Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-05-2021, 18:28
RBach napisał/a:
(...) TransDEM wygeneruje ci teren taki, jakie są mapy wysokości (...)
Tak, dlatego na nasypy i inne tego typu formy kształtowania terenu pod torem raczej nie ma co liczyć jeśli chodzi o generowanie terenu w TransDEM'ie czy w HOG'u. Ograniczeniem jest tu rozdzielczość cyfrowych map wysokości:
- widać po rozmiarze pikseli mapy cyfrowej na screenie, że rozdzielczość dostępnych darmowych cyfrowych map wysokości jest nie lepsza niż na oko jakieś 15-20 m, czy nawet gorzej. Więc wszelkie antropogeniczne formy terenu raczej nie będą na nich uwzględnione.
Natomiast być może udało by się to zrobić mając te zaimportowane wysokości w postaci pliku tekstowego. Nie testowałem tej opcji, ale TransDEM teoretycznie (tj. wg instrukcji) ma opcję generowania torów czy spline'ów na podstawie trójwymiarowej grafiki wektorowej ("polilinii"). Gdyby się udało zaimportować taki zestaw danych (współrzędne + wysokości) i zapisać jako trójwymiarowa grafikę wektorową, to może by się udało. I potem można się posiłkować opcją
"wyrównaj teren pod torem". Tylko trzeba być mieć do tego jakiś dodatkowy program do trójwymiarowej grafiki wektorowej, np. jakieś oprogramowanie CAD 3D.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 17-05-2021, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
teoretycznie (tj. wg instrukcji) ma opcję generowania torów czy spline'ów na podstawie trójwymiarowej grafiki wektorowej ("polilinii"). Gdyby się udało zaimportować taki zestaw danych (współrzędne + wysokości) i zapisać jako trójwymiarowa grafikę wektorową, to może by się udało. I potem można się posiłkować opcją
"wyrównaj teren pod torem". Tylko trzeba być mieć do tego jakiś dodatkowy program do trójwymiarowej grafiki wektorowej, np. jakieś oprogramowanie CAD 3D.
O popatrz. A profil linii (czy w ogóle terenu) można sobie zapisać do pliku txt, zawierającego współrzędne (geodezyjne) i wysokość npm. I tak co 100m albo i co 1m, o ile nie robisz na raz 100km profilu. Trzeba by zobaczyć, czy idzie to zaimportować.
profil linii (czy w ogóle terenu) można sobie zapisać do pliku txt, zawierającego współrzędne (geodezyjne) i wysokość npm. I tak co 100m albo i co 1m, o ile nie robisz na raz 100km profilu. Trzeba by zobaczyć, czy idzie to zaimportować.
Fizycznie nie będę w stanie tego zrobić. Dlatego wolę profil linii PLK, bo idealnie odwzorowuję prawdziwą linię w grze. Tak robiłem z Lublin-Dorohusk i tak robię teraz z Korsze-Ełk-Olecko.
Tymczasem prace wreszcie się posunęły aż do semafora wjazdowego w Kętrzynie. Poniżej widać rozgałęzienie na Węgorzewo (linii tej docelowo nie będzie, ani też do )
Jeszcze raz proszę chętnych o zrobienie budynków, o które prosiłem wcześniej. Mam materiały zdjęciowe. Potrzebuję tylko chętnego modelarza do stworzenia modeli. Czy ktoś się pisze?
Jestem w Kętrzynie i mam problem. Bardzo charakterystyczne dla Kętrzyna są wiaty peronowe. Bardzo podobne są te stworzone już dla Czerska. Niestety te dla Czerska są bardzo szerokie (zadaszenie). Czy są może dostępne mniejsze wersje? Nie z tak szerokim zadaszeniem? Poniżej zdjęcie wiat w Kętrzynie:
Poniże wiaty z Czerska:
Czy jeśli takowych mniejszych nie ma, to jest szansa, by ktoś z Was mi pomógł i takie mniejsze stworzył?
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 07-06-2021, 22:56
Zarżnąłeś tę mapę niczym Wąski zarżąnął kurze złote jaja. Ostatni raz taką slajdozę widziałem na moim pierwszym komputerze (2001-2007) jak na 800 MHz próbowałem odpalić legendarne Podlasie PRL. Te drzewka 3D speed trees może i wyglądają lepiej ale właśnie pozbawiły szansy na płynna grę osobą które nie mają full wypas kompa. Podejrzewam że i mój sprzęt będzie wył niczym zarzynana krowa żeby to ogarnąć i zdarzą mu się delikatne lagi. O grze na ULTRA nawet nie myślę bo będzie jeszcze większa slajdoza. O rachunkach za prąd nie wspominam bo i tak mam co miesiąc suszenie głowy że bijemy rekordy zużycia. Skoro wiatrak wyje jak szalony....
Ta gra wymaga ciągłych kompromisów. Zbudowałem nie jedną mapę do gry. Tak, to była jedna mapa która kręciła się wokół jednego owada i była budowana 150 razy za każdym razem w inny sposób. Póki co roślinność Bogdana to najlepsze co powstało do tej gry. I jakościowo i pod względem optymalizacji. A że wygląda nie do końca w nowym oświetleniu? Ta gra wymaga ciągłych kompromisów.
Wiem że YT kaleczy jakość gameplayów z Trainza ale nie aż tak. Rozumiem irytujące przycinki czy mniejszy FPS ale kurde nie totalny pokaz slajdów który powinien zamienić się w ewakuacyjny dla gry i komputera Fatal Error znany z TRS2004.
Paweł. Już raz o tym pisałem. Mi nic w grze nie tnie! To ten cholerny program do nagrywania...
Nieważne, film już jest usunięty. Muszę coś skombinować na przyszłość do nagrywania filmów. Ale to, co kiedyś było dobre, teraz już jest niedostępne... Ech...
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 08-06-2021, 10:15
Spróbuj Bandicam wobec tego. Jak będzie działał prawidłowo to sobie kupisz wersję pełną bez stopki na górze. Wersja darmowa ma tylko to jedno jedyne ograniczenie - stopka na każdym filmie. Nie kosztuje majątku, stówka a i często są promocje że można kupić za jakieś grosze.
Spróbuj Bandicam wobec tego. Jak będzie działał prawidłowo to sobie kupisz wersję pełną bez stopki na górze. Wersja darmowa ma tylko to jedno jedyne ograniczenie - stopka na każdym filmie. Nie kosztuje majątku, stówka a i często są promocje że można kupić za jakieś grosze.
Spróbuję.
Cris napisał/a:
Używam Bandicam darmowe. Stopka jak stopka, aż tak mnie nie denerwuje. A jakość obrazu i płynność są ok. Dla przykładu --->
https://www.youtube.com/watch?v=4FNlckQbzSY
Film w jakości HD 1080p.
Pociąg osobowy relacji Ełk-Korsze. Film przedstawia przejazd po gotowym odcinku od Ełku do Kętrzyna. :)
Wreszcie udało mi się nagrać przejazd po mojej mapce przy użyciu Bandicam i to w wersji ciętej po kilka minut. Chyba chodziło o wielkość pliku, gdzie po przekroczeniu pewnej wartości film już się po prostu zacinał.
Dziś chciałem zaprezentować kolejne odcinki gotowej mapki:
- wyjazd z Kętrzyna w stronę Korsz
- przystanek Nowy Młyn, który przed wojną był stację węzłową. widać dalej odnogę bez szyn dawnej linii: Nowy Młyn - Reszel - Sątopy Samulewo. Po wojnie sowieci rozebrali tą linię właśnie na odcinku Nowy Młyn - Reszel.
- przystanek osobowy Linkowo
- szlak do samej stacji Tołkiny. Stacja będzie później wykonana wraz z ostatnim szlakiem do Korsz! :)
Linia od Kętrzyna jest już bardzo łatwa krajobrazowo, wręcz pusta: bezkresne pola uprawne z nielicznymi kępami drzew.
Piękne uczucie oglądać te screenshoty, konfrontując jednocześnie je ze wspomnieniami z gonienia białostockich dwusuwów. Fachowa robota i oby projekt dobiegł końca!
Patrykos, teraz możesz ganiać za niebieskimi czterosuwami :P Jeszcze w tegoroczną majówkę można było ganiać za 46-035, a teraz chyba już stoi w Olsztynie...
Budowa cały czas trwa i jest już znacznie bliżej końca niż początku :)
Korsze niemalże otoczone otoczeniem! :)
Zostało samo centrum ze stacją i najbliższymi budynkami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach