FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lublin - Dorohusk
Autor Wiadomość
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29-05-2011, 23:49   Lublin - Dorohusk

W końcu postanowiłem założyć temat budowy mapki realnej: Lublin - Dorohusk.

W skład mapki wchodzą:
- linia normalnotorowa nr 7 (odcinek Lublin - Dorohusk), w większości dwutorowa, cała pokryta siecią trakcyjną o długości około 100km, na większości odcinków prędkość szlakowa dla pociągów pasażerskich to 100km/h, a dla towarowych - 80 km/h
- linia jednotorowa, szerokotorowa nr 63 (Zawadówka - Dorohusk) o długości 31 km bez sieci trakcyjnej z prędkością szlakową 30km/h. Ta linia w zdecydowanej większości pokrywa się z linią nr 7. Odgałęzia się dopiero przy dojeździe do Zawadówki.
- linia jednotorowa, prywatna, normalnotorowa LW Bogdanka (Jaszczów - Puchaczów) bez sieci trakcyjnej z prędkością szlakową 80 km/h o długości około 26km
- linia normalnotorowa nr 67 (Lublin - Lublin Tatary - Świdnik) o długości 8 km, cała pokryta siecią trakcyjną, prędkość szlakowa na większości linii dla pociągów towarowych - 40 km/h

Linia zbudowana przy użyciu HOGa, zaczęta w TS2009, ale prace obecne toczą się już w TS2010 i tak już zostanie :)
Posiadam skany wszystkich oryginalnych schematów stacyjnych z tworzonej mapki, schemat projektowy linii nr 7 (przekrój podłużny i rzut z góry), schemat prędkości szlakowej, rozkład jazdy pociągów pasażerskich z 2010 roku, rozkład jazdy pociągów PKP CARGO z 2010 roku, Wykaz Ostrzeżeń Stałych z 2010 roku, dokumenty budowli technicznych z tej linii (przejazdy, wiadukty).
Mapkę rozpocząłem od zbierania materiałów (przełom 2009/2010 roku), następnie miałem wyjazd specjalnie do sfotografowania tej linii w maju 2010 roku. Od lipca buduję wpierw układy torowe (linki do filmów poniżej), a później napędy zwrotnicowe, semafory wraz z ich konfiguracją i sieć trakcyjna. W chwili obecnej tworzę ostateczne otoczenie począwszy do Dorohuska.

Układ torowy Lublin-Dorohusk cz1
Układ torowy Lublin-Dorohusk cz2
Układ torowy Lublin-Dorohusk cz3
Zwiastun mapki
Dorohusk cz1
Dorohusk cz2
Wólka Okopska cz1
Wólka Okopska cz2

Poniżej zdjęcia poglądowe z odcinka Wólka Okopska - Dorohusk:


TA MAPKA BĘDZIE NIEPOWTARZALNĄ PRODUKCJĄ:
- pierwsza realna linia szerokotorowa: Dorohusk - Zawadówka
- pierwsza realna prywatna linia kolejowa: LW Bogdanka z Jaszczowa do Puchaczowa
- pierwsze realne cementownie wraz (daj Boże, że komuś się uda) z nowością taborową 42WP - niepowtarzalne nigdzie indziej wagony do przewozu kredy

WAŻNE
Przy okazji: Jeżeli macie możliwość wykonania dokumentacji fotograficznej budynków kolejowych, to byłbym niezmiernie wdzięczy! Zdjęcia muszą być robione w pochmurną pogodę. Chciałbym abyście wszyscy mieli swój wkład w budowę tej mapki (fotografowie, twórcy dodatków - dedyków, twórcy taboru (przykład - LW Bogdanka) - może uda się komuś ofotografować wagon do przewozu kredy 42WP - http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4902 - prawdziwy rarytas!

Jeśli sami posiadacie takie zdjęcia, jeśli ktoś z Waszych znajomych, bądź rodziny ma takie zdjęcia, lub może je wykonać, to bardzo proszę o przesłanie ich na mój e-mail: mz79@tlen.pl.
Przesłane zdjęcia prześlę odpowiednim twórcom dodatków i dzięki temu powstanie jak najbardziej odwzorowana trasa.

Im więcej będzie realnych dodatków, tym bardziej wszyscy będziemy jarać się tą mapką, tak, jak ja jaram się jej budową :)

W szczególności potrzebuję następujących dodatków:
- dworzec kolejowy w szczególności w: Lublinie, Chełmie, Chełmie Miasto, Świdniku Miasto, Lublinie Północnym, Trawnikach i Rejowcu.
- dworzec kolejowy w Brzeźnie, Kaniach, Zawadówce, Jaszczowie - one wszystkie są do siebie bardzo podobne
- nastawnie jakiekolwiek z naciskiem na nastawnie lubelskie

Wszelkie podobne do oryginałów również mile widziane!!!
Oryginalne budynki do zobaczenia w kolej.one.pl - przebieg linii nr 7

ZAPRASZAM DO WSPÓŁPRACY PRZY ZBIERANIU DOKUMENTACJI I TWORZENIU DODATKÓW WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH!!!

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ!!!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 29-05-2011, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3953
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 29-05-2011, 23:55   

Urywa nogi przy samej pupie!

http://img836.imageshack....01105230010.jpg moje :P
 
 
 
Bojar
super trainz



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 579
Skąd: GoP
Wysłany: 30-05-2011, 12:17   

Cytat:
- pierwsza realna prywatna linia kolejowa


Przepraszam bardzo :), ja zrobiłem realną prywatną linię CTL więc nie jest pierwsza (była w necie jeszcze nie dawno) :P, oczywiście dziś ją poprawiam aby była bardziej realna...

Co do mapy to ekstra, czuć tą przestrzeń, ma swój oryginalny urok. Widać, że kochasz robić mapy :). Powodzenia w dalszych pracach.
_________________
https://bsite.net/bojar/Home/Trainz
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-05-2011, 13:03   

Bojar napisał/a:
Przepraszam bardzo :), ja zrobiłem realną prywatną linię CTL więc nie jest pierwsza (była w necie jeszcze nie dawno)

Nie wiedziałem, mój błąd ;-)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 05-06-2011, 07:50   Brzeźno

Kolejne stacje: Brzeźno i Tezet
Stacja Tezet służy do przeładunku paliw z cystern szerokotorowych do cystern normalnotorowych lub samochodowych. Stacja Brzeźno jest małą stacją z zamkniętym budynkiem stacyjnym. W tej stacji odgałęzia się tor normalny dla cystern do stacji Tezet. Zapraszam do oglądania zdjęć i filmów:

ZDJĘCIA POGLĄDOWE STACJI TEZET I BRZEŹNO I SZLAKU: WÓLKA OKOPSKA - BRZEŹNO



FILMY:

Stacja Tezet i Brzeźno
Przejazd na szlaku Wólka Okopska - Brzeźno w EN57

Kilka zdjęć z przejażdżki :)

_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5118
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2011, 10:38   

co do filu ze stacji to
"Ten film wideo zawiera treść od partnera SME, który zablokował go w Twoim kraju na mocy praw autorskich.
Przepraszamy za usterki.
"
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 05-06-2011, 19:32   

OKi, nie spojrzałem na info z YT.
Poniżej poprawka z inna muzą :)

Stacja Tezet i Brzeźno
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 09-06-2011, 18:57   

Roślinność zwala z nóg.. A dlaczego nie używasz wskaźników autorstwa "082"? Niby szczegół, a moim zdaniem dodałby jeszcze mocy dla mapy.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2011, 20:45   

Ta produkcja robi niesamowite wrażenie. Niesamowite wrażenie świeżości, ale tu do rzeczy zapewne ma wiele nowa roślinność. Zresztą odtworzenie założeń roślinności też zwala z nóg. Pytanie tylko czy tak użyta roślinność (odtwarzanie lasu w zasięgu segmentu w całości a nie tłami) nie będzie niszczyła płynności.
Strasznie płasko, aż mi się nie chciało wierzyć (bo na Zamojszczyźnie niezłe pagórki), ale koło Brzeźna rzeczywiście jest miejsce płaskie jak stół :)
Mogę życzyć jedynie powodzenia bo i tak sobie nie pogram (nie mam TS2010) :)
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-06-2011, 21:23   

@Gryszaq: Dopiero co wyszły te wskaźniki. Oczywiście, wszystkie podmienię. To nie żaden problem :)
@SP45-166 - Nie mam problemów z płynnością jak widzisz na filmach. FPS jest w okolicach 60 -czyli rewelacja. Sam jestem pod ogromnym wrażeniem! Problem jest tylko na początku, bo mapa po prostu musi się wczytać :) Jak już się ruszy to jest super!
Profil linii jest na podstawie danych projektowych - 100% wiarygodności! Dzięki temu, jak układałem tory, wiem, że otoczenie pod względem ukształtowania terenu jest w ponad 90% odwzorowane idealnie :) Mapkę wydam prawdopodobnie zimą 2012, także stanieje TS2010 i sobie spokojnie możesz kupić. Zależy mi, żeby zdążyć przed Euro2012 - taki dodatkowy smaczek - linia łączy Polskę i Ukrainę - po niej będą jeździć pociągi z kibicami!!!

P.s.: Może jakby ktoś chciał, to mógłby zrobić jakieś modele fikcyjne wagonów pasażerskich z malowaniem i logo na Euro2012. To byłby fajny dodatek do mapki :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2011, 21:24   

SP45-166 napisał/a:
Pytanie tylko czy tak użyta roślinność (odtwarzanie lasu w zasięgu segmentu w całości a nie tłami) nie będzie niszczyła płynności.

O dziwo te trójwymiarowe cholerstwo zostało tak pomyślane, że na dużych odległościach mamy już nie drzewa 3D, ale zwykłe BilboardTrees w dodatku z dwukolorową alfą (co jest bardzo ważne dla wydajności), w dodatku przejścia między poszczególnymi poziomami są dość płynne, nie ma więc skoków w wizualnym wyglądzie tych drzew. Myślę, iż podobnej wydajności przy posadzeniu zielska starego typu w tych ilościach nie dałoby się osiągnąć i jest to dość miłe zaskoczenie. Trzeba tylko uważać i nie stosować zbyt dużej różnorodności, ale podobne ograniczenie miały także stare modele. Jedyna wadą tej technologii jest brak możliwości stworzenia roślinności spline, więc żeby osiągnąć dobre efekty trzeba się trochę napracować.
Żal tylko, że N3V tak głupio zaimplementował drzewa dostarczone przez twórcę technologii SpeedTreez i dopiero samouk z Rosji metodą prób i błędów musiał stworzyć naprawdę wydajne modele. Śmiem twierdzić, że zielsko Pofiga jest w tej chwili najwydajniejszym na rynku, sprawdziłem to doświadczalnie na mapie East Kentucky 3, na której grałem zarówno z roślinnością starego jak i nowego typu, mapa bazująca na SpeedTreez jest wydajniejsza (nie wspomnę iż IMHO wygląda lepiej). Niestety brak drzew jesiennych i zimowych trochę ogranicza zastosowanie.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11-06-2011, 14:48   

Teraz przyszła kolej na kolejną porcję screenów i film z serii: "Z życia stacji..." Odcinek 3: Brzeźno

Film: Brzeźno

Na początku filmu można zauważyć wysypisko smieci zlokalizowane już w Chełmie, także wielkimi krokami zbliżamy się do jednych z największych na mapie zaraz po Lublinie stacjach w Chełmie :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-06-2011, 19:58   

Podmieniłem wszystkie możliwe wskaźniki oprócz blaszanych W4, W27 i W13 :)
Pobawiłem się również dalszym otoczeniem: Brzeźno - Chełm Cementownia.

Poniżej film przedstawiający przejazd pociągu osobowego relacji Lublin - Dorohusk przez przystanek Chełm Cementownia

Chełm Cementownia

Poniżej screeny z gotowego odcinka Brzeźno - Chełm Cementownia:
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2011, 20:44   

Jamal normalnie szczena opada do samej gleby ;-)
 
 
 
Cris 
zaawansowany


Pomógł: 20 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 949
Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 18-06-2011, 22:18   

Mi również spada ciągle jej szukam. Szacun dla Twojej roboty bo to co "odwalasz" to po prostu cud, miód i maliny. Szacun również dla Twojego kompa, nie widziałem jeszcze na żadnym z twoich filmików żeby coś w ogóle się zacięło. Jak Ty to robisz ;p;p;p
 
 
 
ryhuPKP
super trainz


Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 576
Skąd: Swiebodzice
Wysłany: 19-06-2011, 08:04   

Najlepsza polska mapa ! Lepszej nie widziałem :-)
 
 
 
tomek24 
zaawansowany
degustator vodki



Pomógł: 39 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 651
Skąd: STAROGARD GDAŃSKI
Wysłany: 19-06-2011, 19:46   

ryhuPKP napisał/a:
Najlepsza polska mapa ! Lepszej nie widziałem :-)


A o lini 156 zapomniałeś :-)
 
 
 
ryhuPKP
super trainz


Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 576
Skąd: Swiebodzice
Wysłany: 19-06-2011, 21:07   

Też fajna mapa ale na tej to powala roślinność i styl budowy... choć ot tamtej mapy dużo się w TRS zmieniło... nowe dodatki lepsza grafika i wykonanie gdy do tego dodamy Jamala to mamy extra mapę w budowie.. Powiem szczerze że specjalnie pod tą mapę planuje przesiadkę z TC na ts2012 lub 10... Pożyjemy zobaczymy ;-)
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-06-2011, 23:16   

tomek24 napisał/a:
ryhuPKP napisał/a:
Najlepsza polska mapa ! Lepszej nie widziałem :-)

A o lini 156 zapomniałeś :-)

Tak naprawdę to wystarczyłoby zmienić wszystkie dodatki na nowe, łącznie z torami i te mapki poziomem wykonania byłyby podobne, choć łuki na mapie Gliwice-Rybnik wielokrotnie pozostawały wiele do życzenia ;-) No i ukształtowanie terenu nie specjalnie wyszło. Dopiero teraz jestem mistrzem w HOGu. Przy linii 156 dopiero się uczyłem i nie używałem map topograficznych, bo ich nie znałem. Cieszę się Koledzy i Koleżanki, że moje mapy cieszą się wśród Was powodzeniem. Dzięki waszym komentarzom, jakiekolwiek by nie były, mam ciągle ochotę tworzyć te mapki ;-)

Przy okazji tego postu poproszę jeszcze o jedną rzecz (będę prosił o to co kilka miesięcy):
WAŻNE
Jeżeli macie możliwość wykonania dokumentacji fotograficznej budynków kolejowych, to byłbym niezmiernie wdzięczy! Zdjęcia muszą być robione w pochmurną pogodę. Chciałbym abyście wszyscy mieli swój wkład w budowę tej mapki (fotografowie, twórcy dodatków - dedyków, twórcy taboru (przykład - LW Bogdanka) - może uda się komuś ofotografować wagon do przewozu kredy 42WP - http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=4902 - prawdziwy rarytas!

Jeśli sami posiadacie takie zdjęcia, jeśli ktoś z Waszych znajomych, bądź rodziny ma takie zdjęcia, lub może je wykonać, to bardzo proszę o przesłanie ich na mój e-mail: mz79@tlen.pl.
Przesłane zdjęcia prześlę odpowiednim twórcom dodatków i dzięki temu powstanie jak najbardziej odwzorowana trasa.

Im więcej będzie realnych dodatków, tym bardziej wszyscy będziemy jarać się tą mapką, tak, jak ja jaram się jej budową :)

W szczególności potrzebuję następujących dodatków:
- dworzec kolejowy w szczególności w: Lublinie, Chełmie, Chełmie Miasto, Świdniku Miasto, Lublinie Północnym, Trawnikach i Rejowcu.
- dworzec kolejowy w Brzeźnie, Kaniach, Zawadówce, Jaszczowie - one wszystkie są do siebie bardzo podobne
- nastawnie jakiekolwiek z naciskiem na nastawnie lubelskie.

Pierwsze zadanie dla modelarzy: Szyld nad bramą wiazdową do Cementowni Chełm


Link do pełnego zdjęcia: http://hotfile.com/dl/121...F1_020.jpg.html
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 19-06-2011, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
m0ke
zaawansowany
super partia !



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 663
Skąd: Zamość Bortatycze
Wysłany: 20-06-2011, 10:41   

Z Cementownią Chełm postaram się coś zdziałać :)
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-06-2011, 14:13   

Dla chętnych do pomocy w razie niejasności: m0ke będzie próbował robić zdjęcia na tejże cementowni. Szyld jest nadal dostępny do wykonania!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-07-2011, 08:06   

Przed Państwem stacja Chełm Wschodni – trzecia pod względem wielkości stacja na mapie, gdzie swoje miejsce mają tory do obrządzania składów EN57, tory załadunkowe, przeładunkowe i wyładunkowe normalno i szerokotorowe, oraz bocznica Cementowni Chełm. Całkiem spory dość szczegółowy obszar, który wymagał wielu godzin do obrobienia otoczenia 
Poniżej filmy:
„Z życia stacji…” – Chełm Wschodni: http://www.youtube.com/watch?v=2DtMOX__VJM
Prezentacja stacji: http://www.youtube.com/watch?v=HrvKgylQlig

i zdjęcia:
Chełm Wschodni:

Cementownia Chełm:
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3953
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 04-07-2011, 08:25   

Nie pobrałeś nowych H9?
_________________
http://sony25.cal24.pl - strona z dodatkami
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-07-2011, 10:21   

Tata Muminka napisał/a:
Nie pobrałeś nowych H9?
Oj, nie, ale się poprawię :-D
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
shinkadamo
trainz
Markétka:



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 254
Skąd: Halemba
Wysłany: 04-07-2011, 13:21   

Rewelacja. Tak dużo taboru na takiej wielkiej stacji? Mój komp tego nie udźwignie, ale i tak pięknie! :-)
_________________
KUID:517107
TRS2006 build 3092 (odstawiony)
TS12 build 51658
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group