Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2017, 20:31
Właśnie pracuję nad uruchomieniem kilku moich map testowo pod T:ANE i niemal wszystko idzie sprawnie po za drobnymi szczegółami. Najbardziej irytującym z nich jest fakt, że tekstury są (niby) zainstalowane, ale sie nie wyświetlają - zarówno w geodecie jak i w maszyniście,
Jaka może być przyczyna? Dodam że wszystkie dodatki do mapy zainstalowałem. Niektóre z nich wykazują przedziwny opis w CMP uniemożliwiający ich zatwierdzenie, gdyż twierdzą, że są payware i nie mam do tego prawa - a są to dodatki, które w istocie payware nigdy nie były...
Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem i wie jak sobie z nim poradzić?
84204 jest aktualny. Ja mam podobny problem jak Piotr, mam zainstalowane tekstury gruntu, a nie są one wyświetlane. Zauważyłem, że najczęściej odpowiada za to format *.texture.txt. Problem w tym, że CMP w kategorii tekstury enviroment wyświetla tylko parę dodatków. Kompletnie nie wiem gdzie tego szukać
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2017, 22:38
Ok, ściągnę tą łatkę, choć oni tu piszą, że to właściwie reinstall całej gry... (po kiego grzmota?). Czy wersja build ma coś wspólnego z wyświetlaniem tekstur?
Natomiast na moich mapach podstawowym rozwiązaniem są tekstury opracowane przez duet FMA i były to tekstury przygotowane w "tradycyjny" sposób, tzn. z plikiem tga, a nie .texture. Stąd moje zdziwienie...
TANE z jakiegoś powodu nie lubi formatu texture. Przy czym, zależnie od trainz-buildu dodatku, pokazuje albo error albo warning ale tekstura i tak się w grze nie pokaże. Ja to załatwiłem w ten sposób:
Wyfiltrowałem sobie wszystkie tekstury gruntu. Następnie dałem im Show errors and warnings. W TANE można filtrować wyniki takiego sprawdzenia, wprost w okienku wyników - wyfiltrowałem wszystko, co zawiera frazę .texture (z kropką z przodu). To dało wszystkie błędy i ostrzeżenia o teksturze w formacie .texture. Kolejny fajny bajer new errora - z poziomu okienka wyników można dodatki otworzyć do edycji, więc zaznaczam errory/warningi już PO filtrowaniu, prawym myszem i daję Open for editing. Dalej standardowo, folder Editing, AssetX, Images2TGA hurtem poprzez makro i zatwierdzam. I wszystkie tekstury gruntu z *.texture mam przerobione na *.tga i *.texture.txt.
Radek, prośba: mógłbyś to co napisałeś powyżej zaopatrzyć w pismo obrazkowe? Jestem zainteresowany hurtową podmianą plików *.texture, ale ze względu na wiek tudzież pomroczność jasną, nie chwytam sensu. Taka prośba od starszego pana
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2017, 13:24
Mogę dodać ze swojej strony, że też miałem podobne sprawy ale w końcu pracowicie popoprawiałem co trzeba i obecnie wszystkie tekstury wyświetlają się prawidłowo.
Jeśli ktoś ma chęć to udostępnię zestawy tekstur jakie mam zainstalowane pod TANE. Tylko ściągnąć i zainstalować
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 23:54
Dziękuję wszystkim za porady. Pożarło to 2 wieczory, ale udało mi się uruchomić jedną z moich map z kompletem tekstur (co uważam za sukces). Niestety kilka dodatków (w tym kilka istotnych) wykazuje krytyczne errory wykraczające po za moje umiejętności naprawcze, co uniemożliwia chwilowo puszczenie tego szerszej publice (np. czeskie semafory kształtowe czy jeden z przejazdów z zaporami).
Nie wygląda to źle, tylko szkoda, że wbrew temu co napisali na swojej stronie, z-re-instalowany T:ANE z wyższym buildem nie zechciał importować bazy dodatków z tego z niższym i trzeba było wszystko na nowo przenosić z TRS2006 i poprawiać...
Pomógł: 8 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 183 Skąd: Łapy
Wysłany: 20-02-2017, 19:06
Testuję TANE SP2 build 85917 i o dziwo stare mapy bez żadnych zabiegów w tej wersji gry wyświetlają się prawidłowo. Najgorsze jest to ,że textury gruntu nie wyświetlają się w grze a mimo to nie zgłaszają żadnych błędów i ja sprawdziłem texrury gruntu zmodyfikowane lokalnie kuid po kuidzie w podglądzie zasobu i w ten sposób znalazłem błędne. Jeszcze słówko o TANE SP2 - będzie to naprawdę udana wersją TRAINZ (gdyby działały jeszcze skrypty z wcześniejszych wersji gry).
_________________ Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 18 Sie 2016 Posty: 107 Skąd: Kielce
Wysłany: 26-06-2017, 20:00
Mam dość ciekawy problem z gruntem. A dokładniej z terenem. W geodecie cały teren mapy "Ziemia Świętokrzyska" wyświetla się poprawnie. Ale po wejściu w maszynistę, wiele segmentów "traci wysokość" a dokładniej spada do poziomu 0 (mapa jest na wysokości ok. 250m.n.p.m) i jest cały płaski. Oczywiście, jak spada teren, to i większość spline. "Łyse" segmentu są też bez tekstur.
T:ANE, SP1+SP2, Build: 88364.
EDIT: Czasem pochłania 1-5 segmentów, ale czasem, tak jak teraz prawie całą mapę. Załączam obrazki.
_________________ TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
Ostatnio zmieniony przez Trainfun09 26-06-2017, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 18 Sie 2016 Posty: 107 Skąd: Kielce
Wysłany: 27-06-2017, 07:07
Mam przypuszczenie, że powodem tych opadów terenu, jest generowanie terenu Hog'iem. Słyszałem, że w T:ANE są z Hog'iem problemy-stąd to przypuszczenie.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 27-06-2017, 08:42
Mnie co prawda problem wystąpił na mapie generowanej w HOGu, ale Nadkarpacie chyba było budowane ręcznie. Najwyraźniej jednak nie w tym tkwi problem. RBach ma rację, ponowne wczytanie mapy rozwiązuje problem, a skoro nie jest to trwałe psucie mapy chyba musimy do tego przywyknąć...
W SP2 zmienili format map. Przy wczytywaniu mapy konwertuje całą mapę na nowy format. Możliwe, że za pierwszym razem coś się niekompletnie konwertuje i dopiero za drugim razem wszystko jest dobrze.
W SP2 zmienili format map. Przy wczytywaniu mapy konwertuje całą mapę na nowy format. Możliwe, że za pierwszym razem coś się niekompletnie konwertuje i dopiero za drugim razem wszystko jest dobrze.
Tak "samo z się"? Bez pytania o zastąpienie poprzedniej wersji? Jakoś mi się wierzyć nie chce. Dasz linka do źródła?
One of the biggest changes is to the route and session file format which will enable (in a future version) significantly faster loading times. We have also replaced Auto-Save with an ongoing write-to-disk operation. Routes are left open for edit while being edited, and any changes are rapidly written to disk.
W folderze editing po wczytaniu mapy w geodecie otworzy się ona do edycji i po chwili w jej folderze pojawią się nowe pliki.
W folderze editing po wczytaniu mapy w geodecie otworzy się ona do edycji i po chwili w jej folderze pojawią się nowe pliki.
O patrz pan, kangury wymyśliły coś pożytecznego Ten ciągły zapis to niezły pomysł. Ale co ciekawe - ten nowy format tworzy się w przypadku edycji. Ja to miałem w Maszyniście, na mapie zaimportowanej z 2010, której NIE edytowałem - a według opisu N3V (i Twojego posta) konwersja następuje w momencie otwarcia do edycji, czyli w Geodecie. Trainfun tez pisał, że to mu się zrobiło w Maszyniście - tyle że u niego w Geodecie było OK, natomiast po zapisie i odpaleniu Maszynisty teren się posypał. Czyli potrafi się położyć na nowym i starym formacie. Więc ja jednak obstawiam A New Error
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach