FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przydatne programy
Autor Wiadomość
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2010, 18:19   Przydatne programy

Robi się tych programów coraz więcej, przyda się więc jakieś usystematyzowanie.
Na początek programy do najnowszych wersji Trainz od Petera V (PEV) znajdujące się na jego stronie http://www.members.optusn...illaump/pevsoft :

- PM2IM - konwerter plików modeli z formatu .pm na .im, przydatny także w przypadku błędów w modelach w formacie .im
- Trainz Mesh Viewer - program do podglądanie plików modeli w formacie zarówno .pm, jak i .im. W przeciwieństwie do TrainzObjectExplorer i FileViewer czyta modele w formacie TS2009+
- AttachmentMaker - program umożliwiający dodawanie punktów przyłączania w modelach w formacie .im
- Mesh Text Viewer - hex edytor dedykowany dla Trainz
- QuickShadows - program umożliwiający szybkie tworzenie plików cienia dla modeli w formaci .im
- Images2TGA - konwerter plików .texture na .tga + .txt, przydatny przy uzdatnianiu starszych modeli do TS2009+
- AssetX - najnowsze dziecko stworzone wspólnie z Andim Smith-em (andi06), program w założeniu ma łączyć funkcje programów wcześniejszych programów, a przede wszystkim ułatwiać, czy wręcz automatyzować naprawianie dodatków dla TRS2006 i TS2009 (Samplaire dzięki)
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 20-10-2010, 01:10   

Programy PEVa są nieocenione. Warto zwrócić na nie uwagę, na pewno wiele osób w niedługim czasie przesiądzie się z TRS2004 na TS2009 lub TS10. Wtedy bez tych programów życie byłoby dużo trudniejsze, a naprawa niektórych dodatków praktycznie niemożliwa. PM2IM oprócz konwersji meshy ze starego PM na nowe IM potrafi zmienić coś takiego w meshu (funkcja 'strip texture'), że kiedy wcześniej nie wiadomo dlaczego jakaś tekstura nie chce się ładować, po interwencji PM2IM nagle zdrowieje. AssetX zaś jest kompleksowym narzędziem ułatwiającym życie tak dla twórców jak i naprawiaczy. Polecam!
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2011, 17:15   

Na stronie PEVSoft pojawił się eksporter dla GMax-a do formatu TS2009+, eksporter pozwala wyeksportować normalmapy.
Więcej:
http://forums.auran.com/t...ead.php?t=77354
http://www.members.optusn...ump/pevsoft.htm
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2011, 17:21   

Na stronie PEVSoft pojawiła się aktualizacja dla programu AttachmentMaker, teraz można załadować tekstury edytowanego modelu.

Dodatkowo pojawił się program _cull Fixer, który z automatu usuwa dopisek :cull z siatki modeli.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2011, 21:07   

Widzę, że chyba tylko ja i Samplaire śledzimy ten wątek, ale niech tam będzie, przynajmniej będę miał linka pod ręką :-)

Pojawił się TrainzXML Exporter for Google SketchUp, co to oznacza? Można teraz eksportować modele z Google SketchUp bezpośrednio do trainz (prawie, trzeba użyć jeszcze importera XML), więcej tutaj: http://www.dhobh.net/trainz/ i tutaj: http://forums.auran.com/t...ead.php?t=80700.
Teraz lenie do roboty, na Google Earth widzialem sporo już zrobionych obiektów kolejowych i nie tylko, wystarczy je ściągnąć z witryny Google, porozmawiać z twórcą modelu (jeśli model nie jest zrobiony na licencji Creative Commons), wyeksportowac do Trainz i podzielić się nim z innymi.
Miłej zabawy.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 18-11-2011, 21:45   

Doktorze nie tylko Was dwóch. Problem w tym że trzeba wiedzieć jak tym się posługiwać. Dla mnie to jest jak lot na księżyc, a dla fachowców na pewno przydatny temat.
 
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2011, 16:59   

Dla mnie bomba. Dotychczas robiłem tak: Export do 3ds, import do gmaxa, przypisywanie tekstur i zmiana ich rozdzielczości.
Ale mam dwa problemy. Podczas exportu nie widzi Trainz Mesh Exportera (jest tak jak w instrukcji). plik .xml muszę konwertować przez cmd.
Infarview nie zapisuje kanału maski - muszę dorabiać na "piechotę".
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 19-11-2011, 19:55   

A mi się udało :mrgreen: Dworzec z Gdańska na próbę poszedł - 174MB, poly 16tyś :mrgreen: No ale działa :-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Rudy Tygrys 
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Okolice Szczecina
Wysłany: 19-11-2011, 20:24   

174 MB :shock: to więcej niż rosyjska lokomotywa z trainzup.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 19-11-2011, 21:35   

Wojtuś się dopiero rozpędza. Jak zrobi parapet pod okno na tysiąc poly to dopiero będzie dodatek
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 30-11-2011, 08:05   

Tak patrzę na ten exporter i być może trzeba rozpatrzeć przejście na sketchup jako program do modelowania? Na pewno przenoszenie żywcem modeli z google sketchup (tych już zrobionych) mija się z celem, bo nie są w ogóle optymalizowane pod żadnym kątem. Tak jak ten gdańsk - próbowałem pozmniejszać tex do normalnych rozmiarów i przy 400 sztukach tex (!) na pewno się da coś zaoszczędzić na kilobajtach, ale czy 50 razy mniej? Taki obiekt pewnie może pochłonąć ze 4MB. No dobra, powiedzmy, że się udało, ale poly nie zmniejszymy, apoza tym 400szt tex to lekka przesada, tym bardziej, że widać, że dałoby się połowę lub więcej usunąć poprzez klonowanie. Ech, bez sensu...

Widziałem kilka modeli na DLSie, ale ich ciężar dyskwalifikuje je z użycia w Trainzie (spakowane mają ok 30MB)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 07:49   

Przeglądając dzisiaj DLS zauważyłem nowe silniki, a w opisie dziwny skrót TEE. Otóż jest to Trainz Engine Editor, może ktoś by się tym zainteresował? Więcej tutaj, program do ściągnięcia tutaj.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 18-10-2012, 08:35   

O patrz pan :-) A ja mam caaałe mnóstwo wykresów do obrobienia. Głównie parograty, ale coś nowszego też bywa :-) Podziękował za info :mrgreen: Tylko chłopaki z Północy piszą, że to jest dla UTC... Ciekawe, jak to zadziała dla TS2010 :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 18-10-2012, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 08:42   

RBach napisał/a:
Podziękował za info :mrgreen: Tylko chłopaki z Północy piszą, że to jest dla UTC... Ciekawe, jak to zadziała dla TS2010 :-)

I tak będzie lepiej niż na silnikach z TRS2004, więc warto spróbować.
A co do obrabiania, to IMO jest tu paru leni, którzy powinni się za to wziąć, Ty chyba masz co robić. No chyba, że będziesz to robił dla przyjemności, to ja przepraszam... wodzu ;-)
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 18-10-2012, 08:46   

drstrach napisał/a:

A co do obrabiania, to IMO jest tu paru leni, którzy powinni się za to wziąć, Ty chyba masz co robić. No chyba, że będziesz to robił dla przyjemności, to ja przepraszam... wodzu ;-)


Wypróbować można :-)
Ale "się wziął i zrobił" problem. Niedasię zassać - albo im renifery zeżarły dysk, albo autor walnął focha i wycofał soft z netu :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 09:00   

Może to: http://www.zachowajto.pl/x8QTHb7/tee-v106b-zip. Google rulez :-)

Edyta: sprawdziłem, działa.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 18-10-2012, 09:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 18-10-2012, 09:17   

drstrach napisał/a:
Google rulez :-)

Edyta: sprawdziłem, działa.


Ech. Różowy mi. Albo ban. Albo ten zielony Thalysowy :mrgreen:

Senk ju wery mocz :) Idę po skaner.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 18-10-2012, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 09:26   

RBach napisał/a:
Ech. Różowy mi. Albo ban. Albo ten zielony Thalysowy :mrgreen:

Moze być ostatnie chińskie ostrzeżenie? :mrgreen:
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2014, 13:43   

Znalazłem ostatnio przydatny programik od TrainzUP - IM Editor.
http://trainzup.com/?wpfb_dl=572

(podobno chodzi od Win 7 wzwyż)

Wbrew nazwie, nie umożliwia on edycji siatek, za to jest wspaniałym narzędziem do wszelakich napraw lub technicznych modyfikacji plików im - możemy w nim edytować właściwości materiałów (zmodyfikować kolory, zmienić nazwę, typ, teksturę i włączyć bądź wyłączyć 2-sided) oraz, co jest absolutną bombą - dowolnie edytować pointy - wstawiać, usuwać i modyfikować istniejące. Żegnaj, hex-edytorze :mrgreen:

* Programik miewa problemy z instalacją - być może przez użycie cyrylicy w nazwie folderu tymczasowego. W każdym razie, gdyby się pluł że nie może znaleźć czegoś-tam, to zanim klikniemy "Anuluj", należy wejść do tego folderu tymczasowego o którym on marudzi, skopiować z niego wszystko gdzieś do folderu roboczego, a następnie stamdąd ręcznie odpalić instalatora.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-08-2014, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 21-08-2014, 16:04   

adamstan napisał/a:
Znalazłem ostatnio przydatny programik od TrainzUP - IM Editor.


Adaś, coś "nie pykło". Link prowadzi do paczki Пак вагонов Хоппер 19-758 (dla nie-cyrylicznych: pak wagonow hopper019-758).

Ze strony głównej link jest taki:
http://trainzup.com/?p=5365
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 21-08-2014, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-08-2014, 17:48   

Pobrałem. Przy instalacji, mój Norton wysypał info o robaku :!: , dawno nie widziałem takiej czerwieni na monitorze :-( , aż zrestartował kompa :!:
Ma ktoś podobna przygody :?: , bo programik może byś bardzo pomocny....
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2014, 18:16   

Ja korzystam z MSE i nic nie krzyczał. Słyszałem za to wiele złych rzeczy o Nortonie ;-)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk

Wysłany: 21-08-2014, 19:02   

Pobrałem, rozpocząłem proces instalacyjny i Norton nic nie wyświetlił. Mam ustawione wszystkie tryby na najbardziej agresywne. Być może jakiś syf ci się dokleił. Komunikaty WS.Reputation etc można olać.
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-08-2014, 20:09   

Próbowałem instalować kilka razy, ciągle to samo:
 
 
konsolfilm 
nowy


Wiek: 49
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 21-03-2018, 10:07   

mam problem z RubyTMIX udało mi się kilka modeli zrobić a teraz pokazuje mi błąd

Error unable to remove old material texture images. Invalid argument @ unlink_internal - Ariada bia?a 10X10.jpg
dziwne jest to że spróbowałem zrobić te pliki co już wcześniej się udało i jest to samo.[/center]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group