Wysłany: 07-04-2008, 15:58 [FAQ] repaintowanie i tworzenie alias'u
Pozwoliłem sobie użyczyć tych Poradników bo wiele
osób mnie się pyta jak tworzyć Repaint i Alias
Poradnik repaintowania lokomotyw i wagonów
1) Tekstury loków i wagonów zapisane są w formacie TEXTURE oraz TGA. Otwieramy TGA Tool, w lewym górnym rogu klikamy na "File", a następnie na "Load". w okienku które sie pojawi na dole wybieramy format "Trainz" i szukamy tekstury która chcemy otworzyć, następnie klikamy na "Otwórz". Potem wybieramy znów "File\Save As" i zapisujemy teksturę w formacie Targa (TGA)
2) Teksturę w formacie TGA otwieramy dowolnym programem graficznym np. Gimp, przemalowujemy w dowolny sposób i zapisujemy, w gimpie ważne jest to ze trzeba wybrać "Zapisz Jako" i w okienku które sie pojawi trzeba odznaczyć "kompresja RLE"
3) Następnie usuwamy plik w formacie TEXTURE, by w folderze została tekstura jedynie w formacie TGA
4) Tekstura w TGA musi mieć taką samą nazwę jak ta w formacie TEXTURE!!!!
5) Tworzymy plik tekstowy (np notatnikiem) który nazywamy "nazwa_tekstury.texture", następnie
wpisujemy w nim krótką formułkę:
Primary=nazwa tekstury.tga
Tile=st
Potem zapisujemy plik tekstowy i już prawie repaint gotowy
6) W configu loka lub wagonu wprowadzamy zmiany - wpisujemy swój config, wpisujemy kto jest autorem modelu a kto autorem repaintu itp...
7) pakujemy repaint do formatu CDP,a potem rozpakowujemy do gry
UWAGA!!!- tam gdzie jest "nazwa_tekstury" musi być nazwa oryginalnej tekstury- pamiętajcie że na
publikacje repaintu musicie mieć zgodę autora modelu, jeśli nie jest to alias- pamiętajcie żeby w gimpie odznaczyć tą kopresję bo będziecie mieli biały model w grze- nie zapomnijcie usunąć starej tekstury w formacie TEXTURE.
Tworzenie Alias'u
Tworzymy katalog z numerem kuid docelowego produktu. Np kuid 00000 11111, do środka kopiujemy wszystkie pliki jakie miał w katalogu głównym i podkatalogach oryginał lokomotywy lub wagonu. Wszystkie, w oddzielnym katalogu dajemy tylko art_icon jeśli chcemy (to niekonieczne). Potem wywalamy wszystkie pliki które mają rozwinięcie IN,IM, najlepiej wywalamy wszystko co nie jest dźwiękiem, plikiem tga lub txt. Tak będzie bezpieczniej. W configu pod linijką "kuid" dodajemy linijkę "alias". Kuid to Twój numer, a alias to kuid oryginału.
Myślę że wielu osobom się przyda
Pzdr. Skupa
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 31-07-2008, 22:04, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach