FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TRS2019 SP1 update
Autor Wiadomość
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 23-09-2020, 13:43   TRS2019 SP1 update

Kangury wypuściły update do "zwykłego" trawnika SP1. Prawie 2GB. Build po instalacji 109037. Oczywiście dalej nie da się "odpauzować" geodety, więc dalej będą problemy z regułami, sygnalizą, animacjami itd. Jedyna pociecha,ze to "beta", więc może kolejne updaty coś zmienią. Póki co - nie warto tego pobierać, bo dalej zepsute. Szkoda transferu.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2020, 19:51   

No i właśnie coś mnie podkusiło, żeby zainstalować tę wersję i znowu porobiły się problemy :-/
Oczywiście po walidacji bazy danych sporo map które były bezbłędne nagle poinformowało o brakujących dodatkach. Na szczęście nie było tego wiele, więc pościągałem z sieci no i zainstalowałem. No ale byłoby to zbyt proste, więc te dodatki zostały otwarte do edycji i nie bardzo chcą się zatwierdzić. Wyskakuje jakiś komunikat, z którego dla mnie nic nie wynika.

No i o co w tym chodzi?
Druga sprawa to chciałem na mojej mapce dorobić kilkanaście nowych segmentów ale wstawiłem je początkowo na nowej warstwie. Częściowo zapełniłem segmenty a później chciałem jednak złączyć je z dotychczasową warstwą. Pomijam, że łączenie warstw trwało kilkanaście minut, to przy tej okazji wyskoczyło okienko gdzie mnie informuje o jakichś ostrzeżeniach.


Później jeszcze zachciało mi się połączyć sesję z trasą i było podobnie, choć trwało to jeszcze dłużej :cry: W normalnej wersji nie trwało by to dłużej jak kilkanaście sekund!
A trzecie sprawa to w CM pojawiły się przy wielu dodatkach informacje o nowych aktualizacjach. Jeśli kliknąłem na Download to owszem, ściągnęło i zainstalowało ale z dopiskiem Obsolete :-/ Poprzednia wersja była chyba w porządku bo nie było opisu że przestarzałe.
Na razie to tyle ale zastanawiam się czy nie zainstalować jednak z powrotem tej normalnej wersji 105096 i poczekać na już oficjalne wydanie poprawionej wersji.
_________________
KUID:269437
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 24-09-2020, 08:17   

Peeet2005 napisał/a:
Wyskakuje jakiś komunikat, z którego dla mnie nic nie wynika.
Obrazek
No i o co w tym chodzi?


Nieprawidłowo zrobiła się aktualizacja bazy dodatków po instalacji. Otwartym tekstem masz napisane - błąd dostępu do bazy. Puść naprawę, ale rozszerzoną (z CTRL).

Peeet2005 napisał/a:
A trzecie sprawa to w CM pojawiły się przy wielu dodatkach informacje o nowych aktualizacjach. Jeśli kliknąłem na Download to owszem, ściągnęło i zainstalowało ale z dopiskiem Obsolete :-/ Poprzednia wersja była chyba w porządku bo nie było opisu że przestarzałe.


To może wynikać z problemów z bazą. Pochrzaniły się wpisy. Zrobiłbym jednak tą rozszerzoną naprawę.

Peeet2005 napisał/a:
Na razie to tyle ale zastanawiam się czy nie zainstalować jednak z powrotem tej normalnej wersji 105096 i poczekać na już oficjalne wydanie poprawionej wersji.


Lepiej wrócić do wersji sprzed SP1, bo w niej działa geodeta. Albo mieć dwie wersje :-)
Swoją drogą - ciekawe. Mi na helpdesku o tym rzekomym "problemie " z zapauzowanym geodetą napisali, że "wiedzą o problemie". I wychodzi update, który tego nie naprawia. No tak, bo kto wtedy kupi te ich plusy, goldy i inne wyciągacze mamony :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 24-09-2020, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2020, 10:07   

Dzięki za podpowiedź i próbuję aktualnie zrobić tę rozszerzoną naprawę bazy. Myślę jednak, że po instalacji też była robiona rozszerzona bo trwała kilkanaście minut a taka zwykła to może minutę. No ale zobaczymy co z tego wyniknie. Ściągam też instalkę normalnej wersji no bo przy dzisiejszych transferach trwa to kilka minut i zrobię osobną wersję :)
_________________
KUID:269437
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2020, 16:35   

Naprawa nic nie pomogła i niestety dalej nie można zatwierdzić tych ściągniętych dodatków. Sporo też dodatków poznikało i teraz sporo map świeci na czerwono :-/ Postanowiłem zainstalować tę oficjalną wersję ale nie jestem pewny czy jako folder Local wskazać ten aktualny czy jakiś zupełnie nowy? Całkiem nowy to musiałbym na już innym dysku raczej bo sam Oryginal folder ma 170GB a lokalny 70GB więc już mi na jednym dysku nie zmieszczą się :cry:
_________________
KUID:269437
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2020, 18:13   

Nie wiem czy to coś odkrywczego, ale chyba znalazłem przyczynę że po instalacji wersji beta straciło się wiele dodatków. Otóż nie straciły się, i są zainstalowane, ale w ustawieniach było zaznaczone, zezwolenie na ściąganie nowszych wersji dodatków. No i jak teraz sprawdzam co brakuje to chyba podczas naprawy bazy program wykrył, że są nowsze wersje kilku dodatków i podmienił ich symbole.
Dla przykładu miałem użyty dodatek
<kuid:70030:25004> building town 03 i on jest fizycznie
ale w configach map zamienił kuid na <kuid2:70030:25004:127> BA-building town 03 którego nie mam. Oczywiście ściągłem i tę wersję ale dlaczego jest jakaś blokada przed zatwierdzeniem to już nie mam pojęcia.
Póki co zmieniam wpisy w configach na te stare ale to strasznie żmudna robota :-( Jeśli juz tacy byli programiści sprytni to mogli też pójść dalej i jak podmieniają wpisy to i niech ściągają te nowe dodatki i robią porządek w bazie.
Takie moje zdanie i w każdym razie przestrzegam przed wersjami beta !
_________________
KUID:269437
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 25-09-2020, 09:26   

Własnie dostałem maila, że jest beta SP2 do TRS19 (nie-plus?). Może w SP2 naprawią pauzę w Geodecie?
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 25-09-2020, 11:32   

To chyba jest to, o czym od początku piszemy :)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2020, 17:41   

Witam!
W raz z nową beta wersją pojawił się pewien problem w trybie geodety, a w konsekwencji i u maszynisty. Otóż kiedyś, jeszcze pod TANE dorabiałem fragment mapy na styku dwóch innych map. Ponieważ ostatnio działam tylko w TRS19 przeniosłem tę mapę do niej no i chciałem jeszcze podmienić trochę roślinności. Przeglądając więc całą mapę znalazłem na kilku odcinkach dziwnie powykrzywiane tory. Pomyślałem, że może to jakiś drobny błąd i nie wczytało punktów edycyjnych, ale nie. Z niewiadomych powodów program wymyślił że tory będą mocniej wygięte, albo mniej, a w każdym razie poprzednie miejsce ich ułożenia było niewłaściwe. Wykrzywione fragmenty w ogóle zostały zablokowane i w zasadzie nie można z nimi nic zrobić. Nawet skasować czy dodać punkt edycyjny nie idzie. Jedynie co zadziałało to skopiowanie pustego obszaru i wklejenie tam na miejsce , tyle, że przy okazji wycina wszystko. Ta segregacja wklejania działa niezbyt precyzyjnie.




Wykasowałem więc wszystkie tory na tym odcinku, ułożyłem wszystko na nowo, i zapisałem, a dziś po ponownym uruchomieniu dalej to samo się pojawiło i to w tym samym miejscu. Ominąłem ten wadliwy fragment toru ale on nadal tam tkwi i nie idzie go skasować.
Druga sprawa to co oznacza, że niektóre zwrotnice mają kółka na czerwono? Ciężko wyczaić powód
Trzecia to łączenie warstw działa beznadziejnie długo, poprzednio był to moment. Może to tylko w tej becie tak będzie, miejmy nadzieję.
_________________
KUID:269437
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 04-10-2020, 20:48   

Witam.
Kiedyś w TS2006 bodajże jeszcze coś podobnego z torami - rozjazdami w paru miejscach mapy i u mnie się pojawiło. Skutecznym rozwiązaniem była wymiana takiego toru na jakiś inny - nie używany, tylko nie z poziomu mapy a programem zewnętrznym (nazwy nie pomnę). Następnie dany tor usuwałem z CMP i usuwałem brakujące składniki z mapy.
Wtedy układałem ponownie wadliwy odcinek toru czy innych splinów bo i tak też było.
A ile sobie przypominam to toto nazywane było " twardym węzłem".
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-10-2020, 15:00   

Może faktycznie coś jest z tymi torami nie tak, chociaż akurat te co ja zastosowałem to są "firmowe" <kuid2:661281:44224:1> TRS19 Trk Jarrah 5 - Procedural (no ballast) - Seasonal. Spróbuję podmienić je na jakieś inne. Szkoda że nie znalazłem torów SAM'a bez podsypki bo akurat takie mi pasują :)
_________________
KUID:269437
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-10-2020, 15:02   

"Firmowość" nie ma znaczenia - coś się chrzani z odczytem współrzędnych węzłów. To się może przydarzyć na dowolnym rodzaju toru czy spline. Próbowałeś na takim "zdechłym" torze wstawić węzeł? Czasem pomagało.

Pietrek - od TRS2010 nie da się nic podmienić żadnym "zewnętrznym" programem. Lepiej nawet nie wspominać, bo ktoś sobie popsuje mapę próbując i potem będą żale na forumie :-D

"Czerwone kółka" występują tylko w torach procedural - jest to znak, że gra z jakiegoś powodu nie umie stworzyć proceduralnego rozjazdu. Zauważ, że gdy pojawiają ci się automatycznie iglice i krzyżowniki, to kółko jest żółte, a gdy nie (bo cośtam, najczęściej za duży/za mały kąt albo tory nie są na tym samym poziomie) - to czerwone.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 05-10-2020, 15:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-10-2020, 19:06   

Trochę przećwiczyłem temat i wnioski są takie.
Faktycznie sprawa dotyczy zarówno torów jak i innych spline. Jak się później okazało trawa i drzewa spline choć nie zostały zniekształcone to też się zablokowały na pewnym odcinku. Co ciekawe, gdy radykalnie podszedłem do tematu i zapisałem mapę pod nową nazwą do testów wykasowałem cały sektor gdzie się to zdarzyło. No i wszystko znikło oprócz tego toru i trawska :D. Kompletnie nic nie szło z tym zrobić.
Ponieważ w innych miejscach też napotkałem podobne zakrzywienia torów to już nic nie kasowałem ale po prostu pododawałem punkty edycyjne i poprzesuwałem na właściwe miejsce. I w ten sposób udało się naprawić błędy w miarę prosto ale muszę zaznaczyć że to było na płaskich odcinkach. Z moich obserwacji wynika jednak, że program cos nie radzi sobie przede wszystkim ze zbyt długimi odcinkami torów. Właściwie tylko na takich dłuższych łukach wykrzywiało. Na płaskich odcinkach udało się to naprawić, ale na wzniesieniach to już się blokowało. Potwierdzało by to tę hipotezę że są problemy z odczytem współrzędnych a szczególnie na nierównych powierzchniach.
No i nie jestem pewien czy typ torów nie ma tu też znaczenia. Na takich zwykłych torach, dopóki mnie nie naszło ich podmienić na procedural, dotąd było wszystko OK.
_________________
KUID:269437
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3921
Skąd: Opole

Wysłany: 05-10-2020, 20:23   

Wykasowanie całego segmentu dla spline i torów nie ma znaczenia, będą wisieć nad pustą przestrzenią, ten typ tak miał od zawsze. Proponowałbym sprawdzić czy tory to tory choć je widzisz. Tak samo ze spline, bo w tej grze to bywa różnie. Piszę to z własnego doświadczenia, a dotyczyło to głównie dróg doktora z którymi bardzo lubiła się kleić TLT Wujka. Sprawdź te dwa dodatki innymi kategoriami i narzędziem: "zdobądź G". W tej grze to wszystko możliwe, bo otwierając swoją mapę po kilku miesiącach nierobienia zobaczyłem krzaki spline ciągnące się przez kilka segmentów i wiszących w powietrzu. Prawdopodobnie przy zapisie sobie samo zrobiło.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-10-2020, 13:23   

No więc tak, te tory czy też spline to już nie były jako tory, bo te kółka edycyjne były takie słabo podświetlone. Nic ich nie wzruszało za pomocą "Zdobądź G". Żaden typ. Po prostu tkwiły jak kolek i tyle. Nawet narzędzie do podmiany dodatków też w ogóle ich nie widziało.
Podobne zjawiska "profilowania" zakrętów znalazłem i na innych mapach, które z ciekawości otwarłem do edycji. Na szczęście nie było już takich zablokowanych odcinków a jedynie inaczej poprowadzone łuki torów. Wówczas po prostu podokładałem punkty i poprzesuwałem tory wg oryginalnej trasy. Może tu był mój błąd, że te moje łuki często były zbyt długie, bo tam gdzie były gęściej punkty edycyjne, nic takiego nie działo się. Ciekawe też, że trakcja nie została zniekształcona i dzięki temu było wiadomo jak tory szły pierwotnie.
No i z najświeższych moich doświadczeń wynika, że jednak ma także znaczenie typ torów. Szczególnie podatne wydają się oryginalne tory Procedural typu TRS19 Trk Jarrah. Akurat takie (bez podsypki) zastosowałem i były problemy. Z kolei na takich porządnych starych np. TSM wszystko działa bez kłopotów.
Zamierzałem stworzyć mapkę dworca głównego w Krakowie i póki co były tam jedynie same tory. Robiłem to na podstawie zdjęć z natury więc siłą rzeczy często trzeba było coś poprawiać. Jednakże przy zmianach ułożenia torów często wywalało mi TRS'a do pulpitu :-/ Po wymianie torów na choćby te TSM już się wszystko uspokoiło. No ale chyba "ten typ tak ma" i po prostu trzeba to przyjąć do wiadomości :roll:
_________________
KUID:269437
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 31-10-2020, 13:29   

Kangury wypuściły kolejną betę do trawnika. Daje build 109641. Oczywiście dalej nie działa Geodeta i dalej trzeba płacić za plusy, żeby dało się tego używać. Oznaczony RC (Release Candidate), więc istnieje duża szansa, że w oficjalnym patchu też nie da się dalej odpauzować geodety. Tak to oni "wiedzą o problemie i pracują nad rozwiązaniem". Więcej nie sprawdzałem, bo skoro to dalej jest nie do użytku, to szkoda czasu :mrgreen:
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-11-2020, 07:43   

Jak było napisane w informacji to jest kompilacja bez asercji, więc w zależności od opinii jakie nadeślą użytkownicy może stać się oficjalną wersją aktualizacji. Tak więc raczej nie ma się co spodziewać że będzie to jakaś faktycznie wersja normalnie działająca.
Tak przy okazji jeszcze zapytam czy ktoś spotkał się z problemami w budowie sieci trakcyjnej. Otóż powstawiałem bramki portalowe, wysięgniki i poustawiałem wszystko jak trzeba. Jakież było moje zdziwienie podczas kolejnej sesji w geodecie jak zobaczyłem, że sporo tych wysięgników rozjechało się w stosunku do bramek. Trzeba było ustawiać je od nowa, choć na szczęście nie wszystkie bo tylko ok 30%. Może znowu "ten typ tak ma" ?
_________________
KUID:269437
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-11-2020, 12:41   

Witam ponownie!
Niedawno doczytałem na forum Auranu, że ostatnie wersje beta są niedopracowane i powodują że w trybie AI nie da się jeździć polskim taborem. A przynajmniej niektórym. Sprawdziłem to u siebie i faktycznie coś jest na rzeczy bo w moim przypadku w ogóle zamraża się ekran. Po komendzie DRIVE jedzie w zasadzie normalnie ale po kliknięciu na "Jedź do trackmark" pociągiem szarpnie 2-3 razy i potem już tylko reset gry. Oczywiście nie mam wszystkich lokomotyw ale te co mam wypróbowałem i np. Pendolino z Trainz Marketu, EN96, EN62, EN76 nie chcą jechać, natomiast wszystkie starsze serii EU, ET, SM, SP jadą normalnie. Nie znam się na konstrukcji tego taboru ale wygląda, że może winnemu są te jakieś skrypty zawarte w configach. Bo np. w TANE działał pulpit w Pendolino a w TRS19 już nie :-( Jestem ciekaw czy zostanie coś naprawione w finalnej wersji, bo jakby nie, to gra traci dla nas całkowicie sens. Może ktoś ma tabor zakupiony za granicą to niech się wypowie czy działa normalnie czy dotyczy to tylko polskich lokomotyw ?
_________________
KUID:269437
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group