FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
SA102
Autor Wiadomość
pawel1202 
nowy


Wiek: 21
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-10-2018, 20:32   SA102

Witam. Ostatnio dłubię sobie SA102-003 (na razie model wewnętrzny). Zamysł jest taki, aby najpierw zrobić cały model w SketchUpie a potem wyeksportować do do innego programu aby móc animować kabinę. W późniejszym czasie ma powstać SA101 i inne malatury.

https://images90.fotosik.pl/64/174dc06ce012d70e.png
https://images92.fotosik.pl/65/f27d8dd123c280bb.png
https://images90.fotosik.pl/64/4d0a337aca49b157.png
Póki co używam swojej wtyczki do eksportowania RUBY TMIX, która współpracuje z moim programem. Jakoś to powoli składam. Na początku powstanie kabina SA102 (robię całe wnętrze wagonu, włącznie z toaletą, wszystkimi siedzeniami. Chciałem aby powstał model wysokiej jakości, dość dobrze zrobiony (model).

Podczas pracy zauważam kilka błędów - za szybami nie wyświetlają się pewne rzeczy. I to w zasadzie tyle problemów. Model jest robiony starannie, wszystkie ściany są poprawną stroną (mam nadzieję że to błąd eksportera). Objawia się to w taki sposób:

Mam pytanie do tekstur, czy one wszystkie muszą być w rozdzielczości o potędze dwójki czy mogę mieć większą dowolność przy ich rozdzielczości? Zastosowałem w tym modelu (póki co) rozmiary typu 1024x735 i tym podobne (z przyzwyczajenia do wtyczki, której używam). Czy to trzeba będzie wszystko zmienić na np. 1024x1024?

Mam plan aby cały model zrobić w Sketch Up (gdyż umiem się nim posługiwać) a potem przejść na inny program, np blender aby wykonać animacje i przypisać narzędzia kabiny.

Model jest wymierzony co do milimetrów, zrobiony dosyć dokładnie, gdyż wszystko jeszcze można zmierzyć. Szynobus jest jednak przeznaczony do kasacji, która już się rozpoczęła.
Proszę też o jakieś opinie tego co jest zamieszczone na screenach :D

Nie wiem dlaczego, ale nie mogę nic napisać na shoutboxie :C Był mi zawsze bardzo pomocny, gdy czegoś nie wiedziałem.
Ostatnio zmieniony przez pawel1202 29-10-2018, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 47 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 806
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-10-2018, 20:52   

Tekstury tylko i wyłącznie potęga dwójki, nie koniecznie 1024x1024, można 512x1024, ale krotność obowiązuje.

Edit.
Widać wiele zbędnych polygonów, przemyśl tą mega wierność, bo za wyjątkiem tryliona poly nic ona nie wnosi, a zbędnie obciąża grę.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-10-2018, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group