Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2009, 13:24 Brak Tekstur w Dodatkach
Witam, wiem, że ten temat był poruszany już na forum kilka razy, jednak przeszukując tamte tematy nie znalazłem odpowiedzi na soje pytania. Mianowicie na ostatnio pobranej przeze mnie mapce parę dodatków jest biała, nie ma tekstur.
Podejrzewałem, że jest to wina polskich znaków w configu i nazwach tekstur tych dodatków, lecz po zainstalowaniu tych dodatków w TRS2004, i tam z poziomu:
TRAINZ2004\World\Dispatcher\Downloads
zmieniłem polskie znaki w nazwach tekstur, w nazwach i w zawartości plików z rozszerzeniem teksture.txt, lecz przez to nic się nie zmieniło, dodatki, które w TRS04 miały teksture pod wpływem tego zabiegu utraciły je, nie mówiąc o TRS2006.
Jeśli ktoś z was wie coś o tym problemie to proszę o kontakt,niech wypowiedzą się tu wszyscy, którzy mają TRS06 i podobny problem, może wspólnymi siłami jakoś pozbędziemy się tego problemu.
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 13:25
Dobra, widzę, że nikt ni odpowiadał na ten temat, a ja swojego problemu (problemów) dalej nie rozwiązałem, pobrałem ostatnio mapę autorstwa Jamala Polskie Koleje Piaskowe, i kwestia dodatków, które nie posiadają tekstur staje się dla mnie uciążliwa, mapka wykonana na wysokim poziomie, a u nie wciąż te same dodatki nie mają tekstur
Ale do rzeczy na początku zamieszczę tu screen z configiem dodatku bez tekstur (stodoła 3), dość często używana w polskich mapkach. Screen pochodzi z dodatku rozpakowanego w TRS04.
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 13:37
wiem, ale jeśli czytałeś dokładnie, to sprawa jest następująca, ja robię to tak, jeśli się mylę poprawcie :)
1. Instaluję dodatek z polskimi znakami do TRS04
2. Tam w nazwie tekstury .tga zmieniam znaki np. z ł na l,
3. w pliku stodoła.texture.txt zmieniam nazwę tak jak wyżej w nazwie pliku i w pliku ( w dokumencie txt
4. Importuję plik do CMP i instaluję w TRS06
* O dziwo dodatek dalej nie ma tekstur, a w 04 na skutek tego zabiegu tez je utracił :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5251 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 13:42
No i nic dziwnego. Plik *im. ma zapisane w eksporcie 'ł' a nie 'l' więc nic Ci nie pomoże zmiana nazwy tga i txt. Trzeba rozbebeszyć *im, czego jeszcze zdaje się nikt nie robił.
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2009, 08:45
Sony25, o co dokładnie ci chodzi z tym lakonicznym "nie" to znaczy, że nie ma takiego sposobu, czy musisz mieć zgodę autora na wykonanie tej operacji w pliku *im.
A jak tak to jakiego oprogramowanie potrzebuję
Zmianę w pliku .im w zasadzie może wprowadzić autor dodatku lub ktoś komu on na to pozwoli (w zasadzie - bo pewnie można to obejśc ale ja się nie znam az tak) W każdym razie o ile pamiętam ta stodoła została poprawiona przez Jacka więc odsyłałbym do niego na PW. Jeśli chodzi o inne dodatki to warto byłoby żebys podał konkretną listę i sie zobaczy.
Czy ktoś z was wie, czy to tak ma być, oraz, co zrobić, aby przez ten program naprawić tan dodatek, czyli przywrócić mu tekstury w TRS06.
Znalazłem jeszcze jeden dodatek cierpiący na tą samą przypadłość, co wspomniany przeze mnie wyżej, jest to dodatek autorstwa Jesiona , jest to pack kominów :
http://www.trainz.org/ptt...oto_kominy.html
Czy ktoś z was wie co zrobić, żeby te dodatki miały tekstury w TRS06, lub jak to zrobić za pomocą programu wymienionego przez SM50 : PSPad .
_________________ Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 20-06-2009, 14:39, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2009, 17:09
szymon9263 napisał/a:
(...)Czy ktoś z was wie co zrobić, żeby te dodatki miały tekstury w TRS06, lub jak to zrobić za pomocą programu wymienionego przez SM50 : PSPad .
Nie znam programu pspad, ale w programie HxD (edytor szesnastkowy) po otwarciu pliku wyszukujesz interesującego cię wpisu np.: stodoła (u mnie: 211bügel) i zmieniasz funkcją Zamień na np.: stodola (u mnie: 211bugel). Jeśli wszystko zrobisz poprawnie po zapisaniu pliku i przerobieniu nazwy plików docelowych (tekstury i pliku texture.txt) wszystko powinno działać.
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2009, 15:21
Jak zamienić wpis z polskimi znakami w pliku .im/.pm w programie HxD.
Na wstępie obrazek:
Opis obrazka
1. Zapis szesnastkowy - w tym przypadku absolutnie nie interesuje nas ten wpis, a więc pomijam jego opis, szczególnie że nie należę to tej wąskiej grupy wariatów znających kody oznaczeń szesnastkowych.
2. Interesujący nas wpis - to jest to czego szukamy w tym pliku, aby działał poprawnie w TRS2006. Zaznaczamy wpis i robimy kopiuj (Ctrl+C).
3. Funkcja zamień - w Search (Szukaj - mam polską wersję HxD) wybieramy funkcję Zamień (Ctrl+R) w oknie wyboru wklejamy interesujący nas tekst (Ctrl+V) oraz tekst na jaki chcemy wymienić wpis (drugie okno). W twoim przypadku stodoła.texture na stodola.texture i wciskamy Zamień Wszystko. Pewnie zastanawiasz się dlaczego wpisałem stodoła.texture - to w celu łatwiejszej identyfikacji wpisu przez program.
4. Po zamianie wszystkich wpisów zostaje tylko zapisać plik (Aha, na początku polecam zrobić sobie kopie obrabianego pliku)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach