FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sygnalizacja przejazdowa AZD71 / AZD97 / AZD97L
Autor Wiadomość
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1735
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22-12-2024, 14:09   Sygnalizacja przejazdowa AZD71 / AZD97 / AZD97L

Przedstawiam krótki poradnik sterowania systemem rogatkowym AZD dla czeskiej i słowackiej sieci kolejowej. Dzisiaj (22.12) na trainzart.pl trafi paczka dodatków, dzięki której będzie można w dowolny sposób konfigurować przejazdy u naszych południowych sąsiadów.

Do działania konieczne są najnowsze skrypty Radka z jego strony oraz kontroler przejazdowy i triggery otwierające i zamykające z jego przejazdów. Po wiedzę potrzebną konfiguracji odsyłam tutaj;

W telegraficznym skrócie przygotowałem następujące dodatki oparte na zasadzie działania przejazdów RBacha - nie jest to nic nowego!

System rogatkowy AZD71
System rogatkowy AZD97 / AZD97 z oprawami LED



Nazewnictwo zainstalowanych dodatków wygląda tak jak powyżej - przykładowo. Poniżej legenda;

AZD71/AZD97/AZD97L - wzór typu oprawy oświetleniowej (rok 1971, rok 1997, rok 1997 z LED)
Sw/Sn - słup wysoki bądź słup niski
Bc/Sz - słup pomalowany w biało-czerwone pasy lub szary
Ro - rogatka w zestawie dodatku (brak wpisu Ro oznacza, że jest to tylko sama oprawa)

Op - oprawa jest wysunięta do przodu
Opp - oprawa jest wysunięta do przodu i w prawo - na bok od osi sygnalizatora
Ot - oprawa jest wysunięta do tyłu (np. jako rogatka lewa do szerokich przejazdów drogowych)
Otp - oprawa jest wysunięta do tyłu i w prawo - na bok od osi sygnalizatora
Otl - oprawa jest wysunięta do tyłu i w lewo - na bok od osi sygnalizatora


6.0m - długość drąga rogatki (występują skokowo co 0,5m od 4.5-6.5m) - brak podanej długości drąga w dodatku - nie występuje w dodatku - mamy samą oprawę na słupie albo oprawę luźną do montowania w przypadkach indywidualnych. Przygotowane zostały również dodatki samej rogatki bez żadnych sygnalizatorów.

Dla naszej rogatki mamy w powyższej sytuacji więc - Słup wysoki, biało-czerwony, oprawa prawa AZD71, rogatka 6.0m długości.



Idąc dalej w szczegóły - po poprawnie skonfigurowanym przejeździe i doborze odpowiednich szlabanów zaglądamy do menu. Przygotowałem tam sześć wersji krzyży św. Andrzeja, można je dowolnie ustawiać checkerami we właściwościach danej rogatki, można ustawić też brak krzyża;

1. Krzyż 1t - z białym tłem (prostokątna blacha)
2. Krzyż 2t - z białym tłem (prostokątna blacha)
3. Krzyż 1t - bez tła (wycięty z blachy krzyż)
4. Krzyż 2t - bez tła (wycięty z blachy krzyż)
5. Krzyż 1t - rażący kolor żółty (wycięty z blachy większy, żółty krzyż)
6. Krzyż 2t - rażący kolor żółty (wycięty z blachy większy, żółty krzyż)

Przygotowałem również ostatni już smaczek rogatkowy - działanie światła białego oznaczającego sprawność przejazdu i zezwolenie na płynną jazdę dla samochodów osobowych (nie jest konieczne zatrzymywanie przed przejazdem). Można wśród tych opcji wybrać;

7. Normalne działanie światła
8. Wyłączenie światła (pozostawienie daszku przeciwsłonecznego na oprawie.
9. Wyłączenie światła i zaślepienie światła blachą (brak daszka)

Przejazd jest w pełni konfigurowalny, posiada dodatkowe możliwości;

1. Ustawienie czasu wstępnego dzwonienia - przed opuszczeniem rogatek - popularne rozwiązanie techniczne u południowych sąsiadów.
2. Ustawienie czasu animacji rogatki.
3. Ustawienie czasu opóźnienia otwarcia rogatki po przejeździe pociągu.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 22-12-2024, 14:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group