FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak tekstur gruntu w importowanych mapach
Autor Wiadomość
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2017, 20:31   

Właśnie pracuję nad uruchomieniem kilku moich map testowo pod T:ANE i niemal wszystko idzie sprawnie po za drobnymi szczegółami. Najbardziej irytującym z nich jest fakt, że tekstury są (niby) zainstalowane, ale sie nie wyświetlają - zarówno w geodecie jak i w maszyniście,

http://wstaw.org/m/2017/02/16/h.jpg
http://wstaw.org/m/2017/02/16/3_1.jpg

Jaka może być przyczyna? Dodam że wszystkie dodatki do mapy zainstalowałem. Niektóre z nich wykazują przedziwny opis w CMP uniemożliwiający ich zatwierdzenie, gdyż twierdzą, że są payware i nie mam do tego prawa - a są to dodatki, które w istocie payware nigdy nie były...

Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem i wie jak sobie z nim poradzić?
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 16-02-2017, 20:55   

A jaki masz build gry?
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2017, 21:02   

78667
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-02-2017, 21:17   

84204 jest aktualny. Ja mam podobny problem jak Piotr, mam zainstalowane tekstury gruntu, a nie są one wyświetlane. Zauważyłem, że najczęściej odpowiada za to format *.texture.txt. Problem w tym, że CMP w kategorii tekstury enviroment wyświetla tylko parę dodatków. Kompletnie nie wiem gdzie tego szukać :?:
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 16-02-2017, 22:06   

kilanziom napisał/a:
78667

To musisz pobrać aktualizację do SP1 stąd.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2017, 22:38   

Ok, ściągnę tą łatkę, choć oni tu piszą, że to właściwie reinstall całej gry... (po kiego grzmota?). Czy wersja build ma coś wspólnego z wyświetlaniem tekstur?

Natomiast na moich mapach podstawowym rozwiązaniem są tekstury opracowane przez duet FMA i były to tekstury przygotowane w "tradycyjny" sposób, tzn. z plikiem tga, a nie .texture. Stąd moje zdziwienie...
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 16-02-2017, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 17-02-2017, 00:02   

W nowszych wersjach T:ANE już powinno poprawnie wyświetlać tekstury na mapach ze starszych wersji Trainza.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 17-02-2017, 01:17   

TANE z jakiegoś powodu nie lubi formatu texture. Przy czym, zależnie od trainz-buildu dodatku, pokazuje albo error albo warning ale tekstura i tak się w grze nie pokaże. Ja to załatwiłem w ten sposób:
Wyfiltrowałem sobie wszystkie tekstury gruntu. Następnie dałem im Show errors and warnings. W TANE można filtrować wyniki takiego sprawdzenia, wprost w okienku wyników - wyfiltrowałem wszystko, co zawiera frazę .texture (z kropką z przodu). To dało wszystkie błędy i ostrzeżenia o teksturze w formacie .texture. Kolejny fajny bajer new errora - z poziomu okienka wyników można dodatki otworzyć do edycji, więc zaznaczam errory/warningi już PO filtrowaniu, prawym myszem i daję Open for editing. Dalej standardowo, folder Editing, AssetX, Images2TGA hurtem poprzez makro i zatwierdzam. I wszystkie tekstury gruntu z *.texture mam przerobione na *.tga i *.texture.txt.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-02-2017, 09:29   

Radek, prośba: mógłbyś to co napisałeś powyżej zaopatrzyć w pismo obrazkowe? Jestem zainteresowany hurtową podmianą plików *.texture, ale ze względu na wiek tudzież pomroczność jasną, nie chwytam sensu. Taka prośba od starszego pana :oops:
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2017, 13:24   

Mogę dodać ze swojej strony, że też miałem podobne sprawy ale w końcu pracowicie popoprawiałem co trzeba i obecnie wszystkie tekstury wyświetlają się prawidłowo.
Jeśli ktoś ma chęć to udostępnię zestawy tekstur jakie mam zainstalowane pod TANE. Tylko ściągnąć i zainstalować ;-)


https://drive.google.com/file/d/0B2svZa2dKtFDdWVsUlBrY0N0d1E/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B2svZa2dKtFDQUxjamNqVU51NFE/view?usp=sharing
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 17-02-2017, 15:49   

rysztur napisał/a:
Radek, prośba: mógłbyś to co napisałeś powyżej zaopatrzyć w pismo obrazkowe?


http://trainz.krb.com.pl/.../artykuly/534-2

Proszę. Może być? :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-02-2017, 16:40   

Ano, to je to (czy jakoś tak)! Wielkie dzięki za zrozumienie ;-)
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 23:54   

Dziękuję wszystkim za porady. Pożarło to 2 wieczory, ale udało mi się uruchomić jedną z moich map z kompletem tekstur (co uważam za sukces). Niestety kilka dodatków (w tym kilka istotnych) wykazuje krytyczne errory wykraczające po za moje umiejętności naprawcze, co uniemożliwia chwilowo puszczenie tego szerszej publice (np. czeskie semafory kształtowe czy jeden z przejazdów z zaporami).

Nie wygląda to źle, tylko szkoda, że wbrew temu co napisali na swojej stronie, z-re-instalowany T:ANE z wyższym buildem nie zechciał importować bazy dodatków z tego z niższym i trzeba było wszystko na nowo przenosić z TRS2006 i poprawiać...
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 17-02-2017, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marconet
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 183
Skąd: Łapy
Wysłany: 20-02-2017, 19:06   

Testuję TANE SP2 build 85917 i o dziwo stare mapy bez żadnych zabiegów w tej wersji gry wyświetlają się prawidłowo. Najgorsze jest to ,że textury gruntu nie wyświetlają się w grze a mimo to nie zgłaszają żadnych błędów i ja sprawdziłem texrury gruntu zmodyfikowane lokalnie kuid po kuidzie w podglądzie zasobu i w ten sposób znalazłem błędne. Jeszcze słówko o TANE SP2 - będzie to naprawdę udana wersją TRAINZ (gdyby działały jeszcze skrypty z wcześniejszych wersji gry).
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
Trainfun09 
super user


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 18 Sie 2016
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-06-2017, 20:00   

Mam dość ciekawy problem z gruntem. A dokładniej z terenem. W geodecie cały teren mapy "Ziemia Świętokrzyska" wyświetla się poprawnie. Ale po wejściu w maszynistę, wiele segmentów "traci wysokość" a dokładniej spada do poziomu 0 (mapa jest na wysokości ok. 250m.n.p.m) i jest cały płaski. Oczywiście, jak spada teren, to i większość spline. "Łyse" segmentu są też bez tekstur.

T:ANE, SP1+SP2, Build: 88364.

EDIT: Czasem pochłania 1-5 segmentów, ale czasem, tak jak teraz prawie całą mapę. :shock: Załączam obrazki.


_________________
TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
Ostatnio zmieniony przez Trainfun09 26-06-2017, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 26-06-2017, 21:40   

U mnie też problem wystąpił na innej mapie, ale jeszcze nie doszedłem źródła problemu.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 27-06-2017, 06:36   

Mi się też tak zdarzyło. Co ciekawe - ponowne wczytanie mapy rozwiązało problem. Miałem tak na Nadkarpaciu. TANE - Trainz A New Errors :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Trainfun09 
super user


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 18 Sie 2016
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-06-2017, 07:07   

Mam przypuszczenie, że powodem tych opadów terenu, jest generowanie terenu Hog'iem. Słyszałem, że w T:ANE są z Hog'iem problemy-stąd to przypuszczenie.
_________________
TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 27-06-2017, 08:42   

Mnie co prawda problem wystąpił na mapie generowanej w HOGu, ale Nadkarpacie chyba było budowane ręcznie. Najwyraźniej jednak nie w tym tkwi problem. RBach ma rację, ponowne wczytanie mapy rozwiązuje problem, a skoro nie jest to trwałe psucie mapy chyba musimy do tego przywyknąć...
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 27-06-2017, 21:58   

W SP2 zmienili format map. Przy wczytywaniu mapy konwertuje całą mapę na nowy format. Możliwe, że za pierwszym razem coś się niekompletnie konwertuje i dopiero za drugim razem wszystko jest dobrze.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 27-06-2017, 22:14   

SimonGR napisał/a:
W SP2 zmienili format map. Przy wczytywaniu mapy konwertuje całą mapę na nowy format. Możliwe, że za pierwszym razem coś się niekompletnie konwertuje i dopiero za drugim razem wszystko jest dobrze.


Tak "samo z się"? Bez pytania o zastąpienie poprzedniej wersji? Jakoś mi się wierzyć nie chce. Dasz linka do źródła?
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 27-06-2017, 23:09   

RBach napisał/a:
Tak "samo z się"? Bez pytania o zastąpienie poprzedniej wersji? Jakoś mi się wierzyć nie chce. Dasz linka do źródła?
Źródło: http://www.trainzportal.c...phase-commences
Cytat:
One of the biggest changes is to the route and session file format which will enable (in a future version) significantly faster loading times. We have also replaced Auto-Save with an ongoing write-to-disk operation. Routes are left open for edit while being edited, and any changes are rapidly written to disk.

W folderze editing po wczytaniu mapy w geodecie otworzy się ona do edycji i po chwili w jej folderze pojawią się nowe pliki.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 28-06-2017, 07:42   

SimonGR napisał/a:
W folderze editing po wczytaniu mapy w geodecie otworzy się ona do edycji i po chwili w jej folderze pojawią się nowe pliki.


O patrz pan, kangury wymyśliły coś pożytecznego :-) Ten ciągły zapis to niezły pomysł. Ale co ciekawe - ten nowy format tworzy się w przypadku edycji. Ja to miałem w Maszyniście, na mapie zaimportowanej z 2010, której NIE edytowałem - a według opisu N3V (i Twojego posta) konwersja następuje w momencie otwarcia do edycji, czyli w Geodecie. Trainfun tez pisał, że to mu się zrobiło w Maszyniście - tyle że u niego w Geodecie było OK, natomiast po zapisie i odpaleniu Maszynisty teren się posypał. Czyli potrafi się położyć na nowym i starym formacie. Więc ja jednak obstawiam A New Error :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group