiwałem powstania takiej mapki a niestety umiejętności i brak czasu nie pozwalały na zabawę w geodecie. Mapka świetna i co najważniejsze grywalna :D . Jak przeczytałem początek Twojego tematu to zgadzam się z nim w 100%. Skarżysko - ta stacja zabiłaby nie jednego twórce ;-) . Moim skromnym zdaniem możesz spokojnie pociągnąć linie do Skarżyska Zachodniego i dalej za wiaduktem (trasa 42 na Starachowice) wstawić portale. Przy Twoich umiejętnościach nie powinieneś mieć problemu a my zyskamy parę kilometrów i oczywiście widoczek zalewu Rejów ;-)
To tylko sugestia (nie mylić z wymaganiami itp. !)
Jeszcze raz wielki pokłon i podziękowania za trasę! :mrgreen:
Skarżysko znam od dziecka, bo zawsze się tam przesiadałem w drodze na Sandomierz.. Stacja ciągnie się od bodajże Lipowego (czy Plebańskiego) Pola - sory - juz nie pamiętam dokładnie - z kierunku Radomia patrząc (z 10 km). Bardzo jestem ciekawy, jesli będziesz ją odtwarzał, jaką epokę przyjmiesz za wyjściową. Obecnie stacja jest po modernizacji - kiedyś było kilka górek rozrządowych, a dziś cały układ torowy jest nowoczesnie-geometryczny. No i kiedys stacjonowało tam chyba wszystko - PT 47, Ty51, Ty 2, sm i su42, st 44, Eu07 i Et22 oraz 41, no i kibelki. Była parowozownia wachlarzowa (obecnie w ruinie), pociąg pancerny na bocznicy dla piętrusów - ach. No i pytanie czy kiedyś byłaby szansa na całą linię do Sandomierza (przez Ostrowiec). Przez kilkadziesiąt lat jeździły nią pociągi do Rozwadowa (to ok. 130 kmchyba) i międzynarodowe do Sofii i Bukaresztu (to był chyba ostatni pociąg międzynarodowy ciągnięty regularnie przez parowóz w Europie, bodajże do 1987 albo 88 roku - na trasie Skarżysko-Przeworsk chyba. Potem ciągały go towarowe gagariny, aż do elektryfikacji linii i dobudowania drugiego toru. A teraz ruch osobwy zamarł od Ostrowca-((()
powodzenia w projekcie
Wygląda super :) Często jeżdżę do Kielc bo mieszkam w Sędziszowie i muszę przyznać że zaje*iście Ci to wyszło :D Szkoda że nie pociągnąłeś mapki w moim kierunku :D
A teraz ruch osobwy zamarł od Ostrowca-((()
powodzenia w projekcie
No nie zupełnie. Z Kielc kursuje pesozłom do Ostrowca oraz kible z Przeworska do Rozwadowa i TLKi z odcinku od Sobowa do Ocic i oczywiście towarowe do huty w Ostrowcu i Sandomierzu jak i "Połaniec" z Jaszczowa do elektrowni w Połańcu. Ponoć są plany generalnego remontu linii z Ocic do Skarżyska, czy to wypali, tego nikt nie wie.
Wracając do mapy, świetne się prezentuje, momentami przycina ale ostatecznie nie wpływa to na rozgrywkę.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 21-09-2011, 19:32, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 151 Skąd: Kielce
Wysłany: 06-10-2011, 22:15
Witam!
Przez ostatni czas poprawiłem zauważone przez testujących drobne błędy na mapie. Generalnie nie licząc tych brakujących budynków już chyba wszystko jest gotowe (oczywiście nie zakładam, że zajdą jeszcze jakieś drobne modyfikacje.)
W temacie zrobił się trochę koncert życzeń, sam chciałbym jeszcze dalej pociągnąć mapę ale przynajmniej dlaczego nie w kierunku Skarżyska napisałem wcześniej. Co do pociągnięcia kilka kilometrów dalej to dość ciekawy pomysł przemyślę go. Z drugiej jednak strony nie wiem czy jest sens, bo np ewentualne sesje i tak pewnie zaczynałby się w Suchedniowie więc dalszy odcinek chyba nie jest aż tak potrzebny.
Cytat:
Skarżysko znam od dziecka, bo zawsze się tam przesiadałem w drodze na Sandomierz.. Stacja ciągnie się od bodajże Lipowego (czy Plebańskiego) Pola - sory - juz nie pamiętam dokładnie - z kierunku Radomia patrząc (z 10 km). Bardzo jestem ciekawy, jesli będziesz ją odtwarzał, jaką epokę przyjmiesz za wyjściową. Obecnie stacja jest po modernizacji - kiedyś było kilka górek rozrządowych, a dziś cały układ torowy jest nowoczesnie-geometryczny. No i kiedys stacjonowało tam chyba wszystko - PT 47, Ty51, Ty 2, sm i su42, st 44, Eu07 i Et22 oraz 41, no i kibelki. Była parowozownia wachlarzowa (obecnie w ruinie), pociąg pancerny na bocznicy dla piętrusów - ach. No i pytanie czy kiedyś byłaby szansa na całą linię do Sandomierza (przez Ostrowiec). Przez kilkadziesiąt lat jeździły nią pociągi do Rozwadowa (to ok. 130 kmchyba) i międzynarodowe do Sofii i Bukaresztu (to był chyba ostatni pociąg międzynarodowy ciągnięty regularnie przez parowóz w Europie, bodajże do 1987 albo 88 roku - na trasie Skarżysko-Przeworsk chyba. Potem ciągały go towarowe gagariny, aż do elektryfikacji linii i dobudowania drugiego toru. A teraz ruch osobwy zamarł od Ostrowca-((()
Tak jak piszesz grupy towarowe ciągną się od Lipowego Pola. Jeszcze kilka lat temu Skarżysko Kamienna była bardzo ważną stacją węzłową. Dziś z tego pozostały jedynie pociągi z linii 008 i 25 zaledwie do Ostrowca. No i dość bogaty ruch towarowy. Podobno w przyszłym roku ma wrócić na tą linie TLK Warszawa Wschodnia - Przemyśl Gł. właśnie przez Radom, Skarżysko Kamienną, Sandomierz, Stalową Wole Rozwadów i Przeworsk.
Cytat:
Wygląda super :) Często jeżdżę do Kielc bo mieszkam w Sędziszowie i muszę przyznać że zaje*iście Ci to wyszło :D Szkoda że nie pociągnąłeś mapki w moim kierunku :D
Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś dobudował tą część mapy:) Linia do Sędziszowa to prawie cała kolejna godzina zabawy. Poradnik do hoga wisi na forum, o materiały do tej części linii chyba nie musiałbyś bardzo się starać skoro często nią jeździsz. Mało tego większość schematów stacyjnych masz na semaforku. Więc do roboty....:)
Pozdrawiam
Wiek: 40 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 07-10-2011, 11:52
No no pięknie. Ja też bym chciał coś pomóc w budowie tej trasy interesuje mnie kierunek z
Kielce - Jędrzejów - Sędziszów - Kozłów - Tunel - Miechów - Słomniki -Kraków co myślicie o tym projekcie :-)
Ostatnio zmieniony przez Yardie 07-10-2011, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Kapi miałbyś moralne prawo zadawać takie pytania po opublikowaniu ze trzech realnych map o długości 100 km każda. Ale póki co pozwól, że to mega nietakt.
[quote="Yardie"]No no pięknie. Ja też bym chciał coś pomóc w budowie tej trasy interesuje mnie kierunek z
Kielce - Jędrzejów - Sędziszów - Kozłów - Tunel - Miechów - Słomniki -Kraków co myślicie o tym projekcie [/quote]Jeśli się zdecydujesz to ci pomoge z Krakowem.Narazie ja się zajmuje swoją mapą , która ma już ze 10 km z otoczeniem z dodatkami ściąganymi do wersji finalnej linii 073.
_________________ O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
Ja narazie zajmuje się dodatkami z linii 073 , lecz nie moge sciągnąć dodatków z DLS , gdyby ktoś wiedział na jakich innych stronach je znależć to niech da znać
_________________ O mnie -> http://patrykowicz.tnb.pl...hp?article_id=2
KUID:666724
w fabryce->
problemy z komputerem,działalność zawieszona
w fazie projektowej->
rozkład jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach