FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czy ktos jeszcze grywa w TRS2004
Autor Wiadomość
Borg
świeżak


Dołączył: 14 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-08-2023, 17:45   Czy ktos jeszcze grywa w TRS2004

Witam.

Czy ktos jeszcze grywa w TRS2004?
Ja dalej sobie pykam dla relaksu. Lubie jezdzic manualnie po mapach
i robic zadania z przemyslu. AI jezdzi po stacjach pasazerskich i robi
jako ruch.

Generalnie jestem zadowolony z tej wersji, ale dotarlem juz w sumie do limity
engine z modifikacjami.

O to lista co zrobilem:
- manualne pociagi rezerweuja sciezke na 3 bloki do przodu (jak AI)
- mozliwosc manualnego ustawianie semaforow na RED.
- w Surveyor mozna ustawic na semaforach tryb auto RED, tzn ze jesli semafor
ustawi sie na czerwony, to juz taki pozostanie dopuki nie klikniemy na semafor
i i nie wylaczymy sygnalu RED.
- dorobilem (w prosty sposob bo nie jestem grafikiem) semafory manewrujace.
- dorobilem opcje manewrow. Niestety musialem zuzyc klawisz od lokomotyw
parowych, ale ze jezdze wylacznie dieslami niemam problemu.
Gdzy stoimy sobie przy semaforze ktory swieci na RED bo maly sklad wagonow z tylu
do podpiecia (jedziemy na wstecznym) to mozemy zazadac operacji manewrowej.
Wciskajac ten klawisz scrypt sprawdzi sciezke, czy docieramy do jakiegos skladu i jesli
jest ok to semafor przed nami (jesdziemy na wstepcznym) zapala na EX_SLOW czyli
manewry. Niestety nie jestem grafikiem wiec dorobilem tylko manewrowe semafory male.
Duzych 4 aspektowych nie zrobilem bo moje ulubione BR4 maja kolorowe cienie i
to troche psuje wszystko,

To tak zgrubsza tyle, pewnie jest duzo poprawek o ktorych zapomnialem i jakis innych mniejszych rzeczy.

Generalnie TRS2004 ma dalej troche bugow i nie dociagniec, no ale dziala niezle.

Ostatnio sciagnolem sobie darmowego TS2009 i niestety sie rozczarowalem.
Wydajnosc na niektorych mapach bardzo slaba. I nie chodzi o FPSy jako takie,
tylko przycinka gry (albo scrypty albo AI).
W Surveyor wazna opcja (manipulacje teren gora/dol za pomoca myszy) chodzi dramatycznie zle.

Zastanwiam sie moze, czy TRS2006 nie byl by lepszy? Naczytalem sie duzo tu na forum
jak i forumy Aurana i trudno cos wywnioskowac. Jedni chwala inni mowia ze slabe.
Moze jakis stary weteran sie wypowie kto mial rozne wersje jak
TRS2004, TRS2006, TS2009, TS2010.

Pozdrawiam,
Borg

PS: O to dwa screeniki z TRS2004:
http://ds-1.ovh.uu3.net/~borg/pics/trs2004_ss.jpg
http://ds-1.ovh.uu3.net/~borg/pics/trs2004_ss2.jpg
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2124
Skąd: Espenkrug/Bonk

Wysłany: 14-08-2023, 17:56   

Czasem mam ochotę odpalić i zaliczyć jazdę na dwóch oryginalnych mapach z tamtego okresu...

Generalnie jak chcesz się bawić w Trainz to zainwestuj minimum w T:ANE (A New Era) albo w TRS2019. Pod te dwie powstają dodatki, mapy, tabor... Poniżej TS10 to życie chyba się nie kręci już.
 
 
Borg
świeżak


Dołączył: 14 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-08-2023, 18:03   

Ehh, tego sie wlasnie obawialem. Niestety ja raczej nie dam rady odpalic
nic po za TS2012. Ale to i tak nie problem, patrzac co sie stalo z ta gra i jak
bardzo poszla ona w Online.

Duze nadzieje wiazalem z tym TS2009, ale jakos nie moge sie przemuc.
Kilka mapek pod TRS2004 se poprzerabialem i jestem zadowolony.
Jak bym mial to samo robic w TS2009 i walczyc z Surveyorem...

Moze kiedys jak bede sie nudzil, sprubuje z ciekawosci odpalic TRS2006.
 
 
Borg
świeżak


Dołączył: 14 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-08-2023, 18:11   

Ooo, zapomnialem dopisac jeszcze o innym waznym feature ktory mam:

Mozliwosc blokowania semaforow przez triggery. Glownie stosuje sie do
do przejazdow krzyzowych, zeby pociagi sie nie przenikaly.
Ale mozna tez uzyc do bardziej skomplikowanych zaleznosci zeby np
semafory automatyczne blokowac gdy inny semafor ustawi sie na sygnal
inny niz RED. I tu wlasnie kolejna limitacja engine. Dal by sie to pewnie zrobic
i bez trigerow, ale niestety semafory nie daja eventow Enter i Leave a mogly by.
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2124
Skąd: Espenkrug/Bonk

Wysłany: 14-08-2023, 18:21   

Wszystkie ficzery o których piszesz mamy w najnowszych wersjach gry w wersjach rozbudowanych :-)

Gra poszła w online? Coś mnie ominęło? :-)
 
 
Borg
świeżak


Dołączył: 14 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-08-2023, 19:24   

No chodzi o to ze coraz trudniej byc offline i cieszyc sie gra.
Wymagany dostep do netu, DRMy...

Ja jestem z tych co uwiebia wszystko mirrorowac i miec kopie offline.
Och wywalily sie servery z contentem? Zaden problem, ja dalej mam i moge grac.

Napewno do wersji TS2012 dawalo sie robic paczki archiwizacyjne.
Niewiem jak w nowszych wersjach.
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2124
Skąd: Espenkrug/Bonk

Wysłany: 14-08-2023, 20:35   

No co racja to racja - TRS2004 można było bardzo łatwo piracić :-)

Wymagane połączenie z internetem żeby uruchomić fakt bywa czasem upierdliwe.

Wszystkie dodatki trzymasz w Trainz lokalnie na dysku, nie wiszą w jakiejś chmurze (nie wiem jak na Steamie) i jedyna upierdliwość to ta z punktu wyżej czyli konieczność bycia online żeby uruchomić grę.

Ale z tego co się orientuję to TRS19 idzie uruchomić offline i działa normalnie. Gra raz na jakiś czas musi się połączyć z serwerem-matką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group