Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2018, 13:10 Domyślne wartości semaforów
Witam!
Tym razem mam takie zapytanie odnośnie ostawień domyślnych na sygnalizatorach a konkretnie na tych z serii SS 3W 100 km/h typ 1 v5. Oczywiście daję tu tylko przykład ale dotyczy to również i innych z serii SS wersji v5.
Otóż w ustawieniach mamy z góry narzuconą prędkość 40 km/h a którą dopiero po wstawieniu na trasę możemy zmienić w zależności od potrzeby. Tylko po co w takim razie w oznaczeniu sygnalizatora mamy podane 100 km/h czy 60 km/h skoro i tak jest nastawione na 40? Owszem, ładnie to wygląda w okienku i jest możliwość wyboru ale sądzę, że byłoby wygodniej gdyby faktycznie sygnalizator mający w nazwie np. SS 5 W 60 km/h miał już taką nastawioną. Przy rozbudowanej trasie ustawianie każdego sygnalizatora to mnóstwo niepotrzebnej roboty. A mając już z góry zdefiniowane prędkości wstawiam jaki jest potrzebny i po krzyku. Być może nasunąć się tu argument, że i tak trzeba wejść w ustawienia żeby wpisać i inne parametry, czy chociaż zmienić nazwę, ale po pierwsze nie jest to niezbędne a po drugie raczej zabawa dla wytrwałych i zaawansowanych kolejarzy
PS. W poprzedniej wersji sygnalizatorów udawało mi się wejść w config niektórych i na własny użytek zmieniałem ich domyślne wpisy. Niestety te aktualne są nieco inaczej zrobione i jest kłopot.
Kiedyś domyślnie było zielone.
Teraz jest ograniczenie do 40 ponieważ jest to najniższa prędkość na semaforze, a część autorów nie używa konfiguracji więc przy jest to bezpieczniejsze przy jeździe na bok.
Dlaczego są w nazwie 60 i 100? Bo to oznacza że te semafory maja możliwość podania takiego sygnału. Dlaczego nie jest on zasadniczy? Z tego samego powodu co wyżej.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 31-12-2018, 17:35
Tak ściśle rzecz ujmując, to najbardziej prawidłową wartością domyślną byłby... S1 "Stój", albo ewentualnie sygnał zastępczy. Dlaczego? Ano dlatego, że skoro semafor nie jest skonfigurowany i nie ma ustawionych zależności przebiegów, to nie powinno być na nim możliwości wyświetlenia sygnału zezwalającego na jazdę, a co najwyżej mógłby on podać sygnał zastępczy. Więc i tak jest to pewne ułatwienie dla tych którym nie chce się konfigurować zależności.
A te "40 km/h" to tak naprawdę statystycznie najbardziej prawdopodobna wartość, jako że większość semaforów właśnie na jazdę z taką prędkością zezwala - jedynie pewna grupa semaforów mających to szczęście że znalazły się przy torach głównych zasadniczych lub pełniących funkcję semaforów wjazdowych ma możliwość podania "Vmax", i to tylko przy przebiegach "na wprost", pozostałe nie mają nawet możliwości podania "Vmax"; "100 km/h" występuje w zasadzie tylko wtedy gdy dotyczy przebiegu "na wprost" przez rozjazd krzyżowy lub przejazdu pomiędzy torami głównymi zasadniczymi poprzez przejście rozjazdowe 1:18,5-1200 (bo takie rozjazdy najczęściej tylko w takich miejscach się montuje, pozostałe rozjazdy głowic rozjazdowych to już wtedy zazwyczaj 1:12-500, 1:9-300 lub 1:9-190), a "60 km/h" tylko wtedy gdy najbardziej "ostrym" rozjazdem ustawionym "na bok" na drodze przebiegu jest 1:12-500; tak więc tak naprawdę semafory statystycznie najczęściej podają "40 km/h", a pozostałe "Vmax", "100 km/h" i "60 km/h" pojawiają się na semaforach rzadziej.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2018, 17:55
Oczywiście zgadzam się z tymi argumentami, ale wydaje mi się, że sprawą zasadniczą jest to, że to jest tylko symulator. Jeśli ktoś się nawet pomyli i wstawi nie taki sygnalizator jak trzeba to katastrofy nie będzie . Po pierwszym wypadku zostaną wprowadzone poprawki i będzie OK. Poza tym zawsze jest nadrzędne nastawienie maksymalnej prędkości (z reguły jest już wpisane 160 lub 250) i tam ja przynajmniej ustalam potrzebną wartość. Optowałbym za wygodą
Będzie jak jest. S1 odpada, dla mapy bez sesji wszystko będzie na czerwono. W tej chwili jest tak, że semafor podaje "najniższą" prędkość w nim dostępną. Czyli jeżeli może podać S2 i S10, to będzie S10. Jeżeli może podać tylko S2, to będzie S2. I tak zostanie. To ma największy sens. To jest tylko symulator, więc zabawy w "60 bo semafor ma w nazwie 60" są bez sensu. Chcecie mieć paski, przebiegi - róbcie zależności. Bez zależności też "pojedzie", jak to bywa na mapach Kilana, które sesji nie posiadały. Nadrzędną szybkością jest ta wynikająca ze wskazania. To 160 czy tam więcej km/h jest tylko dla sygnału S2.
Czyli? "zielone" dla AI ale czerwone na semaforze? W tej chwili możesz z menu w maszyniście podać Sz, to właściwie to samo - bez sprawdzania zależności, nic. Po prostu puszcza ciapong
Czyli? "zielone" dla AI ale czerwone na semaforze? W tej chwili możesz z menu w maszyniście podać Sz, to właściwie to samo - bez sprawdzania zależności, nic. Po prostu puszcza ciapong
Zgadza się,można podać "Sz" ale to nie to samo ,np są takie stacje gdzie nie posiadają przebiegów manewrowych albo światła białego i np przy manewrach jedzie na S1,można by było wtedy odzwierciedlić to w Trainzie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach