Przedstawiam krótki poradnik sterowania systemem rogatkowym AZD dla czeskiej i słowackiej sieci kolejowej. Dzisiaj (22.12) na trainzart.pl trafi paczka dodatków, dzięki której będzie można w dowolny sposób konfigurować przejazdy u naszych południowych sąsiadów.
Do działania konieczne są najnowsze skrypty Radka z jego strony oraz kontroler przejazdowy i triggery otwierające i zamykające z jego przejazdów. Po wiedzę potrzebną konfiguracji odsyłam tutaj;
W telegraficznym skrócie przygotowałem następujące dodatki oparte na zasadzie działania przejazdów RBacha - nie jest to nic nowego!
System rogatkowy AZD71
System rogatkowy AZD97 / AZD97 z oprawami LED
Nazewnictwo zainstalowanych dodatków wygląda tak jak powyżej - przykładowo. Poniżej legenda;
AZD71/AZD97/AZD97L - wzór typu oprawy oświetleniowej (rok 1971, rok 1997, rok 1997 z LED)
Sw/Sn - słup wysoki bądź słup niski
Bc/Sz - słup pomalowany w biało-czerwone pasy lub szary
Ro - rogatka w zestawie dodatku (brak wpisu Ro oznacza, że jest to tylko sama oprawa)
Op - oprawa jest wysunięta do przodu
Opp - oprawa jest wysunięta do przodu i w prawo - na bok od osi sygnalizatora
Ot - oprawa jest wysunięta do tyłu (np. jako rogatka lewa do szerokich przejazdów drogowych)
Otp - oprawa jest wysunięta do tyłu i w prawo - na bok od osi sygnalizatora
Otl - oprawa jest wysunięta do tyłu i w lewo - na bok od osi sygnalizatora
6.0m - długość drąga rogatki (występują skokowo co 0,5m od 4.5-6.5m) - brak podanej długości drąga w dodatku - nie występuje w dodatku - mamy samą oprawę na słupie albo oprawę luźną do montowania w przypadkach indywidualnych. Przygotowane zostały również dodatki samej rogatki bez żadnych sygnalizatorów.
Dla naszej rogatki mamy w powyższej sytuacji więc - Słup wysoki, biało-czerwony, oprawa prawa AZD71, rogatka 6.0m długości.
Idąc dalej w szczegóły - po poprawnie skonfigurowanym przejeździe i doborze odpowiednich szlabanów zaglądamy do menu. Przygotowałem tam sześć wersji krzyży św. Andrzeja, można je dowolnie ustawiać checkerami we właściwościach danej rogatki, można ustawić też brak krzyża;
1. Krzyż 1t - z białym tłem (prostokątna blacha)
2. Krzyż 2t - z białym tłem (prostokątna blacha)
3. Krzyż 1t - bez tła (wycięty z blachy krzyż)
4. Krzyż 2t - bez tła (wycięty z blachy krzyż)
5. Krzyż 1t - rażący kolor żółty (wycięty z blachy większy, żółty krzyż)
6. Krzyż 2t - rażący kolor żółty (wycięty z blachy większy, żółty krzyż)
Przygotowałem również ostatni już smaczek rogatkowy - działanie światła białego oznaczającego sprawność przejazdu i zezwolenie na płynną jazdę dla samochodów osobowych (nie jest konieczne zatrzymywanie przed przejazdem). Można wśród tych opcji wybrać;
7. Normalne działanie światła
8. Wyłączenie światła (pozostawienie daszku przeciwsłonecznego na oprawie.
9. Wyłączenie światła i zaślepienie światła blachą (brak daszka)
Przejazd jest w pełni konfigurowalny, posiada dodatkowe możliwości;
1. Ustawienie czasu wstępnego dzwonienia - przed opuszczeniem rogatek - popularne rozwiązanie techniczne u południowych sąsiadów.
2. Ustawienie czasu animacji rogatki.
3. Ustawienie czasu opóźnienia otwarcia rogatki po przejeździe pociągu.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 22-12-2024, 14:18, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach