Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 31 Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2018, 00:02 Jakość modeli 3D
Tak się zastanawiam z czego wynika to że na dodatkach do trainz'a często widzę jak ludzie jak ludzie obcinają poly ile się tylko da, albo wrzucają na model tekstury niskiej rozdzielczości aż razi w oczy. Obecnie możliwości sprzętowe pozwalają na niespotykany dotąd poziom grafiki w grach i fajnie by było żeby było tak również w trainzie. Czy może silnik trainz ma jakieś mankamenty i niezależnie od posiadanego sprzętu po prostu przy pewnej ilości detali nie wyrabia? Jak to jest?
Z tego, że engine gry nie wyrabiał. Poza tym, inaczej wygląda generowanie obrazu przy szybkości „ruchu” rzędu 5-8km/h (biegając sobie żołnierzykiem w CS), inaczej przy 160km/h „z kabiny”. Szybkość pojawiania się obiektów w polu widzenia jest wyższa, więc trzeba je ładować do ramu szybciej. I tak dalej, i tak dalej. Po co ładować polygony w domki, które widać przez 10 sekund? Albo w drzewka, które stoją 300m od toru? Przecież nie ma sensu robić klamek czy wycieraczek w „trzyde” :) lepiej zaoszczędzone poly spożytkować na tabor. W grach typu „strzelanina” z kolei klamki są ważne, bo drzwi trzeba otworzyć - co gra, to inna filozofia tworzenia dodatków.
Dtugim tematem są dodatki „prehistoryczne”, pochodzące jeszcze z TRS2004 czy z trainza 1.1. Gdzieś mi się buja po dysku taki wagonik platforma, zbudowany z trzech boxów, gdzie nawet koła mu się nie kręcą... i taki „content” wydawca ciągle dodaje jako „wbudowany”. Nawet w TANE go widziałem.
Wiek: 18 Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 140 Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-10-2018, 10:01 Re: Jakość modeli 3D
euf17 napisał/a:
albo wrzucają na model tekstury niskiej rozdzielczości aż razi w oczy.
Też do końca tego nie rozumiem, już pomijam fakt że dla byka standard rozdzielczości boku to 1024x256 - taki najczęściej spotykałem. Moim zdaniem jest on nieco za mały, ale na szczęście hint=dynamic poprawia nieco odbiór modelu. Nie mam na celu skrytykowania nikogo z polskiej sceny trainz, bo każdy niech robi takie dodatki jakie uważa za stosowne. Oczywiście mniejsze tekstury są bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli mamy dużo taboru na mapie to potem może znacznie mniej lagować niż jak by miały być w wyższej rozdzielczości. Ja mimo wszystko robię bok 2048x512 tak, zeby wszelkie naklejki i jakieś inne detale były widoczne i dało się je przeczytać. Oczywiście jak komuś sprzęt nie wyrabia to może sobie zmniejszyć edytując danego byka.
Pomógł: 122 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3723 Skąd: Opole
Wysłany: 21-10-2018, 12:51
Cytat:
Obecnie możliwości sprzętowe pozwalają na niespotykany dotąd poziom grafiki w grach i fajnie by było żeby było tak również w trainzie.
Prawda jest taka, że wszystko zależy od silnika gry. Tak jak i sprzęt ma on swoje ograniczenia wydolnościowe i nie ma takiego sprzętu co nie dałoby się go zajechać. Dobrze wyjaśnił to Radek a moje trzy grosze dotyczą czego innego. Czy jakość modelu zależy tylko od ilości wpakowanych poly i rozmiaru tekstury? Zobacz modele Grocha jakie one "chudzieńkie" w stosunku do produkowanych dzisiaj, gdzie wszyscy walą sterydy w poly i tex. Jak na razie, mimo tego nie przebijają modeli Grocha. Jak rozmiar mapy mały i ilość dodatków jest niewielka, to nawet te sterydowe dodatki nie pogarszają płynności gry. Co innego z taką mapą jak Tarnowskie Góry. Wstaw tam te wypasione, tak żebyś miał 70% torów zajętych ( tak drzewiej bywało ) i zobaczysz płynność gry. Poz tym, porównywanie gry która jest zamkniętym produktem z symulatorem, gdzie użytkownicy sami robią dodatki jest trochę, wg mnie nieporozumieniem. Tam tylko grasz, tutaj masz większe spektrum i to trzeba uwzględnić projektując silnik do gry. Ten który aktualnie jest zainstalowany w najnowszej wersji ma większe możliwości, co nie znaczy, że nie "zdechnie". Wszystko zależy od twórców i po tym jak potrafi zbalansować rozmiar i poly do wizualnego odbioru odróżnia się Mistrza od wyrobnika.
... Czy jakość modelu zależy tylko od ilości wpakowanych poly i rozmiaru tekstury? Zobacz modele Grocha jakie one "chudzieńkie" w stosunku do produkowanych dzisiaj, gdzie wszyscy walą sterydy w poly i tex. Jak na razie, mimo tego nie przebijają modeli Grocha...
To co było dobre dla TS2006 nie sprawdza się w TANE. Dziś zaalecane przez N3V wymagania dla np. czajnika to 120k poly i rozmiar tekstury 2048x2048, to jest 4x więcejniż dla TRS2004. Przypatrz się jak wygląda 3d Ty2 i porównaj go ze zdjęciami. Z grubsza przypomina on pierwowzór i to wszystko co je łączy.
I nie wynika to ze zmiany silnika gry a z przyrostu szybkości procesorów i mocy obliczeniowej kart grafiki.
Zobacz modele Grocha jakie one "chudzieńkie" w stosunku do produkowanych dzisiaj, gdzie wszyscy walą sterydy w poly i tex. Jak na razie, mimo tego nie przebijają modeli Grocha.
Groch robił reskiny dostępnych wtedy dodatków. Są one na najwyższym poziomie, a i tak Groch robił również wersje swoich reskinów z powiększonymi teksturami i to końcowemu odbiorcy zostawiał wybór czy chce wersje dodatku z większymi teksturami, czy z normalnymi. Wtedy (prawie 9 lat temu) te normalne tekstury nazwał low: http://forum.trainz.pl/vi...urami+low#42857http://forum.trainz.pl/vi...urami+low#41286
Dzięki temu teraz - gdy wszyscy mamy już mocniejsze komputery i nowsze wersje trainza - możemy korzystać z lepiej wyglądajacych dodatków.
ryszard napisał/a:
Jak rozmiar mapy mały i ilość dodatków jest niewielka, to nawet te sterydowe dodatki nie pogarszają płynności gry. Co innego z taką mapą jak Tarnowskie Góry. Wstaw tam te wypasione, tak żebyś miał 70% torów zajętych ( tak drzewiej bywało ) i zobaczysz płynność gry.
Robiłem sesje na dużych mapach: D29-10 + TWK, Zimowisko czy Poligon i jak się sesje zrobi sensownie to można spokojnie używać ciężkich dodatków typu Vectron od smejki04. Można postawić też ponad tysiąc wagonów w Tarnowskich Górach bez crashu TS2010.
Gdyby nie adamstan to nawet bym nie przypuszczał że można też używać taboru który ma kabiny o rozmiarze 200 MB w CMP.
Julin napisał/a:
Oczywiście mniejsze tekstury są bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli mamy dużo taboru na mapie to potem może znacznie mniej lagować niż jak by miały być w wyższej rozdzielczości. Ja mimo wszystko robię bok 2048x512 tak, zeby wszelkie naklejki i jakieś inne detale były widoczne i dało się je przeczytać. Oczywiście jak komuś sprzęt nie wyrabia to może sobie zmniejszyć edytując danego byka.
Najlepiej by było gdyby były do wyboru 2 wersje: z dużymi i małymi teksturami tak jak to robił kiedyś Groch. Ja jestem zwolennikiem większych tekstur. Wielkie tex zawsze można sobie zmniejszyć, a z małych tekstur zrobić większe się nie da.
Julin napisał/a:
Też do końca tego nie rozumiem, już pomijam fakt że dla byka standard rozdzielczości boku to 1024x256 - taki najczęściej spotykałem. Moim zdaniem jest on nieco za mały, ale na szczęście hint=dynamic poprawia nieco odbiór modelu.
Wiek: 18 Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 140 Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2018, 15:27
D_M napisał/a:
Julin napisał/a:
Oczywiście mniejsze tekstury są bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli mamy dużo taboru na mapie to potem może znacznie mniej lagować niż jak by miały być w wyższej rozdzielczości. Ja mimo wszystko robię bok 2048x512 tak, zeby wszelkie naklejki i jakieś inne detale były widoczne i dało się je przeczytać. Oczywiście jak komuś sprzęt nie wyrabia to może sobie zmniejszyć edytując danego byka.
Najlepiej by było gdyby były do wyboru 2 wersje: z dużymi i małymi teksturami tak jak to robił kiedyś Groch. Ja jestem zwolennikiem większych tekstur. Wielkie tex zawsze można sobie zmniejszyć, a z małych tekstur zrobić większe się nie da.
Julin napisał/a:
Też do końca tego nie rozumiem, już pomijam fakt że dla byka standard rozdzielczości boku to 1024x256 - taki najczęściej spotykałem. Moim zdaniem jest on nieco za mały, ale na szczęście hint=dynamic poprawia nieco odbiór modelu.
Jeszcze inni robili takie wersje, pamiętam SM30-213 miała wersję low i high text. Mój standard boku byka to 2048x512 i ja tego nie zmienię, gdyż przy niższych mało widać.
Co do hintów to mogę wywalić je przy najbliższym modelu, bo rozdzielczość tekstury chyba nadrobi brak tego wpisu w plikach tekstowych tekstur (Ale i tak hint dynamic wygląda lepiej )
Tylko to nie jest TWÓJ standard tylko standardem wyjściowym będzie rozmiar tekstury autora modelu a wydaje mi się, że w modelu bzyka nie ma takiej tekstury, więc radzę sobie oszczędzić pracy, bo i tak będziesz zmniejszać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach