Wysłany: 19-04-2019, 09:21 tekstura gruntu jak szachownica oraz prześwietlona
Hej,
Czym może być spowodowane takie wyświetlanie tekstury w TRS2019?
Pierwszy screen z TRS2019 - dwie tekstury gruntu Stracha.
Drugi screen - wyglądające poprawnie w TS2010
Trzeci screen, ustawienia TRS2019
Z moich doświadczeń wynika, że w TS2019 wymagana jest tekstura paramatr, jeśli w dodatku jest tekstura normal mapy (chociaż mogę się mylić). Ja w takim wypadku dostosowywałem dodatek do wymagań dziewiętnastki (trainz-build 4.6), wiąże się to z gruntowną przebudową struktury dodatku.
Ale warto.
No dobra ale czy da się to zrobić z pozycji laika (bo np. jest to kwestia jakichś wpisów) czy trzeba zdemolować cały dodatek. Krótko mówiąc: jak to zrobić? :)
kopiujesz bitmapę kanału difuse (czyli główną mapę tekstury) i zapisujesz jako *_normal.tga z kanałem alfa. Zmieniasz train-build na 4.6. Dodajesz w configu sekcję (ta akurat jest z dodatku doctore):
tam są jeszcze dodatkowe wpisy, ale dotycząwielosezonowości (jescze ich nie używałem).
Na koniec majstrując poziomami poszczególnych kanałów RGBA tekstury parametr, ustawiamy zadowalający nas efekt
Texture variants jest tak naprawdę podaniem ręki dla starszych dodatków, żeby mogły zachowywać się trochę jak TRS19 chciałby. Mianowicie wszystkie te pliki tekstur powinny być zaszyte w siatkę. Tego nie możemy zrobić w przypadku starszych rzeczy (oraz tekstur gruntu), więc jest wpis w configu.
dla wyjaśnienia:
- difuse - to jest podstawoa tekstura, czyli to co widać
- normal map (lub bump map) - tu wpisane są różnice wysokości - w podstawowy kanał są lekkie zagłębienia raczej tylko dające złudzenie 3D, a w kanale alfa jest cała głębia, którą możemy uzyskać. Gdy kanał alfa jest biały, to efekt głębi jest wyłączony, pozostaje tylko 'złudzenie' przestrzeni z podstawowego kanału. W wiekszosci wypadków to wystarczy, naprawdę. Manipulacja z alfą niesie duże ryzyko przeskalowania, poza tym jest to technologia nie do końca sprawna w niektórych przypadkach dając nienaturalne rezultaty. Ja ją stosuję do podsypki torów, ale do pokazania pofałdowań na drewnianych podkładach mam kanał alfa biały. Naprawdę trudne jest okiełznanie tego, żeby łądnie wyglądało w grze. Orka na ugorze!
- parameters - tu mamy aż 4 warstwy, bo każdy z kanałó∑ RGB oraz alfa mają inną funkcję. CZerwony - emissive, czyli czy świeci w nocy - przydatne dla np tablic peronowych. Zielony - roughness, czyli czy jest błyszczące czy matowe, niebieski ambient occlusion- dizłanie światła na obszary. Np pomiedzy kamieniami w podsypce dobrze, żeby śwuiatło nie operowało. Kanał alfa odpowiedzialny jest za metaliczność.
We wpisie Rysztura brakuje jeszcze jednego pliku - detail texture (chociaż jest odwołanie do niego w postaci skalowania). Gdy przygotowujemy tex podłoża, to podczas nakładania robią się w pewnym momencie szlaczki, na to była rada do tej pory trzymać [ lub ] podczas malowania. Plik texture detail dodaje nierównomierności naszej teksturze, co w odpowiednim traktowaniu właśnie zapobiega szlaczkowi.
Generalnie wszystko fajnie, tylko są jakies bugi w tym i nakładając tex pod TRS19 ruszamy wysokością podłoża, a nie daj Boże styk 2 różnych tekstur HO HO takie cuda się dzieją! Lub też na brzegach base boardów!
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 03-11-2019, 13:55
Jeśli dobrze zrozumiałem, to żeby zadziałały prawidłowo tekstury, których używałem bez problemów w T:ANE należy je odpowiednio zmodyfikować No to dziękuję bardzo za kolejną zabawę z naprawianiem dodatków i setki godzin spędzonych przy kompie.
Po co naprawiać? Ściągnij sobie z DLS, jest ich na prawdę dużo i na pewno coś dobierzesz. Ja samych tekstur podłoża do TS2019 mam 11 GB.
Pamiętaj, że niekoniecznie coś optymalizowanego do TS2010 będzie dobrze wyglądać w dziewiętnastce.
Jacek, teraz zobaczyłem, że masz włączone PhysX - wyłącz to badziewie, które spowalnia grę o połowę. To ma na celu efekt rozbijania się dymu o np most lub inny obiekt, ale w gruncie rzeczy prawie i tak tego nie widać, a zysk szybkości gry jest o wiele ważniejszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach