FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Skupa
07-04-2008, 16:02
[FAQ] repaintowanie i tworzenie alias'u
Autor Wiadomość
Skupa
zaawansowany



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 668
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 07-04-2008, 15:58   [FAQ] repaintowanie i tworzenie alias'u

Pozwoliłem sobie użyczyć tych Poradników bo wiele
osób mnie się pyta jak tworzyć Repaint i Alias

Poradnik repaintowania lokomotyw i wagonów

    1) Tekstury loków i wagonów zapisane są w formacie TEXTURE oraz TGA. Otwieramy TGA Tool, w lewym górnym rogu klikamy na "File", a następnie na "Load". w okienku które sie pojawi na dole wybieramy format "Trainz" i szukamy tekstury która chcemy otworzyć, następnie klikamy na "Otwórz". Potem wybieramy znów "File\Save As" i zapisujemy teksturę w formacie Targa (TGA)
    2) Teksturę w formacie TGA otwieramy dowolnym programem graficznym np. Gimp, przemalowujemy w dowolny sposób i zapisujemy, w gimpie ważne jest to ze trzeba wybrać "Zapisz Jako" i w okienku które sie pojawi trzeba odznaczyć "kompresja RLE"
    3) Następnie usuwamy plik w formacie TEXTURE, by w folderze została tekstura jedynie w formacie TGA
    4) Tekstura w TGA musi mieć taką samą nazwę jak ta w formacie TEXTURE!!!!
    5) Tworzymy plik tekstowy (np notatnikiem) który nazywamy "nazwa_tekstury.texture", następnie
    wpisujemy w nim krótką formułkę:
    Primary=nazwa tekstury.tga
    Tile=st
    Potem zapisujemy plik tekstowy i już prawie repaint gotowy
    6) W configu loka lub wagonu wprowadzamy zmiany - wpisujemy swój config, wpisujemy kto jest autorem modelu a kto autorem repaintu itp...
    7) pakujemy repaint do formatu CDP,a potem rozpakowujemy do gry
    UWAGA!!!- tam gdzie jest "nazwa_tekstury" musi być nazwa oryginalnej tekstury- pamiętajcie że na
    publikacje repaintu musicie mieć zgodę autora modelu, jeśli nie jest to alias- pamiętajcie żeby w gimpie odznaczyć tą kopresję bo będziecie mieli biały model w grze- nie zapomnijcie usunąć starej tekstury w formacie TEXTURE.



Tworzenie Alias'u

    Tworzymy katalog z numerem kuid docelowego produktu. Np kuid 00000 11111, do środka kopiujemy wszystkie pliki jakie miał w katalogu głównym i podkatalogach oryginał lokomotywy lub wagonu. Wszystkie, w oddzielnym katalogu dajemy tylko art_icon jeśli chcemy (to niekonieczne). Potem wywalamy wszystkie pliki które mają rozwinięcie IN,IM, najlepiej wywalamy wszystko co nie jest dźwiękiem, plikiem tga lub txt. Tak będzie bezpieczniej. W configu pod linijką "kuid" dodajemy linijkę "alias". Kuid to Twój numer, a alias to kuid oryginału.



Myślę że wielu osobom się przyda


Pzdr. Skupa
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 31-07-2008, 22:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group