Wysłany: 09-12-2019, 18:37 Prośba o pomoc z kabiną 409 Da
Witam. Zrobiłem taki oto model kabiny kaczki. Na screenach jest jeszcze jego poprzednia wersja, obecnie jest skończony (dorobiłem krany hamulców i tak dalej). Prosiłbym o pomoc w celu przypisania tego modelu jako kabina statyczna. Sterować można z klawiatury :D Chyba, że ktoś potrafi to zrobić. W załączniku przesyłam model w formacie 3ds. Ja nie mam obecnie czasu i siły na to, a szkoda by taki projekt poszedł w niepamięć. Nie ma kabin do reszty polskich spalinówek. Model zrobiłem już pół roku temu, i teraz go tylko dokończyłem. Nie mam tych kilku dni aby nauczyć się przypisywania tych wszystkich pointów (nie mam nawet programu do tego, ten mój nie pozwala na takie rzeczy). Tylko błagam, nie piszcie, że jestem leniwy :D Po prostu nie mam czasu, wiem ile trzeba poświęcić na dopieszczanie tych wszystkich dźwięków, configów i tak dalej.
W skrócie: Chodzi mi o przypisanie modelu do pojazdu. Żeby było tak, że jak wcisnę 1 to znajdę się w tej kabinie. Żadnych dźwigni, kranów itd nie trzeba programować. Wystarczy W, S, przód tył i hamowanie z klawiatury (standardowy trainz). Gdyby komuś się udało, i kabina by zadziałała byłbym wdzięczny. Mogę kiedyś dorobić dźwięki 409Da (bogeysound oraz silnik).
Pozdrawiam
Jeżeli masz wszystko wymodelowane, a nie chcesz robić interaktywnej kabinki, to eksportuj to do trainzmesha (*.im) i zrób dodatek "Kind Interior" na swoim numerze kuid. Podpinasz ten kuid pod wybrane loki (wpis interior w configu loka) i cieszysz się kabinką w loku. To wszystko.
PS.
Żeby nie było, że tak prosto, musisz to wszytko spasować ze sobą.
No tak, ale przecież jeszcze muszę mu przypisać jakieś punkty, czy jak to się tam nazywa. Przecież jak sobie zrobię pudło takiego wagonu na wózkach dwuosiowych, to on nie może mieć jednej osi w środku wagonu :D Mój program 3D nie pozwala na przypisywanie innych modeli do modelu. Właśnie na tym polega mój problem :D Chyba, że da się to zrobić manualnie np. w pliku tekstowym, czy coś takiego. To właśnie o to "spasowanie" mi chodzi.
Ostatnio zmieniony przez pawel1202 09-12-2019, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
No tak, ale przecież jeszcze muszę mu przypisać jakieś punkty, czy jak to się tam nazywa. Przecież jak sobie zrobię pudło takiego wagonu na wózkach dwuosiowych, to on nie może mieć jednej osi w środku wagonu :D Mój program 3D nie pozwala na przypisywanie innych modeli do modelu. Właśnie na tym polega mój problem :D Chyba, że da się to zrobić manualnie np. w pliku tekstowym, czy coś takiego. To właśnie o to "spasowanie" mi chodzi.
Jeżeli nie chcesz mieć nic ruchomego w kabinie, to nie potrzebujesz punktów.
A przypisanie kabiny do loka robi się wpisem w configu lokomotywy, nie "w programie 3d". To jest osobny model-dodatek, nie część modelu jakiegoś loka. Gra sama sobie to składa "do kupy".
Wyeksportuj jakbyś chciał zrobić zwykłe scenery, tylko w configu nie dawaj kind scenery a kind interior.
Weź dowolną kaczkę, otwórz jej config (NIE twojej kabiny) i w linijce Interior zmień dotychczasowy nr kuid na numer kuid twojego dodatku-kabiny. I tyle.
No dobrze. Tą kwestię rozumiem. Ale przecież 409Da jest prostą lokomotywą w budowie, nie ma tam klasycznych "wózków". A co w przypadku, gdy mam np. SN61, lub Mbd1, do którego kombinuję model kabiny. Tam mam dwa wózki, i to musi współdziałać. Rozumiem, że trainz przypisuje kabinę do modelu zewnętrznego (czy jakoś tak) do którego przypisano wózki (dwa wózki). Dobrze to rozumiem?
Przecież jadąc w kabinie nie widzisz wózków, to nie Twoje zmartwienie, tylko gry (jak pisał Radek). Dla gry kabina jest oddzielnym lokiem, dziedziczącym wszystkie właściwości fizyczne z loka, do którego jest przypisana, tyle że widzianym od środka (z punktu widzenia maszynisty).
No dobrze. Tą kwestię rozumiem. Ale przecież 409Da jest prostą lokomotywą w budowie, nie ma tam klasycznych "wózków". A co w przypadku, gdy mam np. SN61, lub Mbd1, do którego kombinuję model kabiny. Tam mam dwa wózki, i to musi współdziałać. Rozumiem, że trainz przypisuje kabinę do modelu zewnętrznego (czy jakoś tak) do którego przypisano wózki (dwa wózki). Dobrze to rozumiem?
Nie
W dużym uproszczeniu:
- w widoku z zewnątrz gra wyświetla model pojazdu (loka/wagonu), który to model musi posiadać punkty do wózków, świateł itd. I tu ważne - model pojazdu najczęściej posiada wymodelowane jakieś tam wnętrze, ale - uwaga - NIE jest to wnętrze zawarte w dodatku typu Interior! Po prostu składnik siatki pojazdu.
- w widoku kabinowym model pojazdu znika a graczowi wyświetla się model kabiny - ten zupełnie osobny dodatek.
Zamiany tej dokonuje engine gry, po zmianie widoku. A robi to na podstawie wpisu w modelu POJAZDU, który mówi grze, jaki model KABINY ma wyświetlić.
Poza tym wpisem nie ma żadnego powiązania modeli pojazd-kabina, oczywiście pomijam tu modele ze skryptem (jak ADHD), gdzie skrypt kabiny i pojazdu musi współpracować. W twoim przypadku to nie występuje.
Czyli modelując kabinę NIE obchodzą cię wózki, sprzęgi, światła i inne punkty. To jest zadanie osoby tworzącej model pojazdu.
Można na przykład do modelu Pendolino podpiąć kabinę od parowozu Stephensona - wtedy w widoku z zewnątrz masz Pindola, wchodzisz do wnętrza i masz widok z pomostu parowozu
Teraz jasne?
Takie błędy się robią. Nie wiem jeszcze czy to jest wina configu, czy czegoś innego. Bo config został ten co był do starej kabiny, po prostu zamieniłem model w pliku. Będę walczył dalej. Ktoś wie co to może być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach