FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Obiekty w geodecie zanikają
Autor Wiadomość
JohnBrawo 
nowy


Wiek: 20
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 12-03-2020, 09:39   Obiekty w geodecie zanikają

Widziałem kilka tematów, prawie tych samych, bo co jak co, sprzęt bardzo dobry, a mimo to obiekty znikają w geodecie. Czy da się to jakoś obejść? Może coś w Trainzoptions.txt by pomogło?
też coś z optymalizacją, ale jakie ustawienia by pomogły?

RTX2060 6gb
i9-9900k
DRAM4 16gb

Reszta elementów w komputerze też jest bardzo dobra, dlatego to co się dzieje w geodecie jest śmieszne. Mapa jeszcze nawet nie pomalowana, tylko ulice, kamienice, wiadukty, tory, dworzec nie ukończony, trakcja i gdzieniegdzie drzewa.
na małym kawałku mapy jest bardzo dużo poutykanych rzeczy, ale na silniku OpenGL jest równe 55fps, niestety ze znikającymi obiektami. na DirectX równe 199-200fps obiekty też bawią się w nie ma mnie-jestem

EDIT: lokacja podobna do poznania gł.
dopracowana, nie dokończona
Ostatnio zmieniony przez JohnBrawo 12-03-2020, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12-03-2020, 10:22   

A co masz w ustawieniach gry (tych wewnętrznych)? Może jest tak, że masz ustawione niskie i niektóre rzeczy znikają (jak mam długo zamknięte rogatki to znikają mi praktycznie zawsze auta stojące przy przejeździe). Większe domy również.
 
 
 
JohnBrawo 
nowy


Wiek: 20
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 12-03-2020, 10:30   

generalnie wszystko na najwyższych oprócz tego rysowania obiektów chyba, ustawiony jest na 1000m

trainzoptionz:
-DepthBits=24
-StencilBits=8
-Jet=bin
-cabinfov=75
-DefaultAutoMip=none
-DynamicVertexBufferSize=4194304
-DynamicIndexBufferSize=196608
-VBO
-width=1920
-height=1080
-framerate=200
-freeintcam
-driverfov=75
-surveyorfov=75
-disablerailjointsound
-showkuids
-ResourceMemory=12288
-keepallresources

może cos w tym wywołuje tę anomalię? /\
Ostatnio zmieniony przez JohnBrawo 12-03-2020, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 12-03-2020, 10:48   

Ustaw rysowanie na 5000m i zobacz jak to będzie wyglądać.
 
 
 
JohnBrawo 
nowy


Wiek: 20
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 12-03-2020, 11:03   

odnoszę "lekką zmianę", obiekty troszkę mniej się bawią w jestem-nie ma mnie, ale krzywe, które dodaję pojawiają się bez mesha, to samo przy edycji krzywej, ta znika gdy się ją przemieszcza. Obiekty które się dodaje są niewidoczne, podczas edycji ich wysokości lub rotacji stoją w miejscu. Aby te krzywe były widoczne z powrotem, bądź obiekty były widoczne, czy to po dodaniu czy edycji, trzeba oddalić się aby obiekty poznikały, następnie wrócić do miejsca położenia tych obiektów by się załadowały. Wtedy albo się wczytają, ale tory, ulice albo domu się nie wczytują [bądź są w low poly] lub w ogóle ich nie ma i trzeba jeszcze raz się oddalić itd. mapa też podzieliła się na "puzzle" - mniejsze części mapy, takie kwadraty po 175-200m, w zależności od odległości gracza poszczególne "puzzle" mapy się wczytują

EDIT: jednak przy 1000m wczytuje się więcej obiektów w danym miejscu
Ostatnio zmieniony przez JohnBrawo 12-03-2020, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2020, 12:16   

A jaka to wersja Trainz'a ? Przy takim sprzęcie to i na 10 km rysowania nie powinno być zacięć. Tym bardziej, że nie ma tekstur jeszcze. Sadzę, że to w karcie graficznej jest problem
_________________
KUID:269437
 
 
 
JohnBrawo 
nowy


Wiek: 20
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 12-03-2020, 12:26   

Trainz 2010 TB49933

EDIT: wiem że po wielu instalacjach dodatków, było wiele takich, które były błędne i nie pasowały do bazy zapisu, czy coś takiego. Pousuwam je, włączę rozszerzoną naprawę bazy danych trainza i zobaczę czy coś to da. Od instaluję też reshade'a, chociaż nic on nie robił w moim przypadku. co do wykorzystania procesora trainz zużywa ok. 10-15%, dysku 20% a pamięci też naprawdę nie wiele, a tu takie duperele z obiektami.
Ostatnio zmieniony przez JohnBrawo 12-03-2020, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2020, 18:23   

No wiadomo, że Trainz to nie korzysta wiele z procesora, a jedynie kartę grafiki zmusza do wysiłku. Nawet te najnowsze wersje też nie potrzebują wiele mocy od niego.
A w Twoim konkretnym przypadku to bym zapisał sobie folder z dodatkami a cała resztę odinstalował i zrobił instalacje od początku. To nie jest wielka robota a będzie pewność że gra jest poprawna.
_________________
KUID:269437
 
 
 
JohnBrawo 
nowy


Wiek: 20
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 47
Skąd: poznań
Wysłany: 13-03-2020, 19:34   

kurde, trochę tych dodatków jest, 516000 kuidów, ok. 100gb czy więcej. Jeżeli będę musiał to tak zrobię
dzięki Peet2005

mimo to wolę jak na razie poszukać innych rozwiązań, jak ktoś ma pomysł to napisać, może pomoże
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group