FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sygnalizator/semafor przy peronie.
Autor Wiadomość
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-09-2017, 22:44   Sygnalizator/semafor przy peronie.

Hej,
mam sytuację jak na moim szkicu.

Jest szlak i wjazdowe 5 komorowe WJ1, WJ2, potem głowica rozjazdowa która wyprowadza tory na bocznice i terminal intermodalny. Następnie na odcinku 4 km mamy w połowie perony i potem po dwóch km od peronów głowica rozjazdowa z drugiej strony z semaforami 5 komorowymi WY1 i WY2. (oczywiście wiadomo że semafory wjazdowe i wyjazdowe muszą być dla obu kierunków (nie narysowałem wszystkich), następnie jest szlak z trzystawną SBL (o ile to ma jakiekolwiek znaczenie)

Moje pytanie jest następujące czy jest sens i zasadność na odcinku między peronami a semaforami wyjazdowymi zastosować 2 odcinki SBL? Czy dać standardowy sygnalizator dwukomorowy jak na starszych szlakach, który pełni podobną funkcję jak mi się zdaje? (tam gdzie dałem znaki zapytania )

Czy SBL w takim miejscu ma zastosowanie kiedy szlak jest bardzo ruchliwy?
Taką sytuacje że na krótkim kilku kilometrowym odcinku między stacjami są SBLki mam np. u siebie miedzy Chorzowem a Katowicami.

Na mojej mapie w tym kierunku zakładam abstrakcyjnie podobną przepustowość. Znaczy: co chwila coś się dzieje i jedzie albo w kierunku niemieckiej granicy albo w Polskę dalej. Zrozumiecie jak przedstawię kiedyś schemat całej mapy. ;)

_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
Ostatnio zmieniony przez Jacek 05-09-2017, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-09-2017, 23:55   

Te dwie głowice potraktuj jako dwa osobne podg. Pomiędzy nimi normalnie robisz szlak i ustawiasz SBL. To ilu stawna jest blokada ma znaczenie przy projektowaniu szlaku. SBL trzystawna jest rozstawiana w conajmniej odległości drogi hamowania, SBL czterostawna jest min połowa drogi hamowania obowiązującą na danej linii.

Co za tym idzie na czterostawnej masz semafory SBL rozstawione częściej co zwiększa "pojemność" szlaku. Więcej pociągów może być na jednym szlaku. Dodatkowo czterostawna stawia się zazwyczaj tam gdzie są wysokie prędkości (ponad 120km/h)
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2017, 10:15   

Można też przy peronach postawić półsamoczynne semafor odstepowe. Czerwone i zielone + tarcza ostrzegawcza i do semaforow wjazdowych na posterunki odgałęźne tez dałbym tarcze.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-09-2017, 11:22   

Zgoda, można. Ale wersja sblowska też jest poprawna jak czytam i o to mi chodziło, bo w tym temacie trochę po omacku miałem ;)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group