FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z MBxd2
Autor Wiadomość
Jędrek25 
super user


Pomógł: 3 razy
Wiek: 17
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-10-2020, 17:18   Problem z MBxd2

Witam, mam następujący problem z wagonem motorowym Mbxd2-212 i kabiną do niego, wersja: TS12 51658

Błędy w wagonie:
Cytat:
OstrzeĹĽenie: Składnik używa nieaktualnego numeru wersji trainz. Podane poniżej numery wersji trainz 2.7 nie są już obsługiwane.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać pliku obrazu 'BLACK.BMP' dla tekstury 'mbxd2_shadow\black.texture.txt' podczas zatwierdzania siatki mbxd2_shadow\mbxd2_shadow.im'
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'mbxd2_nightwindows/ilumination.texture' dla siatki'mbxd2_nightwindows\mbxd2_nightwindows.im'.
OstrzeĹĽenie: Brakujący znacznik 'color' został ustawiony domyślnie.
BĹ‚Ä…d: Znacznika 'track-sound' nie można użyć na kontenerze typu 'traincar'.
OstrzeĹĽenie: Brakuje wymaganego znacznika 'thumbnails'
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.tga' dla pliku teksturowego 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.texture.txt' nieudana.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'mbxd2_nightwindows/envirment.bmp' dla pliku teksturowego 'mbxd2_nightwindows/envirment.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'mbxd2_nightwindows/envirment.texture.txt' nieudana.
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'mbxd2_shadow/black.bmp' dla pliku teksturowego 'mbxd2_shadow/black.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'mbxd2_shadow/black.texture.txt' nieudana.



I kabina

Cytat:
OstrzeĹĽenie: Składnik używa nieaktualnego numeru wersji trainz. Podane poniżej numery wersji trainz 2.7 nie są już obsługiwane.
BĹ‚Ä…d: Znacznika 'ampient' nie można użyć na kontenerze typu 'tykacz'.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'krzes?o.texture' dla siatki'mbxd2cab.im'.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ‚Ä…d: Znacznika 'mausespeed' nie można użyć na kontenerze typu 'reflektory_przyciemnione'.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
OstrzeĹĽenie: Trainz nie obsługuje już siatek progresywnych. Choć te siatki mogą działać, zalecamy zmianę na siatkę LOD.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'hasler.im'.
OstrzeĹĽenie: Brakujący znacznik 'looped' został ustawiony domyślnie.
OstrzeĹĽenie: Brakujący znacznik 'speed' został ustawiony domyślnie.
BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'czuwak.im'.
OstrzeĹĽenie: Brakuje wymaganego znacznika 'thumbnails'
BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'klapka/selection_box/black.tga' dla pliku teksturowego 'klapka/selection_box/black.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'klapka/selection_box/black.texture.txt' nieudana.



Pytanie jest następujące czy i ewentualnie jak to trzeba naprawić.[/quote]
_________________
Dębowski Węzeł Kolejowy FB-https://www.facebook.com/DKWts12/
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 938
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-10-2020, 17:41   

Zamienić siatki *.pm na *.im programem PEVSoft PM2IM.
Uzupełnić brakujące tekstury. I to wszystko.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 19-10-2020, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Railwoj 
nowy


Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2020, 22:10   

Witaj,

na Twojej liście jest sporo różnych problemów. Żółte wykrzykniki (ostrzeżenia) widoczne na liście CMP możesz zignorować, ale czerwonych i tak jest również dużo. Tak jest niestety z tymi starszymi modelami spod TRS2004 i 2006. Wymagania TS12 są bardzo podkręcone w górę wobec modeli autorstwa niezależnych twórców. Taka polityka firmy N3V. Generalnie na swoim przykładzie wiem, że taki model da się doprowadzić do stanu używalności pod TS12 i pod TANE. Jednak nie jest to takie proste, jak pisze Rysztur, z całym szacunkiem.

BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać pliku obrazu 'BLACK.BMP' dla tekstury 'mbxd2_shadow\black.texture.txt' podczas zatwierdzania siatki mbxd2_shadow\mbxd2_shadow.im'

Ostrzeżeniem o numerze się nie przejmuj, to tylko pic na sok z eukaliptusa. Pisał o tym RBach na swojej stronie, że pod TANE przechodzą we wbudowanym pakiecie stare wagoniki z pierwszej wersji TRSa.

BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać pliku obrazu 'BLACK.BMP' dla tekstury 'mbxd2_shadow\black.texture.txt' podczas zatwierdzania siatki mbxd2_shadow\mbxd2_shadow.im'

Tu sprawa jest trochę trudniejsza. TS krzyczy o to, że w folderze shadow rozpoznaje wymagany plik tekstowy .txt, lecz brakuje faktycznego pliku tekstury koloru (obrazka). Musisz otworzyć wagon do edycji i otworzyć ten folder shadow. Otworzyć jakiś program graficzny, (wszystko jedno, jaki np. Paint) i w nim sporządzić kwadrat, wystarczy rozmiar 32X32 piksele (długość boków musi być potęgą dwójki, inaczej TS krzyczy że jest błąd) i znaną sobie techniką wypełnić go czarnym kolorem. Nie przejmuj się, jeśli jest jakoś nierównomiernie, nie ma to znaczenia. Następnie trzeba utworzony plik zapisać dokładnie tak, jak chce gra, jako 'black.bmp' (wydaje mi się, że wielkość liter nie ma znaczenia, ale nie mam tu pewności) i skopiować do folderu shadow otwartego do edycji wagonu. Następnie zatwierdzić wagon (Ctrl+M w TS12). Alternatywnie możesz poszukać takiego pliku w folderze innej lokomotywy. OIDP, we wbudowanych kabinach parowozów on chyba występuje. Nota Bene: sam plik graficzny warto sobie zachować, bo może się jeszcze przydać przy naprawach innych starszych modeli.

BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'mbxd2_nightwindows/ilumination.texture' dla siatki'mbxd2_nightwindows\mbxd2_nightwindows.im'.

Tu problemem jest brak tekstury podświetlonych w trybie nocnym okien bocznych. Niestety, prawdopodobnie plik graficzny nie jest umieszczony w folderze z siatką. Te same problemy miałem ze starszymi ezetami autorstwa SirMa, Joxara. TRSy 2004, 2006 ignorowały to. Mój sposób na to jest taki: w configu wagonu usuwam w tabeli siatek (dział mesh-table) całość wpisu odwołującego się do tej siatki, czyli 'windows' i 'windowsn'. Oczywiście, w konsekwencji, podczas jazdy nocą w wagoniku jest ciemno, ale poza tym działa on w grze. Być może, tak przychodzi mi do głowy, że jesli ma się zdolności graficzne, można by próbować narysować taki plik, ale to jednak trudniejsze niż z black.bmp i sam tego nie robiłem, ponieważ problemem jest już dopasowanie pliku okien do ich wielkości w siatce modelu. Do tego nie wystarczy proste działanie w Paincie.

BĹ‚Ä…d: Znacznika 'track-sound' nie można użyć na kontenerze typu 'traincar'.

Najlepiej usuń ten wpis z configu.

BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.tga' dla pliku teksturowego 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'mbxd2_body/wycieraczki/okno.texture.txt' nieudana.

Tu prawdopodobnie brakuje wskazanego pliku 'okno.tga' w folderze 'wycieraczki'. Sprawdź, czy ten plik jest w folderze nadrzędnym ('body'), ponieważ zdarza się, że w folderze nadrzędnym jest, a do podfolderu nie został skopiowany. Może mieć też nieprawidłowe rozszerzenie. Warto ściągnąć program PEVSoft Trainz Mesh Viewer i w tym programie zaznaczyć widok siatki (wycieraczki.im?) z włączoną prawoklikiem myszy opcją 'locate texture" i strzałką w górę w oknie programu klikać kolejne pliki z listy zależnych tekstur. Jeśli zamiast właściwego pliku w kolorze pojawi się biały 'duszek', (tylko kształt wypełniony białym kolorem), to będzie wiadomo, jak wygląda brakujący obiekt. Być może da się go wziąć skąd inąd (z innego dodatku) lub może narysować, tak jak w przypadku black.bmp. Wtedy jednak polecam darmowy program GIMP z jego przydatną opcją 'export to TGA'. Alternatywą jest usunięcie całego wpisu 'wycieraczki' z mesh-table w configu, ale wtedy wycieraczki nie będą działać.

BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'mbxd2_nightwindows/envirment.bmp' dla pliku teksturowego 'mbxd2_nightwindows/envirment.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'mbxd2_nightwindows/envirment.texture.txt' nieudana.

Tu występuje podobny problem z brakiem pliku w folderze siatki i jej tekstur. Ja zalecałbym usunięcie całego wpisu 'nightwindows' w configu.

bBĹ‚Ä…d: Znacznika 'ampient' nie można użyć na kontenerze typu 'tykacz'.

"Klasyczny" błąd ortograficzny w configu wywalający błędy w kabinach starszych ezetów i siódemek pod TS12. Trzeba w configu znaleźć wpis 'ampient' i zmienić go na: 'ambient'.

BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'krzes?o.texture' dla siatki'mbxd2cab.im'.

Tutaj występuje inny typ błędu. Autor w nazwie pliku w zależnościach siatki oraz w nazwie pliku użył polskiej litery "ł", a kangury w tej wersji (TS12), inaczej niż w bardziej liberalnych starszych TRSach, tratują bezwzglednie wszelkie takie narodowe odrosty ponad uniwersalny angielski trawnik. Prawdopodobnie może też brakować samego pliku.
Tu rzeczywiście przyda się polecany przez Rysztura program PEVSoft Pm2Im, nawet w wersji starszej z 2015 roku (czytałem już na forum, że nowsza wersja programu nie działa dobrze). Trzeba w tym programie otworzyć plik siatki mbxd2cab.im, i koniecznie włączyć w menu opcję 'strip texture' oraz kliknąć opcję 'convert to im'. W trakcie konwersji program powinien zamienić nazwę tekstury w zależnościach siatki na: 'krzes_o.texture'. Taką nazwę pliku trzeba następnie zamienić w pliku krzes_o.txt oraz wewnątrz tego pliku tekstowego zamienić ją tak samo na:
tile.st=krzes_o.txt
a następnie zatwierdzić.

Zaleceniami zmiany typu siatki się nie przejmuj.

BĹ‚Ä…d: Znacznika 'mausespeed' nie można użyć na kontenerze typu 'reflektory_przyciemnione'.

Tu ten sam klasyczny byk ortograficzny, co przy 'ampient'. Znajdź wpis w configu i zamień na 'mousespeed'.

BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'hasler.im'.

Ten sam brak obrazka, co w przypadku black.bmp. Ta sama procedura do wykonania, tylko w żądanym kolorze. Z doświadczenia wiem, że może być jakiś szary czy stalowy odcień.

BĹ‚Ä…d: Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'srebrny.texture' dla siatki'czuwak.im'.

Sporządzony plik srebrny.bmp trzeba także skopiować do folderu siatki 'czuwak.im'.

BĹ‚Ä…d: Nie udało się wczytać głównej tekstury 'klapka/selection_box/black.tga' dla pliku teksturowego 'klapka/selection_box/black.texture.txt'.
BĹ‚Ä…d: Konwersja binarna dla tekstury źródłowej 'klapka/selection_box/black.texture.txt' nieudana.

Natomiast plik black.bmp przyda się skopiować do folderu klapka/selection_box.

Na zakończenie drobny prezent: naprawiony przeze mnie Mbxd2 SirM'a działający pod TS12 i pod TANE (w linku poniżej).

http://hostuje.net/file.p...031dbf3d351e037

PS: jeśli samemu nie uda Ci się naprawić Twojego motoraka, podeślij go proszę na PW, mogę spróbować mu się przyjrzeć.

Pozdrawiam
 
 
 
Railwoj 
nowy


Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2020, 23:10   

Jeszcze ważna poprawka, którą wcześniej przeoczyłem w poprzednim wpisie. Wewnątrz pliku krzes_o.txt powinien być następujący wpis:
Primary=krzes_o.bmp
Tile=st
Rozszerzenie pliku wpisujemy stosownie do typu pliku graficznego, najczęściej właśnie .bmp lub .tga. Ale nie .txt! Inaczej gra może krzyczeć, że jest błąd.
Przepraszam za pomyłkę w poprzednim wpisie.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 24-10-2020, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group