Wysłany: 05-09-2017, 22:44 Sygnalizator/semafor przy peronie.
Hej,
mam sytuację jak na moim szkicu.
Jest szlak i wjazdowe 5 komorowe WJ1, WJ2, potem głowica rozjazdowa która wyprowadza tory na bocznice i terminal intermodalny. Następnie na odcinku 4 km mamy w połowie perony i potem po dwóch km od peronów głowica rozjazdowa z drugiej strony z semaforami 5 komorowymi WY1 i WY2. (oczywiście wiadomo że semafory wjazdowe i wyjazdowe muszą być dla obu kierunków (nie narysowałem wszystkich), następnie jest szlak z trzystawną SBL (o ile to ma jakiekolwiek znaczenie)
Moje pytanie jest następujące czy jest sens i zasadność na odcinku między peronami a semaforami wyjazdowymi zastosować 2 odcinki SBL? Czy dać standardowy sygnalizator dwukomorowy jak na starszych szlakach, który pełni podobną funkcję jak mi się zdaje? (tam gdzie dałem znaki zapytania )
Czy SBL w takim miejscu ma zastosowanie kiedy szlak jest bardzo ruchliwy?
Taką sytuacje że na krótkim kilku kilometrowym odcinku między stacjami są SBLki mam np. u siebie miedzy Chorzowem a Katowicami.
Na mojej mapie w tym kierunku zakładam abstrakcyjnie podobną przepustowość. Znaczy: co chwila coś się dzieje i jedzie albo w kierunku niemieckiej granicy albo w Polskę dalej. Zrozumiecie jak przedstawię kiedyś schemat całej mapy. ;)
Te dwie głowice potraktuj jako dwa osobne podg. Pomiędzy nimi normalnie robisz szlak i ustawiasz SBL. To ilu stawna jest blokada ma znaczenie przy projektowaniu szlaku. SBL trzystawna jest rozstawiana w conajmniej odległości drogi hamowania, SBL czterostawna jest min połowa drogi hamowania obowiązującą na danej linii.
Co za tym idzie na czterostawnej masz semafory SBL rozstawione częściej co zwiększa "pojemność" szlaku. Więcej pociągów może być na jednym szlaku. Dodatkowo czterostawna stawia się zazwyczaj tam gdzie są wysokie prędkości (ponad 120km/h)
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2017, 10:15
Można też przy peronach postawić półsamoczynne semafor odstepowe. Czerwone i zielone + tarcza ostrzegawcza i do semaforow wjazdowych na posterunki odgałęźne tez dałbym tarcze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach