Wiek: 51 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 30 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-04-2009, 11:44
Witam, do TRS2k6 potrzeba tylko servicepacka do geodety, do samego TRS-a nie ma potrzeby instalowania czegokolwiek poza dodatkami. U mnie śmiga od ponad roku beż żadnej ingerencji.
na gram.pl jest tylko geodeta- nie ma sp1 dla trs2006
Patch SP1 PL do TRS2006 jest do pobrania tutaj. kacza23 nie wprowadzaj ludzi w błąd.
PS. Niech mod przyklei ten temat.
Kamil nie wprowadzaj ludzi w błąd przeczytaj moją pierwszą informacjęw tym poście a póżniej podsyłaj linka (prosiłem o sp1 ale nie do edycji kolekcjonerskiej) skoro nie ma do zwykłej to temat uważam za zamknięty.
Wiek: 51 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 30 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-04-2009, 21:38
To ja się jeszcze wtrącę, u mnie instalacja service packa do edycji kolekcjonerskiej uszkodziła CCP, i po krótce mówiąc stawiałem TRSa od nowa, więc nie do końca byłbym pewien, że się dobrze zainstaluje :-))
Wiek: 47 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 54 Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-03-2010, 11:53
sorbovit napisał/a:
To ja się jeszcze wtrącę, u mnie instalacja service packa do edycji kolekcjonerskiej uszkodziła CCP, i po krótce mówiąc stawiałem TRSa od nowa, więc nie do końca byłbym pewien, że się dobrze zainstaluje :-))
Ja posiadam Edycję Kolekcjonerską i przed instalacją Sp1 CMP się wieszało, a po instalacji mimo iż była z błędami,wszystko działa jak należy.
@ Tomnord15 - nie zrozumiałeś, Kolego, wypowiedzi Sorbovita. Sorbovit powiada, że instalacja SP1 dla Edycji Kolekcjonerskiej spowodowała problem w "klasycznym" TRS2006, a nie w EK. To wynika jasno z kontekstu pozostałych wypowiedzi Sorbovita, warto czytać całość. Swoją drogą - może warto by w końcu zwrócić uwagę Kolegom z ZWD, że link podany w ich serwisie do rzekomego "Service Pack 1 dla Trainz Railroad Simulator 2006 PL" (to cytat ze strony ZWD) jest w rzeczywistości linkiem do SP1 dla TRS2006 Edycja Kolekcjonerska. Podana w serwisie ZWD informacja wprowadza w błąd.
Ostatnio zmieniony przez alek1966 04-03-2010, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2010, 22:45
a ja także się przykleję do tego tematu chodzi mi dokładnie o patch Geodeta fix-mam najnowszą i nie zainstaluję ją ponieważ brak pierwszego patcha i nie wiem czy jeszcze jest dostępny na gram pl jest ale geodeta fix patch 2 pozdrawiam.
Pozwolę sobie zadac pytanie techniczne. Chciałbym zainstalować SP do TRS 2006 EK. Na forum sie naczytałem ostrzeżeń jakoby należało go instalowac na świezą, nie uruchamiana jeszcze wersję gry.
W związku z tym mam pytanie - czy podany poniżej ciąg hipotetycznych zdarzeń ma sens logiczny (czy to zadziała, czy trzeba instalowac od nowa te miliardy dodatków porozrzucanych u mnie na tysiącach płyt):
1. Archiwizacja folderu "local" z dotychczasowej instalacji TRS 2006
2. Deinstalacja TRS 2006
3. Czysczenie rejestrów, "szmestrów" etc.
4. Instalacja TRS 2006 EK
5. Instalacja patcha SP
6. Uruchomienie gry
7. Wyjście
8. Odtworzenie foldera "local" wczesniej zarchiwizowanego
9. Uruchomeinie CMP i czekanie aż "przemieli" wszystkie dodatki
10. Cieszenie się zupgrade'owaną wersją gry.
Pomógł: 336 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2010, 08:17
Przemek77 napisał/a:
1. Archiwizacja folderu "local" z dotychczasowej instalacji TRS 2006
To tak w ogóle warto czasami robić
Przemek77 napisał/a:
2. Deinstalacja TRS 2006
Zastanawia mnie po co, czysty Trainz, to taki bez dodatków, więc zamiast kopiować local po prostu go wytnij i dodatkowo wywal pliki asset.tdx i asset.bku. Powinno starzcyć
Przemek77 napisał/a:
3. Czysczenie rejestrów, "szmestrów" etc.
To już ostra przesada
Przemek77 napisał/a:
4. Instalacja TRS 2006 EK
Ten punkt pomijamy, bo gierkę dalej mamy
Przemek77 napisał/a:
5. Instalacja patcha SP
Po uporządkowaniu local i wywaleniu plików bazy
Przemek77 napisał/a:
6. Uruchomienie gry
O nie najpierw wrzucamy folder local tam gdzie jego miejsce i bynajmniej nie do kosza
Przemek77 napisał/a:
7. Wyjście
Ze względu na poprawkę w punkcie 6 to raczej wejście i to w dodatku do CMP, żeby sobie biedaczek bazę przemielił
Punkty 8 i 9 pomijamy bo już dochodzimy do punktu 10.
Przemek77 napisał/a:
10. Cieszenie się zupgrade'owaną wersją gry.
Tia, nic tak nie cieszy jak kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty
Zrobiłem tak jak sugerowałeś. Co prawda podczas instalacji SP wywaliło jakiś błąd z plikiem $\tu\dłuuuuuuga\ścieżka\dostępu\config.cfg - a pod koniec wyświetliło, że instalacja poszła z błędami - ale chyba jest OK, wszystko działa, w CMP przybyły jakieś nowe opcje tak że chyba wszystko w porządku.
Zaczyna mnie ten Trainz drażnić zresztą. Pojeżdzę gdzies trochę dłużej - to bardzo często przy wyłaczaniu gry mam jakieś błędy - dwa okienka, jedno ciemne z JET-em, drugie z opisem jakiegoś błędu. Miałem tak przy wersji 2006 premierowej, kolekcjonerskiej i kolekcjonerskiej z SP - czasami też ginie mi przy tym plik assets.tdx. W 2004 tak nie było. Może wiecie o co chodzi?
Zaczyna mnie ten Trainz drażnić zresztą. Pojeżdzę gdzies trochę dłużej - to bardzo często przy wyłaczaniu gry mam jakieś błędy - dwa okienka, jedno ciemne z JET-em, drugie z opisem jakiegoś błędu. Miałem tak przy wersji 2006 premierowej, kolekcjonerskiej i kolekcjonerskiej z SP - czasami też ginie mi przy tym plik assets.tdx. W 2004 tak nie było. Może wiecie o co chodzi?
Norma, też tak mam. Gra się nie wyrabia. Znikanie pliku bazy ma związek z cechą trs-a polegającą na tym, że pracując w CMP (albo grając, jeden pies) ten plik ładowany jest w całości do RAM i... usuwany z dysku. Ponowny jego zapis następuje w momencie wyjścia z CMP/gry. Jeśli gra się "wysypie" w trakcie, to pliku oczywiście nie zapisze i czeka nas dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugie czekanie na jego odtworzenie. Ten typ tak ma. Najbezpieczniej jest trzymać w tym samym folderze kopię assets - jak się wysypie to przywracamy plik assets.tdx, usuwamy assets.bku i po temacie. Oczywiście po dodaniu jakichś dodatków albo ich zmienianiu musimy kopię uaktualnić.
Najbezpieczniej jest trzymać w tym samym folderze kopię assets - jak się wysypie to przywracamy plik assets.tdx, usuwamy assets.bku i po temacie. Oczywiście po dodaniu jakichś dodatków albo ich zmienianiu musimy kopię uaktualnić.
Jasna sprawa. Chyba po prostu przy archiwizacji aktualmego foldera "local" (co robię co jakiś czas) będę zachowywał również "assets.tdx" i po temacie.
Ten plik tak czesto nie znika - ot raz na kilkanaście "errorów wyjściowych".
Dzięki, juz myślałem, że to coś u mnie sie krzani. Dałbym Ci plusa za rozwianie złych przypuszczeń ale coś przycisku nie widzę :)
_________________ Oczekiwacz-pobieracz
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 24-09-2010, 10:09, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 336 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2010, 10:26
Przemek77 napisał/a:
Ten plik tak czesto nie znika - ot raz na kilkanaście "errorów wyjściowych".
Znikać może i nie znika, ale może ulec uszkodzeniu. Z mojego doświadczenia kiedy używałem TS2009 bez SP2 przed każdym uruchomieniem zapisywałem sobie asset.tdx (najlepiej po prostu zipować w domyślnym katalogu). Druga sprawa, że Auran poprawił obsługe pliku bazy dopiero w TS2010, niestety kosztem wydajności (w tle bryka sobie taddaemon).
Przemek77 napisał/a:
Dałbym Ci plusa za rozwianie złych przypuszczeń ale coś przycisku nie widzę :)
Plusy można dawać w swoim temacie. Zapisz sobie kreseczkę w zeszycie, pytanie tylko czy pięć kresek to browar ?
Zrobiłem tak jak sugerowałeś. Co prawda podczas instalacji SP wywaliło jakiś błąd z plikiem $\tu\dłuuuuuuga\ścieżka\dostępu\config.cfg - a pod koniec wyświetliło, że instalacja poszła z błędami - ale chyba jest OK, wszystko działa, w CMP przybyły jakieś nowe opcje tak że chyba wszystko w porządku.
U mnie rówmież przy instalacji SP do TRS 2006 EK (wersja na DVD-ROM z książeczką o parowozach) wystąpiły błędy:
Ale wszystko działa, widocznie tak ma być.
Cytat:
Zaczyna mnie ten Trainz drażnić zresztą. Pojeżdzę gdzies trochę dłużej - to bardzo często przy wyłaczaniu gry mam jakieś błędy - dwa okienka, jedno ciemne z JET-em, drugie z opisem jakiegoś błędu. Miałem tak przy wersji 2006 premierowej, kolekcjonerskiej i kolekcjonerskiej z SP - czasami też ginie mi przy tym plik assets.tdx. W 2004 tak nie było. Może wiecie o co chodzi?
Tu mogą pomóc zmiany w pliku trainzoptions.txt
Ja aktualnie mam taki:
Wcześniej gdy miałem -ResourceMemory=768 (mam 2GB Ram-u), to przy wymagających mapach przy wychodzeniu z gry miałem błędy, jak u ciebie - tak srednio raz na 3,4 wyjścia z gry.
spowodowały straszną "czkawkę" Trainza, więc z tego parametru zrezygnowałem. Jeden z kolegów na auranowskim forum podpowiedział, że ten bug to norma i żebym nie wychodził z gry tak szybko ale odczekał kilka sekund i faktycznie pomogło.
Wcześniej gdy miałem -ResourceMemory=768 (mam 2GB Ram-u), to przy wymagających mapach przy wychodzeniu z gry miałem błędy, jak u ciebie - tak srednio raz na 3,4 wyjścia z gry.
Bo rezerwowałeś prawie połowę RAM dla gry (na wyłączność). Windzie za mało, więc w trakcie grania, gdy zabrakło pamięci dla systemu, wyskakuje informacja, że system ma za mało pamięci wirtualnej". Powoduje to jednoczesne przewalanie danych między RAM a plikiem wymiany oraz powiększanie i (czasem) przenoszenie tegoż. Oczywiście komunikat o błędzie pokazuje się na "pulpicie", więc dochodzi do przewalenia jeszcze spore paręset MB danych obrazu (minimalizacja do pulpitu ze środowiska 3D - więc dane graficzne też trzeba wywalić "gdzieś" na HDD). Wszystko w jednej chwili. A że TRS baaardzo nie lubi jak mu ktoś "na spółkę" korzysta z dysku - chodzi o ciągłość doczytywania dodatków i obrabiania środowiska 3D - (a Win w tym momencie przerzuca sobie gigabajty danych po twardzielu praktycznie blokując wszystko inne) to gra się kładzie. Czasem nawet potrafi położyć cały system (BSOD).
Po zmniejszeniu do 512 system "odetchnął" i nie zachodziła potrzeba operacji na pliku wymiany, więc gra tez chodzi stabilniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach