Zrobiłem sobie taki Podg jak na załączonym obrazku:
wyjazd w kierunku 1 to wyjazd na szlak poza rejon węzła, wyjazd w kierunku 2 to wyjazd w kierunku towarowej stacji przedwęzłowej, a dalej na obwodnicę, a w kierunku 3 na stację pasażerską. Szlak w tym miejscu jest dwutorowy, niezelektryfikowany, nie ma SBL ani innych takich cudów. Teraz pytanie jakbyście to obstawili semaforami, najbardziej mnie ciekawi osygnalizowanie torów w kierunku niewłaściwym. I byłbym wdzięczny gdyby przy propozycjach były podane oznaczenia semaforów tak jak w sygnalizacji erniego;)
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 10-02-2011, 20:34
Przede wszystkim wydaje mi się, że należałoby przedstawić z jaką prędkością tutaj chciałbyś pociągami śmigać, to zależy od ilości komór. Mało się na tym znam ale od razu sygnalizuję, że wjazdowe z każdych stron powinny być semafory co najmniej czterokomorowe. Jeśli jednak coś pochrzaniłem to mnie poprawcie ;)
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Przede wszystkim to powinieneś napisać w jakiej odległości od tego posterunku znajdują się posterunki sąsiednie (po stronie węzła). To od tego zależy liczba komór na semaforach, nie od prędkości pociągów.
Czy stacja towarowa albo pasażerska znajdują się na tyle blisko podg, że semafory tych posterunków są od siebie pouzależniane? Czy każdy z tych posterunków posiada własną tarczę ostrzegawczą od strony odgałęźnego?
Przy założeniu, że sąsiednie posterunki są daleko (posiadają To) ustawiłbym (przy torach"właściwych):
- od strony szlaku nr 1 oraz nr 2 semafor czterokomorowy (układ komór z-c-p-b)
- od strony szlaku nr 3 semafor trzykomorowy (układ komór z-c-b)
Jeśli którykolwiek z posterunków sąsiednich (szlak nr 2 albo 3) jest blisko i nie posiada własnej tarczy to zamiast semafora czterokomorowego od strony szlaku nr 1 dałbym semafor pięciokomorowy.
Swoją drogą to coś "ubogi" ten podg, można by dodać kilka przejść międzytorowych, np. od strony szlaku nr 1...
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 10-02-2011, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Układ komór tak jak w poście powyżej, czyli semafory A i C to SS4, a B to SS3. Można by tez wykorzystać semafory kształtowe, wtedy A i C będą dwuramienne a B będzie miał jedno ramie.
Ostatnio zmieniony przez Bartek_Sp 10-02-2011, 20:56, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 11-02-2011, 00:54
Posterunek z premedytacją został stworzony w wersji ubogiej tzn. bez przejść torowych na niewłaściwe. Wedle moich wstępnych założeń stacja przy wyjeździe numer 2 będzie dość blisko, więc sem. 5-komorowy od strony jedynki będzie słuszny, pytanie jednak co z sem. dla toru przeciwnego do zasadniczego, też 5-komorowiec? Jak rozumiem semafory wjazdowe od strony 2 i 3 powinny być 4-komorowe, ale tu też pytanie co z semaforami dla torów w kierunku niewłaściwym?
Ostatnio zmieniony przez Dostojny Kocur 11-02-2011, 00:55, w całości zmieniany 1 raz
Jak opisales to co zamierzasz to skojazylo mi sie to z PODG Lamowice pod Wroclawiem - plan masz w liknu powyzej.
Podaj predkosci szlakowe i odleglosci bo na kolei "dosc blisko" to w zaleznosci od warunkow miejscowych 500m albo 2km. Od tego tez [od predkosci szlakowych w km/h] zaleza odleglosci semafor-semafor i tarcza-semafor].
Na torach "niewlasciwych" dalabym semafory wskazujace S1 albo Sz, w trainzie zadko mamy ruch 2 kierunkowy na obu torach 2 torowki z uwagi na problemy z AI, reszte masz na planie.
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 11-02-2011, 13:36
Na szlaku 1 - 3 można założyć szlakową 100 km/h, na łącznicy w kierunku 2 80 km/h. Odległość do następnego posterunku w kierunku 1 to klika (jak nie kilkanaście) kilometrów. W kierunku 3 będzie to również co najmniej 3-4 km. W kierunku 3 nie więcej niż dwa kilometry.
Na rzie pewny jestem tego:
Wjazdówka od strony 1 - 5 komór
Wjazdówka od strony 2 - 4 komory
Teraz wjazdowy od strony 3 - 4 komory czy trzy?
No i dla niewłaściwych postawić Tz czy SS2?
@Alana: plan planem, jednak wolałbym zastosować tu indywidualne rozwiązanie konkretnie pod tą sytuację.
Aha, wjazd na podg z kierunku 2 jest ostro pod górkę, ma to jakiś wpływ na osygnalizowanie posterunku?
Na razie pewny jestem tego:
Wjazdówka od strony 1 - 5 komór
Jeśli te 2 km to odległość od wyjazdu z odgałęźnego do następnego semafora wjazdowego (szlak nr 3) to lepiej postawić semafor czterokomorowy zamiast pięcio a za odgałęźnym na szlaku nr 3 dać tarczę ostrzegawczą (uzależnioną od semafora wjazdowego na posterunek 3).
Cytat:
Teraz wjazdowy od strony 3 - 4 komory czy trzy?
Trzy komory (pomarańczowa nie jest potrzebna).
Cytat:
No i dla niewłaściwych postawić Tz czy SS2?
Tz (bo SS2 nie poda zastępczego).
Cytat:
Aha, wjazd na podg z kierunku 2 jest ostro pod górkę, ma to jakiś wpływ na osygnalizowanie posterunku?
Nie ma żadnego wpływu.
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 11-02-2011, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach