FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
03-08-2012, 16:58
Poprawianie dodatków pod TS2009/10
Autor Wiadomość
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-01-2011, 22:48   Poprawianie dodatków pod TS2009/10

Przy wszystkich lokomotywach EU07 / EP07 Zgreda dodatek jest czerwony. Po sprawdzeniu, jeden ich element szwankuje: interior. Wyświetla się następujący błąd:

Error: No selection for tag 'att' in 'windows'.

Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\hasler.im'.
Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value.
Error: The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz'.
Error: The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1'.
Error: The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1a'.
Error: The texture 'nawrotnik.tga' failed to load.
Error: Unable to load primary texture 'eu07sr.tga' for texture file 'eu07sr.texture.txt'.

------------------------
Podobna przyczyna przy lokomotywach ET22:

Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'night/mano.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-81\kuid 202789 1211\night\noc_light.im'.


------------------------
Co może być przyczyną? I jak to poprawić? Oczywiście używam tylko TS2009.


P.s. Jak mogę edytować mapkę? Chodzi mi o usuwanie dodatków i podmianę dodatków (masowo).
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Lutek 22-01-2011, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2011, 23:28   

Po kolei (nie pekape ;-) ):
1. Progressive meshes are no longer supported by Trainz - możesz zmienić (nie musisz) pliki modelu z rozszerzeniem .pm na .im przy pomocy PEV pm2im
2. Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-24\content 2mbi6vqi33\hasler.im - niestety konieczne jest potraktowanie pliku hasler.im programem PEV pm2im, najprawdopodobniej autor źle nałożył tekstury w gmax (nadał im nieprawidłowy parametr), po potraktowaniu tym programem będzie działać bez błędu (aha, nie przejmuj się ostrzeżeniami w PEV pm2im)
3. Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value. - zły parametr dla tagu opacity, musisz poeksperymentować jaki jest właściwy, powinien mieścić się w zakresie od 0 do 1
4. The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz' - zamiast ampient powinno być ambient
5. The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1' - zamiast mausespeed powinno być mousespeed.
6. The Tag 'mausespeed' is not permitted within a container of type 'przyciemnienie_swiatel_na_czole1a'. - jw.
7. The texture 'nawrotnik.tga' failed to load. Error: Unable to load primary texture 'eu07sr.tga' for texture file 'eu07sr.texture.txt' - nie wiem o co chodzi, pewnie brakuje tego pliku
8. Texture 'night/mano.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-81\kuid 202789 1211\night\noc_light.im' - najprawdopodobniej nie ma tego pliku, wywal go z configu

Co do mapki to może być problem z masowym usuwaniem, bo tak prosto nie jest, ja stosuje tzw. dummy_object (może być jakikolwiek, byle nie wbudowany) i podmieniam na niego wszystkie dodatki, które usuwam, potem tylko trzeba wywalić ten obiekt w CMP, odpalić mapę i dać polecenie Usuń brakujące składniki. Po operacji możesz ten obiekt ponownie zainstalować. Podmiana masowa, polecenie w mapie, z tego co pamiętam w TS2009 nie można podmieniać tylko dodatków spline i tracks (w TS2010 już tak). Więcej na ten temat znajdziesz w instrukcji.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-01-2011, 12:45   

Woooow!!!!!! Że jak? :) Dla mnie masakra...
Ale po kolei, muszę się za to jakoś wziąć. Ja się uda, to zapytam Zgreda o możliwość dostosowania, jego loków do TS2009.

PEV pm2im - gdzie znajdę taki programik? Czy ten programik sam będzie poprawiał dodatek?

odnośnie podmiany, to myślałem o podmianie toru niewidzialnevo ZWD na track invisible, ale to w sumie nie gra większej roli. Co do usunięcia, to chcę usunąć tory Makiego 4track01 i track05, bo na mapce tych torów nie mogę znaleźć. Nie wiem, czy w ogóle da się to znaleźć... Te tory wykazują błędy, a ja ich nie chcę...

-------------------------------

Mam od razu prośbę do moderatora o zmianę tematu wraz z opisem:
- temat: Dostosowanie dodatków do TS2009
- opis: kabiny, otoczenie, etc
.

-------------------------------

Mam pytania odnośnie kilkunastu obiektów, które są podświetlone na mojej mapce na czerwono:

1. budka Malbork v2

- Error: Unable to load image file 'bok_2_ok.tga' for texture 'bok_2_ok.texture.txt' while validating mesh 'budka_Malbork_v2.im'
Error: Unable to load primary texture 'bok_2_ok.tga' for texture file 'bok_2_ok.texture.txt'.

2. budynek Cargo2

Error: Attachment point att (a.name0) in 'mesh-table\default\effects\0' was not found.
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-E7\kuid 223011 15002\budynek cargo.im).
Error: The tag 'mesh' in container 'default-night' is empty.
Error: The tag 'mesh' in 'default-night' must have a mesh file extension.

3. budynek Lublin

Error: Attachment point att (a.name0) in 'mesh-table\default\effects\0' was not found.
Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-DB\kuid 223011 15014\budynek Lublin.im).
Error: The tag 'mesh' in container 'default-night' is empty.
Error: The tag 'mesh' in 'default-night' must have a mesh file extension.
Error: Unable to load primary texture 'budynek lublin.tga' for texture file 'budynek lublin.texture.txt'.

4. budynek PKP PR

Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-01\kuid 223011 30003\budynek PKP PR.im).
Error: Unable to load mesh file: 'kuid 223011 30003\noc\noc.im'

5. Dworzec Szadkowice

Error: Attachment point att (a.name1) in 'mesh-table\default\effects\1' was not found.
Error: The attachment point 'a.name1' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-5B\content bhoywah11449\Dworzec_Szadkowice.im).

6. hala PKP Cargo

Error: The attachment point 'a.name0' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-02\kuid 223011 30000\hala PKP Cargo.im).
Error: Unable to load mesh file: 'kuid 223011 30000\noc\noc.im'

7. Komin Siersza 120m dym

Error: Texture 'barierka_a.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2C\content bj9uvnkm4852\komin.im'.

8. Lokomotywownia przemysłowa

Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'.

9. MD Obrotnica

Error: The Tag 'organization' is not permitted within a container of type 'turntable'.

10. MD zuraw...

Warning: The file 'zurawsc.lm' is provided in LM format, however the high-detail mesh is comprised of less than 300 polygons. This may have a negative impact on performance.

11. MD szopa...

Warning: Tag 'icon0' in the container 'industry' is obsolete.
Error: The Tag 'organization' is not permitted within a container of type 'industry'.

12. Nastawnia Kluczbork Kb1

Error: Attachment point att (a.name1) in 'mesh-table\default\effects\1' was not found.
Error: The attachment point 'a.name1' must belong to the parent mesh of the effect (mesh=hash-3F\content wqse8s9f1025\Nastawnia Kluczbork Kb1.im).
Error: The primary and alpha texture are not the same size for 'E:\GRY\Auran\TS2009/local/hash-3F\content wqse8s9f1025\noc/drzwi-okno_alpha.texture.txt'
Error: Unable to load primary texture 'noc/drzwi.tga' for texture file 'noc/drzwi-okno_alpha.texture.txt'.

13. Region Poland

Error: The Tag 'car100' is not permitted within a container of type 'region'.
Error: The Tag 'car101' is not permitted within a container of type 'region'.
Error: The Tag 'car102' is not permitted within a container of type 'region'.

14. Tablica 16 gran nieb podsw

Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.

15. Tablica 8 gran nieb podsw

Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.
Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.


16. SP45 interior:

Error: The Tag 'mesh' is not permitted within a container of type 'interior'.

17. Sm42 interior

Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2D\content qo4bpouo6373\czuwak.im'.
Error: Texture 'srebrny.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2D\content qo4bpouo6373\hasler.im'.
Warning: The Boolean tag 'opacity' in container 'windows' is not a valid Boolean value.
Error: The Tag 'ampient' is not permitted within a container of type 'tykacz'.

18. ST43 interior (z tego powodu ST43 w ogóle mi nie chodzą...)

Error: Texture 'amepromierz_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\czuwak_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\kontrola_lampek.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\przywolawcza_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_01.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_02_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\sygnalizacja_pozarowa_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\temp_wody_light_on.im'.
Error: Texture 'czern1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\wentylator_silnikow_on.im'.
Error: Texture 'hasler_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc1.im'.
Error: Texture 'man1_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'man2_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'obrotomierz_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\noc.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\czuwak_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\kontrola_lampek.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\przywolawcza_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_01.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\silnik_spalinowy_light_02_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\sygnalizacja_pozarowa_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\temp_wody_light_on.im'.
Error: Texture 'pulpit_01_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\wentylator_silnikow_on.im'.
Error: Texture 'zarowka_kabiny_noc.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-BF\content 1vcl96e61837\zarowka_noc.im'.
Error: The Tag '"' is not permitted within a container of type 'zbiajak_czuwaka_pomocnika_maszynisty'.

19 ST43-259 Zbąszynek

Error: Texture '060da_lamp/lampa_gorna.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb2.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_gorna.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb2.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_lewa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb0.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_lewa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb0.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_prawa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\pb1.im'.
Error: Texture '060da_lamp/lampa_prawa.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-54\content py0sav029\060da_lamp\tb1.im'.



Podejrzewam, że jak zacznę masowo dodawać dodatki, to tych błędów będzie znacznie więcej... Ja sobie z powyższymi poradzę, to już będę wiedział co robić z następnymi :)
Przed wydaniem mapki poproszę autorów dodatków (szczególnie tych poprawionych pod kątem TS2009) o zgodę na ich publikację razem z mapką :)

Z góry serdecznie dziękuję!!!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 07-01-2011, 12:48   

A te lokomotywy Ci nie działają? Czy po prostu chcesz żeby Ci się nie wyświetlało na czerwono>
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 13:23   

Jamal napisał/a:
PEV pm2im - gdzie znajdę taki programik? Czy ten programik sam będzie poprawiał dodatek?

Tutaj, prawie sam, trzeba otworzyć plik, kliknąć convert, a na koniec dodać odpowiedni wpis do config-u.
UWAGA: Nie należy poprawiać pantografów, które mają zostać w formacie .pm (wg, CMP)
W przypadku dodatków, w których są błędne materiały (np. pkt 2 mojego postu) wystarczy samo potraktowanie programem, nie trzeba nic zmieniać w config-u.

Jamal napisał/a:
odnośnie podmiany, to myślałem o podmianie toru niewidzialnevo ZWD na track invisible, ale to w sumie nie gra większej roli. Co do usunięcia, to chcę usunąć tory Makiego 4track01 i track05, bo na mapce tych torów nie mogę znaleźć. Nie wiem, czy w ogóle da się to znaleźć... Te tory wykazują błędy, a ja ich nie chcę...

Spróbuj podmieniaczem w programie, a co do torów Makiego, to jak wiesz które to są, wywal w CMP (usuń/delete), odpal mapę, usuń brakujące składniki, zapisz. Po tej operacji już ich nie będzie.

Reszta później na razie dla mnie za wcześnie jest :-) Chyba, że nie zdążę i mnie Samplaire wyprzedzi ;-)
Ostatnio zmieniony przez drstrach 07-01-2011, 13:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 07-01-2011, 14:44   

hehehe ;-)

Co do kilku dodatków, zobacz mój wpis z tego tematu

9. wpisz: organiSation zamiast organiZation

11. j.w oraz wywal wpis icon0

12. Z doświdczenia wiem, że jeśli mowi o braku attachment point, to nic na to nie poradzisz i trzeba cały taki wpis wywalić. Nie ma, to nie ma - czasem takie rzeczy wychodzą, gdy autor robi wiele podobnych dodatków i nie usuwa zbędnych wpisów o attachment point - TRsy nie burzyły sie o to, TSy - tak. Jeśli chodzi o wielkość boków tekstury i alphy - trzeba je porównać i zmienić np. w programie paint.NET. Ważne! Wielkość bokow musi być liczbą typu 2 do potęgi (czyli 2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024,2048). Czasami , gdy wielkość boków jest ok trzeba po prostu otworzyć w w/w programie i nadpisać istniejący (czyli 'save as' i zostawić nazwę)

14. Tam jest błąd literowy w configu (brak jakiegoś nawiasu lub cudzysłowu), z niego wynikają najprawdopodobniej oba wymienione. Muszę to sprawdzić i Ci napiszę jak to zrobić.

15. jw

16. wywal z configu cały wpis na temat mesha (razem z odpowiednimi nawiasami)

Resztę posprawdzam i Ci napiszę

Cytat:

A te lokomotywy Ci nie działają? Czy po prostu chcesz żeby Ci się nie wyświetlało na czerwono>

Lutek, to nie jest tylko kwestia estetyki (czerwony wykrzyknik), jak już się naprawia, to najlepiej, żeby działało w native mode. Jak już wielokrotnie pisałem, tryb kompatybilny nie zawsze dobrze działa szczególnie z oskryptowanymi rzeczami
Ostatnio zmieniony przez samplaire 07-01-2011, 15:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 07-01-2011, 18:49   

Dobra, na razie 12 rzeczy:

WAŻNE!!!! Nie rób poprawek w CCP, tylko bezpośrednio w plikach config, bo inaczej naprawisz jeden błąd i powstaną nowe, jak w przypadku 11!!!

1. budka malbork v2:

zrób w dowolnym edytorze obrazu plik tga 16x16 w dowolnyym kolorze i nazwij go bok_2_ok.tga. Włóż do folderu i po sprawie.

2, 3, 4, 5, 6. Wywal z configu wpis o meshu night, bo takiego ni ma w ogóle (budynki nie mają widoku nocnego). To załatwi jeden problem, a drugi to attachment point - również wywal:

effects
{
0
{
kind "name"
fontsize 0.24
fontcolor 32,8,0
att "a.name0"
name "name"
}
}
}

default-night
{
mesh
night-mesh-base "default"


Uważaj, żebyś za dużo nawiasów nie wywalił!

7. Przejedź plik komin.im programem PM2IM (czyli otwórz ten plikw tym programie - musi być włączona opcja 'strip textures'!

8. - nie znam dodatku - spróbuj poradę z pkt. 7

9. Tak jak pisałem, zamień Z na S w organiZation

10. Olej (to nie błąd, tylko ostrzeżenie, masz więcej na głowie, żeby zajmować się głupotami. No chyba, że Ci się chce, wtedy zurawsc.lm zmien na zurawsc.im
Pierwsze jest małe L jak lucyna, a drugie, poprawne małe I jak iwona

11. Usuń wszystkie części tej szopy z CMP i zainstaliuj ponownie: po prostu przez otwieranie i zapisanie pliku w CCP zmienił się trainz build i tag 'icon0' zaczął przeszkadzać. Teraz w pliku config popraw 'organiZation' na wiadomo co (patrz 9)

12. Usuń z folderu noc plik drzwi-okno_alpha.texture.txt, z configu wpis

1
{
kind "name"
fontsize 0.28
fontcolor 32,8,0
att "a.name1"
name "name"
}
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2011, 19:13   

samplaire napisał/a:
1. budka malbork v2:
zrób w dowolnym edytorze obrazu plik tga 16x16 w dowolnyym kolorze i nazwij go bok_2_ok.tga. Włóż do folderu i po sprawie.

Ja kopiuje najmniejszy plik i nazywam go tak jak CMP krzyczy (oczywiście trzeba skopiować tga i texture.txt oraz zmienić wpis w texture.txt), możesz zrobić też na przyszłość plik z czarną teksturą o wymiarach np. 8x8 i do niego plik texture.txt (nazwij je np. XXXX.*), zachowaj je na przyszłość, jeszcze się parę razy przydadzą, będziesz musiał jedynie zmienić nazwie pliku i wpisy w texture.txt.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 07-01-2011, 19:39   

dalsze:

13. Usuń te wpisy w configu

14, 15. nie mam tych dodatków, sprawdź czy po jakiejś wartości w drugiej kolumnie nie

brakuje cudzysłowu (we wpisie poprzedzającym ten 'alls')

16. Usuń drugą linijkę configu:

mesh "sp45_int.im"

17.Komunikaty 'progressive meshes' olej, no chyba, że Ci się chce użyć programu PM2IM

na wszystkie meshe typu PM w folderze i potem musisz zamienić wszystkie wpisy w

configu na costam.im z costam.pm. Jeśli chodzi o 'srebrny.tga' - zrób sobie szarą

teksturę tga 16x16 i nazwij 'srebrny.tga'. Utwórz notatnikiem plik srebrny.texture.txt

i wpisz w nim w środku:

Primary=srebrny.tga
Tile=st


18. Wszystkie pliki .im, o których mówi CMP musisz przejechać PM2IM z włączoną funkcją 'strip textures'. Wpis z cudzysłowami: wywal jeden cudzysłów pod wpisem, o którym mówi CMP (dokładniej pod wpisem 'kind' jest taki samotny cudzysłów)(zwróć uwagę, że tam jest 'zbiajak', a nie 'zbijak' podczas wyszukiwania!!)

19. Patrz 18 (to chyba ten sam dodatek???)

Jamal, zobaczysz jak to przyjemnie gdy coraz mniej czerwonych wykrzykników w CMP i coraz mniej czerwonych w geodecie :mrgreen: No i bonusem jest możliwość przesiadki na native mode!
Ostatnio zmieniony przez samplaire 07-01-2011, 19:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-01-2011, 00:02   

Super, wielkie dzięki!!!
Idzie jak po maśle!!!
BEz Waszej pomocy, nie byłoby gry!!! Czy dla wersji native, również muszę zamienić wszystkie wpisy w configu z costam.pm na costam.im (tylko to co krzyczy na żółto)?

Rozgryzłem następujące błędy:

14. Tablica 16 gran nieb podsw

Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.

Tu zamiast "all" powinienem wpisać daty.
Było:
category-era-0 "all"
Jest:
category-era-0 "1980s"
category-era-1 "1990s"



Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.

Pod wpisem: "nightmode "lamp" "
była samotna cyfra 1, którą wystarczyło usunąć :)


A teraz lokomotywkami się zajmę :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 08-01-2011, 00:09   

Jamal napisał/a:
Czy dla wersji native, również muszę zamienić wszystkie wpisy w configu z costam.pm na costam.im (tylko to co krzyczy na żółto)?

Nie, nie trzeba, w native takie działają.

Cytat:

Rozgryzłem następujące błędy:

14. Tablica 16 gran nieb podsw

Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected.

Tu zamiast "all" powinienem wpisać daty.
Było:
category-era-0 "all"
Jest:
category-era-0 "1980s"
category-era-1 "1990s"



Error: The Tag '1' is not permitted within a container of type 'scenery'.

Pod wpisem: "nightmode "lamp" "
była samotna cyfra 1, którą wystarczyło usunąć :)

Prawda, że to daje dużo radości? :-) Kiedyś jednym ciągiem siedziałem 14 godzin :oops:
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-01-2011, 01:04   

CHOLERA JASNA!!!!
USUNĄŁEM TE TORY W CONTENT CREATOR PLUS I WYWALIŁO MI MAPKĘ W KOSMOS!!!!!! WIDZIAŁEM JĄ W MENADZEZE ZAWARTOŚCI, BYŁ SYMBOL KLUCZA, WIĘC ZROBIŁEM CTRL + M I MAPKA ZNIKŁA...
DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO??????

edit pojawiła się jako misc (???)



co robić?
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez zolwik 08-01-2011, 02:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 08-01-2011, 01:09   

Jamal napisał/a:
CHOLERA JASNA!!!!
USUNĄŁEM TE NIEWDZIĘCZNE TORY W CONTENT CREATOR PLUS I WYWALIŁO MI MAPKĘ W KOSMOS!!!!!! WIDZIAŁEM JĄ W MENADZEZE ZAWARTOŚCI, BYŁ SYMBOL KLUCZA, WIĘC ZROBIŁEM CTRL + M I MAPKA ZNIKŁA...
DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO??????

A poszukaj jej dobrze, wybierz filtr 'today' i zobacz. Czasem przesuwają się gdzieś daleko rzeczy, które wprowadzasz. Może niechcący zmieniłeś jej tytuł?


[po edicie]
Może zmieniłeś 'kind'? A może baza danych wymaga naprawy??? Po wielu zmianach w dodatkach trzeba zrobić naprawę bazy danych.
Ostatnio zmieniony przez samplaire 08-01-2011, 01:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-01-2011, 01:19   

Baza danych dwa razy się naprawiała i nic. Trainz tej mapki w ogóle nie widzi...

Ale jestem zły. Tak jak w screenie. Nie zmieniłem kind. Dopisałem opis do gry, czas gry i zdjęcie do listy map. A tu zonk... Cholera jasna! Cały config poszedł w kosmos!!!!
Mam mapkę w cdp z 4 stycznia (uffff), gdzie skończyłem rozjazdy i przejazdy konfigurować. Teraz robiłem poprawki i już miałem się zabierać za ograniczenia prędkości i semafory... Cholera jasna. Na dodatek nadal mam ten cholerny tor, którego oleję i nie będę usuwał... :(
Na szczęście za dużo nie straciłem, tylko kolejne dwa dni mam na poprawki (na szczęście troszkę pamiętam ;) )

I TAK JESTEM ZŁY!!!!!!!!!
Teraz co tydzień będę pakował do cdp :) Teraz zobaczyłem na własnej skórze, jak niebezpieczne może być olewanie robienia kopii zapasowych.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez zolwik 08-01-2011, 02:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2011, 01:48   

Jamal to co Ci się stało to jest jakaś dziwna akcja. Nigdy coś takiego nie miałem, a metoda z usuwaniem dodatków, którą opisałem była jak do tej pory bezpieczna. Cóż wychodzą uroki Trainz-a z poprzednich wersji, czyli tak do końca takich zonków nie poprawili (pamiętam je z TRS2004 i TC, miałem nadzieje że w TS2009+ już tak źle nie będzie). Jeśli chcesz mogę w bezpiecznych warunkach (czyli u siebie) przetestować to usuwanie torów, po prostu podeślij mi mapę to się tym pobawię.
Co do trybu Native, to zapomnij o nim w przypadku stosowania starego zielska, niestety tak na prawdę nie da się tego naprawić i trzeba stosować zielsko działające w trybie natywnym. W TS2009 jest z tym problem bo zielska natywnego jest mało, w TS2010 jest coraz lepiej, dzięki Rosjanom.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-01-2011, 01:57   

Dwa dodatki:
7. Komin Siersza 120m dym

Error: Texture 'barierka_a.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-2C\content bj9uvnkm4852\komin.im'.

8. Lokomotywownia przemysłowa

Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'.


samplaire napisał/a:

7. Przejedź plik komin.im programem PM2IM (czyli otwórz ten plikw tym programie - musi być włączona opcja 'strip textures'!

8. - nie znam dodatku - spróbuj poradę z pkt. 7


Nie poradziłem sobie z tym... Używałem tego programu i nic...


Taki jest config do komina:
kuid <kuid:313733:6003>
region "Poland"
type "Industrial"
light 1
script "cstt_night.gs"
class "csttNight"
username-cz "Komin Siersza 120m"
username "Komin Siersza 120m dym"

mesh-table
{
default
{
mesh "komin.im"
auto-create 1

effects
{
light-0
{
kind "corona"
att "a.light0"
object-size 0.2
directional 0
max-distance 1000
}

light-1
{
kind "corona"
att "a.light1"
object-size 0.2
directional 0
max-distance 1000
}

light-2
{
kind "corona"
att "a.light2"
object-size 0.2
directional 0
max-distance 1000
}

light-3
{
kind "corona"
att "a.light3"
object-size 0.2
directional 0
}
}
}
}

smoke0
{
mode "time"
attachment "a.smoke2"
color 128,128,128,128
accel 0.5,0,0
loop 3
start 0
period -1
rate 500
velocity 3
lifetime 10
minsize 1
maxsize 5
}

thumbnails
{
0
{
image "chimney_80m.jpg"
width "240"
height "180"
}
}
asset-filename "komin"
category-class "PL"
category-region-0 "PL"
category-era-0 1980
author "TRS2006"
organisation "EET"
contact-email "TRS2006"
contact-website "www.trainz.pl"
license "Ask the author"
kind "scenery"

kuid-table
{
red <kuid:-3:10112>
}




A taki do lokomotywowni przemysłowej:
kuid <kuid:194383:28001>
region "Poland"
type "Przytorowe"
name "Lokomotywownia"
light 1
nightmode "lamp"

mesh-table
{
default
{
mesh "lokomotywownia.im"
auto-create 1
}

default-night
{
mesh "noc/lokomotywownianoc.im"
night-mesh-base "default"
}
}
category-class "BR"
category-region-0 "PL"
category-era-0 "1970s"
category-era-1 "1980s"
category-era-2 "1990s"
category-era-3 "2000s"
category-era-4 "2010s"
description "[]"
organistaion "PTT"
asset-filename "lokomotywownia"
thumbnail
kind "scenery"
username "Lokomotywownia przemyslowa"
author "MaRgErA"
organisation
contact-email "chlapek@wp.pl"
contact-website
license

kuid-table
{
}



Nie wiem, czy to coś pomoże...

P.s. ten cholerny tor usunąłem usuwając po prostu wpis w configu w kuid-table. Nie pojawił mi się w związku z tym żaden błąd.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 08-01-2011, 02:40   



Tak masz ustawione opcje w PM2IM?
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 08-01-2011, 03:41   

Znalazłem tę lokomotywownię!

Udało się ją naprawić :-) Po kolei: Co stryjenka mogła chcieć nam przekazać tymi słowy: "Error: Unable to load primary texture 'dach.tga' for texture file 'dach.texture.txt'. "?

1. Że z jakiegoś powodu nie może załadować tekstury, choć jest taka
2. Że nie może załadować tekstury, bo nie ma takiego pliku (choć chochliki czaem chowają takie w podkatalogach)

W naszym przypadku nie było pliku dach.tga. Może to coś ważnego? Otwieramy sobie nasz mesh budynku w MeshViewer PEVa i oglądamy dookoła. Ni ma żadnych braków w teksturach! Czyli teraz mogą zdarzyć się 2 rzeczy: po wyrzuceniu (poza folder dodatku, na próbę!) pliku dach.texture.txt może błąd ustąpić, wtedy sprawa jest prosta. Po prostu ctrl+m i już :-) Co, jeśli CMP dalej wykazuje błąd (tym razem coś w stylu 'nie ma dach.texture.txt')? Wtedy, tak jak to zdarzyło się przy okazji budki malbork (pyt.1), robimy sobie plik tga 2x2 i nazywamy go dach.tga :-)

Nasz przypadek jest tym pierwszym, czyli usuwamy dach.texture.txt i po krzyku :-)
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2011, 11:42   

Jamal napisał/a:
7. Komin Siersza 120m dym

Kolega Petelicki miał poprawić ten dodatek, ja go sobie odpuściłem.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-01-2011, 12:13   

A więc tak: rzeczywiście nie miałem wszystkich tych opcji zaznaczonych. Po ich zaznaczeniu prawidłowo przekonwertował plik i już komin błędów nie wyświetla. Usunąłem również plik dachu z lokomotywowni i ostatni dodatek w mojej mapce przestał wykazywać błędy :):):)
Mam jakąś taką dziką radość z tego :):):)

Oczywiście hojnie obdarowałem kolegów punktami :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 08-01-2011, 12:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-01-2011, 21:38   

Jamal, daj mi parę godzin, machnę go na nowo bo tam było coś skwaszone, że na DLS nie chciał wejść. Będzie miał inną nazwę, bo 120m na Sierszy nie ma. Błędne dane miałem.
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11-01-2011, 00:05   

Jak obiecałem, tak zrobiłem. CMP mi się wysypał, więc ładuję zwykłe foldery z dwoma wersjami kominami. Jest dużo lepszy od tamtego, przyłożyłem się do tekstur. http://www.megaupload.com/?d=1LQBS7I6 Byłbym wdzięczny za zrobienie jednego lub dwóch screenów i spakowanie do cdp.
Ostatnio zmieniony przez KWK Kebab 11-01-2011, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-01-2011, 16:10   OK, kolejne błędy TS2010

W TS2009 i TS2010 mam następujący błąd przy wskaźnikach:

1. W9 (różne)

Error: No selection for tag 'category-era' in 'scenery-trackside'.
Warning: The tag ';' in container 'string-table' is empty.

2. Natomiast w TS2010 w hektometrze RBacha wystąpił następujący błąd uniemożliwiający wyświetlenie hektometrów w grze:

Error: Script class does not match asset kind (trackside).

3. Kontener ADTranz 3 (Sony25)

Error: Unable to load mesh file: 'noc\noc.im'

4. Przy np. tarczach ostrzegawczych Erniego Souchaka:

Warning: The tag ';' in container 'string-table' is empty.
Warning: The tag ';' in container 'string-table-de' is empty.
Warning: The tag ';' in container 'string-table-pl' is empty.
Error: Script class does not match asset kind (signal).

Co robić?

P.s. Proszę moderatora o zmianę nazwy tematu na: Poprawianie dodatków pod TS2009/10
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 22-01-2011, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-01-2011, 17:37   

Wyrzucić wszystkie wpisy z configu:
";" oraz "noc\noc.im"
Zaznaczyć np: lata 90-te we wpisie "Category-era".
Jeżeli chodzi o skrypty niech się wypoie jakiś lokalny "Guru".
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2011, 17:50   

W przypadku "category-era" wpis powinien wyglądać mniej więcej (lata się zmieniają) tak:
Cytat:
category-era "1970s;1980s;1990s;2000s"


Co do hektometrów, to niestety musisz je zmienić na inne, w TS2009+ obiekty scenery nie obsługują skryptów. Możesz użyć np. moich słupków, są trackside i skrypt działa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group