FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kolor czół, czcionka na wagonach i jak ujażmić mapowanie
Autor Wiadomość
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2011, 14:04   Kolor czół, czcionka na wagonach i jak ujażmić mapowanie

Zacząłem bawić się repaintowaniem (trudno w to uwierzyć, ale jednak :-P ). Nawet nieźle mi idzie, ale wkurza mnie zupełnie inny odcień boków i czół. Czy da się jakoś ,,z automatu" dopasować kolor czoła do koloru boku, czy trzeba do tego odpalić stempelek?

Martwi mnie również jakość napisów na burtach: czy lepiej je jakoś wyostrzyć, nałożyć literki trybem tekstu, czy zostawić rozmazane?

Mam też taki problem: grzebię przy Smmsie. Jest w nim dziwne mapowanie czołownic: teksturki nałożone obok siebie. Nie mam zdjęć czół tego wagoniku, więc zrobiłem stempelkiem kolor boków. Nie za dobrze to wygląda :-/ Czy można jakoś ,,wyciągnąć" fakturę blach itp. z boków i zastosować na czołownicy?


Pzdr. UAZ
Ostatnio zmieniony przez UAZ 06-02-2011, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shaggy 
zaawansowany
Ave faur



Pomógł: 34 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 826
Skąd: Brzozów
Wysłany: 06-02-2011, 14:27   

No to jak robisz w gimpie to google i szukasz jakiegoś poradnika co i jak w gimpie - i po sprawie.

Co do drugiego, to jak dobrze rozumiem to wycinasz jakiś kawałek blachy i tam wklejasz
 
 
 
spinmax
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 146
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-02-2011, 16:25   

to jak juz jest temat o repaintowaniu to nie bede zakladal nowego ..

ja mam pytanie do osob ktore uzywaja photoshopa przy repaintach . jakie dajecie parametry przy wyostrzeniu tekstury i jej odszumeiniu ? bo tak bawie sie tym to albo za ostro albo wogole jak sie wyostrzona teskture odszumi z ziarna to taka jakby rozmyta wychodzi. No i przylaczam sie do pytanie uaz-a jesli chodzi o oznaczenia na pudlach ktore nie sa osobno mapowane bo wiekszosc tabliczek ma osobna tex patrzac u niektorych w modelach
 
 
 
Maciek
super trainz
oczekiwacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 440
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 06-02-2011, 16:51   

spinmax napisał/a:
to jak juz jest temat o repaintowaniu to nie bede zakladal nowego ..

ja mam pytanie do osob ktore uzywaja photoshopa przy repaintach . jakie dajecie parametry przy wyostrzeniu tekstury i jej odszumeiniu ? bo tak bawie sie tym to albo za ostro albo wogole jak sie wyostrzona teskture odszumi z ziarna to taka jakby rozmyta wychodzi. No i przylaczam sie do pytanie uaz-a jesli chodzi o oznaczenia na pudlach ktore nie sa osobno mapowane bo wiekszosc tabliczek ma osobna tex patrzac u niektorych w modelach


Siła wyostrzania zależy od zdjęcia. Najlepiej używać inteligentnego wyostrzania (Filtr --> Wyostrzanie --> Inteligentne wyostrzanie) i ustawić promień na 0,5px i pobawić się suwakiem wartości.

Co do odszumiania. Przy dużym zaszumieniu, aby były niewidoczne efekty potrzeba wprawy, przy niewielkim wystarczy opcja usuwanie szumu i ziarna (Filtr --> Szum --> Usuwanie szumu i ziarna).
Ostatnio zmieniony przez Maciek 06-02-2011, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group