FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gamax animacja jeszcze raz...
Autor Wiadomość
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 10:11   Gamax animacja jeszcze raz...

Zrobiłem sobie nowy wózek wąskotorowy znormalizowany. Animacje robiłem według poradnika VCRDN. Wszystkie dummy ustawiłem z widoku top, a animacje zrobiłem z widoku left. Wszystko pięknie exportowane bez błędów do trs. Następnie odpalam CCP, żeby zobaczyć jak wygląda to w okienku.

Widzę wszytko gra. To odpalam trs i oto co zobaczyłem :shock:


Nie mam już siły wrzucam tutaj zdjęcia i załączam pliki do gmax i trs. Jeśli ktoś wie jak to naprawić to proszę o pomoc.


Gmax:




Pliki:
https://www.dropbox.com/s...zowany.cdp?dl=0
https://www.dropbox.com/s...0wozek.rar?dl=0
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 16:19   

Skopaną masz animację, po otwarciu dodatku w CCP animacja powinna automatycznie być odtwarzana w podglądzie mesha. U Ciebie tego brak, stąd wniosek że coś z animacją jest nie teges, najprawdopodobniej problem dotyczy przypisania ruchu do dummy.

Edyta:
Czy wózek ma faktycznie 80m długości (domyślnie siatka jest co 10m)
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-08-2018, 16:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 16:34   

Wózek ma dokładnie 1,966m długości. To wina win rar, zawsze jak pakuje plik .gmax do win rar lub innej biblioteki(7zip, itp) to się chrzani skala w modelu innej osobie :/
,,Skopaną masz animację, po otwarciu dodatku w CCP animacja powinna automatycznie być odtwarzana w podglądzie mesha.'' Akurat u mnie w Ts2010 to nie dziala na żadnym wózku np. 1xta bogey qcyk85 nie ma w podglądzie, a w trybie maszynisty jest normalnie animacja.
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
Ostatnio zmieniony przez Grabka 29-08-2018, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 17:00   

Powtórzę jeszcze raz: błąd tkwi w animacji. Jak przypisałeś rotację dummy kół? Tutaj szukałbym przyczyny.
Wyeksportuj wózek bez animacji, a pojawi się w grze. Na 100%.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-08-2018, 17:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 17:13   

Są widoczne bez animacji, ale nwm gdzie jest błąd zrobiłem jeszcze raz animacje od nowa i to samo...
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 17:21   

Błąd tkwi w dwóch możliwych przypadkach:
Złe skonfigurowanie długości animacji: 30 klatek/s numeracja klatek od 0 do 29,
Nieprawidłowe przypisanie rotacji dummy kół.
Tutaj poszukaj.
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 17:29   

rysztur napisał/a:
Błąd tkwi w dwóch możliwych przypadkach:
Złe skonfigurowanie długości animacji: 30 klatek/s numeracja klatek od 0 do 29,
Nieprawidłowe przypisanie rotacji dummy kół.
Tutaj poszukaj.

W 1 mam dobrze ustawione 30klatek na sekunde. Animacje robie z widoku left ustawiam na 15kl/s i obracam o 180 stopni, następnie ustawiam na 30kl/s i obracam o kolejne 180 stopni. Podczas exportu ustawiam od 0 do 29kl/s.

Jeszcze sprawdzę przypisanie rotacji.
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
Ostatnio zmieniony przez Grabka 29-08-2018, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 17:33   

Nie, masz 31 klatek, policz: od 0 do 15 to jest 16 klatek i od 16 do 30 to jest 15 klatek. 16+15=31
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 17:41   

rysztur napisał/a:
Nie, masz 31 klatek, policz: od 0 do 15 to jest 16 klatek i od 16 do 30 to jest 15 klatek. 16+15=31

Exportowałem od 0 do 30 , 0 do 31, 1 do 31 i nadal nic
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 17:52   

Grabka: masz eksportować klatki od 0 do 29, czyli 30 klatek tyle wymaga gra. A Ty eksportujesz 31 lub więcej klatek.

Edyta:
Pierwszą klatką animacji jest klatka nr 0, ostatnią nr 29. Skoro Twoja animacja kończy się na klatce nr 30, to gra nie wie kiedy zakończyć rotację i wywala się. Nie ma znaczenia, że w Gmaksie działa. W Trainzu nie będzie działać, co też się stało.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-08-2018, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 18:03   

Tak to wygląda na poradniku


A tak u mnie

_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
Ostatnio zmieniony przez Grabka 29-08-2018, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 18:13   

Grabka: ten poradnik był pisany pod TRS2004.
Jeżeli mi nie wierzysz, to wejdź na trainzdev wiki, wpisz w szukajcie kind bogey i przeczytaj wszystko odnośnie modelowania wózka. Pamiętaj, że każda wersja gry coś zmieniała.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-08-2018, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 19:16   

Jest animacja wreszcie, ale osie kręcą sie wokół wagonu(w powietrze i pod ziemie obrót o 360stopni), zamiast normalnie w wózku. Robiłem z 10 exportów z różnymi dummy. Stawiałem tylko z widoku top, chyba sobie odpuszcze trs na jakiś czas tak mnie zdenerwował...
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 19:39   

Tak wygląda poprawnie skonfigurowane okno animacji:



Porównaj sobie z Twoim.

Musisz nadać rotację w osi X widok w którym to zrobisz nie ma znaczenia (ważne aby znaczniki animacji wstawiać w widoku TOP np. dummy, bonesy...).
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 19:54   

Tak to u mnie wygląda

Nadałem rotacje w osi x i nadal gdzieś oś lata w powietrzu...
Mogę nagrać filmik jak to robię lub pokazać na skype.
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 946
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-08-2018, 20:39   

Zaraz, ale gdzie nadajesz rotację?
Jeżeli robisz to w sposób opisany powyżej, to nie masz pewności, że robisz to w osi X.
Od przypisywania animacji (zarówno liniowej jak i rotacji) jest zakładka Motion.
Tam i tylko tam robi się te rzeczy.
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 155
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29-08-2018, 20:57   

rysztur napisał/a:
Zaraz, ale gdzie nadajesz rotację?
Jeżeli robisz to w sposób opisany powyżej, to nie masz pewności, że robisz to w osi X.
Od przypisywania animacji (zarówno liniowej jak i rotacji) jest zakładka Motion.
Tam i tylko tam robi się te rzeczy.

To nie wiedziałem, że trzeba w tej zakładce zrobić. Wiesz może jak to ustawić?
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
Moje Portfolio: https://www.artstation.com/szakal
Ostatnio zmieniony przez Grabka 29-08-2018, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group