Rozważam przesiadkę z TS12 na Nową Erę i chciałem się zapytać czy jak kupię tą wersję z empiku to będzie mi działać polski tabor (w sensie czy błędów nie będzie) i czy ta się ewentualne SP wgrać? Odrazu chciałem zapytać jaka wersja T:ANE jest najlepsza pod PKP\
Pomógł: 8 razy Wiek: 60 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 560 Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2019, 20:44
Trudno powiedzieć jaka to jest wersja T:ANE bo było ich kilka po drodze a i na dzień dzisiejszy jeszcze nie ma wersji finalnej, więc i co będzie działać a co nie też nie wiadomo. Ogólnie nasi twórcy idą z duchem czasu i dostosowują swoje dodatki do wymagań najnowszej wersji. Być może jeszcze nie wszystko, ale z pewnością znaczna część już jest OK. Nie ma co zwlekać z zakupem, bo i tak na pewno coś nie będzie działać i będzie więcej czasu na poszukiwania bądź naprawę we własnym zakresie :) To bardzo dobra szkoła żeby zapoznać się z symulatorem i ja przynajmniej nie żałuję dziesiątek czy więcej godzin spędzonych na naprawach :)
A tak w ogóle to pod PKP podobno najlepsza była wersja 2010 ale teraz to już raczej nie ma to znaczenia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 139 Skąd: Sanok
Wysłany: 24-03-2019, 21:06
Będzie działać, u mnie w TANE SP3 większość taboru polskiego jak i zagranicznego działa, zapewne jakieś lekkie poprawki trzeba by było nanieść. Co do taboru ADHD nie wiem, bo nie używam tego.
Niektóre rzeczy podobno działają - ale nie do końca. Niestety, TANE jest dużo bardziej "zamknięte" niż TS10, i różne "hacki" z których mój tabor korzysta, aby obejść pewne ograniczenia Trainza, mu nie smakują :P
Kible podobno chodzą (tylko część klawiszy nie działa).
Ogólnie to prawie cały tabor działa,tylko (chyba w moim przypadku) podczas jazdy kabinowej w EN57 po krótkim czasie skład się zatrzymywał tak jak bym czuwaka nie wcisnął.
Bo pewnie nie zarejestrowało wciśnięcia czuwaka - niestety od któregoś tam service packa (chyba już w TS12?) w lokach które nie są parowozami nie działa spacja (a także n, i, o i inne klawisze "parowozowe") - przycisk czuwaka trzeba wciskać myszą. Radek zrobił ControlSet który to obchodził, ale po którejś wersji TANE chyba to też nie chce działać o ile pamiętam (osobiście cały czas siedzę na TS10, dlatego nie jestem pewny).
Controlset działa, namiętnie rozbijam się siódemkami po różnych mapach - TANE SP3 :) w kiblach czasem potrafi nie zaskoczyć - w sensie, że automatyka zadziała ale sama kontrolka na pulpicie nie zaświeci- lampka SHP (czuwakowa działa pięknie) i wtedy niespodzianka :) Fiatów dawno nie męczyłem, tam też coś chyba było nie tak, nie pamietam. Stonkologia działa oprócz problemu ze startem silnika, nie odpalisz za cholerę, ani komendą, ani z przycisków. Trzeba w geodecie zaptaszczyć uruchomienie silnika, wtedy w maszyniście już pierdzi i można jeździć, reszta działa. Czajniki chodzą, ganze - nie pamiętam, ale raczej tak :)
Oczywiście wszystko trzeba ciut poprawić, czyli dodać do configów pojazdów controlset i (przynajmniej u mnie) zablokować funkcje bujania kabiną w skrypcie.
No, bujanie tak - Error+ nie lubi przemieszczania modeli przy użyciu skryptu w czasie rzeczywistym, poza tym ma własne bujanie wbudowane.
Jak klawisze jednak chodzą, to fajnie. Ale czemu ten stoniacz nie chce odpalać z guzika to nie mam pojęcia.
Czajniki nie używają w zasadzie żadnych "hacków", jedynie skryptowych dymków, więc powinny chodzić, zaiste. Chociaż pewnie fizyka jest z dupy, bo ten sam config silnika czajnikowego w każdej wersji Trainza chodzi zupełnie inaczej.
BTW - czy w Errorze albo 19 można w końcu definiować źródła światła w kabinie, do zrobienia realistycznego oświetlenia nocnego? To spory brak, zwłaszcza po wprowadzeniu cieni itp.
Swego czasu na forum Railworksa/Trainsima widziałem narzekania, że silnik graficzny ma już ~10 lat, ale właśnie tam to jest, i fajnie działa - światło w kabinie jest prawdziwym światłem, bez pierdzielenia się z wyświetlaniem nakładek udających oświetlony pulpit itp. Np w tym japońskim kibelku, którym się ostatnio bawiłem, jest główne oświetlenie kabiny, i mała lampka nad pulpitem - i widać różnicę :)
BTW - czy w Errorze albo 19 można w końcu definiować źródła światła w kabinie, do zrobienia realistycznego oświetlenia nocnego? To spory brak, zwłaszcza po wprowadzeniu cieni itp.
Oczywiście, że nie. Dalej światła lokomotyw nie dają cieni. Nie ma źródeł światła w scenery (choćby uliczne lampy). Jest tylko słońce + cienie od niego (w burzy i deszczu też) i lampy loków, bez cieni. Ale przecież ważniejsze jest wprowadzenie turbotrawy TurFX i kolejnych wersji turbodrzewek. I tekstur dna jeziora w 5D Robi się z tego symulator "róscia trawy" a nie kolei
To słabo :( Railworks te wszystkie rzeczy (czyli pełne oświetlenie) ma już od ładnych paru lat. I to jest naprawdę efektowne. Jazda nocna przy kabinie oświetlanej mijanymi latarniami itp to mega klimat. No ale co z tego, jak z powodu braku sceny dla miłośnika polskiej kolei jest bezużyteczny. Ech...
A N3V intensywnie pracuje, żeby potencjał Trainza też zaprzepaścić.
A już te cienie od słońca nawet przy zachmurzeniu to kpina jakaś...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 139 Skąd: Sanok
Wysłany: 29-03-2019, 14:25
Fakt w TANE wiele rzeczy mogłoby być lepszych, zwłaszcza oświetlenie, jednakże dla mnie TANE SP3 działa zdecydowanie lepiej niż stary TS10 który potrafił ciąć niemiłosiernie nawet na najniższych detalach. Z Railworks jest taki problem że nie ma żadnego taboru polskiego ani tez tras, zbytnio też chyba nie można własnych modeli dodawać, przez co w Polsce nie jest to tak popularne.
U mnie akurat to właśnie TS10 działa najlepiej z tych których próbowałem.
Co do RW - niestety, nadaje się tylko do pozwiedzania zagranicznych tras przy w miarę ładnej grafice. Modele i trasy można tworzyć, ale nie jest to zbyt popularne, przynajmniej wśród "zwykłych" użytkowników, bo jednak tras i pojazdów payware jest od cholery, od różnych producentów - i w większości dość przyzwoicie wykonanych.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 139 Skąd: Sanok
Wysłany: 29-03-2019, 23:33
Swoją drogą, istnieje jeszcze coś takiego jak MSTS a bardziej jego współczesna wersja Open Rails, która bazuje na plikach Microsoft Train Simulator i jest darmowa, jest sporo polskiego taboru oraz kilkanaście map w tym trb multi ;) Niestety edytor map tras jak i sesji jest mocno toporny i wadliwy.
U mnie TS10 działa czasem dobrze, czasem gorzej, jednakże TANE wykorzystuje w pełni moc współczesnego sprzętu.
niestety od któregoś tam service packa (chyba już w TS12?) w lokach które nie są parowozami nie działa spacja
W moim przypadku raz działa raz nie, i to też tyczy się lokomotyw EU z L&D (lublin - Dorohusk) ale to za każdym razem nawet wciskając guzior SHP myszką, po prostu cały skład hamuje. SM/SP42 działają tylko trzeba podmienić kabinę na tą co ma tak mało szczegółów, chociaż niektóre esemki są w nią wyposażone. Gra dla masochistów :D
BTW: kto w Auranie/N3V wpadł na pomysł z tymi zależnościami zależnymi od mnóstwa innych zależności, zamiast normalnego mod folderu lub jakoś to unormować.
Pomógł: 122 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3726 Skąd: Opole
Wysłany: 01-04-2019, 15:24
Zrobili to po to, żeby wymieniając jeden składnik nie trzeba było robić takiego samego modelu z nowym. W zależnościach masz wózki, silniki, dźwięki do wózków, kabiny. Model bazowy zostaje ten sam, a wszystką resztę można podmienić. Zobacz przykładowo ile jest nowych dźwięków do tej samej lokomotywy, każdy może sobie wybrać taki jaki jemu bardziej pasuje, inny niż ten który dał autor wydając model.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach