FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: RBach
19-01-2017, 23:43
Linia nr 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port
Autor Wiadomość
pawel1202 
nowy


Wiek: 23
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-01-2017, 23:07   Linia nr 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port

Witam. Chciałbym zaprezentować mapę mojego autorstwa przedstawiającą odcinek od Gdańska Głównego do Nowego Portu. Prace trwają już od dłuższego czasu i niedługo zamieszczę tutaj mapę do pobrania. Niestety siedzę jeszcze na TRS 2006, mam nadzieję że to nie będzie mocno przeszkadzało. Mapa nie była budowana z fotomap tylko z głowy, są to tereny gdzie mieszkam i gdzie codziennie jestem więc trasa jest mi bliska. Odwzorowany został Gdańsk Główny (układ torów) a pozostałę stacje ze zdjęć i wypraw. Odwiedziłem każde miejsce na tej linii (nie jest długa, ma około 7 km) i mam nadzieję że oddam wam coś co jest mimo wszystko dość bliskie tej linii. Jest to bardzo charakterystyczna linia. Prowadzi ona przez dzielnice stoczniowe oraz robotnicze, trochę zapomniana dzisiaj niestety jako linia pasażerska. Ruch pasażerski został zachamowany w 2005 roku z powodu zbyt małej frekwencji. Ale trudno się dziwić, ponieważ mamy obok dwie linie tramwajowe. Drugą przyczyną było skrócenie przystanku końcowego z Nowego Portu do Brzeźna (podobno problemem był jeden przejazd). Każda stacja na tej linii się czymś wyróżnia, nie spotkamy czegoś takiego na np. linii 250. Mamy tutaj ruch raz wahadłowo, potem po dwóch torach a później znowu wahadłowo. Każde miejsce jest inne min. parowozownia na zaspie czy charakterystyczny przystanek Brzeźno.

Schemat mapy:


Linia (a właściwie dwie bo są to 249 i 227) składa się ze stacji:
Gdańsk Główny - stacja licząca sobie 6 peronów. Na mapie odwzorowałem układ torów z przed remontu.

Gdańsk Stocznia - dzisiaj przejście nad torami jest zamknięte dla peronu linii 249 - stacja ma dwa perony.

Gdańsk Nowe Szkoty - prosty peron bez żadnego dachu, przejście podziemne, ruch odbywa się wahadłowo po jednym torze.

Gdańsk Kolonia - jedna z dwóch stacji z przejściem podziemnym, zaraz mamy nastawnię ZP1 tuż za peronem.

Gdańsk Zaspa Towarowa - tutaj znajdziemy parowozownię, jest to dosyć rozległa stacja towarowa .Obsługiwały ją 3 nastawnie, dzisiaj są to dwie ponieważ ta przy Brzeźnie została wyburzona. Można powiedzieć że stacja została skrócona o prawie połowę. Rozjazdy od strony Brzeźna są rozkradzione, został tylko jeden tor prowadzący dalej oraz drugi częściowo rozebrany z linii 249. Mamy tutaj charakterystyczny czerwony most. Dzisiaj stoi tutaj stadion a pociągi pasażerskie kończą bieg na przystanku Gdańsk Stadion Expo. Tutaj znajduje się prawdziwy dzisiejszy koniec linii 249 - w połowie peronu Zaspy Towarowej jest kozioł oporowy. Dalej napotykamy braki w szynach, trakcja jeszcze kawałek wisi.

Gdańsk Brzeźno - charakterystyczny peron, który prawie w całości jest zakryty dachem (stacja końcowa od 2002 roku). Tuż przed Brzeźnem mamy rozjazd z charakterystycznym wiaduktem, od którego odchodzą dwa tory do placu z samochodami, ta część jest również czynna. Przed stacją znajdowała się również nastawnia, która została wyburzona kilka lat temu. Odchodził tam tor do stacji Gdańsk Wiślany. Do tej stacji można też było dojechać od strony stacji Gdańsk Kolonia, tylko że z taką rożnicą, że nie trzeba było obracać lokomotywy, tor prowadził przez osiedle (tuż przy słynnym falowcu w Nowym Porcie).

Gdańsk Nowy Port - dzisiaj już nie ma po niej śladu mimo iż istniała tam kiedyś spora stacja, dzisiaj po peronie została tylko jego krawędź. Budynek dworca wysadzono jeszcze w 1939r. Część towarowa stacji jest czynna. Przypływają tędy min. cysterny skąd są zabierane.


Specjalnie chciałem pokazać mapę przed wydaniem na screenach - potrzebuję jakichś uwag do tej mapy, chciałbym aby była ona lepsza. Jest to moja pierwsza mapa jaką chcę wydać. Proszę się śmiało wypowiadać co jest nie tak i co może być lepiej.

Aktualnie została do wykonania trakcja od Kolonii do Zaspy Towarowej, parowozownia na Zaspie Towarowej oraz reszta detali takich jak budynki (jest trochę pusto wokół, trasa miejska pochłania więcej czasu niż linia poza miastem, gdzie mamy pole i jakieś tam drzewa. Tutaj musi być masa budynków, ulic, wszystkiego. Ciężko jest uzyskać obraz Gdańska.

Pewnie wielu z was przyczepi się do tej jasnej roślinności - ona mi się podoba i zastosowałem ją dlatego bo tak zrobiłem i w sumie to nie wiem dlaczego :D Po prostu już jej nie wymienię a zła też nie jest.
Pozdrawiam serdecznie i proszę o jakieś opinię, krytykować, krytykować i jeszcze raz krytykować.
Ostatnio zmieniony przez pawel1202 19-01-2017, 23:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 19-01-2017, 23:41   

Niestety. Zły dział. Do mapy REALNEJ to jej jeszcze duuuużo brakuje. Raczej do "piaskownicy", gdzie temat przenoszę.
Nierealne układy torowe Gdańska Gł i Zaspy. Pod Błędnikiem są krzaki i drzewa? A tory tramwajowe i ulica gdzie?
Lewitująca sieć trakcyjna, te bramki w okolicy nastawni "G" (po staremu) zawaliłyby się pod własnym ciężarem, nie mówiąc o utrzymaniu przewodów...
Teksturowanie takie se. Pod torem pomazane jednym rodzajem podsypki - nawet po przebudowie nie jest tak jednolita.

Na linii 227 i 249 znam każdy centymetr szyny, każdą plamę smaru, rdzy i każdą śrubkę, ostatnie dwa lata łaziłem tam codziennie. Służbowo :-) Jeszcze długa droga przed Tobą, żeby to w ogóle zaczęło przypominać Zaspę. Paradoksalnie, na tych screenach, najlepiej wyszedł p.o. Nowy Port. I Stocznia, pomijając brak Stoczni Gdańskiej. Dźwigi zrobiłem ja, jakby co :-D
I naprawdę, zaprzyjaźnij się z basemapami, będzie prościej.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
Ostatnio zmieniony przez RBach 19-01-2017, 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil621 
świeżak


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 20-01-2017, 00:36   

Temat jak najbardziej na piaskownicę, natomiast mam prośbę. Z racji że mieszkam obok tej linii to proszę o screena z przecięcia LK z ulicą Reja, z chęcią ocenie podobieństwo :) Czekam na wydanie bo mimo niedociągnięć fajnie będzie przejechać się po 'swoich' okolicach :)
 
 
 
pawel1202 
nowy


Wiek: 23
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-01-2017, 12:55   

Racja że do piaskownicy, się pospieszyłem i nie doczytałem, że pierwsze mapy tam publikujemy. O sieci trakcyjnej niestety nie mam pojęcia, tutaj robiłem je pierwszy raz, oczywiście widzę że przydało by się "więcej podpór" bo bramka mająca 15 metrów długości rzeczywiście się nie utrzyma "w prawdziwym świecie". Co do układu torów to zaspy towarowej nie pokazałem, zaspę odtwarzałem z map googla (układ zwrotnic), Gdańsk Główny robiłem z tego: http://semaforek.kolej.or...%C5%82%C3%B3wny
Jedyne miejsce gdzie układ torów robiłem z głowy to od strony stacji Gdańsk Brzeźno gdzie jest zrobione z głowy (bo ja już nie pamiętam tego, nie moje czasy) pamiętam tylko zrujnowany budynek nastawni, zdjęć nie ma nigdzie. Najgorsza będzie parowozownia Zaspa Towarowa, bo tutaj nie ma żadnych schematów torowiska, a z parowozownii pamiętam, że z tatą tam chodziłem i mam tablicę z jednego ze stanowisk, jest to blacha z numerem "1". Trochę zdjęć można znaleźć, ale tej nastawnii o której pisałem przed chwilą to nigdzie nie ma.
Mapka będzie miała niedociągnięcia ale obiecuję przycisnąć się trochę w detalach. Na razie będę tutaj publikował screeny, później będzie trzeba się uporać z wydaniem mapki (bo nie mam zielonego o tym pojęcia, na TRS 2006 jestem od dwóch miesięcy, wcześniej był 2004 i o 2006 z powodu licznych problemów z nim leżał przez jakieś 8 lat na półce). Podczas ładowania wyskakuje błąd z brakującymi zależnościami, nie wiem dlaczego skoro żadnego dodatku nie wyrzuciłem z trsa przed rozpoczęciem pracy. Ale te problemy jakoś porozwiązuję - od tego jest przecież to forum, wszystko tutaj jest. Kolejnym krokiem będzie paczka dodatków. Ale na to kolej już niedługo. No i tą mapę kieruję do tych, którzy chcą po prostu się przejechać, nie mam jeszze takich umiejętności aby całą mapę odwzorować idealnie. Kiedyś będzie wersja z basemapami :D. Pozdrawiam
 
 
 
cebar3 
trainz
oy yes



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 226
Skąd: z domu
Wysłany: 20-01-2017, 14:39   

@Paweł, jak można używać paczkę sieci trakcyjnej Sir_Ma? Mamy już 2017 rok, a tu proszę. Radziłbym nie mieszać sieci i słupów Sir_Ma i Chestera, gdyby to był 2010, to nie miałbym wątpliwości, ale teraz? Radziłbym też pooglądać kilka projektów jak Lublin - Dorohusk itp., ponieważ są tam dobre przykłady użycia pewnych elementów, a same użytkowanie sieci @Bogdana jest proste.
P.S Jeśli byś miał problemy z miejscami to oglądaj cabview'y na YouTube'ie.
P.S2 Projekt fajnie się zapowiada, lecz używanie dodatków, które mają aż 10 lat to zła droga.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk


Pomógł: 61 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1965
Skąd: Bonk in Polen
Wysłany: 20-01-2017, 15:31   

Przy budowie map realnych najlepiej jest stosować plansze Basemap. Ich generowanie nie zajmuje dużo czasu i można w niedługim czasie mieć plansz na wiele kilometrów trasy.

W Trójmieście masz taką dokładność zdjęć że możesz liczyć podkłady, skorzystaj z tego. Odległości możesz wymierzać za pomocą GeoPortalu.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 289 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4203
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 20-01-2017, 17:26   

Robienie "ze schematu" a robienie realnego układu to dwie różne rzeczy. Przynajmniej na tej mapie. To kompletnie nie wygląda jak Gdańsk Główny - może i tory w podobny sposób się "przecinają" ale nic więcej. Zaspa Towarowa - mam plany w głowie, mam plany na papierze. Szkoda że nie robisz w TRS2010, to bym ci zrobił goły układ torowy do "ubrania w otoczenie" na podstawie map i planów :-) Ale do 2006 nie mam zamiaru wracać.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 11.04.2020
Ostatnio zmieniony przez RBach 20-01-2017, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 45 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 847
Skąd: Sierpc
Wysłany: 20-01-2017, 19:25   

Poza tym co napisano wyżej, sporą bolączką jest to że w zasadzie od razu w oczy rzuca się, jakby to powiedzieć, taka "liniowość" tej mapy, tzn. są tory, wzdłuż nich jakaś jedna linia roślinności albo zabudowań, i potem pustynia, do tego monotonia tekstur. I to widać. Po prostu patrząc na te screeny ma się poczucie że poza torami i obiektami nic już dalej nie ma.
Wiele map jest budowanych na zasadzie takich jakby "tuneli" z drzew czy budynków, tylko że taki "sposób" budowania trzeba trochę "zamaskować" - w najbliższym otoczeniu torów "nasycić" detalami (ogrodzenia posesji, samochody, znaki drogowe, drobna roślinność, itp., różne drobne obiekty) aby oko miało się na czymś "zawiesić", potem nieco mniej szczegółowo (np. same bloki i większe budynki, drzewa, bez drobnych detali), a na koniec można dać samo płaskie tło. Można też opuścić grunt za ostatnią linią obiektów, żeby nie było widać pustego gruntu aż po horyzont.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group