FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szybki transport dodatków z TRS2004 do TC 1&2
Autor Wiadomość
Zergall
super user
Krzychu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 193
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2009, 01:54   Szybki transport dodatków z TRS2004 do TC 1&2

Witam,
poszukuję szybkiego sposobu na przerzucenie dodatków z Trainza 2004 do Traiza Classics 1&2. Nie chcę tego robić pojedynczymi plikami, a ponadto po załadowaniu kilku dodatków normalnym sposobem wyszło nie tak, jak miało być, bo poprzydzielało wszystko do złych kategorii w geodecie. Czy któryś z forumowiczów zna może taki sposób?
Pozdrawiam.
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 03-01-2009, 10:40   

Ja znam.
Było o tym, ale masz:
Zawartość folderu Downloads z katalogu World/Dispather przekopiować do katalogu local w TC. Usunąć plik asset.tdx i zawartość katalogu cache.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 03-01-2009, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zergall
super user
Krzychu


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 193
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2009, 23:52   

Dziękuję za pomoc!
Co prawda nie wiem, jak poprawić te kategorie na właściwe, ale to najmniejszy problem. :)
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 03-01-2009, 23:55   

Kategorie od wersji 2006 sa zrobione na stale wg wykazu w CMP/DLS i Geodecie.
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 27-02-2009, 09:30   

Procedura przeniesienia dodatkow wbudowanych z 2006 do TC (na wlasna odpowiedzialnosc)

1. Czyste TC (bez zadnych dodatkow dogranych po instalacji)
2. Wyeksportowac sesje Modula City (otworzyc do edycji i wyciagnac z katalogu editing poza

TC), dodatkowo poprawic kuid z tej sesji na format kuid2, czyli zamienic kuid:xxxxx:xxxx na

kuid2:xxxxxx:xxxx:1
3. Skopiuj pliki *.ja z folderu World TRS2006 z wylaczeniem dwoch plikow: Yardmaster.ja i

Core.ja do katalogu World TC
4. Utworz kopie tych dwoch wymienionych plikow i nastepnie zmien nazwe tych kopii na

Yardmaster2006.ja i Core2006.ja i tak nazwane pliki przenies do katalogu World TC
5. Utworz kopie pliku trainz.ja w katalogu glownym 2006 i zmien nazwe na trainz2006.ja i

przenies ten plik do katalogu glownego TC
6. Usun plik assets.tdx w katalogu glownym TC i uruchom CMP
7. Zaimportuj sesje Modula City (z punktu 2) z poprawionym kuid
8. Usun ponownie plik assets.tdx w katalogu glownym TC i uruchom CMP
9. Powinno byc 8328 dodatkow wbudowanych w TC
 
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 67
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 17:26   

Ernie - pkt. 5 - w katalogu głównym 2006 nie mam pliku trainz.ja a Trainz.cfg natomiast jest trains.ja.
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 27-02-2009, 17:35   

No trains.ja - ten plik ma byc, tlumaczylem bez dostepu do plikow wiec nie bylem pewien czy nazwa jest prawidlowa, dzieki za poprawke ;)
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2009, 11:01   

Powiem krótko, nabyłem TC i żałuję że to zrobiłem. Z wrodzonej przezorności nie kasowałem poczciwego TRS2004. I powiem tyle. TC otworzyłem, wgrałem wszystkie dodatki, ale żeby one działały.... Połowy nie ma, kilka ma problemy z teksturami, kilkanaście jest ok. Nie działają dodatki tworzone zarówno pod TRS2004 jak i słynne rosyjskie domy tworzone ponoć pod wyższe ni 2k4 wersje. Tak więc był to zdecydowanie niezbyt dobry zakup, i szkoda było kasy. Nie polecam. Ja osobiście zostaje przy 2004
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-05-2009, 12:00   

ja tam nie wiem co tobie nie dziala...

ja mam TC i wszystko chodzi... problem z teksturami? pewnei tak jak w 2006 (polskie znaczki) a to ze czesc dodatkow nie dziala to moze dlatego ze korzystaja z wbudowanych kuidow.. a tych w tc nie ma i trzeba sobie dograc..
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
 
 
 
Magnus
nowy


Wiek: 37
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Gdynia Obłuże
Wysłany: 21-05-2009, 08:17   

Nie jest tak źle. Po skopiowaniu wszystkich dodatków z TRSa2004 do TC też część mi się nie wyswietlała, ale ściągnąłem jeszcze raz i zainstalowałem już od razu na TC i wszystko gra. Również z mapami nie miałem problemu. Moje spakowane do cdp zainstalowane na TC działają bez problemu.
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 11-07-2009, 20:04   

Skopiowałem pliki ja z trs2004 do TC 1&2 zaraz po instalacji gry, aby mieć dodatki wbudowane w trs2004. Nie ma tych dodatków jednak po skopiowaniu tych plików. Więc spróbowałem połączyć trains.ja z trs04 z trains.ja z TC w jeden plik trains.ja. i bez różnicy. Nadal 1358 dodatków w TC. Gra jedynie po pierwszym uruchomieniu się przycinała, co przeczytałem, że to przez to ze nie załadowała wcześniej dodatków czy coś tam, ale mniej o to. Szukałem na forum... Może ktoś ma jakieś sugestie lub rozwiązanie, bo robił już takie przenoszeniu i wszystko u niego gra.
Pozdrawiam
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 14-07-2009, 23:01   

Ok udało mi się dodatki wpakować do TC. Bardzo mi tylko szkoda tych ponad 100 wagonów opartych na wagonach chester, którym brak widocznych wózków. Nie ma jakiejś możliwości? Tylko ingerencja w siatkę modelu? Pozdrawiam
 
 
sa_krzysztof
super user


Pomógł: 14 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 119
Skąd: Wł-ce
Wysłany: 15-07-2009, 09:11   

http://www.trainz.org/
Tutaj jest kilka wagonów od chestera przystosowanych pod TC
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 19-07-2009, 23:00   

sa_krzysztof napisał/a:
http://www.trainz.org/
Tutaj jest kilka wagonów od chestera przystosowanych pod TC


Wiem wiem, że tam są jednak tylko parę.
Udało mi się chyba ten problem rozwiązać w TC. Na razie kilka wagonów naprawiłem, poprzez usunięcie znacznika :Cull tego z plików *.im. Zostało mi jeszcze do poprawienia trochę nazw tekstur z dziwnych znaczków i EN57 HDM czyli ten błąd z pantografem i zamianą silników. Myślę, że po tym będę się cieszył w pełni TC. Powiem Wam, że o ile menu wygląda nie za ciekawie, szczególnie te czerwone ramki, no i brak podziału dodatków co było w trs2004, chodź wydaje mi się, że jest to też do zrobienia w CMP. Ten Cmp jest dużo lepszy od tego w trs2004. Według mnie to duży plus. Tak samo wydaje mi się, że mapy chodzą dużo płynniej. Pewnie nadzieję się jeszcze na jakieś błędy no ale to przede mną :)
Nie wiem jak tam w trs2006 bo go nie miałem tylko od razu TC, ale widząc czasem pewne posty na temat trs2006, że też ma dużo błędów. Cóż nie ma nic idealnego ;).
Pozdrawiam i zachęcam po kilku latach zabawy z trs2004 to spróbowanie nowszych wersji.
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 24-07-2009, 23:30   

Jeśli chodzi o tabor En57 SirM. To dodatki nie zostaną wgrane bez edycji, ponieważ występuje plik tył.texture w folderze en57_body czego cmp nie trawi. Po edycji pliku en57_body.im, czyli zastąpieniu wpisu tył.texture na tyl.texture dodatek się zainstaluje. Nie zmieniajcie tak jak to miało miejsce w trs2006 silników członami. Wtedy skład nie pojedzie. Zostawcie tak jak są. Usunąć należny tylko polskie znaki czyli literkę "ł" oraz zmienić wpis w pantografie, aby był widoczny. Pozdrawiam
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 30-07-2009, 11:19   

jednak za wcześnie pochwaliłem grę. Myślałem, że silników nie trzeba zmieniać, a okazało się, że część jeździ a część bez zmiany silników nie pojedzie:). Więć przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. Jakby to było mało to sypią się dźwięki w En57 i innych lokomotywach HDM, o których już na forum nie raz była mowa. Szkoda bo gra ładnie chodzi, ale dodatki jednak są nieprzystosowane i jest z nimi cała masa kłopotów Pozdrawiam
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1828
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31-07-2009, 22:47   

zolwik napisał/a:
ja tam nie wiem co tobie nie dziala...

ja mam TC i wszystko chodzi... problem z teksturami? pewnei tak jak w 2006 (polskie znaczki) a to ze czesc dodatkow nie dziala to moze dlatego ze korzystaja z wbudowanych kuidow.. a tych w tc nie ma i trzeba sobie dograc..


A jak można dograć dodatki wbudowane w TRS2004 do TC?
Kupilem sobie ostatnio właśnie TC i nie mam części tekstur i mostów w mapie Gliwice - Rybnik, oczywiście nie wspominając o dużej liczbie taboru, ktory nie jestem w stanie postawić na mapce. Nie wiem czemu, ale nie potrafię wgrać swoich kolejnych mapek... Widać tylko Linię 156...
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
robik
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: Kobiernice
Wysłany: 01-08-2009, 16:03   

Maverick napisał/a:
jednak za wcześnie pochwaliłem grę. Myślałem, że silników nie trzeba zmieniać, a okazało się, że część jeździ a część bez zmiany silników nie pojedzie:). Więć przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. Jakby to było mało to sypią się dźwięki w En57 i innych lokomotywach HDM, o których już na forum nie raz była mowa. Szkoda bo gra ładnie chodzi, ale dodatki jednak są nieprzystosowane i jest z nimi cała masa kłopotów Pozdrawiam


Witam ja też męczę sie z lokomotywami w TC . Radzę sobie w ten sposób że podmieniam domyślne silniki na silniki autora Leo45 dostępne w downladzie trainz.pl . Poprawiłem w ten sposób lokomotywy Su45 ,Sm42, ST44, M62 i inne . Silniki Leo45 dobrze działają w trybie kabinowym ale jet problem w trybie DCC. Aby lokomotywy jeździły w trybie DCC trzeba zmodyfikować parametry w sekcji "motor" w konfigu silnika.
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 01-08-2009, 19:56   

Jamal napisał/a:
zolwik napisał/a:
ja tam nie wiem co tobie nie dziala...

ja mam TC i wszystko chodzi... problem z teksturami? pewnei tak jak w 2006 (polskie znaczki) a to ze czesc dodatkow nie dziala to moze dlatego ze korzystaja z wbudowanych kuidow.. a tych w tc nie ma i trzeba sobie dograc..


A jak można dograć dodatki wbudowane w TRS2004 do TC?
Kupilem sobie ostatnio właśnie TC i nie mam części tekstur i mostów w mapie Gliwice - Rybnik, oczywiście nie wspominając o dużej liczbie taboru, który nie jestem w stanie postawić na mapce. Nie wiem czemu, ale nie potrafię wgrać swoich kolejnych mapek... Widać tylko Linię 156...


Więc tak, jeśli chodzi o wbudowane dodatki w tych plikach *.ja w customs w trs2004 to użyłem programu jax-deu którym otwierasz po kolei pliki ja z możliwością wypakowania całej od razu zawartości tego owego pliku ja tam gdzie chcesz, lub danego folderu z dodatkiem. Bywało tak, że są pliki które miały w jednym folderze bardzo dużo folderów z dodatkami, to program JAX wywalał błąd. Trzeba po kolei wtedy wypakowywać folder po folderze. Potem po prostu przeniosłem je do CMP w TC i się wgrały.
Tak wgrałem wszystkie dodatki wbudowane do TC i działają. A potem zabawa z teksturami, żeby nie były białe, no i z wagonami chester, żeby wózki były widoczne, też to się da zrobić.
jednym słowem tydzień siedzenia :)
Wszystkie mapy mi się udało wgrać. Chyba, że mają polskie znaki w nazwie wtedy nie da rady. Wejdź do TRS04 zapisz tą mapę z sesją pod inna nazwą bez polskich znaków, wyłącz grę i wtedy spróbuj z folderu maps i profiles wgrać. Możliwe, że przeniosłeś tylko folder maps bez profiles i ich nie miałeś.

program do podglądu plików ja: http://rapidshare.com/files/262603946/jax-deu.zip

Jeśli da się z silnikami jakoś to rozwiązać zmieniając na leo45 to fajnie, ale jeszcze sypią się dźwięki w taborze HDM, tj. sprężarka itd.
 
 
robik
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: Kobiernice
Wysłany: 01-08-2009, 20:10   

Maverick napisał/a:
Jamal napisał/a:
zolwik napisał/a:
ja tam nie wiem co tobie nie dziala...

ja mam TC i wszystko chodzi... problem z teksturami? pewnei tak jak w 2006 (polskie znaczki) a to ze czesc dodatkow nie dziala to moze dlatego ze korzystaja z wbudowanych kuidow.. a tych w tc nie ma i trzeba sobie dograc..


A jak można dograć dodatki wbudowane w TRS2004 do TC?
Kupilem sobie ostatnio właśnie TC i nie mam części tekstur i mostów w mapie Gliwice - Rybnik, oczywiście nie wspominając o dużej liczbie taboru, który nie jestem w stanie postawić na mapce. Nie wiem czemu, ale nie potrafię wgrać swoich kolejnych mapek... Widać tylko Linię 156...


Więc tak, jeśli chodzi o wbudowane dodatki w tych plikach *.ja w customs w trs2004 to użyłem programu jax-deu którym otwierasz po kolei pliki ja z możliwością wypakowania całej od razu zawartości tego owego pliku ja tam gdzie chcesz, lub danego folderu z dodatkiem. Bywało tak, że są pliki które miały w jednym folderze bardzo dużo folderów z dodatkami, to program JAX wywalał błąd. Trzeba po kolei wtedy wypakowywać folder po folderze. Potem po prostu przeniosłem je do CMP w TC i się wgrały.
Tak wgrałem wszystkie dodatki wbudowane do TC i działają. A potem zabawa z teksturami, żeby nie były białe, no i z wagonami chester, żeby wózki były widoczne, też to się da zrobić.
jednym słowem tydzień siedzenia :)
Wszystkie mapy mi się udało wgrać. Chyba, że mają polskie znaki w nazwie wtedy nie da rady. Wejdź do TRS04 zapisz tą mapę z sesją pod inna nazwą bez polskich znaków, wyłącz grę i wtedy spróbuj z folderu maps i profiles wgrać. Możliwe, że przeniosłeś tylko folder maps bez profiles i ich nie miałeś.

program do podglądu plików ja: http://rapidshare.com/files/262603946/jax-deu.zip

Jeśli da się z silnikami jakoś to rozwiązać zmieniając na leo45 to fajnie, ale jeszcze sypią się dźwięki w taborze HDM, tj. sprężarka itd.



Jeśli chodzi o dodatki bez tekstur z polskimi znakami to jest sposób by je naprawić. Ten temat był poruszany gdzieś na tym forum . Trzeba ściągnąć program HxD za pomocą którego edytujemy plik z rozszerzeniem .im. Szczegółowy opis :
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=2286
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1828
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14-08-2009, 20:16   

Maverick napisał/a:
Więc tak, jeśli chodzi o wbudowane dodatki w tych plikach *.ja w customs w trs2004 to użyłem programu jax-deu którym otwierasz po kolei pliki ja z możliwością wypakowania całej od razu zawartości tego owego pliku ja tam gdzie chcesz, lub danego folderu z dodatkiem. Bywało tak, że są pliki które miały w jednym folderze bardzo dużo folderów z dodatkami, to program JAX wywalał błąd. Trzeba po kolei wtedy wypakowywać folder po folderze. Potem po prostu przeniosłem je do CMP w TC i się wgrały.
Tak wgrałem wszystkie dodatki wbudowane do TC i działają. A potem zabawa z teksturami, żeby nie były białe, no i z wagonami chester, żeby wózki były widoczne, też to się da zrobić.
jednym słowem tydzień siedzenia :) (...)
program do podglądu plików ja: http://rapidshare.com/files/262603946/jax-deu.zip
Jeśli da się z silnikami jakoś to rozwiązać zmieniając na leo45 to fajnie, ale jeszcze sypią się dźwięki w taborze HDM, tj. sprężarka itd.


Wszystko ładnie, pięknie... Dziś sprawdzałem chyba wszystkie możliwe pliki w .ja i nic... Nie wiem, ktore to foldery!!! Szlag mnie trafia!!!
Pomyślałem sobie, żeby olać wbudowane dodatki z TRS2004 i zastąpić je ściągniętymi z różnych dostępnym stron. Tylko pytanie brzmi: Jak to się robi??? Bo w pomocy na próżno szukać tak przydatnej rzeczy!

Kolejna rzecz: wózki Chestera - też prosiłbym o informacje na czym dokładnie to polega, bo widok cystern i węglarek bez wózków nie napawa radością...

Pojazdy silnikowe... Kolejny problem. Wóz motorowy wąskotorowy, SM42 i pewnie jeszcze wiele innych w trybie kabinowym praktycznie nie jadą!!! Normalnie nie wytrzymam! Jak to zrobić? Tylko prosiłbym łopatologicznie, bo specem od programowania, modelowania i skryptowania niestety nie jestem...

P.s. Co do map, to mieliście rację: miałem polskie znaki w opisie mapki. Już jest O.K.

P.s.2 Najeżdżam strasznie na TC, bo jest bardzo niekompatybilna i bardzo uboga we wbudowane dodatki i mapki, ale jest znacznie bardziej płynniejsza niż TRS2004, a przy moim kompie to duża zaleta. Mógłbym w końcu zobaczyć jak płynnie jeździ więcej niż jeden pociąg na mapce...
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 14-08-2009, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2009, 22:19   

Jamal napisał/a:
Wszystko ładnie, pięknie... Dziś sprawdzałem chyba wszystkie możliwe pliki w .ja i nic... Nie wiem, ktore to foldery!!! Szlag mnie trafia!!!
Pomyślałem sobie, żeby olać wbudowane dodatki z TRS2004 i zastąpić je ściągniętymi z różnych dostępnym stron. Tylko pytanie brzmi: Jak to się robi??? Bo w pomocy na próżno szukać tak przydatnej rzeczy!

Tego za bardzo nie rozumiem, nie trzeba nic wypakowywać wystarczy zastosować się do tego co napisał Erniesouchak:
Cytat:
Procedura przeniesienia dodatkow wbudowanych z 2006 do TC (na wlasna odpowiedzialnosc)
1. Czyste TC (bez zadnych dodatkow dogranych po instalacji)
2. Wyeksportowac sesje Modula City (otworzyc do edycji i wyciagnac z katalogu editing poza TC), dodatkowo poprawic kuid z tej sesji na format kuid2, czyli zamienic kuid:xxxxx:xxxx na kuid2:xxxxxx:xxxx:1
3. Skopiuj pliki *.ja z folderu World TRS2006 z wylaczeniem dwoch plikow: Yardmaster.ja i
Core.ja do katalogu World TC
4. Utworz kopie tych dwoch wymienionych plikow i nastepnie zmien nazwe tych kopii na
Yardmaster2006.ja i Core2006.ja i tak nazwane pliki przenies do katalogu World TC
5. Utworz kopie pliku trainz.ja w katalogu glownym 2006 i zmien nazwe na trainz2006.ja i
przenies ten plik do katalogu glownego TC
6. Usun plik assets.tdx w katalogu glownym TC i uruchom CMP
7. Zaimportuj sesje Modula City (z punktu 2) z poprawionym kuid
8. Usun ponownie plik assets.tdx w katalogu glownym TC i uruchom CMP
9. Powinno byc 8328 dodatkow wbudowanych w TC

Nie sprawdzałem z TRS2004, ale pewnie działa tak samo (TRS2006 w gram.pl można kupić już za 8 zetów, czyli w Wawie jedno rozwodnione piwo w knajpie). Co prawda nie jestem przekonany do punktu 5, ja po prostu skopiowałem trainz.ja do katalogu TC zastępując oryginalny plik (oczywiście na wszelki wypadek zapisałem ten z TC).
Jamal napisał/a:
Kolejna rzecz: wózki Chestera - też prosiłbym o informacje na czym dokładnie to polega, bo widok cystern i węglarek bez wózków nie napawa radością...

Tu też mam ból, próbowałem w hex edytorze wywalić wpis :cull (jest a.bog0:Cull powinno być a.bog0). Może ktoś mądrzejszy się wypowie.
Jamal napisał/a:
Pojazdy silnikowe... Kolejny problem. Wóz motorowy wąskotorowy, SM42 i pewnie jeszcze wiele innych w trybie kabinowym praktycznie nie jadą!!! Normalnie nie wytrzymam! Jak to zrobić? Tylko prosiłbym łopatologicznie, bo specem od programowania, modelowania i skryptowania niestety nie jestem...

Otwierasz plik z lokiem i podmieniasz w configu loka enginespec z tego jaki jest na ten Leo (SM42 to kuid:220084:51042), i tak ze wszystkimi lokami.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5090
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-08-2009, 10:17   

"Tu też mam ból, próbowałem w hex edytorze wywalić wpis :cull (jest a.bog0:Cull powinno być a.bog0). Może ktoś mądrzejszy się wypowie. "

gdy zaznaczysz ten wpis :cull w kodzie 16 zaznacza ci tez cyfry... i te wszystkie zaznaczone cyfry pozamieniaj poprostu na 00 00 00 00 00...
i to musisz zrobic w kazdym pliku .im w kazdym wagonie sa 3 pliki... a w kazdym pliku sa 2 wpisy a.bog0 i a.bog1 wiec w 2 wpisach usuwasz te znaki.

oczywiscie jesli to zrobisz to jest to na uzytek twoj i nie mozesz tego wysylac .. no chyba ze masz zgode autora
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3hYBckc9zMsWvw0JW8w?e=xNGT7v
Ostatnio zmieniony przez zolwik 15-08-2009, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 15-08-2009, 11:28   

Jamal, jeśli chodzi o wózki w taborze chestera i jego repiantach to zastosuj się do tego co napisał żółwik. A jeśli chodzi o te dodatki wbudowane w trs04 to tak jak napisał gdzieś na forum erni to u mnie to nie zadziałało. Więc po kolei rozpakowywałem pliki ja z dodatkami. Tam masz masę podfolderów z dodatkami. jak już pisałem wyżej robisz to programem jax. Otwierasz dany plik ja np. usa.ja jak już otworzysz tym programem ten plik ja to dajesz na górze na pasku "Bearbeiten" otworzy Ci się pod menu i dajesz "Alles entpacken nach..." Potem pokazuje Ci się okienko "Wirklich ALLES entpacken?" dajesz tak i wybierasz miejsce gdzie ma rozpakować.
jak zobaczysz na tym obrazku to jest zawartość pliku usa.ja. Są tutaj folderu jak np splines, track itd. w Tych folderach są właśnie dodatki jak widzisz np w Enviroment - Clouds_USA.

Po rozpakowaniu na dysk porostu wchodzisz do tych folderów i kopiujesz te foldery z configami do CMP w TC. I tyle... Tak z każdym plikiem ja robisz i masz wbudowane dodatki w TC. Czasem jednak JAX wyrzuca błąd, o którym pisałem. Tak się chyba dzieje jak za dużo plików ma jakiś folder i on tego nie może rozpakować. Wtedy porostu po kolei klikasz na dany folder (prawym klawiszem myszki) np Track i dajesz "Enpack nach..."



Natomiast co do taboru chester.
Otwierasz dany dodatek. Wybierasz pliki *.im jak na rysunku:


Otwierasz pliki po kolei np programem HxD jak na rysunku i wyszykujesz wpisów a.bog0 i a.bog1 zaznaczone na czerwono. Ja usuwałem wszystkie znaczniki :cull z pliku nawet te co nie są w a.bog.. chodź szczerze to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, porostu tak na wszelki wypadek, dlatego są one na żółto zaznaczone.


I jak widzisz na rysunku dajesz tam w miejsce znaków 00 razy 5 tak żeby usunąć cały wpis :Cull i zamiast niego masz mieć kropki.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 15-08-2009, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 50
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2009, 13:03   

Maverick napisał/a:
(...)A jeśli chodzi o te dodatki wbudowane w trs04 to tak jak napisał gdzieś na forum erni to u mnie to nie zadziałało.(...)

U mnie też nie zadziałało, dopiero jak dałem podmieniłem plik trainz.ja z TC na ten z TRS2006 (bez zmiany nazwy) zadziałało.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group