Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 23-09-2019, 09:46
https://www.fotosik.pl/zd...8d7edbcc8a63db1
- no to już wygląda nawet nieźle, w porównaniu z dotychczas prezentowanymi screenami można nawet przyznać za tenże screen tytuł "Screena Roku" w tym temacie; jest trawa, roślinność jest w miarę urozmaicona i nie rzuca się tak w oczy jej powtarzalność, jest podwójny przewód jezdny. Można by jeszcze popracować nad teksturowaniem gruntu (żeby tekstura gruntu nie wybijała się spod trawy i była do niej bardziej dopasowana kolorystycznie, bo prawdopodobnie pod innym kątem mogłoby to już wyglądać nie najlepiej), no ale ogólnie widać już jakiś postęp. Wprawdzie jeszcze jedna jaskółka wiosny nie czyni, a jeden screen mapy, zwłaszcza że pozostałe screeny prezentują się już przynajmniej o dwa poziomy niżej, no ale oby było więcej takich przynajmniej takich screenów (a docelowo - żeby cała mapa wyglądała chociaż przynajmniej tak).
https://www.fotosik.pl/zd...daf7fc247df787d
- tutaj podobne miejsce, byłoby też w miarę nieźle, gdyby nie to że dalej za przejazdem widać już pustynię i sklonowane drzewka.
https://www.fotosik.pl/zd...ce8615d6fe5f04a
- a tu już w ogóle widać że trawa i jako tako dopracowane otoczenie jest tylko w najbliższym sąsiedztwie przejazdu kolejowego, a wszędzie dalej jest już tak jak wcześniej... czyli jednolite, monotonne i niedopracowane oteksturowanie podłoża, trawa tylko w postaci szczątkowych niewielkich "zielonych wysp", i to praktycznie tylko po jednej stronie toru, no a z tyłu już widać nadchodzący atak drzew-klonów i bezkresny step... który wcale nie jest taki bezkresny, bo za kilkaset metrów czai się już złowrogi koniec świata, i można spaść do Limbo.
https://www.fotosik.pl/zd...8a35c6de4efeae3
- a tu z kolei postępu zbyt wielkiego nie ma (chociaż na plus trzeba odnotować że w końcu wygląda na to że tor ma ustalone "na sztywno" wysokości węzłów, dzięki czemu nie jest już pofalowany, i pojawiają się elementy sieci trakcyjnej takie jak przęsło naprężenia; ale poza tym niewiele się zmieniło), samo ukształtowanie terenu w najbliższym sąsiedztwie torów może i jest w miarę poprawnie wykonane, ale za to brakuje urozmaicenia ukształtowania terenu dalej od toru (z tyłu widać płaski step, o ile nie koniec świata; a jeśli miałaby być to górska okolica, to przydałyby się w oddali jakieś wzgórza, przynajmniej w celu zamaskowania końca świata, albo wzgórza i za nimi tło górskie, tak jak jest to zrobione np. na mapie "Nadkarpacie": https://naforum.zapodaj.net/27c509b56932.jpg.html ; albo odwrotnie - zejście w dolinę, a dopiero w oddali wzgórza, itp.), a cała reszta jest tak jak do tej pory... czyli kiepskie oteksturowanie podłoża, atak drzew-klonów, całkowity brak trawy i innej drobniejszej roślinności, a z tyłu uchowały się nawet wbudowane atrapy drzewek...
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 23-09-2019, 10:01, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 24-09-2019, 07:31
Papciogapcio229 napisał/a:
Wiesz może jak ustawić opcję na stacji żeby pasażerowie w danych godzinach czasowych nie przychodzili na peron?
Nie, i nawet nigdy nie próbowałem tego robić.
Nie wiem czy w ogólności nie wymagało by to specjalnego dodatku, coś à la pasażerowie wyposażeni w "night view", tak jak są dodatki np. w postaci budynków z widokiem nocnym albo latarni ulicznych - taki dodatek ma po prostu dwie zintegrowane wersje, z których jedna wyświetla się w dzień, a druga w nocy. Taki dodatek w przypadku pasażerów musiałby mieć dwa widoki, jeden normalny, i drugi "invisible", i ewentualnie mieć możliwość konfiguracji kiedy te widoki się przełączają.
Jest jeszcze inna metoda: użycie warstw; można zapisać pasażerów w warstwie sesji, i po prostu zrobić kilka sesji, tak że w jednej sesji pasażerowie będą dodani, a w innej nie.
Jednak ogólnie moim zdaniem to mało wnosząca dekoracja, a bawienie się w sesje na etapie budowy mapy do niczego dobrego nie prowadzi, choćby dlatego że np. konfiguracja semaforów zapisuje się zawsze w warstwie sesji (przynajmniej do TS2010, wyżej to nie wiem), i każda dostępna do pobrania mapa powinna być wyposażona w podstawową sesję bez taboru, za to ze skonfigurowanymi semaforami, bo inaczej cała konfiguracja przepadnie. Robienie wielu sesji na tym etapie budowy mapy zapewne skończyłoby się tym że niektóre sesje miałyby skonfigurowane semafory, a inne nie. Coś takiego miałoby jakikolwiek sens dopiero wtedy gdy budowa całej mapy zostanie zakończona, a wszystkie semafory na mapie zostaną skonfigurowane, i zostanie zapisana podstawowa sesja bez taboru, załączona do finalnej wersji mapy. Wtedy można, używając opcji "zapisz jako", powielić podstawową sesję bez taboru, zapisując ją pod innymi nazwami, i dopiero w tych kopiach podstawowej sesji wprowadzać zmiany - dodać tabor, i ew. usuwać niektóre obiekty, np. właśnie pasażerów w niektórych wybranych sesjach (np. nocnych "towarowych"), w których ich obecność miałby być niewskazana.
No chyba że ktoś zna jakiś inny, lepszy sposób.
Jeszcze raz powtórzę, że sesje robi się do ukończonej mapy, a nie na początku. Zresztą w ogóle nie trzeba robić żadnych sesji z wyjątkiem podstawowej bez taboru, ze skonfigurowanymi semaforami - są mapy wyposażone wyłącznie w podstawową sesję bez taboru, i nikt na to nie narzeka. Jak ktoś ma ochotę sobie "pojeździć" na mapie, to sobie po prostu wstawi taki tabor jaki mu odpowiada. Sesje/scenariusze to tylko wyposażenie dodatkowe, opcjonalne, może być ale nie musi. Z mapy z załączoną podstawową sesją bez taboru każdy sobie zrobi taki użytek jaki chce, natomiast z nieukończonej mapy, pozbawionej sesji "bez taboru", pożytek będzie niewielki, jeśli jakikolwiek, więc... radziłbym zająć się mapą...
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 24-09-2019, 07:35, w całości zmieniany 2 razy
Wiesz może jak ustawić opcję na stacji żeby pasażerowie w danych godzinach czasowych nie przychodzili na peron?
Nie, i nawet nigdy nie próbowałem tego robić.
Nie wiem czy w ogólności nie wymagało by to specjalnego dodatku, coś à la pasażerowie wyposażeni w "night view", tak jak są dodatki np. w postaci budynków z widokiem nocnym albo latarni ulicznych - taki dodatek ma po prostu dwie zintegrowane wersje, z których jedna wyświetla się w dzień, a druga w nocy. Taki dodatek w przypadku pasażerów musiałby mieć dwa widoki, jeden normalny, i drugi "invisible", i ewentualnie mieć możliwość konfiguracji kiedy te widoki się przełączają.
Jest jeszcze inna metoda: użycie warstw; można zapisać pasażerów w warstwie sesji, i po prostu zrobić kilka sesji, tak że w jednej sesji pasażerowie będą dodani, a w innej nie.
Jednak ogólnie moim zdaniem to mało wnosząca dekoracja, a bawienie się w sesje na etapie budowy mapy do niczego dobrego nie prowadzi, choćby dlatego że np. konfiguracja semaforów zapisuje się zawsze w warstwie sesji (przynajmniej do TS2010, wyżej to nie wiem), i każda dostępna do pobrania mapa powinna być wyposażona w podstawową sesję bez taboru, za to ze skonfigurowanymi semaforami, bo inaczej cała konfiguracja przepadnie. Robienie wielu sesji na tym etapie budowy mapy zapewne skończyłoby się tym że niektóre sesje miałyby skonfigurowane semafory, a inne nie. Coś takiego miałoby jakikolwiek sens dopiero wtedy gdy budowa całej mapy zostanie zakończona, a wszystkie semafory na mapie zostaną skonfigurowane, i zostanie zapisana podstawowa sesja bez taboru, załączona do finalnej wersji mapy. Wtedy można, używając opcji "zapisz jako", powielić podstawową sesję bez taboru, zapisując ją pod innymi nazwami, i dopiero w tych kopiach podstawowej sesji wprowadzać zmiany - dodać tabor, i ew. usuwać niektóre obiekty, np. właśnie pasażerów w niektórych wybranych sesjach (np. nocnych "towarowych"), w których ich obecność miałby być niewskazana.
No chyba że ktoś zna jakiś inny, lepszy sposób.
Jeszcze raz powtórzę, że sesje robi się do ukończonej mapy, a nie na początku. Zresztą w ogóle nie trzeba robić żadnych sesji z wyjątkiem podstawowej bez taboru, ze skonfigurowanymi semaforami - są mapy wyposażone wyłącznie w podstawową sesję bez taboru, i nikt na to nie narzeka. Jak ktoś ma ochotę sobie "pojeździć" na mapie, to sobie po prostu wstawi taki tabor jaki mu odpowiada. Sesje/scenariusze to tylko wyposażenie dodatkowe, opcjonalne, może być ale nie musi. Z mapy z załączoną podstawową sesją bez taboru każdy sobie zrobi taki użytek jaki chce, natomiast z nieukończonej mapy, pozbawionej sesji "bez taboru", pożytek będzie niewielki, jeśli jakikolwiek, więc... radziłbym zająć się mapą...
Poszperam coś na ten temat, jednak największy problem oprócz semaforów i pasażerów na mapie mam z przejazdami kolejowymi. Konfigurowałem według poradników na YT a jakoś nie chce działać. Zresztą wolę zapytać, czy przejazdy działają na takiej samej zasadzie jak semafory że trzeba je potem konfigurować ?
Ja też mam pytanie: skończyłeś mapę, że zabierasz się do tworzenia sesji?
Częściowo, jednak problem w tym że brakuje mi niektórych rzeczy albo nie wiem jak niektóry region zorganizować. Dodatkowo coś działo się z fotosikiem, aczkolwiek nie będę się tutaj na ten temat rozpisywać.
Edit:
zolwik napisał/a:
A co za różnica czy sprzedawalo? Chcesz mieć sesje sprzedaży?
Chodzi mi o wiarygodność, ponieważ faktycznie będzie coś w tym stylu ale w tej sesji naszym zadaniem będzie podjazd lokomotywą elektryczną PKP Cargo do jednego punktu aby drugi pociąg dostarczył skład złożony z lokomotyw i wagonów, który my jako gracz będziemy musieli dostarczyć niemieckiemu prywatnemu operatorowi do jego ojczystego kraju. To tyle co mogę powiedzieć i nie chcę zdradzać zbytnio szczegółów :)
_________________ 113
Ostatnio zmieniony przez Papciogapcio229 12-10-2019, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
O jaka szkoda, całe forum nie może usiedzieć na miejscu obserwując ten fascynujący wątek a ty się w tajemnice bawisz...
Na swojej fikcyjnej mapie możesz się bawić nawet w dostawy wzbogaconego uranu do północnych obszarów Arktyki. Może zamiast nas tu bzdetami zabawiać, wziąłbyś się do roboty i zaczął pokazywać jak idą postępy w budowie mapy, a nie trollujesz od kilku tygodni i myślisz że nikt tego nie widzi.
Wiarygodność w fikcyjnej mapie... Żeby wagony jechały za granicę to nie trzeba ich sprzedawać...
Faktycznie może to inaczej zrobię ale wolę żeby było to jakoś wyjaśnione po co wagony z lokomotywami jadą do Niemiec.
Jacek napisał/a:
Cytat:
i nie chcę zdradzać zbytnio szczegółów
O jaka szkoda, całe forum nie może usiedzieć na miejscu obserwując ten fascynujący wątek a ty się w tajemnice bawisz...
Na swojej fikcyjnej mapie możesz się bawić nawet w dostawy wzbogaconego uranu do północnych obszarów Arktyki. Może zamiast nas tu bzdetami zabawiać, wziąłbyś się do roboty i zaczął pokazywać jak idą postępy w budowie mapy, a nie trollujesz od kilku tygodni i myślisz że nikt tego nie widzi.
Zrobiłem jak umiałem. Obecny stan poszczególnych fragmentów:
Ps: Nie wiem czy dalej zdjęcia wrzucać na fotosika, ponieważ dostaje jakieś abonamenty na email i czy w takim przypadku powinienem wrzucać dalej czy zmienić stronę ? Ponieważ nie zamierzam wydawać swoich pieniędzy na byle co.
_________________ 113
Ostatnio zmieniony przez Papciogapcio229 14-10-2019, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 14-10-2019, 13:01
No dobra. Po pierwsze: Chłopie, weź wywal tą wbudowaną część mapy, to tylko strata czasu na to, by męczyć się z tym.
Po drugie: popracuj nad podsypką, bo coś Ci nie wychodzi. Zmniejsz jej skalę i wymień ją na teksturę podsypki Samplaire'a (SAMa), bo na wbudowanej daleko nie zajedziesz. Na ogół tekstury terenu potrzebują kompletnej poprawki. Weź się trochę za estetykę mapy, a nawet nie próbuj dotykać tego badziewia co Auran w TS09 i TS10 wpakował.
Po trzecie: Roślinność - bieda. Pusto, puściutko. Trawka wystąpiła tylko na jednym screenie (ten z tą paintową dróżką). Drzewa się powtarzają i wygląda to bardzo sztucznie. Lasem trzeba się umieć bawić. Podobnie z teksturami i na ogół z roślinnością. Przeczytaj poradnik @Boba na temat roślinności, bo jest tam dobrze to wyjaśnione. Przeczytaj nawet poradnik @pysi'ego z 2008 roku(ale tylko część związana z drzewami i trawami!), bo też nawiązuje w pewnym sensie do tego co dziś się dzieje na polskiej scenie.
Po czwarte: Nie baw się w dziwne legendy lub plany, bo to zawsze inaczej wychodzi (i po za tym wszyscy mają to w nosie, jeżeli chodzi o fikcyjne mapy). Mam na myśli te dziwacznie wyglądające szpice w środku lasu. Easter eggi - ok! Ale żeby chociaż miały sens, poziom i żeby można było je znaleźć przez przypadek.
Wniosek: Powtarzam jeszcze raz, wywal część po mapie wbudowanej, jest ona zbędnym balastem, który jest bardziej makietą kolejki PIKO niż czymś sensownym. Przestań się bawić z dodatkami wbudowanymi. W TS09/TS09/TS12 są one słabe jakościowo i wyglądają okropnie.
Poczytaj jak kłaść roślinność, patrz na screeny lepszych od siebie, bo wtedy znajdziesz pewną bazę, inspirację do tego co i jak robić. Nie mieszaj dodatków paintowych z tymi, których tekstura jest oparta na zdjęciach. To tyle w temacie.
P.S: Twoja wola na jakim portalu chcesz umieszczać screeny. Forum to nie mama, której trzeba się pytać "czy mogę?";"a jak to zrobić?"
Ostatnio zmieniony przez cebar3 14-10-2019, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Po kolejne - jak już zmęczy Ciebie poprawa roślinności i terenu wskazanym by był poprawić rozjazd z pierwszego screenu - w geodecie jest odpowiednie narzędzie do prostowania toru. Bo w takim stanie to od razu toromistrz albo by zamknął ten rozjazd, albo bardzo ograniczył na nim prędkość - no chyba że tak ma być.
Następny punkt to sieć trakcyjna - a właściwie bramka też z tego pierwszego screenu:
to tak z lekka przerost formy nad treścią aby w miejscu gdzie można spokojnie załatwić prowadzenie sieci trakcyjnej jednym słupem z długim wysięgnikiem (w innych miejscach to ładnie zrobione jest) a tu stoi bramka.
Kolejne to słup na moście (chyba wisi w powietrzu) trzeba by to przerobić tak aby przęsło sieci trakcyjnej słupy miało na ziemi postawione.
Pewności co prawda nie mam ale chyba sieć trakcyjna jest z tych wbudowanych w grę, a mamy bardzo dobrą rodzimą.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 15-10-2019, 18:26
Przyłączam się do apelu o całkowite usunięcie części mapy opartej na trasie wbudowanej w grę.
Poza tym co wymienili przedmówcy, z nowych rzeczy:
https://www.fotosik.pl/zd...f52bcf7132c36cc
- rozjazdy kolejowe to nie jest samowola i nie buduje ich się wedle własnego widzimisię, mają one standaryzowaną geometrię i muszą spełniać określone wymogi. Wrzucałem już nawet w tym temacie ściągę z wymiarami najpopularniejszych typów polskich rozjazdów kolejowych. Jak nie umiesz budować rozjazdów o poprawnej geometrii "z ręki", to stosuj szablony rozjazdowe (to też było mówione...). A poza tym naucz się stosować narzędzie "prostuj tory", to też już było mówione. Sieć trakcyjna to tutaj kompletna fuszerka, aż oczy krwawią jak się na to patrzy (przewody zaczepione o przewody... też już o tym wspominałem...). Dostałeś linki do stron n.t. sieci trakcyjnej, najpierw poczytaj, dokształć się, a dopiero potem buduj; przede wszystkim zainteresuj się takimi zagadnieniami jak kotwienie sieci i sposób zawieszenia sieci trakcyjnej w rozjazdach (to też było mówione...). Poza tym, jakże mogłoby być inaczej, rozjazd oczywiście zbudowany jest na podkładach betonowych, a też już wspominałem na samym początku, dając link do torów Samplaire'a, że rozjazdy kładzie się na podrozjazdnicach drewnianych (z wyjątkiem współcześnie budowanych/modernizowanych, ale i wtedy powinny to być podrozjazdnice betonowe, a nie podkłady), dostałeś nawet przykładowe screeny jak to powinno wyglądać... I oczywiście kompletnie to olałeś. O roślinności i teksturowaniu już nawet nie chce mi się po raz kolejny wspominać, bo pisałem już o tym przynajmniej kilkanaście razy, prawie pod każdym screenem, i nie ma praktycznie żadnej poprawy. Wykazujesz się kompletną ignorancją, wrzucasz kolejne screeny, chcesz żeby ktoś to oceniał, a ignorujesz przy tym niemal wszystkie wskazówki jakie dostajesz.
A tak przy okazji, wiesz czemu torów nie buduje się w tak bliskiej odległości od brzegu, i dlaczego w ogóle ten screen jest bez sensu? Pomyśl sam, ale na wszelki wypadek podpowiem: wiesz że istnieje takie zjawisko jak erozja, i gdyby takie miejsce jak to istniało w rzeczywistości, to w perspektywie kilkunastu-kilkudziesięciu lat całe to torowisko i sieć trakcyjna znalazłoby się pod wodą, albo w najlepszym razie zostałyby zniszczone przez osuwający się grunt?
Niech ten obrazek powie więcej niż tysiąc słów, i niech będzie punktem wyjścia do dzisiejszych przemyśleń:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Sar80e.jpg
https://www.fotosik.pl/zd...4a3933c547c66d5
- na początek znajdź sobie inne tło leśne, bardziej dopasowane ostrością i kolorystyką tekstur do roślinności (drzew). Bo tutaj na kilometr widać że tło ma rozmyte tekstury o bardzo niskiej rozdzielczości, a drzewa mają ostre, wyraźne tekstury, i całokształt wygląda, najdelikatniej mówiąc, słabo i biednie... Nad skąpą, ubogą i mało urozmaiconą roślinnością na razie nie ma co się pastwić, na początek popraw chociaż to...
https://www.fotosik.pl/zd...f895b07a6e21436 https://www.fotosik.pl/zd...68c0d5c67f97f68
- poza tym co zawsze, czyli ogólną biedą i fuszerką pod kątem roślinności i teksturowania, o których było już mnóstwo razy mówione, widać jeszcze parę spartaczonych rzeczy, np. dziurę w asfalcie, sieć SN urwaną nagle i bez powodu w powietrzu (o sieci SN nie chce mi się już prawić morałów, bo i tak zapewne nie przyniesie to odzewu i poprawy...), brak jakichkolwiek znaków drogowych (oznakowania przejazdu), nieudolnie wykonany most, jakiś idiotycznie wyglądający szpic z gruntu na dalszym planie, i słup sieci trakcyjnej z obustronnie umieszczonymi odciągami bez żadnego uzasadnienia (nie ma tu przecież żadnego przęsła naprężenia ani niczego co by to uzasadniało), po raz kolejny świadczący o niewiedzy i kompletnej ignorancji w tematyce sieci trakcyjnej.
https://www.fotosik.pl/zd...ed4a4773ae8831c
- no cóż tu można powiedzieć, ogólnie niewiele na tym screenie widać, most/wiadukt wydaje się paintowy, a ogólna bieda i atak drzew-klonów straszą już z daleka... Jedyną rzeczą jaką mogę wywnioskować z tego screena jest to, że po raz kolejny olałeś dane sobie wskazówki, tym razem moją n.t. roślinności w pobliżu cieków i zbiorników wodnych... I niestety, to już w tym temacie stało się normą.
https://www.fotosik.pl/zd...00741838dcc469f
- nie wiem co ten screen miał pokazać, chyba tylko ukazać raz jeszcze, i przy tym podkreślić, jak bardzo ta mapa jest biedna. Bo jeśli tak, to muszę przyznać że to się naprawdę udało - ten screen w książkowy sposób ukazuje jak wygląda uboga roślinność i nieudolnie wykonane teksturowanie gruntu. Aż chce się pobrać tą mapę i grać... Linia WN jest poprowadzona po tak nierównym terenie i z takimi załomami pionowymi że nie wygląda zbyt realistycznie, ale przy tej całej ogólniej biedzie to już nawet aż tak bardzo nie boli...
https://www.fotosik.pl/zd...3c27aeffd242fd8
- to miejsce może nie wygląda aż tak źle, tylko nie wiem czy warto było się nad nim tak trudzić, skrzętnie ustawiając w rządku samochody, jeśli to miejsce jest dalej od torów i/lub jest osłonięte budynkami, i nie będzie go widać z torów...
https://www.fotosik.pl/zd...43a2aab0c7a3b38 https://www.fotosik.pl/zd...53c2345baf31986 https://www.fotosik.pl/zd...6679b5b98e0012a
- cóż powiedzieć, nad siecią trakcyjną nie ma co się pastwić (choć oczywiście oczy krwawią gdy się na to patrzy...), bo i tak trzeba będzie ją wykonać od nowa, po tym jak uprzednio położy się na nowo i od podstaw całe torowisko, uwzględniając chociaż w jakimkolwiek stopniu geometrię rozjazdów i polskie realia. W sumie nie ma co tu zbyt wiele powiedzieć, trzeba to po prostu zrobić od nowa, tym razem poprawnie. O zdublowanej nastawni już mówiłem, a bieda pod kątem roślinności jest już chyba nader oczywista.
Jeśli chodzi o stację rozdzielczą/transformacyjno-rozdzielczą wysokiego napięcia, to radziłbym raczej unikać tego typu tematów, i ograniczyć się tylko do prostych odcinków linii wysokiego napięcia; budowanie "zakrętów" i stacji rozdzielczych/transformacyjno-rozdzielczych wysokiego napięcia wymagałoby raczej, dla uzyskania zadowalającego efektu wizualnego, zastosowania słupów odporowo-narożnych z rosyjskiej "LEP Pack", żeby nie być gołosłownym pokażę parę przykładów:
ale myślę że jest to na tyle trudne, praco- i czasochłonne, tym bardziej dla początkujących, że raczej odradzałbym tego typu tematy, i radziłbym ograniczyć się tylko do prostych odcinków linii WN, budowanych z pomocą dodatków spline, takich jak np. te:
bo na prostych odcinkach, jeśli odpowiednio się je "udekoruje" np. przecinką pod linię WN w terenie leśnym, to wyglądają one zadowalająco dobrze.
https://www.fotosik.pl/zd...11405ca4d851b6f
- tu mamy kolejny screen, który chyba miał tylko na celu pokazać jak najdobitniej jak bardzo źle ta mapa jest wykonana... jak się popatrzy na ten atak drzew-klonów i to nieudolne teksturowanie, to nasze płaczące oko nie chce już patrzeć na nic więcej...
Ogólnie rzecz ujmując, raczej niewiele sobie robisz ze zgłaszanych tu uwag i sugestii, i koncertowo je olewasz... Niestety, obawiam się że raczej nie sprawi to że mapa będzie lepsza... Miałeś już udzielonych naprawdę mnóstwo porad/sugestii, linków, materiałów, nawet popartych przykładami i obrazkami, niemalże wyłożonych na tacy... Ale poprawy niemalże nie widać...
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 15-10-2019, 18:54, w całości zmieniany 9 razy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 15-10-2019, 20:13
Aha, wtrącę jeszcze swoje 3 grosze w ten temat.
Czy mógłbyś pisać nazwę miasta nad screenem danej stacji? Pokazujesz screeny, mówisz coś o tych miastach, a mało wiadomo o co chodzi, nawet trudno powiedzieć co za miasto/wioskę pokazujesz. Określ co robisz, bo na tą chwilę (przynajmniej ja) nie wiem, gdzie są te twoje Idźkowice i Adolfowice. Lecz jeżeli ważniejsze dla ciebie jest "polskie stonehenge" i durne bajeczki (takie rzeczy to chociaż do siebie mów, ale nie innym, bo innych nie interesuje "historia" fikcyjnej mapy!) to cóż mówić o tym projekcie.
Na przyszłość: proszę pokazać konkretnego screena stacji z nazwą nad załącznikiem/załącznikami. I proszę o to, by zrobić to co powiedziałem, a nie napisać "@cebar3 Idźkowice to jest ta stacja na screenie..." - Nie! Obserwator lub krytyk ma prawo wiedzieć, co gdzie jest, bo trudno oceniać "Ta stacja jest taka i siaka"; "weź popraw miasto to, to". Lepiej ocenia się po nazwie i po tym jak wygląda torowisko, lub czy są jakieś szczególne rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez cebar3 15-10-2019, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Panowie stworzyłem nie wielki fragment na odcinku Mrowiec-Idźkowice i z chęcią bym udostępniłbym screeny, ale pojawił się problem:
Nie wiem dlaczego ale nie mogę zobaczyć, ani udostępnić zdjęć na forum które wrzuciłem na Fotosika, chodzi mi o świeże screeny z dnia dzisiejszego (11.11.2019), gdyż ich po prostu nie widać, więc wcześniej kiedy nie pojawiły się usunąłem komentarz. Dodatkowo od fotosika nalatują mi jakieś emaile o płaceniu jakiegoś abonamentu czy czegoś takiego i nie wiem czy w takim przypadku nie powinienem zmienić strony do wrzucania screenów czy ignorować te komunikaty ? Gdyż powiem tak: "Nie zamierzam wydawać pieniędzy na jakieś abonamenty w internecie".
Co powinien w tym przypadku zrobić ?
Naprawdę chciałbym przeprosić za to że nie mogę udostępnić screenów z obecnego stanu mapy, ale nie mogę gdyż Fotosik nie pozwala mi na to przez jakiś problem.
Fragment mapy na odcinku Mrowiec-Idźkowice po zmianach:
Dodatkowe info: Nie będę wrzucał już screenów na fotosika ze względu na problemy z serwisem jakie się mierze. Wybrałem ImageShack i tam będę wrzucał zdjęcia z gry. Jeżeli strona nie będzie mi pasowała to ją zmienię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach