Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2010, 18:19 Przydatne programy
Robi się tych programów coraz więcej, przyda się więc jakieś usystematyzowanie.
Na początek programy do najnowszych wersji Trainz od Petera V (PEV) znajdujące się na jego stronie http://www.members.optusn...illaump/pevsoft :
- PM2IM - konwerter plików modeli z formatu .pm na .im, przydatny także w przypadku błędów w modelach w formacie .im
- Trainz Mesh Viewer - program do podglądanie plików modeli w formacie zarówno .pm, jak i .im. W przeciwieństwie do TrainzObjectExplorer i FileViewer czyta modele w formacie TS2009+
- AttachmentMaker - program umożliwiający dodawanie punktów przyłączania w modelach w formacie .im
- Mesh Text Viewer - hex edytor dedykowany dla Trainz
- QuickShadows - program umożliwiający szybkie tworzenie plików cienia dla modeli w formaci .im
- Images2TGA - konwerter plików .texture na .tga + .txt, przydatny przy uzdatnianiu starszych modeli do TS2009+
- AssetX - najnowsze dziecko stworzone wspólnie z Andim Smith-em (andi06), program w założeniu ma łączyć funkcje programów wcześniejszych programów, a przede wszystkim ułatwiać, czy wręcz automatyzować naprawianie dodatków dla TRS2006 i TS2009 (Samplaire dzięki)
Programy PEVa są nieocenione. Warto zwrócić na nie uwagę, na pewno wiele osób w niedługim czasie przesiądzie się z TRS2004 na TS2009 lub TS10. Wtedy bez tych programów życie byłoby dużo trudniejsze, a naprawa niektórych dodatków praktycznie niemożliwa. PM2IM oprócz konwersji meshy ze starego PM na nowe IM potrafi zmienić coś takiego w meshu (funkcja 'strip texture'), że kiedy wcześniej nie wiadomo dlaczego jakaś tekstura nie chce się ładować, po interwencji PM2IM nagle zdrowieje. AssetX zaś jest kompleksowym narzędziem ułatwiającym życie tak dla twórców jak i naprawiaczy. Polecam!
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2011, 21:07
Widzę, że chyba tylko ja i Samplaire śledzimy ten wątek, ale niech tam będzie, przynajmniej będę miał linka pod ręką
Pojawił się TrainzXML Exporter for Google SketchUp, co to oznacza? Można teraz eksportować modele z Google SketchUp bezpośrednio do trainz (prawie, trzeba użyć jeszcze importera XML), więcej tutaj: http://www.dhobh.net/trainz/ i tutaj: http://forums.auran.com/t...ead.php?t=80700.
Teraz lenie do roboty, na Google Earth widzialem sporo już zrobionych obiektów kolejowych i nie tylko, wystarczy je ściągnąć z witryny Google, porozmawiać z twórcą modelu (jeśli model nie jest zrobiony na licencji Creative Commons), wyeksportowac do Trainz i podzielić się nim z innymi.
Miłej zabawy.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 18-11-2011, 21:45
Doktorze nie tylko Was dwóch. Problem w tym że trzeba wiedzieć jak tym się posługiwać. Dla mnie to jest jak lot na księżyc, a dla fachowców na pewno przydatny temat.
Dla mnie bomba. Dotychczas robiłem tak: Export do 3ds, import do gmaxa, przypisywanie tekstur i zmiana ich rozdzielczości.
Ale mam dwa problemy. Podczas exportu nie widzi Trainz Mesh Exportera (jest tak jak w instrukcji). plik .xml muszę konwertować przez cmd.
Infarview nie zapisuje kanału maski - muszę dorabiać na "piechotę".
Tak patrzę na ten exporter i być może trzeba rozpatrzeć przejście na sketchup jako program do modelowania? Na pewno przenoszenie żywcem modeli z google sketchup (tych już zrobionych) mija się z celem, bo nie są w ogóle optymalizowane pod żadnym kątem. Tak jak ten gdańsk - próbowałem pozmniejszać tex do normalnych rozmiarów i przy 400 sztukach tex (!) na pewno się da coś zaoszczędzić na kilobajtach, ale czy 50 razy mniej? Taki obiekt pewnie może pochłonąć ze 4MB. No dobra, powiedzmy, że się udało, ale poly nie zmniejszymy, apoza tym 400szt tex to lekka przesada, tym bardziej, że widać, że dałoby się połowę lub więcej usunąć poprzez klonowanie. Ech, bez sensu...
Widziałem kilka modeli na DLSie, ale ich ciężar dyskwalifikuje je z użycia w Trainzie (spakowane mają ok 30MB)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 07:49
Przeglądając dzisiaj DLS zauważyłem nowe silniki, a w opisie dziwny skrót TEE. Otóż jest to Trainz Engine Editor, może ktoś by się tym zainteresował? Więcej tutaj, program do ściągnięcia tutaj.
O patrz pan A ja mam caaałe mnóstwo wykresów do obrobienia. Głównie parograty, ale coś nowszego też bywa Podziękował za info Tylko chłopaki z Północy piszą, że to jest dla UTC... Ciekawe, jak to zadziała dla TS2010
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 08:42
RBach napisał/a:
Podziękował za info Tylko chłopaki z Północy piszą, że to jest dla UTC... Ciekawe, jak to zadziała dla TS2010
I tak będzie lepiej niż na silnikach z TRS2004, więc warto spróbować.
A co do obrabiania, to IMO jest tu paru leni, którzy powinni się za to wziąć, Ty chyba masz co robić. No chyba, że będziesz to robił dla przyjemności, to ja przepraszam... wodzu
A co do obrabiania, to IMO jest tu paru leni, którzy powinni się za to wziąć, Ty chyba masz co robić. No chyba, że będziesz to robił dla przyjemności, to ja przepraszam... wodzu
Wypróbować można
Ale "się wziął i zrobił" problem. Niedasię zassać - albo im renifery zeżarły dysk, albo autor walnął focha i wycofał soft z netu
Wbrew nazwie, nie umożliwia on edycji siatek, za to jest wspaniałym narzędziem do wszelakich napraw lub technicznych modyfikacji plików im - możemy w nim edytować właściwości materiałów (zmodyfikować kolory, zmienić nazwę, typ, teksturę i włączyć bądź wyłączyć 2-sided) oraz, co jest absolutną bombą - dowolnie edytować pointy - wstawiać, usuwać i modyfikować istniejące. Żegnaj, hex-edytorze
* Programik miewa problemy z instalacją - być może przez użycie cyrylicy w nazwie folderu tymczasowego. W każdym razie, gdyby się pluł że nie może znaleźć czegoś-tam, to zanim klikniemy "Anuluj", należy wejść do tego folderu tymczasowego o którym on marudzi, skopiować z niego wszystko gdzieś do folderu roboczego, a następnie stamdąd ręcznie odpalić instalatora.
Pobrałem. Przy instalacji, mój Norton wysypał info o robaku , dawno nie widziałem takiej czerwieni na monitorze , aż zrestartował kompa
Ma ktoś podobna przygody , bo programik może byś bardzo pomocny....
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 21-08-2014, 19:02
Pobrałem, rozpocząłem proces instalacyjny i Norton nic nie wyświetlił. Mam ustawione wszystkie tryby na najbardziej agresywne. Być może jakiś syf ci się dokleił. Komunikaty WS.Reputation etc można olać.
mam problem z RubyTMIX udało mi się kilka modeli zrobić a teraz pokazuje mi błąd
Error unable to remove old material texture images. Invalid argument @ unlink_internal - Ariada bia?a 10X10.jpg
dziwne jest to że spróbowałem zrobić te pliki co już wcześniej się udało i jest to samo.[/center]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach