Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 13-10-2019, 17:33 Bory Tucholskie edycja 2019
Temat legenda, podobnie jak stacja, linia i jej autor. Niezliczona ilość podejść do tematu, wielokrotne zmienianie koncepcji budowania mapy, ciągłe poszukiwanie ideału którego nie ma i nie będzie. Dążenie do tego aby odwzorować lokalizację każdego grzyba (włączając autora mapy) i liścia w lesie. Ustosunkowywanie się zarówno do krytyki konstruktywnej jak i tej szukającej dziury w całym. Lata planowania i gadania, wychodzenie sporej liczby kilometrów po torach zarówno samemu jak i w towarzystwie kilku znaczących osób, setki zdjęć, tysiące godzin żebrania o stworzenie dedykowanych dodatków na wczoraj. Poznawanie historii miejsc, dokopywanie się do starych dokumentów, ustalanie dat i miejsca związanych z różnymi wydarzeniami. Oraz osiemset tysięcy dziewięćset czterdzieści trzy złote i dwadzieścia sześć groszy na godzinę to kosztuje. Co? Takie pieprzenie na forum xD
#Jedziemwbory
Szlak pomiędzy Bąkiem a Wojtalem, widok w kierunku północnym.
Semafory wjazdowe od strony południowej (Bydgoszcz/Czersk). Po lewej stronie LK215 Laskowice Pomorskie - Bąk (widzę brak płyt)
Semafory wjazdowe od strony południowej, po lewej widoczny tor do lotniska wojskowego zlokalizowanego w odległej o ok 5km wiosce Borsk.
Południowa głowica stacji wraz z jedynym strzeżonym przejazdem kolejowym w okolicy... 20 kilometrów?
Widok w kierunku południowym.
Widok na przejazd kolejowy oraz na szlak?/bocznice? prowadzącą do lotniska.
Południowa głowica stacji, zabudowania mieszkalne, legendarny anglik, jedyny w promieniu 22 kilometrów :)
Legendarny anglik, perony, widok w kierunku północnym (Kościerzyna)
Perony, semafory wyjazdowe, widok w kierunku północnym
Semafory wyjazdowe, widok w kierunku południowym
Budynek dworca oraz WC/szalet/sławojka/sracz
Budynek dworca, skrzynki do sterowania przejazdem, oświetleniem oraz zwrotnicami i semaforami (pulpit kostkowy). Widoczny Fiat 126p zwany maluchem nawiązuje do tego którym autor mapy jeździł na wakacje w tamte okolice :)
Perony, rampa oraz plac ładunkowy, widok w kierunku południowym.
Rampa oraz zarośnięty plac ładunkowy.
Zarośnięty plac ładunkowy, widok w kierunku północnym.
Północna głowica stacji, semafory wyjazdowe, widok w kierunku północnym.
Ciąg dalszy w kolejnym poście, uprasza się o niekomentowanie powyższego, do opisania zostało około 56 screenów :)
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 13-10-2019, 18:33
#Jedziemwbory
Północna głowica stacji
Północna głowica stacji, widok w kierunku południowym. To po prawej ma imitować pas piachu niezarośniętego przez żadne trawy.
Semafor wjazdowy od strony północnej
Szlak Bąk - Wdzydze
Tarcza ostrzegawcza od strony północnej. Te corony naprawdę niszczą system :)
Po lewej "droga/aleja Morfeuszy", leśna droga o nie najgorszej jakości dzięki której można dojechać do Bąka od strony Olpucha (nagrali nawet film, cabview jak dojechać xD)
Na mapach to miejsce nosi nazwę "Barłogi". Prawdopodobnie było tutaj niewielkie jezioro/staw który został zasypany przy budowie toru w latach 30 ubiegłego wieku.
Przy pierwszym podejściu do tematu tego wąwozu straciłem na te kilkaset metrów bite dwa dni.
Nie wygląda to idealnie ale inaczej się nie da. Przy okazji szukam osoby która dostosuje zieleninę do nasypów bądź wykona nową. W oddali widać dwie nastawnie mijanki Wdzydze, widok w kier. północnym.
W rzeczywistości tor za przejazdem idzie w lekkim wąwozie jeszcze kawałek. Po kilkuset metrach teren wyrównuje się. Odpuściłem temat budowania nasypu na 40cm i traceniu na tym kolejnych kilku dni.
Mijanka Wdzydze, nastawnia od południowej strony, widok w kierunku północnym.
Nastawnia od północnej strony, wał ziemny który robił za peron służbowy. Mijanka wybudowana została podczas II wojny światowej przez niemieckiego okupanta. Używana i czynna do połowy lat 90 ubiegłego wieku. Druga mijanka powstała w Wojtalu również podczas wojny i wybudowana przez okupanta.
To musiało być ciekawe miejsce do pracy, obsługa trzech semaforów i jednej zwrotnicy. Okolica bardzo spokojna, świeże powietrze, około kilometra do jeziora :)
Jedno z bardziej klimatycznych miejsc. Niby zwykły przejazd ale przerywa monotonię lasu.
Miejsce w którym znajdowała się zwrotnica albo jak kto woli rozjazd. Co ciekawe posterunek Wdzydze zlikwidowano w połowie lat 90 ubiegłego wieku tylko po to żeby dzisiaj planować jego odbudowę. Jedna z wielu koncepcji zwiększenia przepustowości na tym odcinku zakłada budowę drugiego toru albo odbudowę istniejących stacji. Najbliższe stacje to Bąk oraz Olpuch Wdzydze. Ta druga obecnie zdegradowana do roli przystanku ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wróciła do żywych. Można też pokusić się o budowę drugiego toru na odcinku Bąk - Olpuch Wdzydze i zabudować posterunkami odstępowymi. Możliwości wiele...
Wąwóz niedaleko przystanku Olpuch. Kolejne dwa dni kombinowania jak to rozgryźć. Widok w kierunku północnym
Przystanek Olpuch, po lewej jezioro Kotel (to większe) oraz jakieś mniejsze, sztuczne wykopane 15 lat wstecz. Jezioro Kotel nie jest częścią jeziora Wdzydzkiego. Droga wzdłuż peronów prowadzi do Wdzydz Kiszewskich i Wąglikowic xD Widok w kierunku północnym.
Widok na przystanek Olpuch. Z trzech tablic widocznych powyżej w rzeczywistości znajduje się tylko jedna. Sam Olpuch został wybudowany w latach 70 ubiegłego wieku chyba w ramach tak zwanego czynu społecznego. Tym samym odległa o kilometr stacja Olpuch otrzymała dodatkowy człon Wdzydze. Olpuch Wdzydze stacja, Olpuch przystanek i Wdzydze mijanka.
Olpuch, widok w kierunku północnym. W oddali widać chwilowo niedokończone otoczenie.
Olpuch widziany z droneview. Miejsce któremu musiałem poświęcić najwięcej czasu ze względu na ukształtowanie terenu które w tym miejscu wyjątkowo zróżnicowane. Na budowę tego miejsca poświęciłem aż 4 dni.
Ciąg dalszy w kolejnym poście, ponownie uprasza się i niekomentowanie powyższego. Do opisania zostało jeszcze trochę screenów :)
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 13-10-2019, 19:00
#Jedziemwbory
Szlak pomiędzy Olpuchem a Olpuchem Wdzydze. Brakuje otoczenia ale jest pełna przejezdność. Do wykończenia został niecały kilometr otoczenia którym planuję się zająć jutro.
Semafor wjazdowy stacji Olpuch Wdzydze, widok w kierunku północnym.
Odcinek szlaku gdzie brakuje wykończenia otoczenia. Nie ma tego dużo.
Przejazd kolejowy, widok w kierunku południowym. Miejsce gdzie kończy się tex gruntu zmieni się dość radykalnie - tor będzie biegł nasypem a sam grunt nie będzie płaski jak ma to miejsce obecnie.
Widok na stację w kierunku północnym.
Niby szczegół ale dodaje klimatu :)
Olpuch Wdzydze, perony, widok w kierunku północnym. Ta pinky-purple plama to miejsce w którym docelowo ma stać nowy dedykowany model dworca. Niestety ten z Bąka się nie nadaje pomimo tego że to jego bliźniak, podobnie jak ten z Karsina.
Tak to ma wyglądać docelowo tylko bez tego białego => https://wrphoto.eu/data/media/38/s1774bylo.jpg
Widok w kierunku południowym.
Widok w kierunku północnym.
Gdyby w roku 1999 każdy mikol miał cyfrówkę przynajmniej 2K to z tego miejsca by mogło powstać nie jedno dobre klimatyczne zdjęcie z SU46 i bipą jajecznicą jako poc. os. Gdynia - Bydgoszcz :)
Kolejne miejsce którego odwzorowanie zajęło nieco więcej czasu. Nie były to może dwa dni tylko kilka godzin ale uważam że warto było.
Widok w kierunku południowym.
Północna głowica stacji, nastawnia Ow1.
Północna głowica stacji, widok w kierunku północnym.
Semafor wjazdowy od strony północnej, widok od strony południowej. Wskazuje prawidłowo Sr2 :) Powoli zbliżamy się do końca istniejącego odcinka mapy.
Obecnie mapa kończy się w tym miejscu. Za dwoma dość charakterystycznymi łukami => https://wrphoto.eu/data/media/42/szenajda2.jpg ponownie jest las a za nim przystanek Podleś który do lat 70? ubiegłego wieku był albo mijanką na wzór Wdzydz i Wojtala albo stacją.
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 13-10-2019, 19:29
Sama mapa jest konwersją starego projektu sprzed 4 lat. Mapa została wygenerowana w HOGu, miała kilkanaście tysięcy segmentów przez co po 10 minutach gry grać się nie dało. Sceneria była jesienna a zasięg mapy miał być następujący:
- LK201 na odcinku Kościerzyna - Błądzim (albo i Bydgoszcz),
- LK209 na odcinku Cekcyn - Laskowice Pom.,
- LK211 na odcinku Kościerzyna - Łubiana,
- LK215 na odcinku Bąk - Laskowice Pom.,
- LK233 na odcinku Kościerzyna - Nowy Barkoczyn.
Obecnie plany są mniej ambitne i przez to jest większa szansa na ich realizację:
- LK201 na odc. Kościerzyna - Błądzim
- LK209 na odc. Wierzchucin Stary - szlak Wierzchucin - Lniano (będzie można się rozpędzić i wjechać do Wierzchucina z rozkładowymi prędkościami)
- LK215 na odc. Bąk - Śliwice,
Mapa stylizowana na rok 1999 zanim pan Celiński polikwidował w borach przewozy pasażerskie. Pora letnia :)
Na dokładkę jeszcze kilka screenów z częściowo gotowego Wojtala odległego od Bąka o 5 kilometrów na południe:
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 15-10-2019, 11:26
#Jedziemwbory
Ruch w temacie identyczny jak obecnie pasażerski w Bąku...
Poniżej obiecane screeny ze szlaku pomiędzy stacją Olpuch Wdzydze a przystankiem Olpuch. Oba miejsca dzieli odległość około 1 kilometra.
Porównując powyższe screeny do tych gdzie otoczenie nie było wykończone widać sporo zmian, pojawiły się nasypy, wąwozy. Wąwóz na łuku z widokiem na przejazd kolejowy to znana miejscówka dla osób które nagrywają filmy z towarami => https://www.youtube.com/watch?v=wbtYdAORqec
Tym samym została do ogarnięcia tylko pinky-purple plama w miejscu dworca Olpuch Wdzydze. Postaram się ograniczyć jej zasięg, wstawić przejścia między peronowe i mapa będzie mogła iść do testerów.
Odsłona legendy numer 2194
Niestety, ale nie mam się do czego przyczepić ze względu na brak sieci i wskaźników
W związku z tym mogę napisać tylko o tym co mi się podoba. Mianowicie bardzo dobry klimat i wierne odtworzenie realnego szlaku. Przykładanie się do odwzorowania każdego krzaczka to coś co lubię. Mapa w sam raz na relaksującą przejażdżkę wozem ADHD po ciężkim dniu w pracy 😀
Bardzo miłym akcentem prezentacji jest też porównanie Twojej pracy do stanu rzeczywistego. Skoro masz tak dużo materiału z tego terenu to mógłbyś to robić znacznie częściej. Dla takich ludków jak ja to wiele zmienia, bo nie zwiedzałem nigdy tych terenów. Czekam z niecierpliwością na kolejne screeny. Powodzenia przy dalszej pracy
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 20-10-2019, 21:19
Zdjęcia drutologi będą, nawet kilkanaście, mam materiał na odwzorowanie każdej skrzynki, puszki czy innego kawałka metalu :)
Tylko najpierw ogarnę brakujący kawałek szlaku:
Zostało do ogarnięcia około 2500 metrów otoczenia szlaku, roboty w zasadzie niewiele bo położyć pasy p.poż, trawsko i brzózki. Ale to już nie dzisiaj :)
Na zakończenie dwa screeny z miejsca które wyłamuje się z monotonii lasu:
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 23-10-2019, 21:17
Dzisiaj udało mi się częściowo zniwelować pinky-purple plamę w miejscu budynku dworca Olpuch Wdzydze. Niestety bez dedykowanego dworca nie jestem w stanie skończyć tego fragmentu mapy. Ten z Bąka nie pasuje, niczego innego pod wymiar też niestety nie ma.
Chciałbym z tego miejsca prosić o wykonanie modelu budynku dworca Olpuch Wdzydze. Tak wygląda budynek w oryginale https://www.bazakolejowa....8054536-320.jpg Jestem w posiadaniu dobrej jakości zdjęć na tex, w necie jest też sporo podglądowych. Mając dedykowany model będę mógł zakończyć prace w tym miejscu.
Pomógł: 98 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 26-10-2019, 11:42
Cytat:
LK209 na odc. Wierzchucin Stary - szlak Wierzchucin - Lniano (będzie można się rozpędzić i wjechać do Wierzchucina z rozkładowymi prędkościami)
Zawiodłem się Pawle, toż to linia 208 jest :)
Bardzo się cieszę, że wróciłeś do projektu, trzymam kciuki za ukończenie chociaż jednego z planowanych odcinków. Na screenach mapa prezentuje się naprawdę dobrze.
Pomógł: 66 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2063 Skąd: Bonk (Westpreussen)
Wysłany: 26-10-2019, 12:24
Wujek 082 napisał/a:
Zawiodłem się Pawle, toż to linia 208 jest :)
Cóż, nie mam usprawiedliwienia :) Chciałem zrzucić winę na późną godzinę ale jak zerknąłem która była to odpuściłem :)
Z jednym wyjątkiem mam gotowe otoczenie na odcinku Wojtal - Olpuch Wdzydze toteż postanowiłem dać mapę na ogólne testy z kilkoma zastrzeżeniami:
- brak słupków hektometrowych,
- brak kilku wskaźników których nota bene w stanie faktycznym również brak,
- możliwe braki w konfiguracji sygnalizacji w Bąku - jazda na wprost skonfigurowana, jazda w bok chyba tylko od strony Olpucha,
W archiwum znajdują się trzy pliki .CDP
- mapa,
- sesja,
- kilka zależności,
Prośba o przejażdżkę w obie strony i zwrócenie uwagi na różne detale i szczegóły które mogłem przeoczyć. Feedback proszę w temacie wraz ze screenami o jakie miejsce chodzi. Jeżeli będę dysponował zdjęciem z danego miejsca to postaram się wrzucić jako nawiązujące.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach