Mam pytanie. Szukałem na forum odpowiedzi co w przypadku zawieszenia się na amen trsa2006. Znalazłem, że przed reinstalką trzeba przekopiować foldery local i editing. Czy po reinstalacji wystarczy je potem po prostu wkopiować. Niestety już dwa razy gra mi się zawaliła i jako nieświadomy musiałem wszystko instalować od nowa. Odpowiedzi forumowiczów sugerowały, że wystarczy wkopiować (poradnik od Pietrka bodajże) i jeszcze inne, których teraz nie pamiętam - sorki. Może trzeba coś jeszcze zrobić, żeby nie trzeba było siedzieć nad tym znowu dwa tygodnie. Gra się jednak wywraca chyba regularnie raz na jakiś czas. (dodam, że konfigurację kompa mam wystarczającą: Geforcex275, 4MB operacyjnej i czterodzeniowy procesor). zostaje robić kopie - co robię - ale właśnie pytanie o zachowanie dodatków w CDP.
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 292 Skąd: Katowice
Wysłany: 17-11-2010, 15:56
Nie wiem o jakie metody Ci chodzi ale ja znam dwie metody skopiowania wszystkich wgranych dodatków ściągniętych z sieci.
1. Wchodzisz w CMP i klikasz w którymś z menu "Archiwizuj" - ale osobiście nie znam tej metody.
2. (W przypadku np. awarii CMP ) Wszystkie dodatki masz w folderze Auran/TRS2006/local
Jeśli system jest rzędu 95-98-XP to w program files
jeśli jest to Vista lub 7 to szukaj:
C:\Users\xxx\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Auran\TRS2006\
lub
C:\użytkownicy\xxx\AppData\Local\VirtualStore\Pliki programów (x86)\Auran\TRS2006
Kopiujesz folder /local z /TRS2006 i gdzieś go umieszczasz np. C:/kopia/local.
Po reinstalce TRS-a wchodzisz w CMP i klikasz jeśli dobrze pamiętam: importuj zawartości i wskazujesz na miejsce w którym masz ową kopię.
Po wszystkim dodatki masz w grze a skopiowany folder możesz wywalić.
Oczywiście przy dużej liczbie dodatków jest to proces czasochłonny więc trzeba nad tym posiedzieć czasem kilka godzin.
nie trzeba imprtowac tresci wystarczy wkleic ten folder tam gdzie jego miejsce
Żółw, jak już doradzasz, to tak, żeby to coś warte było (następne pytanie na 99% byłoby "wkleiłem i nie ma dodatków co robić"):
Po wklejeniu folderu należy usunąć piki bazy danych (assets.tdx z głównego folderu gry i assets.bku z folderu Cache) a następnie należy odpalić grę i poczekać aż "znajdzie" całą zawartośc folderu i odtworzy bazę. Dopiero wtedy gra "zorientuje się", że ma nowe (wgrane na nowo) dodatki.
aha, czyli kopiuję local (editing nie trzeba?). Znajduję bez problemu - mam Windowsa XP i robię sobie z niego kopię gdzieś na boku. W razie co, robię od nowa instalkę i kopiuję mojego locala w miejsce "nowego" (zreinstalowanego") locala. Tyle jest jasne (tak też było na innych postach, które przeszukiwałem od dwóch dni. Info od Rbha jest dla mnie nowe. Rozumiem, że jak wywalę te pliki, to potem muszę odpalić CMP i iść na kawę, aż się chłopak pozbiera?
jakieś 10 do 13 GB zależy jak się pozbiera wszystkie pliki. Czyli kawał czasu z głowy. A i jeszcze jedno - czy po resecie kompa, bo CMP stanął albo gra - zawsze musi być taka kicha. Zawsze mi się waliło po zawieszeniu i resecie.
tak i nie zrażaj się że moze ci się pojawić komunikat w stylu: "program nie odpowiada". Jak sie wsłuchasz w prace dysku to uslyszysz ze on wciąż pracuje, mieli i przetrawia a żar z jego rozgrzanego brzucha bucha. Po prostu swoje musi przetworzyć.
Ty w tym czasie jesteś...ja poleciłbym KFC. Ale co kto lubi ;-)
A czy plik "assets.tdx" ma gdzieś koszmarne 17MB pojemności? W moim przypadku gra nie odpaliła w ogóle (ani przez CMP, ani "graj"), gdy mój plik bazy ładował się właśnie do koszmarnych 17MB. Jedynym wyjściem było wywalenie tego pliku i odbudowanie go na nowo.
A czy plik "assets.tdx" ma gdzieś koszmarne 17MB pojemności? W moim przypadku gra nie odpaliła w ogóle (ani przez CMP, ani "graj"), gdy mój plik bazy ładował się właśnie do koszmarnych 17MB. Jedynym wyjściem było wywalenie tego pliku i odbudowanie go na nowo.
Czasem ma. U mnie ma 10MB "normalnie". Wielkość tego pliku zależy od ilości dodatków w grze - im więcej dodatków tym jest większy. W pliku tym są przechowywane informacje o wszystkich dodatkach - łącznie z tymi "do edycji", "na stanowisku ściągania" i tak dalej, a także o mapach. Więc może być baardzo duży, jak ktoś ma 300GB domków
Jeśli plik bazy jest, a gra wczytać się nie chce - to oznacza, że coś się źle zapisało. Wyjście jest jedno - DEL i odbudowa. Ewentualnie można na początek wywalić sam backup - plik asset.bku i zobaczyć, czy pójdzie - czasem pomaga. Ot, cały TRS...
Jeszcze jedno: Nie wiem jak u was, ale ja zauważyłem, że gra szybciej odbudowuje bazę przez "graj" (czyli normalne włączenie gry) a nie przez CMP. Prawdopodobnie wynika to z tego, że przez "graj" sprawdzane są tylko dodatki "lokalne", a przez CMP także te na DLS. Jeśli odbudujemy bazę przez "graj" to późniejsze uruchomienie CMP doda tylko content z sieci (komunikat "aktualizacja bazy trainz" czy jakoś tak), a grać można od razu.
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2010, 11:29
RBach napisał/a:
Jeszcze jedno: Nie wiem jak u was, ale ja zauważyłem, że gra szybciej odbudowuje bazę przez "graj" (czyli normalne włączenie gry) a nie przez CMP. Prawdopodobnie wynika to z tego, że przez "graj" sprawdzane są tylko dodatki "lokalne", a przez CMP także te na DLS. Jeśli odbudujemy bazę przez "graj" to późniejsze uruchomienie CMP doda tylko content z sieci (komunikat "aktualizacja bazy trainz" czy jakoś tak), a grać można od razu.
Raczej dodatków z DLS nie sprawdza, zauważ że dopiero po najechaniu na dodatek dostajemy o nim bliższe informacje z DLS. Na pewno sprawdza archiwa (pliki zarchiwizowane) i łączy się z DLS (co też trochę trwa).
Raczej dodatków z DLS nie sprawdza, zauważ że dopiero po najechaniu na dodatek dostajemy o nim bliższe informacje z DLS. Na pewno sprawdza archiwa (pliki zarchiwizowane) i łączy się z DLS (co też trochę trwa).
Możliwe. Jednak w moim odczuciu (ze stoperem nie mierzyłem ), przez grę odpala się szybciej. Widocznie coś jest na rzeczy.
Czasem ma. U mnie ma 10MB "normalnie". Wielkość tego pliku zależy od ilości dodatków w grze - im więcej dodatków tym jest większy. W pliku tym są przechowywane informacje o wszystkich dodatkach - łącznie z tymi "do edycji", "na stanowisku ściągania" i tak dalej, a także o mapach. Więc może być baardzo duży, jak ktoś ma 300GB domków
U mnie przy 5MB gra już się nie włącza. Jednak sprawdziłem i przy wgranej TYLKO jednej lokomotywie (bez innych dodatków) plik ma 3,4MB, zaś przy wszystkim co mam, nie jest tego dużo, ok. 4GB, plik bazy ma 3,7MB więc u mnie wielkiej różnicy na szczęście nie ma.
RBach napisał/a:
Jeśli plik bazy jest, a gra wczytać się nie chce - to oznacza, że coś się źle zapisało. Wyjście jest jedno - DEL i odbudowa. Ewentualnie można na początek wywalić sam backup - plik asset.bku i zobaczyć, czy pójdzie - czasem pomaga. Ot, cały TRS...
Czasem mój TRS2006 ma takie odchyły, że przy włączaniu tylko gry, bez CMP, wielkość pliku bazy pozostaje bez zmian, zaś jak włączę na chwilę CMP to gwałtownie ładuje się do 17MB. Dodatków żadnych nie wgrywałem itp. jedynie przeglądałem co już posiadam więc nie wiem skąd taki skok?
U mnie przy 5MB gra już się nie włącza. Jednak sprawdziłem i przy wgranej TYLKO jednej lokomotywie (bez innych dodatków) plik ma 3,4MB, zaś przy wszystkim co mam, nie jest tego dużo, ok. 4GB, plik bazy ma 3,7MB więc u mnie wielkiej różnicy na szczęście nie ma.
To nie zależy od rozmiaru, ale od ilości. Możesz mieć jeden dodatek z teksturami 1GB (extreme content ) i plik assets nie wzrośnie. Ale jak będziesz miał milion dodatków w plikach po 1kB - assets będzie mega-wielki. W tym pliku są trzymane informacje o każdym dodatku, oidp to także skompresowane zawartości plików config.txt - stąd zależność od ilości a nie od rozmiaru.
shinkadamo napisał/a:
Czasem mój TRS2006 ma takie odchyły, że przy włączaniu tylko gry, bez CMP, wielkość pliku bazy pozostaje bez zmian, zaś jak włączę na chwilę CMP to gwałtownie ładuje się do 17MB. Dodatków żadnych nie wgrywałem itp. jedynie przeglądałem co już posiadam więc nie wiem skąd taki skok?
Bo CMP dodaje informacje, o których pisaliśmy. Po dodaniu informacji o dodatkach dostępnych na DLS (zauważ, że "czysty" trs z odpiętym netem ich nie pokaże, dopiero po "aktualizacji bazy składników" w CMP się pojawiają) wielkość pliku wzrośnie zauważalnie. Jednak taki drastyczny skok może wynikać z tego, że CMP się zapętla i coś zapisuje podwójnie. Sam z tym walczyłem czas jakiś - po pewnym czasie "samo się" uspokoiło. Możliwe, że zapętlenie się CMP powoduje jakiś dodatek - nie kładzie managera, ale powoduje właśnie taki efekt... Obecnie, jak pisałem, u mnie plik assets ma 10MB i wszystko chodzi normalnie, nie notuję żadnych skoków na giełdzie rozmiarów plików, jedynie drobne ruchy związane z instalacją nowych rzeczy
Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-12-2010, 00:58
Wracając do problemu gdyż owe zagadnienie "zawieszka" dalej się pojawia.
Zapobiegawczo i dla pewności zrobiłem reinstalację TRS2006. Niestety, problem dalej nie ustąpił. Po instalacji dodatków TRS jako tako jeszcze działa kosztem wydajności. Jego wydajność spadła do bagatela max 10 FPS. Nie jestem do końca pewny, ale sądzę,że przyczyną może być któryś z dodatków. Tylko jest problem, bo nie wiem jak go zlokalizować. ..?
Ostatnio zmieniony przez Av3k 26-12-2010, 01:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach