Pytanie bardziej z ciekawości choć potrzebne do trs też :P No więc jak odbywa się sterowanie stacją w przypadku gdy w jej obrębie nie ma nastawni. Stacja jest mijanką z rampą załadowczą, są zwrotnice mechaniczne i semafory świetlne. Czy sterowanie taką stacją, rozjazdami i semaforami może odbywać się z budynku dworca?
Chyba tak, chyba ponieważ u mnie we Włoszakowicach jest taka sytuacja tylko semafory się nie zgadzają. Więc tak jak przyjeżdża ST43 po EAOS'Y i manewruje to wszystkie zwrotki i semafory są sterowane z pomieszczenia w budynku dworca.
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 02-05-2008, 08:52
Zgadza się. Czasem dworzec a czasem dróżnik jeżeli na danej stacji jest przejazd. U mnie również tak jest.
Na starych stacjach, "nieużywanych" liniach to podjeżdża sobie nastawniczy gdy jest potrzebny. Gdzieś na GMFK jest takie zdjęcie.
No więc jak odbywa się sterowanie stacją w przypadku gdy w jej obrębie nie ma nastawni. Stacja jest mijanką z rampą załadowczą, są zwrotnice mechaniczne i semafory świetlne.
1. Moze.
2. Co rozumiesz pod pojeciem "zwrotnice mechaniczne"?
pysi napisał/a:
Czy sterowanie taką stacją, rozjazdami i semaforami może odbywać się z budynku dworca?
Jo. Po prostu urzadzenia sraki sa umiejscowione w budynku dworca i tamtez urzeduje dyzurny ruchu (np. Daleszewo k/Szczecina). Inna sprawa sa stacyjki z urzadzeniami mechanicznymi (ksztalty, pednie i te bajery), gdzie praktykowane jest usadzenie dyzurnego ruchu w budynku dworca i jest on od razu dyzurnym peronowym (chocby te stacyjki na ostbanach i nie tylko), zas nastawnia wykonawcza jest na ktorejs z glowic wyjazdowych stacji.
No to jak masz przekazniki to co za problem?
Nastawnia w budynku dworca i po sprawie
A co d ostacji s USRK mechnicznymi i nastawnia w budynku dworca to Bak na weglowce to dobry przyklad
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 03-05-2008, 13:21
Reda-Hel jest sterowana część lini jest sterowana z Redy, a część z Władysławowa. Przy jakiś PODG nawet nie musi być nastawni, wystarczy kamerka i rozjazd elektryczny :D. Nastawnie w budynku to np Władysławowo, czy ś.p. Jastrzębie Zdrój. Albo wszystko ręcznie sterowane, semki na kluczyk, gdzieś to było że dyżurny jeździł na kole do semaforów i kluczykami je otwierał i korbką kręcił :D Hehe niezły bajer :P
Z Redy sterowane są tylko rozjazdy w Redzie oraz semafor wjazdowy i tarcza ostrzegawcza od strony Mrzezina. Reszta stacji od Mrzezina po Jastarnie sterowana jest z Władysławowa zdalnie. Hel rządzi się swoimi prawami ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 24-07-2008, 15:40
Jestem ze śląska, więc dokładnie nie pamiętam, jak to było, ale wiem że było zdalne sterowanie ze stacji: Reda, Hel, Władysłąwowo, więc dziękuje za sprostowanie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach