Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 279 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2009, 00:51 [FAQ] Kilka porad w kwestii wagonów interaktywnych.
Dorabianie animacji ładowania do wąskotorowych węglarek Patrola sprawiło że zainteresowałem się konfigurowaniem ładowności wagonów.
Z lektury CCG, rozmów z VCRDNem i Ernim, metody prób i błędów udało mi się zdobyć wiedzę jak prawidłowo tworzyć configi takich wagonów.
Może się to komuś przyda. Jest to raczej skierowane do osób które już mają opanowane pewne podstawy w tej materii.
Na pewno każdy kto używał niektórych wagonów Chestera zauważył że animacja ładunku cofała się po załadowaniu wagonu w Geodecie. Wracała potem przy pierwszym czy drugim uruchomieniu Maszynisty.
Ten błąd spowodowany jest 2ma rzeczami, zarówno właściwościami gry jak i błędnym wykonaniem configu.
A teraz przejdę do rzeczy.
Oto przykładowy fragment configu wagonu odpowiedzialny za ładunek sypki - bulk.
Do czego służą poszczególne tagi wyjaśnione jest w CCG i tutorialach dla różnych typów wagonów, możliwych do ściągnięcia zawartymi w nim linkami.
Moim celem tu jest pokazać odniesienie tego wpisu do tego co zobaczymy w Geodecie po wybraniu właściwości wagonu.
I jedna ważna sprawa. Zapomnijcie o tagu "allowed-categories", (pokazywanym niestety w CCG) on uniemożliwi przypisanie w Geodecie do węglarki kolejnych produktów sypkich, taki to niestety bug w TRS i jednocześnie przyczyna błędu Chestera. W TRS06 ten tag zdaje się być już nawet nie obsługiwany. Nie należy go używać w żadnym rodzaju wagonu!
Na screenie widać już 2 produkty przypisane do 1 "load" przypisywanie czarnym plusem zna każdy (chyba). Drugim sposobem jest dodanie drugiego "product-kuid" do wyżej pokazanego fragmentu configu. Ilość dodawanych produktów jest ograniczona tylko ilością dostępnych autorowi dodatków tego typu. Obecność więcej jak jednego "load" dla ładunków "bulk" jak to ma miejsce w np wagonach Chestera sprawia że TRS szaleje i chowa animację. Niby mały bug ale zupełnie niepotrzebny, do tego bezsensownie rozbudowany config nie pozostaje za pewne bez wpływu na wydajność.
Co chcę podkreślić i od czego powinienem był może zacząć. W TRS ładowność wagonów na produkty sypkie i płynne nie jest podawana w jakichkolwiek jednostkach masy, a w LITRACH czyli Decymetrach Sześciennych). Do wagonu wchodzi objętościowo tyle samo piasku co węgla. A waga jest liczona z gęstości podawanej w configu produktu.
Tworzenie kolejnych bloków "load" (1, 2, 3...) jest konieczne w określonych przypadkach.
Wtedy kiedy wagon ma przewozić kilka różnych ładunków sztukowych, z których każdy różni się od pozostałych wielkością a tym samym ilością sztuk możliwych do zmieszczenia w wagonie.
Przykładem może być platforma na którą da się załadować kontenery, kłody i skrzynie.
"Load0" odpowiadać wtedy będzie za 1 sztukę dużego kontenera, "Load1" za 3 sztuki mniejszych, "Load2" za 6 skrzyń czy obiektów o podobnych gabarytach jak np palety z cegłami, "Load3" za 9 kłód itd.
I to by było na tyle na dziś.
_________________ Lenie i dzieci neo do gmaxa!!!
Ostatnio zmieniony przez Jacek 83218 16-11-2009, 01:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach