FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jak fotografować na tekstury
Autor Wiadomość
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 32 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1704
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 07-10-2020, 19:16   Jak fotografować na tekstury

Z racji tego, że poproszono mnie o wykonanie krótkiego poradnika dla wykonawców zdjęć na tekstury aby uprościć prace modelarzom - posiądziesz wiedzę, która skróci czas pracy nad modelem i w pewnym procencie przyspieszysz wydanie innych.

Krótki kodeks wykonywania zdjęć

1. Słońce - jeśli pojazd jest wyjątkowy, wiesz, że możesz go nigdy już nie spotkać, nigdy się nie zjawisz na tej stacji, nie wiesz kiedy wrócisz, widzisz, że to "coś" odjeżdża, znika, zanika - rób zdjęcia! Co z tego, że słoneczne? Wprawny twórca nawet z tego ukręci coś użytecznego. Jeśli tego nie zrobisz - za 10 lat sobie nie wybaczysz, że tego nie sfociłeś. To podejście folguję już od wielu lat i tym sposobem stałem się posiadaczem wielu fotografii pojazdów, których dzisiaj już nie spotkam. To są w większości przypadków trudne materiały - ale nie niemożliwe do edycji. Nie spotkałem się jeszcze w swojej karierze ze zdjęciami, których nie dało się obrobić - poza zdjęciami totalnie rozmazanymi (aczkolwiek z nieostrymi czasem również można zadziałać, jeśli oczywiście nie są rozmazaną plamą).

2. Bok pojazdu (w tym przypadku gazówki ale tenże punkt dotyczy wszystkich).

2a - wykonujemy zdjęcia pod kątem prostym do pojazdu z jak największej odległości na średniodużym zoomie (oczywiście w granicach rozsądku i możliwości aparatu).

2b - wykonujemy zdjęcia na wprost wszelkich łączeń blach, nitowanych połaci izolacji i różnych elementów zbiornika, takich jak drabinki czy przejścia czoła w bok - ułatwia to pracę modelarza i nie zmusza go do spędzenia większej ilości czasu nad prostowaniem zdjęć.



Podpis zdjęcia: idealnie wykonane zdjęcie boku pojazdu - mamy pionowo zarysowany element łączenia czoła beczki z jej bokiem (brudny ciemny spaw) oraz poziomo zarysowane fragmenty ramy wagonu (w tym wypadku części czołownicy). Na nasze potrzeby wystarczą 3-5 zdjęć boku beczki (zależne też od ilości pionowych podziałów, które w przypadku walcowych elementów pod wpływem perspektywy wyginają się znacznie bardziej niż w przypadku elementów pionowych opisanych na prostopadłościanie.



Podpis zdjęcia: idealnie wykonane zdjęcie boku pojazdu - pionowy element boku drzwi jest na wprost fotografującego. Na nasze potrzeby wystarczą 3 zdjęcia boku węglarki.

2c - analogicznie wykonujemy zdjęcie prostopadłe czoła z jak największej odległości na jak największym zoomie aby uniknąć przekoszenia perspektywy.



Podpis zdjęcia: praktycznie idealnie wykonane zdjęcie czoła wagonu. Mało kto dysponuje drabiną wykonując zdjęcia, prawda? Podaję zdjęcie cysterny z pasem, bo pas pokazuje przekłamanie perspektywy, którego nie widzimy, gdy tego pasa nie ma. Tutaj strzałkami wskazuję zakrzywienie bocznego pasa będące efektem położenia punktu centralnego czoła beczki powyżej obiektywu fotografującego. To prosty do naprawy błąd, jednakże im wygięcie pasów większe - tym więcej pracy trzeba poświęcić aby to wyprostować.

2d - w miarę możliwości wykonujemy zdjęcie czoła z kąta - jeśli takowy pojazd jest w składzie a wydaje się nam, że jest interesujący i takiej jeszcze "nie mamy". Lepsze czoło z kąta niż żadne.



Podpis zdjęcia: Dlaczego lepsze czoło niż żadne? Ano dlatego, że da się z tego zrobić teksturę!

Zachęcam do dyskusji, proszę o przypięcie posta w dziale ważne tematy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group