Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: opole
Wysłany: 19-07-2018, 20:30 Problem z mapą
Przezuciłem z TRS2006 trainz version 2.5 bulid 2918 do TS2010 trainz version 3.3 bulid 49933
mape bez sesji budowaną na własny użytek postanowiłem przeniesc mape do 2010 i ją tam dokączyc
Po wgraniu dodatkow i odpaleniu pojawilo sie to co widac na screnach. Reinstalka nic nie pomogła
Wyłączyłem CUDA w karcie graficznej tez nic nie dało. Może ktoś wie co mam z tym zrobić żeby to działało.
Komputer:
Phenom II X4 3GHz
4GB DDR3 RAM
Geforce GTX260
Windows 7 Pro 64bit
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 19-07-2018, 23:21
A w jaki sposób przenosiłeś mapę? Kopiując folder?
Próbowałeś może spakować mapę do *.CDP i zainstalować ją potem z pomocą Menedźera Zawartości TS2010?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: opole
Wysłany: 17-08-2018, 14:40
Witam
Po kilkunastu dniach praca w terenie wracam do tematu z mojego pierwszwgo posta
czy ktoś by mógł mi doradzić co z tym zrobic zeby to działało jak należy
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: opole
Wysłany: 19-08-2018, 10:45
Mapa była zrobiona na uzytek wlasny rozpoczeta w trs2006 a chcialem ja skaczyc juz w TS2010 no i po zapisaniu w CDP bez sesji i zainstalowaniu wyszlo to co widac na screnach dodatki wgraly sie prawidłowo bo sprawdzalem ina innych mapach nawet robionych pod trs2004
Witam.
O ile sobie przypominam to po takiej przesiadce podobne kwiatki pojawiły mi się z powodu różnej wielkości siatki. 2010 ma domyślnie ustawioną siatkę kwadratów terenu na 5m, a 2006 na 10m. Można to zmienić, z tym że mapę swoją wgrywałem od nowa. Robiłem to tak, że stworzyłem mapę z jednego segmentu w wielkości 10m, i później połączyłem je. Zadziałało, ale w niektórych miejscach i tak doły zostały i trzeba było je ręcznie poprawiać.
Co do innych problemów to pewnie któreś tekstury albo są jednak brakujące, albo nie do końca pasowały z niższej do wyższej wersji- wymieniałem. Tak samo zresztą z wszystkimi innymi dodatkami. Albo zastępstwo, albo podmiana.
Jak bardzo się upierałem na coś - zwłaszcza tory czy sieć to robiłem taki myk że użyty a niewidoczny element usuwałem z dodatków - i słusznie na mapie pokazywał się jego brak, a po ponownym doinstalowaniu dodatku który usunąłem już pojawiał się właściwie. Było to zajęcie czasochłonne, a czasami i tak łatwiej było położyć coś od nowa lub wymienić na inny. Dotyczy to zwłaszcza splinów które potrafią zrobić coś niemożliwego teoretycznie i połączyć sieć trakcyjną z jakimś płotem, żywopłotem czy inną drogą. żeby było śmieszniej to ujawniłem to dopiero wtedy gdy zacząłem szukać przyczyny dlaczego mapa zaczyna się wieszać, albo długo ładować pomimo tego że w zasadzie działania były kosmetyczne. W trybie przeźroczystości terenu zobaczyłem właśnie takie spliny idąc gdzieś w nieskończoność mapy tak w podziemia jak i w kosmos. Czasami tworzyły się węzły tak twarde że nie dawały się usunąć i jedynym sposobem na ich likwidację było zastąpienie ich jakimś splinem którego nie używałem i usunięciem go z dodatków, a później - usuń brakujące składniki. Oczywiście może to spowodować usunięcie czegoś co miałoby zostać. Ale mam nadzieje że do tak czasochłonnych działań nie będziesz zmuszony. Oczywiście piszę to z perspektywy paru lat i być może są już inne sposoby na naprawę mapy.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: opole
Wysłany: 19-08-2018, 22:34
Myśle ze to nie jest spowodowane wielkoscią siatki poniewaz mam wgrane mapy ktore były robione pod trs2004,06 a tam występuje siatka 10m i działaja bez zastrzezen w ts2010 wiec to raczej nie jest przyczną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach