FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[FAQ] Kilka porad w kwestii wagonów interaktywnych.
Autor Wiadomość
Jacek 83218
trainz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2009, 00:51   [FAQ] Kilka porad w kwestii wagonów interaktywnych.

Dorabianie animacji ładowania do wąskotorowych węglarek Patrola sprawiło że zainteresowałem się konfigurowaniem ładowności wagonów.
Z lektury CCG, rozmów z VCRDNem i Ernim, metody prób i błędów udało mi się zdobyć wiedzę jak prawidłowo tworzyć configi takich wagonów.
Może się to komuś przyda. Jest to raczej skierowane do osób które już mają opanowane pewne podstawy w tej materii.

Na pewno każdy kto używał niektórych wagonów Chestera zauważył że animacja ładunku cofała się po załadowaniu wagonu w Geodecie. Wracała potem przy pierwszym czy drugim uruchomieniu Maszynisty.
Ten błąd spowodowany jest 2ma rzeczami, zarówno właściwościami gry jak i błędnym wykonaniem configu.

A teraz przejdę do rzeczy.
Oto przykładowy fragment configu wagonu odpowiedzialny za ładunek sypki - bulk.

queues {
load0 {
size 10540
initial-count 0
animated-mesh "load"
product-kuid <kuid:44179:60013>

}
}

Do czego służą poszczególne tagi wyjaśnione jest w CCG i tutorialach dla różnych typów wagonów, możliwych do ściągnięcia zawartymi w nim linkami.
Moim celem tu jest pokazać odniesienie tego wpisu do tego co zobaczymy w Geodecie po wybraniu właściwości wagonu.
I jedna ważna sprawa. Zapomnijcie o tagu "allowed-categories", (pokazywanym niestety w CCG) on uniemożliwi przypisanie w Geodecie do węglarki kolejnych produktów sypkich, taki to niestety bug w TRS i jednocześnie przyczyna błędu Chestera. W TRS06 ten tag zdaje się być już nawet nie obsługiwany. Nie należy go używać w żadnym rodzaju wagonu!

Na screenie widać już 2 produkty przypisane do 1 "load" przypisywanie czarnym plusem zna każdy (chyba). Drugim sposobem jest dodanie drugiego "product-kuid" do wyżej pokazanego fragmentu configu. Ilość dodawanych produktów jest ograniczona tylko ilością dostępnych autorowi dodatków tego typu. Obecność więcej jak jednego "load" dla ładunków "bulk" jak to ma miejsce w np wagonach Chestera sprawia że TRS szaleje i chowa animację. Niby mały bug ale zupełnie niepotrzebny, do tego bezsensownie rozbudowany config nie pozostaje za pewne bez wpływu na wydajność.
Co chcę podkreślić i od czego powinienem był może zacząć. W TRS ładowność wagonów na produkty sypkie i płynne nie jest podawana w jakichkolwiek jednostkach masy, a w LITRACH czyli Decymetrach Sześciennych). Do wagonu wchodzi objętościowo tyle samo piasku co węgla. A waga jest liczona z gęstości podawanej w configu produktu.

Tworzenie kolejnych bloków "load" (1, 2, 3...) jest konieczne w określonych przypadkach.
Wtedy kiedy wagon ma przewozić kilka różnych ładunków sztukowych, z których każdy różni się od pozostałych wielkością a tym samym ilością sztuk możliwych do zmieszczenia w wagonie.
Przykładem może być platforma na którą da się załadować kontenery, kłody i skrzynie.
"Load0" odpowiadać wtedy będzie za 1 sztukę dużego kontenera, "Load1" za 3 sztuki mniejszych, "Load2" za 6 skrzyń czy obiektów o podobnych gabarytach jak np palety z cegłami, "Load3" za 9 kłód itd.

I to by było na tyle na dziś.
_________________
Lenie i dzieci neo do gmaxa!!!
Ostatnio zmieniony przez Jacek 83218 16-11-2009, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group